annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11103249
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2113934
Et andet syn 1822024
Jesu ord 1398786
Den Evige Filosofi 1195137
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36525 - 25/07/2022 01:08 Logos...ånd
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Der er kristne, som kalder Logos for Kristus som Ordet og andre Gud. Ordet var før skabelsen og mennesket Jesus. Åndsvidenskaberne beskriver ånd som kun fornuft (logik) og den rationelle intelligens sådan anderledes en Helligånden, hvilken vel dog også har etik/moral om kærlighed? Hans K nævner Paulus som tænkningens Apostel.
Hvem/hvad/det-den slags ånd er logos? Hvordan er hellig ånd billedet på bevidsthed så, der handler om en kontakt mellem mennesket og Det guddommelige men uden sit eget selv?

Gamle E siger i Facebook: "Jeg er ligeglad med loven, jeg tager det fulde ansvar for mit eget liv, og lever mit liv som det passer mig."

Jeg kritiserer: "De to ånder: Her er falske og ægte budbringere...Du bør ikke altid være åndsvagt, som det kun psykopati egoistisk ond passer dig, fordi hensyns´regler´ for medmennesket og dets fællesskab er jo teoretisk vigtigt om sympati og empati endda også vedrørende naturens skæbne idag. Hvorfor er du ligeglad med loven - forklar, tak istedet for i samfundet desværre de populært kun overfladisk tomme med mangel på intelligens ord, hvilket mange falder for! Ja, Min pagt har tilgivet alle for alt lort, så karmaloven er ikke virkelighed. Jeg har hele livet udholdt igennem ekstrem umenneskelig modgang livet outsider i samfundet, fordi verden og mennesker ikke endnu rummer godt afvigende fra normerne nyt. Dine ord lyder gudløst, men om dette er der også noget lovløst ved jeg, fordi kærlighed er naturligt med Helligånden, hvor ingen kan påtvinge det/den over en person og kærlighed er gratis. Det´ er prisen ved, når en selv ikke er afhængig af alverdens ting og det folk. I alenetid hvis sindet ikke ødelægges helt som et falsk jeg der, så genopbygges sjælens selvværd/tillid om guddommens mening med livet, hvilket om frelsen sandt er kærlighed."

P.t. forsvandt både min skeptiske kommentar og hans emne...Han lyder jo ganske anarkistisk imod regeringen på en kynisk måde ligesom revolution.

Redigeret af Gerth (25/07/2022 01:29)
#36531 - 25/07/2022 11:53 Re: Logos...ånd [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Jeg, ved ikke, men i mig græder jeg, når jeg tænker på min mening med mit liv, som kærlighed til jer alle..Endda måske fjerne mine sexfantasier? Men,...
#36535 - 25/07/2022 13:02 Re: Logos...ånd [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Uanset hvad, så er kærlighed en del af jeg, så selvom folk virker ligeglade med jer, så elsker jeg jer alligevel...Livet (i) er her og nu så...
#36561 - 27/07/2022 20:31 Re: Logos...ånd [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Logos? Når jeg har gode spirituelle samtaler med folk, det virker både afstressende og herligt.
Nå, idag snakkede jeg om emnet med et personale, som har læst religion, hvor hun anbefaler vedrørende dette ældgamle ord ligesom fagpersonerne ved eksempelvis filosofi, psykologi og teologi, hvor flere af dem endda blander det hele sammen og andre ikke, at jeg må bare oplyse som, jeg er:

Tale, ord om eksempelvis forklaring eller argument, ´Ordet´ og dets indhold. Det kan også betyde ´plan´ ligesom en universel orden, logik (det rationelle, intelligens og fornuft) og lærdom (viden/visdom).

Ahaah, Det guddommelige har en plan om skabelsen, der handler om frelsen. Talsmanden er som en ny frelserskikkelse med Helligånden og sjæl (Ordet), hvilket Jesus lovede til folket om budbringere. Det/den minder om ham og guddommen i et, hvor mennesket helt igen ligner dette værk i Riget.
Sjælen som personligheden er ligesom Jesu Ord: ´Jeg´ er vejen (frelsen) og sandheden (essentielle natur/væsen - åndelig ´tanke´/ide/vision om indholdet med eksempelvis ord og ´hjertet´ følelser...Ord har ingen betydning, hvis jeg ikke mærker dets kraft i mig som et lys) og livet (eksistens p.t. i form af kroppen men også om åndelig evigt ´liv´ = Jeg er den, jeg er - Jeg er. Væren/Er, gudsbevidsthed).

Redigeret af Gerth (27/07/2022 21:00)
#36562 - 27/07/2022 20:55 Re: Logos...ånd [Re: Gerth]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Hvem taler du med heart

http://www.sistersufi.com/

Jeg holder mig til sandheden ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
Side 1 af 3 1 2 3 >

Seneste indlæg
skadelige urenheder
af ABC
01/06/2023 16:40
Evig vækst
af ABC
01/06/2023 13:00
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
Nyheder fra DR
Mistanke bekræftet: Forurening af tilba..
01/06/2023 16:37
Fire drenge sårede efter masseslagsmål..
01/06/2023 16:33
Nato er klar til at sende flere soldater..
01/06/2023 16:07
Clara Tausons næste French Open-kamp er..
01/06/2023 15:52
Direktør får otte års fængsel og udv..
01/06/2023 15:47
Nyheder fra Religion.dk