Menneskets udvikling - Der er to sider ved spejlet: Den ene er narcissistisk og den anden selvkritisk. Og dog ser jeg Helligånden i mig som en del af Riget. Ligesom Det guddommelige er mennesket et komplekst væsen tiltrods for, nogen synes, at jeg istedet for højintelligente tekster bør noget åndsvagt dummere skriveri for folket endda idiotisk. Selv ham Jesus i Biblen blev anklaget for selvhøjtidelighed ligesom idag, hvor en eller anden spirituel kvinde påstår mig som nedgørende på grund af hendes egoistiske ønske om lighed. Ikke alle kan være ligeværdige modstandere ligesom medspillere i en konkurrence og samfundets krav selvom, at vi er lige værd som medmennesker. Det er latterligt, fordi stol ikke på den spirituelle lærer, som ikke selv ved hvem/hvad, at vedkommende taler om og derfor den person opfører sig ligesom en for usikkert uvidende elev. Jo tættere du er på sandheden desto fjernere er man ligesom jeg væk fra alverdens illusion og dens mennesker. Hun siger derefter: "Jamen, så vil jeg ikke snakke med dig mere, fordi ingen gider den altid kun overbevisende autoritet. Du kommer bare dermed til at leve helt alene." Det tror jeg ikke på, fordi der er en mening med mit liv og derfor genkender jeg noget om nogen vedrørende frelsere, superhelte, helte og frihedskæmpere i kampen for kun det gode imod det onde, hvilket der midlertidigt var/er en pris ved, som jeg gerne ofrer alt for undtagen min sjæl og dets kærlighedsforhold til Det guddommelige forevigt." Hun kan ikke li, at jeg i diskussionen griner, men sådan er lyset med sindsro smil og grin. jeg ifølge de ligner den dikterende type og for andre minder jeg om guddommen.
Vi ligner sådan også hinanden, men jeg er ikke ligesom jer!
Redigeret af Gerth (14/06/2022 18:44)