annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 9945824
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1965194
Et andet syn 1720747
Jesu ord 1312256
Den Evige Filosofi 1108150
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
1 registreret Jørgen Primdahl 55 gæster og 15 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 37 af 86 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 ... 85 86 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28753 - 09/12/2019 17:38 Re: Gerth Drost [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan/ABC.

"Et fald"?

Gætter at det måske ville hjælpe dig, at "spytte lige ud af posen", så almen medmenneskelighed måske kunne komme til at gøre gavn.
Det er i hvert fald ikke sundt - så vidt jeg ved - at være lukket og "knuge det i sindet".

Bedste ønsker for dig!

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt liv på den heart
Top Svar Citer
#28757 - 09/12/2019 19:20 Re: Gerth Drost [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Skal bare blive oppe på hesten og så er der ikke mere at tale om...sådan har jeg det med mine problemer ler

Men tak for medmenneskeligheden og ønsknerne - det varmer heart

Your friend forever

Jan
#28758 - 09/12/2019 21:23 Re: Guds rige??? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

- Er der noget i vejen med den klassiske forståelse. Det er jo, hvad vi kan læse af skriftstedet,

… hvorimod skriftstedet fra Thomas evangeliet som du citerer ikke giver mening i mine øre, med mindre man tror, Jesus er gud … og at gud findes i naturen.

Thomas evangeliet understøtter new-age tanken, at gud er i alt og alle og giver et andet billede af Jesus end det, som der findes i bibelen … og man behøver ej heller at forholde sig til Jesu offer.

At Jesus skulle være at finde, som du citerer i logion 77, opfatter jeg som helt ude i hampen i forhold til, at bibelen fortæller, gud har oprejst ham til et himmelsk liv.

Guds rige som du kan læse om i bibelen er et teokrati, hvor menneskene vil ha barnekår – og derved giver det jo mening at kalde gud for far …

… men nok ikke noget for os 2 der gerne selv vil bestemme, selv om det lyder dejligt med en verden uden krig, sydom og død ect. - men derfor kan man jo godt glæde sig over livet – så længe man har det og kalde det hvad man vil, men guds rige er det ikke.

SLUT

Jeg så minsandten morgenfruer idag ved en have. Lidt underligt den 9. december

Top Svar Citer
#28762 - 10/12/2019 03:59 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
ET FORNYET LIV

Tikka til Arne: " Hvorimod skriftstedet fra Thomas evangeliet som du citerer ikke giver mening i mine øre, med mindre man tror, Jesus er gud … og at gud findes i naturen. New-age tanken er, at gud er i alt og alle og giver et andet billede af Jesus end det, som der findes i bibelen om Guds rige. Menneskene vil ha barnekår og derved giver det jo mening at kalde gud for far."

Før jeg læste det ovennævnte citat fra Tikka, læste jeg ´tilfældigvis´ på siden Vagttårnet i min research´ på internettet noget om Jesus´ saligprisninger i relation til det med Helligåndens rolle om Riget. Jeg opdagede mystisk der en relevant mulig menneskelig fejl af Jehovas vidner på forskellige sprog i verden men her kun på dansk fra vistnok denne organisations religiøse lederes egne fortolkninger om Bibelens ord til de stakkels medlemmer, hvilket jeg vil høre jeres mening om? Selv om min gode bekendt mener, at ingen/intet skal være en overmagt, opfatter jeg dog alligevel noget guddommeligt større end mig selv og alt. Dette sammenligner jeg med det patriarkalsk kristne gudebillede om Faderen´s med Helligånden forhold til Sønnen. Men, det lyder for skørt sådan, fordi kristne påstår jo, at kun Profeten ( idag hedder vistnok nogen andre også navnet Jesus i verden, hvilket jeg har set ) Jesus var Guds søn med tiltrods for dette en generel trosbekendelse for menesker om dem selv. Nogle kristne beskriver Jesus som, Gud der led på korset? Profeterne Moses og Jesus var med mirakler magiske eksempler på, at der er en guddommelig kontakt med vores univers som en sammenhæng. Jeg undrer mig derfor om JV´s ord i deres omformulerede emne - lykkelig er de rene af hjertet - som: " Vil alle som virkelig har et rent hjerte bogstaveligt se Gud ansigt til ansigt? Nej, det vil kun de som disse saligprisninger først og fremmest er henvendt til. Det er Jesu salvede disciple, til hvem der skrives: „ I elskede, nu er vi Guds børn, og det er endnu ikke åbenbaret, hvad vi engang skal blive. Men vi ved, at når Han åbenbares, skal vi blive ham lige, thi vi skal se ham [det vil sige: Gud], som han er.“ Skam jer JV, hvis jeg opfatter jeres ord her korrekt. Det virker forvirrende, fordi hvem er ´han´? De omtaler ´Gud´ som Han. Det er vel blasfemisk afgudsdyrkelse når, mennesket som en illusion gør sig lig en gud/Det guddommelige. JV nævnte ikke Kristus og heller ikke religiøse folks påståede profeti om Menneskesønnens herlighed? Jesus udtrykte en ydmyghed som en tjener med budskabet om lighed mellem hinanden og han var som menneske ikke en guddom. Jeg synes, at i kan blive ligesom Kristus, men alle er lige med mig.

