annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11849753
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2164550
Et andet syn 1858940
Jesu ord 1430006
Den Evige Filosofi 1226344
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
2 registrerede Gerth, ABC 99 gæster og 149 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33091 - 22/08/2021 01:15 Slet min profil
Gerth Online   content
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej admin

Jeg siger farvel til trosfrihed.dk.
Jeg kan ikke finde funktionen, der sletter min profil inklusiv mit navn.
Jeg ønsker derfor, at du sletter hele min profil med alt dens indhold og gerne også alle mine tråde og indlæg, tak.
#33092 - 22/08/2021 04:31 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Gerth

Der er flere der har ønsket det samme

Du kan ikke få slettet hvad du har skrevet

Men du kan vist godt få skribent navnet Gerth slettet men det hjælper ligesom ikke noget da vi andre jo har nævnt dit navn mange hundrede gange.

Hvad er pludselig problemet?

Du har ofte truet med at du ikke gad være her mere - kan du ikke nøjes med dette, altså at trække dig, holde en pause?

Nogle gange finder man ud af at det ikke nødvendigvis er stedet her og menneskerne her der er noget galt med - ja Jung ville sige at det er ens eget indre ubevidste skygge man projicerer over i stedet her og de andre.

Det hedder opgøret med SKYGGEN når man trækker sine projektioner i land - og finder ud af at alt det man gerne vil have hæftet på andre mennesker er sider hos sig selv man ikke vil kendes ved.

Ihvertfald har du, iøvrigt som alle andre mennesker, en skyggeproblematik.

Jo mere man ophøjer sig selv, jo mere man mener at stå over andre mennesker, jo større en skygge kaster man når ☀️ solen skinner - når OPLYSNINGEN stråler ☀️

Dit projekt OPLYSNING var måske også ment på dig selv lige så meget som os andre?

Nu er du ihvertfald blevet ☀️ OPLYST af mig lidt om dig selv og din skygge.

Nå men vær nu go ved dig selv - du uperfekte menneske som alle vi andre.

Man kommer ikke af med det man ikke bryder sig om ved at se det i andre mennesker eller ved at flygte fra sig selv. Hvorfor vil du flygte fra den Gerth du har optrådt som her på trosfrihed???

Kom nu i bedre humør med dig selv og det hele, også Trosfrihed

De bedste hilsner HansKrist

PS:

Du har brugt meget tid på at stedet her og menneskerne her var elendige og fyldt med fejl. Du har skrevet det sort på hvidt et utal af gange.

Er det den måde HELLIGÅNDEN arbejder på? Den måde Jesus arbejder på? At ophøje sig selv over andre?
#33093 - 22/08/2021 05:27 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Hej admin igen.

Jeg ignorerer Hans K´s ord helt ligesom jeg er ligeglad med verdens dom!

Jeg siger pænt farvel til trosfrihed.dk.
Jeg kan ikke finde funktionen, der sletter min profil inklusiv mit navn.
Jeg ønsker derfor, at du sletter hele min profil med alt dens indhold.
Jeg håber, at du også kan fjerne alle mine indlægs underskrift nederst i emnet, tak. Ellers er det jo åndsvagt med min nu vel istedet i dem anonymitet?
Jeg forstår hvorfor, at mine tekster her ikke slettes, fordi andre kommenterer på dem.

Redigeret af Gerth (22/08/2021 05:37)
#33094 - 22/08/2021 11:31 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Lige en kommentar fra sidelinjen.
Jeg er oprigtigt ked af, at du vil forlade Trosfrihed.dk.
Mit indtryk af dig er, at du har haft nogle mere store åndelige oplevelser, som jeg forstår har gjort dig godt, og som har givet dig styrke og motivation til aktiv næstekærlighed.
Mit håb var, at det efterhånden blev muligt at få lidt indblik i, hvad du har oplevet - ikke bare af nysgerrighed, men i håb om åndelig berigelse.

Hvad grunden egentlig er til at du vil forlade Trosfrihed.dk er ikke rigtig klart for mig, og mit håb er, at du vil overveje at fortsætte.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor du ønsker dine indlæg slettet.
Mener du ikke, hvad du har skrevet?
Skal det ikke have lov at komme flere til gavn og inspiration?

Men hvis du virkelig forlader Trosfrihed.dk, da ønsker jeg dig alt godt fremover.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33096 - 22/08/2021 15:33 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Lad os lige slå koldt vand i blodet. Som sådan har vi brug for hinanden i kampen for en bedre verden...

https://www.klimabevaegelsen.dk/

https://www.atomkraft-jatak.dk/

https://vegetarisk.dk/

Håber du vender stærkere tilbage...

Your friend forever

Jan
#33097 - 23/08/2021 10:39 Re: Slet min profil [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Positive People
Gerth Drost 28 april 2008

IDENTITY? SOCIAL INHERITANCE AND ENVIROMENT? REALITY?

