annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11079747
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2110504
Et andet syn 1820164
Jesu ord 1396004
Den Evige Filosofi 1192307
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 109 gæster og 11 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33097 - 23/08/2021 10:39 Re: Slet min profil [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Positive People
Gerth Drost 28 april 2008

IDENTITY? SOCIAL INHERITANCE AND ENVIROMENT? REALITY?

I am a consciousness-a spirit with no names, no terms, no personal identity. I am like an endless orgasm in the now.
I am in one with everything and everyone and you also. I am with you all with an unconditional love.
I know who you are in reality.
Everything is an illusion like a dream, a film-movie, a story in a book, a computergame, a painting, a phantasy, an adventure for entertainment and fun.
It all happens in one mind, and its creativity is unlimited. Wake up!!!!!
Rediscover on your journey, that you are forver " God "-the spirit-the light.
Free your mind from egoism and its patterns.
The new evolution is about a big leap in the consciousness and transforming the world to a new dimension. Are you free now in your mind. Remember again, who you really are ?
Unity-Onenesss............No differences, no sepparatements, no opposites.
Everything is the same existens............Surprise????
I am with you all. The figure- Gerth Drost, Denmark who writes this message does not exist. He is an illusion, which i use like a doll-puppet in this story.
I am " God " and very soon a happy ending is near!!!
Use Phones-Television-Internet-News papers etc. to debate, discuss, to help and gather the world to a new unity with peace.
LOVE from one.

-0-0-0-0-

Citat:
Pauline Street:

Gerth Drost exists in one form or another, otherwise who wrote this post? i know what you are getting at nevertheless.

Citat:
Gerth Drost:

" God " wrote this post. Wake up from your imagination.
Gerth is just a figure- a creature of one minds phantasy. He does not exist, just like in dreams......only one sees it all, and the places and people in it, they are not real. One mind creates them all, but when the one wakes up in the dream, it knows, that everything are not real. The one has an unlimited creativity, and therefore is the dream perfect----The people have been created to act like they were really existing. Why?????
It makes the experience more interesting.....Like the films/ movies which seems so realistic with the effects, the picture, the story, the actors etc.....
One that wins all the Oscars in Hollywood.....In this case the spirit is the one, who is the creator of the adventuremovie about planet Earth.
" I " promise you a happy ending.....THAT MUST BE POSITIVE ENOUGHT???

Citat:
Pauline Street:

I have difficulty following most your argument...probably due to a language gap. But the problem of reality is a long discussed one over centuries. A Japanese poet asked,in effect, " Am I a man dreaming I am a butterfly or am I a butterfly dreamiing I am a man?"
I hope you do find your happy ending.

Citat:
Gerth Drost:

You are the one. Everything is the one. One mind. You are the dreamer.
But i dont need to proof it to you. You are already the light. I am 100% happy now, but it was nice to speak with you. Good look on your journey.

Thanks

-0-0-0-0-0-

Hvis det er korrekt at disse tanker allerede findes så udtalt vel artikulerede formulerede hos Gerth Drost i 2008 -

Så ville det være interessant at vide hvad de mellemliggende 13 år fra 2008 til idag er gået med???

Kan du hjælpe os her Gerth?

Venlig hilsen HansKrist

PS:

Hvor er problemet eller det problematiske ved Gerth's tankegang? Jo at han selv er uden identitet - personlig identitet.

I am a consciousness-a spirit with no names, no terms, no personal identity.

Overfor en sådan typisk østlig religiøs opfattelse af det guddommelige finder vi den kristne vestlige paulinske SPIRITUALITET - Gud SPIRITUALITET - som et sundt alternativ:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

there is no loss of self but an enriching of it

Ikke at ville vedkende sig selv sin fysiske kropslige biologiske sanselige + materielle økonomiske (Marx), i verdens værens tilstedeværelse og eksistens er det store problem med de østlige new age religiøse spirituelle retninger da også derfor at stofmisbrug var en naturlig del af denne new age religiøsitet som vi så i 70 -erne - men man kan sagtens dissociere fra sig selv og virkeligheden uden brug af stoffer, her er falsk religiøsitet tilstrækkelig (falsk imod egoet og selvet).