Tikka og Hans K, Sig venligst noget om de ord fra JV´s menneskelige ord, der ikke er Guds ord?

P.s. til alle: I brokker og beklager jer, når jeg skælder ud om jeres irrelevante SPAM i mine emner, hvilket en internet trold muligvis synes er sjovt, så det ignorerer jeg også fra nu af. Respekter mig eller ikke. Jeg har istedet min profil i Facebook og der gruppen OPLYSTHED. Jeres værk imod mine emner fører måske som en konsekvens til en monolog i dem. Selv om en tidligere sekterisk kristen kvinde faktisk engang forsøgte at opfordre mig til at lave et ekstra testamente i Biblen om mit liv, gør jeg ikke dette som en ny skriftlig tilføjelse om den eller en ny religion og denne tråd handler stadigvæk alligevel om min selvbiografi. Jeg har ligesom syndfloden og dåben slettet min dårlige fortid med egoistiske fejl. Tiltrods for nogle flere nyfundne testamenter, hvilke jeg glemte at oplyse om i et emne ved tråden OPLYSTHED om eksempelvis Jesus rejse til Egypten med mere, fortæller Biblen heller ikke meget om hans barndom og ungdom frem til hans åndelige virke.

Tikka, du plejer skummelt ikke at svare på undrende spørgsmål men, du tror ikke på den kristne gud i naturen. Din gud siges at være uendelig, altså uden grænser - Det betyder, at den guddom/Det guddommelige er overalt som alvidende inklusiv, hvor naturen er? Dog tror jeg ikke på, at dyr, ting og naturen har selvbevidsthed.
#28765 - 10/12/2019 12:22 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Vi ser jo tydeligvis ikke det samme i de to skrifter:
Citat:
Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han: »Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! eller: Se dér! For Guds rige er midt iblandt jer.«
og
Citat:
Hans disciple sagde til ham: "hvornår vil riget komme?"
"Det vil ikke komme efter forventning. De skal ikke sige: "Se her!" eller "Se der!" Men faderens rige er spredt over jorden, og mennesker ser det ikke."
Jeg hæfter mig ved:
Citat:
Guds rige er midt iblandt jer.
og
Citat:
Faderens rige er spredt over jorden
Det bliver for mig til, at det er her - her og nu!
Idéen, at vi skal være som børn, og at Faderen engang i fremtiden "ordner det hele", den er for mig, at skubbe tingene - problemerne - fra sig - op til en højere magt - i stedet for at vi bruger vore givne evner - her og nu. Den barne-idé er lidt for bekvem, synes jeg blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
annonce
Side 37 af 86 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 ... 85 86 >

Seneste indlæg
Godkender Gud alle former for tilbedelse?
af ABC
25/09/2022 11:14
X fil ?
af Gerth
22/09/2022 06:20
Så er der linet op...
af Gerth
22/09/2022 01:15
Hvem kan redde jorden?
af Gerth
21/09/2022 20:02
Religionerne har fejlet
af ABC
20/09/2022 18:05
Nyheder fra DR
Korrespondent: Meget tyder på sejr til ..
25/09/2022 11:03
Russerne strømmer fortsat til den finsk..
25/09/2022 10:50
Imod Putins mobilisering: 2.000 er anhol..
25/09/2022 10:35
Skuffet Cort kom til kort ved VM: 'Ikke ..
25/09/2022 10:29
Journalist Christoffer Guldbrandsen skal..
25/09/2022 10:27
Nyheder fra Religion.dk