Jeg kan ikke lige finde vores tidligere indlæg om dette, men til Tikka igen om ikke kun Jesus men også om Menneskesønnens (menneskets) herlighed i Guds-riget:
Biblen, Matthæusevangeliet - kapitel 11: "Vi takker dig, Herre, Gud, Almægtige, som er og som var, fordi du har overtaget din store magt og er blevet konge."
Til Arne om Ordet, menneskers riger og pagter ved død og liv: "og ødelægge dem, der ødelægger jorden." Ligesom en begravelse kom GT Adam af jord, men NT Kristus genopstod fra Jorden.
Læs vedrørende mit andet indlæg om ordet ´dæmme´ i ordbogen og Biblen vedrørende vand - Arrhh, også opdager jeg om ord vedrørende kød og blod: "Pagtens ark, Kiste af akacietræ overtrukket med guld som blev opbevaret i Det Allerhelligste i telthelligdommen og senere i Det Allerhelligste i det tempel der blev bygget af Salomon om de to tavler med De Ti Bud." Og at profeten Moses med hans folk vandrede ved Jordan floden ligesom en Noahs syndflod. Helligånden handler også om vand. Det guddommeliges ord lever videre igen i mennesket som en ny himmel og jord. Riget kan kun medskabes i fælleskab ligesom nadveren om ´Guds´ ord, når en selv er ligesom en hellig bygning og dets skrifter.
Redigeret af Gerth (20/05/2022 03:02)