Rudolf Steiner der var meget positivt optaget af østens religiøsitet opdager at kristendommen har et helt anderledes svar - og det positivt svar hvor mennesket ikke skal svækkes af, eller gå i et med, det guddommelige.

Rudolf Steiner kalder ligefrem KRISTUS for menneskets NYE JEG LEGEME - som det fornemste verden nogensinde havde set. Altså at mennesket når frem til en højere grad af bevidsthed om sig selv og dets fysiske kropslige biologiske sanselige (+ økonomiske materielle) i verdens værens tilstedeværelse og eksistens.

Rudolf Steiner påstod at alle kristendommens grundsandheder de fandtes hos Paulus.

Og at i det 20 århundrede og op imod det 21 århundrede og ind i det 21 århundrede ville flere og flere mennesker erkende KRISTUS JEG'ET - vores KRISTUS LEGEME - vores væren i KRISTUS - vores iklædning KRISTUS. Ja KRISTUS ville vinde skikkelse i os - Gud tage bolig iblandt os. Dette er KIRKEN - at Gud ikke er en fjern uforståelig og svært erkendelig Gud - men menneskelig - human - nøjagtig som Jesus demonstrerede det.

Vi mennesker har Guds Ånd. Og det svækker os ikke - tværtimod så igangsætter det en sund individuation Jung og selvaktualisering Maslow som Paulus har beskrevet dette.
#33104 - 23/08/2021 16:22 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
I am a consciousness-a spirit with no names, no terms, no personal identity.

Hermed rammer Gerth og andre fuldstændig præcist den følelse af fremmedgørelse det moderne menneske befinder sig i.

Også derfor jeg skrev til Simon og RoseMarie at Gerth i litterær sammenhæng var meget vigtigere at være beskæftiget med end de litterære koryfæer som Simon og RoseMarie konstant sværmede om.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Jeg skrev:

Overfor en sådan typisk østlig religiøs opfattelse af det guddommelige finder vi den kristne vestlige paulinske SPIRITUALITET - Gud SPIRITUALITET - som et sundt alternativ.

Der skulle have stået:

Overfor en sådan typisk østlig religiøs opfattelse af det guddommelige finder vi den kristne vestlige paulinske SPIRITUALITET - GUD HELLIGÅNDS SPIRITUALITET - som et sundt alternativ.
#33105 - 23/08/2021 16:57 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Jeg forstår heller ikke, hvorfor du ønsker dine indlæg slettet.
Mener du ikke, hvad du har skrevet? Skal det ikke have lov at komme flere til gavn og inspiration?"

Arh ligesom psykopatisk onde egoist sælgere gør Arne administrator det besværligt for os at melde sig ud. I er alle ligeglade med mig og/eller forstår intet ligesom internet trolde og religiøse sekter og ikke-troende. Jamen, i har ikke lært noget af mig, hvilket også gælder inspiration! Jeg har tidligere oplyst jer om det ekstremt tossede ved profilerne her. Ligesom i Biblens fortællinger sendes jeg til dem, som lytter til mit budskab. I ønsker jo debat og diskussion og gode spørgsmål, men ingen her udtrykker dette til mine skriver på Trosfrihed. Hans K kalder vredt p.g.a min skeptiske kritik til ham mine ord for afskyelige. Så, det er ligemeget med jer. Du vil altså heller ikke vide mere om spiritualitet, fordi ifølge dig er det bare teologiske spekulationer. Medmindre, at jeg endnu lige før mit møde med folket, lidt mere træner her i kampens hede. Spilafhængighed er forkert. Eksempelvis den falske muslim Somo skriver, at profeten Muhammed fredeligt kun lavede selvforsvar i krig og vold, men han erobrede Mekka med en hær. Jeg mødes jævnligt diskret med nogen ægte medmennesker i virkeligheden, som anerkender mit åbenbaring og den, jeg er. D.v.s som jeg tænkte idag - jeg øver mig med ytringsfriheden imod de urokkelige profiltyper her som værende underholdning. Sådan bruger jeg dog nu også mit mod ved mødet med mennesker idag. Jeg trænger til nogle medspillere i verden. Men, idag i cafeen på værestedet spørger en venlig mørklødet gammel mand med anden etnisk udseende og et smil (ikke racistisk ment), men hans danske ord lyder faktisk dårligt: "Hvordan har du det?" Jeg svarer: "Siden min fyrre års alder er min intelligens ekstraordinær høj (geni) på alle områder i hjernen, kroppen helt uden sygdom, humøret altid kun lysende godt inklusiv sindsro og åndeligt arbejde - ikke lalleglad hele tiden og pludseligt på det seneste opdager nogle troende mine nye overnaturlige kræfter - jeg samler dem alle til gudsbevidsthed med Helligåndens kraft." Derefter tavst skyndte han sig væk. En anden ældre mand spurgte mig igen det samme, hvor jeg svarede noget lignende og han sagde intet derefter andet end tom snak med den gamle psykisk syge kvinde ved siden af ham."

