annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 8438950
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1678065
Et andet syn 1559613
Jesu ord 1168948
Den Evige Filosofi 982946
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
3 registrerede Gerth, per, Arne Thomsen 206 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33109 - 23/08/2021 18:06 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Gerth hop ikke på den limpind Arne gerne vil have dig til at flyve over for at sætte dig på. Hvad taler jeg om, om det her:

Citat:
Arne:

Så forstår jeg godt på en måde, at du er skuffet over ikke at have fået tilhængere af din spirituelle verden.
Men jeg vil samtidig pege på, at det ikke er let at følge dig spirituelt, fordi din orientering her forekommer mig meget sparsom.
Det eneste jeg har opfattet er, at du har haft oplevelser af, hvad du kalder Helligånden, men hvad dét nærmere er, mener jeg ikke rigtig, du har fortalt noget om.

Det eneste, jeg mener at have forstået, er, at det har været rigtig godt for dig, samt at det har inspireret dig til at være aktivt næstekærlig.
Dét glæder jeg mig over, og dét beundrer jeg - samtidig med at jeg stadig håber at erfare lidt om din spiritualitet.

Arne: Men jeg vil samtidig pege på, at det ikke er let at følge dig spirituelt, fordi din orientering her forekommer mig meget sparsom.
Det eneste jeg har opfattet er, at du har haft oplevelser af, hvad du kalder Helligånden, men hvad dét nærmere er, mener jeg ikke rigtig, du har fortalt noget om.

Hop ikke på Arne's leg med dig Gerth, og det siger jeg af bitter erfaring da han har kørt den samme leg med mig i 15 år. Når Arne begynder at skrive sådan betyder det at han kun mener der er ham selv der siger noget og at han iøvrigt har sagt alt hvad der er at sige.

Du Gerth skriver fremragende om det SPIRITUELLE om det med HELLIGÅNDEN. Ihvertfald er der noget mere kød på det du skriver end hvad Arne har disket op med i nu snart 20 år.

-0-0-0-0-

Arne:

Sådan lignende har Arne nu sagt til mig i mere end ti år om at jeg ikke har forklaret hvad min paulinske "i KRISTUS" SPIRITUALITET står for og resten af verden forundres over hvor fantastisk jeg som den eneste virkelig formår at forklare dette i et moderne sprogbrug, her kunne jeg også fremhæve Flemming Vang, Kræn-p og Anne (ALH) og et utal af andre folk der har skrevet til mig privat, fx redaktør på Kristeligt Dagblad i sin tid der var blevet prikket på skulderen om at HansKrist skrev fremragende om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Ligeledes sagde Arne at jeg aldrig havde sagt noget om de spontane suveræne livsytringer - hvor en Google søgning viser at jeg for det første er den eneste i Danmark der sætter de tre ord efter hinanden og at ifølge Google er jeg den der har skrevet mest om de spontane suveræne livsytringer, ja da jeg undersøgte forholdet var jeg oppe på over 40 link til tekster af mig hvor de spontane suveræne livsytringer optræder, og iøvrigt et af stederne skriver Arne: "inspireret af HansKrist har jeg fået lyst til at kigge nærmere på de spontane suveræne livsytringer".

He he - ham er Arne er lusket som en ræv Gerth og pas på hans små julelege om at han ikke mener du har sagt noget om Helligånden præcist.

Jeg har smidt ham i hovedet hundredvis af gange hvordan dette at være i KRISTUS skal forstås og alligevel melder han tilbage uden at reagere på hvad jeg skriver, at jeg ikke har sagt noget.

Som et menneske kan være tonedøv overfor musik er Arne det ovenfor det religiøse spirituelle og det kan vi ikke ændre på, det må være en medfødt defekt, også derfor det er så grotesk med alle hans pseudo religiøse skriverier der slet ikke udviser tegn på at manden overhovedet forstår hvad det religiøse spirituelle er for noget, ja han klistrer det til med astrofysiske filosofiske grublerier og andet ligegyldige ting som at danse rundt og kysse et ikon - alt dette uden at forstå er ord af Nye Testamente og hvad Paulus har skrevet om KRISTUS som Guds Ansigt og Billede i verden.
#33110 - 23/08/2021 19:42 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg gider ingen snak om den falske profil Rosemarie, som selfølgeligt nok ikke mødte op til mødet som en dårlig spøg. Jeg har senere inviteret hende til OPLYSTHED, hvor jeg sådan gav vedkommende en ekstra chance. Vil du oplyse mig om hvor, at du fandt dette ´gamle´ citat fra mig, så jeg kan slette det vistnok i Facebook? Jeg er for det meste færdig med snak om den mørke fortid, som jeg ikke er.

