annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10676054
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2081190
Et andet syn 1796483
Jesu ord 1379674
Den Evige Filosofi 1173571
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Jørgen Primdahl 51 gæster og 198 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36903 - 05/09/2022 12:58 Re: NY STRATEGI PLANEN [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
EVIGT ÅNDELIGT LIV I GUDSRIGET

Guds billede, idealbilledet forbilleder og billederne:
Hvorfor kan i ikke li min helt ærlige kritik om eksempelvis muligheden forskellige menneskearter i nutiden og så videre dog ikke ligesom nazismen og racisme men istedet om gudsbevidsthed, hvor jeg belyser vores uvidenhed om en/et eller andet, som vi ikke kontrollerer? Det er nok prisen for den realistisk ægte sandsiger.

En ordbog siger noget, hvilket ligner nogen igen: "I den sumeriske mytologi var An (også kaldet Anu) den gud, hvis navn var synonymt med solens zenit eller himlen. Han var den ældste gud og en del af en triade, der også omfattede himmelguden Enlil og vandguden Enki." Faktisk ifølge lovreligionen Jødedom var det forbudt at udtale ´guds´ navn, hvor de derfor diskret sagde Himlen istedet for kontroversielt NT Gud. Bemærk også ordet ´vand´ ligesom dåben men idag istedet kun åndeligt ilddåben. Ild brænder som et lys. Solen betød også igennem tiderne det guddommelige på forskellige måder og steder i diverse trosretninger. Den kraft har ´jeg´. Arketyper om Ordet ligesom kulturelt skrifterne social arv om pagters ark. Uden en selv betyder tingene krop (kød og blod ligesom nadveren festligt med sex, mad og vin), bygning (tempel-moske-ashram-kirke), bog (skrift/ord), ritualer, regler og love intet. Desværre møder jeg folk, som hyklerisk bare er medlem af det uden nok følelse og intelligens, fordi de ikke tør alenetid, hvor man er sammen med mange i fællesskabet om dette ligesom flokmentalitet endnu. Jeg kender en ikke-troende jævnaldrende kvinde og tilsyneladende ung muslim sådan. Jesus var ikke rigtig jøde og jeg er ikke kristen. Jeg er som, jeg er. De blander det urent sammen. Jeg behøver ikke politik og religion, men verden og menneskeheden er heller ikke ligesom den, jeg er. I jeg bor Det guddommelige hos folket.

En ikke-troende naturvidenskabsmand sagde, at det er fantastisk, at mennesket bevidst ser sig selv og universet. Se igennem mig også den usynlige virkelighed. GT og NT taler ifølge min fortolkning blandt andet billedsprog, hvor Helligånden af Guds vilje pludseligt overraskende befrugtede Maria til graviditet hans barns liv, hvilket endda lyder ligesom voldtægt, fordi dette er ikke arveligt genetisk muligt med en halvgud Jesus som halv ånd og halv fysisk menneske. Idag ser jeg ´tilfældigvis´ i fjernsynet en præst påstå ifølge hendes fortolkninger af Biblen, at fordi mennesket virker anderledes end dyr, er den eneste synd om arvesynden vedrørende mennesket Adam (manden) og Eva (kvinden), der ikke kan tilgives, det er, når man vantro ikke har selvbevidst hellig ånd (Helligånden). Kristus sagde kun: "Fader, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør." Hvem/hvad handler ´dem´ om? De ord taler altså om det ubevidste i sindet, hvilket ingen er skyld i om psykopati, egoismen, ondskab, psykisk sygdom og hjerneskader tiltrods for vores forpligtende ansvar generelt som medskabere. Min pagt tilgiver dog alt om alle istedet for dom, fordomme og fordømmelser.

Jeg har engang profetisk sagt denne mulighed, der fornylig nævnes i artiklen igennem Illustreret videnskab om, at fordi manden bliver mindre og mindre aggressivt på grund af vores civiliseret adfærd i samfundet og øget fredelig blidere bevidsthed dermed, hvilket jeg i forvejen også lever som og derfor kvinden tilmed er mig lig, så måske en dag mennesket sker istedet som tvekønnet eller ligesom Det guddommelige et intetkøn. Det minder om trans, bi, homoseksualitet og en aseksuel eller cølibat ligner en´ guddom som ikke flerguderi om guder og gudinder. Fra cirka tredive års alderen lidt, noget eller meget udvikler begge køn sig til det samme som således en slags ligesindede, hvor de bliver mindre forskellige og istedet mere ligner hinanden især ved fyrre til og med halvtreds år. Der er endda dem, som senere ikke kan lave børn og de mangler liderlighed. Jeg er ungdommeligt kraftfuld men ikke en vildmand selvom, jeg først fra min modne alder pludseligt får mere hår på brystkassen og skæg? Dog synes jeg, at billeder af Jesus hellige især unge moder Maria ved hendes omsorgsfulde kærlighed er smukt ansigt ligesom en sexet ´engel´ kvinde, men så måske forsvinder sådan den seksuelle dramatisk forvirring om lysten til det andet køn og folkets maskuline ord om en gud/Herren inklusiv treenighedens fader og søn. Det handler om, at manden (hans kromosom Y) faktisk også stadig idag forsvinder mere og mere som en menneskearts død om mange tusind år sådan, men det er jeg ligeglad med, hvilket måske ikke engang sker alligevel og en ´helbredelse´ er ydermere mulig. Jeg er jo endvidere som nyt eksemplet på forvandlingen fra Homo Sapiens Sapiens (det moderne nutidsmenneske) til livet Gudemennesket! En´ guddom er forevigt udødelig ligesom sjælen, hvor alt andet er midlertidige forandringer. Om oprindelsen og originalitet kommer min identitet ligesom et testamente om åndelig rigdom ikke fra skabelsen.
Side 2 af 2 < 1 2

Seneste indlæg
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
26/03/2023 16:47
Den skinnende sol på verden
af somo
26/03/2023 16:40
Kan man blive ven med Gud?
af ABC
25/03/2023 17:40
Tro, håb og kærlighed
af ABC
25/03/2023 13:17
Guddommelige bøger...
af ABC
20/03/2023 17:55
Nyheder fra DR
Ældre kvinde påkørt af tog: Togbusser..
26/03/2023 15:22
2.000 mumie-vædderhoveder fundet ved Eg..
26/03/2023 14:57
Japaner slår Clara Tauson i finalen i S..
26/03/2023 14:47
Dykkere samler affald op af vandet i Bje..
26/03/2023 14:03
Wind og Nelsson er med fra start mod Kas..
26/03/2023 13:54
Nyheder fra Religion.dk