Der sker her ingen åndelig berigelse med jer. På min Youtube kanal laver jeg muligvis snart på en ny måde anderledes end mine skriverier korte videoklips ved teknisk amatørkvalitet. Lad venligst være med at klikke på en negativ respons, ligesom du dengang gjorde i projekt OPLYSTHED, tak.

Redigeret af Gerth (23/08/2021 17:29)
#33107 - 23/08/2021 17:22 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Gerth:

Medmindre, at jeg endnu lige før mit møde med folket, lidt mere træner her i kampens hede.

Du lyder som en ekstremist, en "skoleskyder" eller som en terrorist lige før han begår sin religiøse hellige for ham at se gerning - ugerning.

Næsten ordret siger de på de sociale medier noget lignende.

Hvordan har du det med det Gerth at hvad du siger får nakke hårene til at rejse sig på folk. Kunne du kommentere på det og indgyde os en sund tillid til dig og dine hensigter at der ikke skal findes noget skummelt gemt i din foruroligende udtalelse.

Ja hvad mener du med:

Medmindre, at jeg endnu lige før mit møde med folket, lidt mere træner her i kampens hede.

-0-0-0-0-0-

RoseMarie har vist interesse for at mødes med dig, og jeg mener også at du mødte op hvor I havde aftalt (som også RoseMarie var mødt op), men et og andet gik galt og I mødte ikke hinanden.

Hvem vil kunne hjælpe dig?

-0-0-0-0-

Citat:
Men, idag i cafeen på værestedet spørger en venlig mørklødet gammel mand med anden etnisk udseende og et smil (ikke racistisk ment), men hans danske ord lyder faktisk dårligt: "Hvordan har du det?" Jeg svarer: "Siden min fyrre års alder er min intelligens ekstraordinær høj (geni) på alle områder i hjernen, kroppen helt uden sygdom, humøret altid kun godt inklusiv sindsro og åndeligt arbejde - ikke lalleglad hele tiden og pludseligt på det seneste opdager nogle troende mine nye overnaturlige kræfter - jeg samler dem alle til gudsbevidsthed med Helligåndens kraft." Derefter tavst skyndte han sig væk. En anden ældre mand spurgte mig igen det samme, hvor jeg svarede noget lignende og han sagde intet derefter andet end tom snak med den gamle psykisk syge kvinde ved siden af ham."

Pyha Gerth for pokker - hvad du der fortæller om dig selv er også svært at give igen på.

Ensomhed og isolation og manglende succes her i livet (at man ikke får den succes og er med i samme personlige erfarings udvikling som sine jævnaldrende mht sex kæresteri og parforhold og arbejde og karriere) kan jo godt medføre at et ellers både intelligent og fysisk sund og rask menneske rammes af noget PSYKOTISK.

Hvad mener du selv om det jeg skriver ovenfor?

Føler du selv også at du slås med symptomer på noget PSYKOTISK?

-0-0-0-

Håber du mærker at jeg tar dig seriøs - at jeg relaterer til dig og din specielle begavelse og personlighed - for helt normal er du sgu ikke.