Du: "Så ville det være interessant at vide hvad de mellemliggende 13 år fra 2008 til idag er gået med??? Kan du hjælpe os her Gerth?
Hvor er problemet eller det problematiske ved Gerth's tankegang? Jo at han selv er uden identitet - personlig identitet. Rudolf Steiner der var meget positivt optaget af østens religiøsitet opdager at kristendommen har et helt anderledes svar - og det positivt svar hvor mennesket ikke skal svækkes af, eller gå i et med, det guddommelige. Altså at mennesket når frem til en højere grad af bevidsthed om sig selv og dets fysiske kropslige biologiske sanselige (+ økonomiske materielle) i verdens værens tilstedeværelse og eksistens.
Du har brugt meget tid på at stedet her og menneskerne her var elendige og fyldt med fejl. Du har skrevet det sort på hvidt et utal af gange. Er det den måde HELLIGÅNDEN arbejder på? Den måde Jesus arbejder på? Man kommer ikke af med det man ikke bryder sig om ved at se det i andre mennesker eller ved at flygte fra sig selv. Hvorfor vil du flygte fra den Gerth du har optrådt som her på trosfrihed??? Ensomhed og isolation og manglende succes her i livet (at man ikke får den succes og er med i samme personlige erfarings udvikling som sine jævnaldrende mht sex kæresteri og parforhold og arbejde og karriere) kan jo godt medføre at et ellers både intelligent og fysisk sund og rask menneske rammes af noget PSYKOTISK. Føler du selv også at du slås med symptomer på noget PSYKOTISK? Du føler tydeligvis et kald og du gør op med meningsløs ligegyldigt snak og adfærd som der er så meget af i vores moderne tid."

Kære Hans K

1. Ja ifølge Biblens profetier, hvilket Tikka ofte har nævnt om verdensdommen - Hvis man på denne dag ikke kærligt kan respektere mig, så forsvind væk, men dog fordømmer jeg ikke nogen til evigt helvede eller intetheden. Som en fejl nævner du mine gamle ord som om, at det er nutid. Siden cirka mine teenager år og frem til min fyrre års alder var min højeste prioritet, at jeg ønskede fred i mig selv, hvor jeg søgte i selvrealisering efter den, jeg er. Der udforskede jeg ´alt mellem himmel og jord´ og abstrakte påstande om paralelle universer og andre dimensioner udenfor mig selv også i samvær med folk og selverklærede budbringere, hvilket ikke rigtigt gjorde mig lykkelig. Senere på anden halvdel af min spirrituelle rejse/vej synes verden og menneskeheden ligesom en sygdom også i stilhed alene bearbejdede jeg masser af emner til en selvbevidsthed især herligt siden min pagt ligesom dåbens betydning og ægteskabet. Helliggørelsen er vigtig. Bemærk, Jesus sammenlignede sig selv med Gud, fordi faderen og sønnen sådan var forenet, altså en/et. Du siger således, at Jesus er Gud. Følgende af hans ord ligner ONENESS, (men forskellen er, at jeg istedet kun er et med Det guddommelige, Mennesket og Helligånden men ikke alt): "Den dag skal I erkende, at jeg er i min fader, og I er i mig og jeg i jer." Her lyder om vi som ingen individualitet, men jeg forstår alligevel det vedrørende fællesskabet. Det er derfor ikke psykisk sygdom, at jeg snart møder folket med projektet. Vovet siger jeg jer, at min personlige identitet er mennesket og en´ guddom er det upersonlige jeg. Det betyder: ´Gud´ er i mig og jeg er i Gud. Alt er i Gud. Gud er i alle. Ikke alt er Gud og jeg. Dog er skabelsen inklusiv naturen og dyrene også en del af livet ligesom det udvalgte folk med Helligånden. Ligesom Moses og Jesus handler det evige selv om den, jeg er. Desuden er guddommelige tegn, undere, mirakler og åbenbaring eksempler på, at virkeligheden faktisk er himmelsk. Hvem/hvad jeg er er sådan som nuet ligesom evigheden. Fortid og fremtid eksisterer ikke og derfor styrer tid og rum ikke over mig, fordi det´ er jo frelsen (frigørelse fra illusionen i den midlertidige verdens ting. Dette leder til det næste svar.
2. Succes i form af en kæreste, penge, status, overmagt, sex og prestige i verden er netop igen noget overfladisk forkert bedømmelse om en selv. Sådan fatter jeg Tikkas kritik imod verden. Riget er ikke af verden. Jeg er ikke med i verdens dom. Jesu fromhed og Paulus asketiske liv viser, at mit liv er på den rette måde, men ligesom den fiktive figur i X men filmene professor X savior leder jeg med mine kryptiske tekster efter ligesindede eller de kommer til mig i en nær fremtid. Det er sjovt, at de leder efter intelligent liv i rummet, hvor de søger efter intelligent kodede bedkeder fra rumvæsener, men vi er ikke alene i universet med skaberen af alt. Gal eller genial, jeg har erfaret, at psykiatriens kun naturvidenskabelige metoder muligvis misforstår de særligt spirituelt begavede personer ligesom, at Jesus blev fordømt som vanvittig af de skriftkloge ypperstepræster. Nej, jeg er kommet videre til et sted, hvor jeg ikke kan dømmes af de menneskeligt gudløst kloge og vise. Min i livet nye selvtillid/værd afviser symptomer på sindslidelse. Jesus blev ikke til jødernes Messias og jeg er ikke kristnes frelser. Jeg må oplyse menneskeheden uanset vores forskelligheder. Mennesker kan dø men det, som jeg repræsenterer lever evigt.