Jeg tror dersom du var kommet til at læse teologi du kunne være blevet en meget anerkendt teolog.

Eller digter forfatter - måske du kunne skrive dig ud af det. Du føler tydeligvis et kald og du gør op med meningsløs ligegyldigt snak og adfærd som der er så meget af i vores moderne tid med så meget lediggang og deraf afledt misbrug.

At føle sig til overs og som en outsider i vores moderne samfund er der rigtig meget af og det ikke kun migranter og indvandrere og tilflyttere fra muslimske kulturer også unge gammel danskere føler sig til overs og oplever sig selv som værende udenfor samfundslivet og ikke at kunne opnå del i et almindeligt liv med en vis succes og økonomisk etablering af hjem og fritidsliv.

Svaret på denne fremmedgørelse og meningsløshed er ihvertfald ikke at vi skal skrues tilbage til Somo's mørke religiøse middelalder fundamentalisme hvor en gammel bog skal tydes og overindlæres udenad som havende svaret på alt hvorfor den kan erstatte Gud og ægte SPIRITUALITET.

Vigtigt at forstå er at hverken bibelfundamentalister eller Somo behøver Gud i deres liv såvel som deres sunde fornuft da de jo har Koranen og Bibelen som svaret på alting - hvorfor de sætter Gud samvittighed og den sunde fornuft, vores gode forstand ud af funktion og erstatter disse smukke ting med at der findes svar på alting i en gammel bog.

-0-0-0-0-

Hold da op vi er 5 online og Somo er ikke engang en af de fem - wauu 😱 så mange er det længe siden vi har været her på stedet.

Bjørn og Simon tænker - godt vi for længst forlod dette galeanstalt med HansKrist som den mest tossede af alle.
#33108 - 23/08/2021 17:54 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Tak for svar.
Når du skriver:
Citat:
I er alle ligeglade med mig og/eller forstår intet ligesom internet trolde og religiøse sekter og ikke-troende. Jamen, i har ikke lært noget af mig, hvilket også gælder inspiration!
og direkte til mig:
Citat:
Du vil altså heller ikke vide mere om spiritualitet, fordi ifølge dig er det bare teologiske spekulationer.
Så forstår jeg godt på en måde, at du er skuffet over ikke at have fået tilhængere af din spirituelle verden.
Men jeg vil samtidig pege på, at det ikke er let at følge dig spirituelt, fordi din orientering her forekommer mig meget sparsom.
Det eneste jeg har opfattet er, at du har haft oplevelser af, hvad du kalder Helligånden, men hvad dét nærmere er, mener jeg ikke rigtig, du har fortalt noget om.
Det eneste, jeg mener at have forstået, er, at det har været rigtig godt for dig, samt at det har inspireret dig til at være aktivt næstekærlig.
Dét glæder jeg mig over, og dét beundrer jeg - samtidig med at jeg stadig håber at erfare lidt om din spiritualitet.

Angående spiritualitet erkender jeg min af K.E. Løgstrup prægede skabelses-teologiske holdning - miraklet Verdens Væren - der fortæller mig, at det guddommelige ER, men ikke hvad det er, hvilket jo egentlig også siges af sufien Rumi:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.
Det betyder imidlertid ikke, at jeg lukker af for andre former for spiritualitet, men det kræver jo
1. at jeg får en chance for at lære dem at kende
og
2. at det siger mig noget.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Seneste indlæg
Det spirituelle parti...
af Gerth
28/05/2023 00:46
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
OPLYSTHED
af Gerth
26/05/2023 06:37
Tro, håb og kærlighed
af ABC
17/05/2023 21:58
Vandrer mod Lyset...
af ABC
16/05/2023 22:02
Nyheder fra DR
Biden og republikanere når principaftal..
28/05/2023 03:09
Messi-scoring sender det franske mesters..
27/05/2023 22:54
Fransk forfatterthriller vinder årets G..
27/05/2023 21:35
Omtrent 600 migranter reddet ud for Sici..
27/05/2023 21:03
Karneval i Aalborg er kommet roligt fra ..
27/05/2023 18:49
Nyheder fra Religion.dk