p.s. Du talte om karma, men det lyder jo som den ekstra new age spiritualitet, hvilket jeg ikke tror på. Hævn dig gerne sådan imod mig, men jeg tilgiver dig for alle dine synder.
Tilføjelse -Jeg opdager først nu, at du har skrevet noget positivt om mig imens, jeg skrev dette her indlæg. Jeg kigger nærmere på dit indlæg imorgen.

Redigeret af Gerth (23/08/2021 20:22)
#33111 - 23/08/2021 20:16 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Hævn dig gerne sådan imod mig, men jeg tilgiver dig for alle dine synder.

Tak min ven 💙 for din tilgivelse kunne jeg godt få brug for. Lyder skønt hvis du kan tilgive mig.

Hvad du beskæftigede dig der med i 2008 kvalificerer dig i mine øjne - og ja imponerer mig at du var så dybt inde i tingene og så engageret.

Når jeg kritiserer noget er det sjældent en blank afvisning af det jeg kritiserer. Måske jeg burde lære at lade dette komme bedre til udtryk.

PS:

Jeg tror bestemt ikke, ja jeg ved, RoseMarie ikke er en falsk profil, som ej heller Simon. Jeg tror du ville finde bekendtskabet interessant. Hun er uden tvivl ikke hvem som helst.

Jeg havde et vældigt godt forhold til RoseMarie men pludselig vendte hun mig ryggen fordi en Bjørn ville æde mig, have mig fjernet fra Trosfrihed - jeg fattede aldrig hvorfor, at Bjørn fik den skøre idé og at RoseMarie lod sig forføre af Bjørnen.
#33112 - 23/08/2021 21:03 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
bor her
Jeg glemte at kommentere på mine ord om: I kampens hede.

Selv du opfordrer til kampgejst. En god diskussion, sport, leg, skuespil, karakter i skolen og andre grænseoverskridende præstations rekorder er ok fornuft med en fredelig konkurrencementalitet.
Ven eller fjende bemærker jeg dog din vurderings hurtigt skiftelige opfattelse af mig i yderlighederne. Måske du nu forhåbentligt tager mig seriøst inklusiv mig selv. Desværre hjernevaskes et menneske med straf og belønning systemet på den værste måde. Nu tror jeg på mig selv, fordi jeg anerkender Det guddommelige som jer og den, jeg er.

Redigeret af Gerth (23/08/2021 21:06)
#33115 - 24/08/2021 02:26 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
bor her
Du: " Tak min ven for din tilgivelse kunne jeg godt få brug for. Lyder skønt hvis du kan tilgive mig."
"aj nu stopper du med den slags ioroni, fordi du ved, at i din tro er du frelst ifølge Jesus Kristus.

Arhh , uhyrligt ikke - Med jer glemmer jeg her onani i ugevis. Jeg afprøvede velværens næsten orgasmisoke fantasier, men jeg virker mest bevist uden ønsker om fysisk sex og andet berøring. Jeg mærker altid Helligåndens kraft om meningen med mit liv og det også måske senere. Om kærlighed er jeg åbenbart mere værd end rollen som luder.åh nej, jeg er ikke en realitystjerne, men jeg fungerer gerne som et istedet godt forbillede. Der er noget smukt ved mig ligesom alle andre. Kun med kærlighed ved jeg det.

Redigeret af Gerth (24/08/2021 02:35)
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Seneste indlæg
Hvad laver vi her på jorden...
af Arne Thomsen
05/12/2021 23:17
AT VÆRE ET TRÆ
af Gerth
05/12/2021 22:44
Bibelen giver håb
af Gerth
05/12/2021 21:41
Er der et håb om en lys fremtid.
af Jørgen Primdahl
04/12/2021 10:15
Indre og ydre harmoni
af Gerth
02/12/2021 02:29
Nyheder fra DR
Sygeplejeformand: Delaftale er ikke løs..
05/12/2021 23:18
Belgisk politi affyrer tåregas ved ny c..
05/12/2021 22:58
Suveræne Norge kører Iran over ved VM ..
05/12/2021 22:11
Mere sundhedspersonale fra tredjelande s..
05/12/2021 22:00
FOA efter delaftale: Glad for andet end ..
05/12/2021 22:00
Nyheder fra Religion.dk
Hvorfor fejrer vi halloween?
19/10/2021 09:00
Er gudforældre en protestantisk eller k..
31/08/2021 12:17
Må præsten selv vælge bibeloversætte..
27/08/2021 07:54
Hvordan skal en lærer håndtere, når f..
19/07/2021 06:00
Hvad mener buddhismen om genmanipulation..
06/07/2021 08:25