I am a consciousness-a spirit with no names, no terms, no personal identity. I am like an endless orgasm in the now.
I am in one with everything and everyone and you also. I am with you all with an unconditional love.
I know who you are in reality.
Everything is an illusion like a dream, a film-movie, a story in a book, a computergame, a painting, a phantasy, an adventure for entertainment and fun.
It all happens in one mind, and its creativity is unlimited. Wake up!!!!!
Rediscover on your journey, that you are forver " God "-the spirit-the light.
Free your mind from egoism and its patterns.
The new evolution is about a big leap in the consciousness and transforming the world to a new dimension. Are you free now in your mind. Remember again, who you really are ?
Unity-Onenesss............No differences, no sepparatements, no opposites.
Everything is the same existens............Surprise????
I am with you all. The figure- Gerth Drost, Denmark who writes this message does not exist. He is an illusion, which i use like a doll-puppet in this story.
I am " God " and very soon a happy ending is near!!!
Use Phones-Television-Internet-News papers etc. to debate, discuss, to help and gather the world to a new unity with peace.
LOVE from one.

-0-0-0-0-

Citat:
Pauline Street:

Gerth Drost exists in one form or another, otherwise who wrote this post? i know what you are getting at nevertheless.

Citat:
Gerth Drost:

" God " wrote this post. Wake up from your imagination.
Gerth is just a figure- a creature of one minds phantasy. He does not exist, just like in dreams......only one sees it all, and the places and people in it, they are not real. One mind creates them all, but when the one wakes up in the dream, it knows, that everything are not real. The one has an unlimited creativity, and therefore is the dream perfect----The people have been created to act like they were really existing. Why?????
It makes the experience more interesting.....Like the films/ movies which seems so realistic with the effects, the picture, the story, the actors etc.....
One that wins all the Oscars in Hollywood.....In this case the spirit is the one, who is the creator of the adventuremovie about planet Earth.
" I " promise you a happy ending.....THAT MUST BE POSITIVE ENOUGHT???

Citat:
Pauline Street:

I have difficulty following most your argument...probably due to a language gap. But the problem of reality is a long discussed one over centuries. A Japanese poet asked,in effect, " Am I a man dreaming I am a butterfly or am I a butterfly dreamiing I am a man?"
I hope you do find your happy ending.

Citat:
Gerth Drost:

You are the one. Everything is the one. One mind. You are the dreamer.
But i dont need to proof it to you. You are already the light. I am 100% happy now, but it was nice to speak with you. Good look on your journey.

Thanks

-0-0-0-0-0-

Hvis det er korrekt at disse tanker allerede findes så udtalt vel artikulerede formulerede hos Gerth Drost i 2008 -

Så ville det være interessant at vide hvad de mellemliggende 13 år fra 2008 til idag er gået med???

Kan du hjælpe os her Gerth?

Venlig hilsen HansKrist

PS:

Hvor er problemet eller det problematiske ved Gerth's tankegang? Jo at han selv er uden identitet - personlig identitet.

I am a consciousness-a spirit with no names, no terms, no personal identity.

Overfor en sådan typisk østlig religiøs opfattelse af det guddommelige finder vi den kristne vestlige paulinske SPIRITUALITET - Gud SPIRITUALITET - som et sundt alternativ:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

there is no loss of self but an enriching of it

Ikke at ville vedkende sig selv sin fysiske kropslige biologiske sanselige + materielle økonomiske (Marx), i verdens værens tilstedeværelse og eksistens er det store problem med de østlige new age religiøse spirituelle retninger da også derfor at stofmisbrug var en naturlig del af denne new age religiøsitet som vi så i 70 -erne - men man kan sagtens dissociere fra sig selv og virkeligheden uden brug af stoffer, her er falsk religiøsitet tilstrækkelig (falsk imod egoet og selvet).

Rudolf Steiner der var meget positivt optaget af østens religiøsitet opdager at kristendommen har et helt anderledes svar - og det positivt svar hvor mennesket ikke skal svækkes af, eller gå i et med, det guddommelige.

Rudolf Steiner kalder ligefrem KRISTUS for menneskets NYE JEG LEGEME - som det fornemste verden nogensinde havde set. Altså at mennesket når frem til en højere grad af bevidsthed om sig selv og dets fysiske kropslige biologiske sanselige (+ økonomiske materielle) i verdens værens tilstedeværelse og eksistens.

Rudolf Steiner påstod at alle kristendommens grundsandheder de fandtes hos Paulus.

Og at i det 20 århundrede og op imod det 21 århundrede og ind i det 21 århundrede ville flere og flere mennesker erkende KRISTUS JEG'ET - vores KRISTUS LEGEME - vores væren i KRISTUS - vores iklædning KRISTUS. Ja KRISTUS ville vinde skikkelse i os - Gud tage bolig iblandt os. Dette er KIRKEN - at Gud ikke er en fjern uforståelig og svært erkendelig Gud - men menneskelig - human - nøjagtig som Jesus demonstrerede det.

Vi mennesker har Guds Ånd. Og det svækker os ikke - tværtimod så igangsætter det en sund individuation Jung og selvaktualisering Maslow som Paulus har beskrevet dette.
#33104 - 23/08/2021 16:22 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
I am a consciousness-a spirit with no names, no terms, no personal identity.

Hermed rammer Gerth og andre fuldstændig præcist den følelse af fremmedgørelse det moderne menneske befinder sig i.

Også derfor jeg skrev til Simon og RoseMarie at Gerth i litterær sammenhæng var meget vigtigere at være beskæftiget med end de litterære koryfæer som Simon og RoseMarie konstant sværmede om.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Jeg skrev:

Overfor en sådan typisk østlig religiøs opfattelse af det guddommelige finder vi den kristne vestlige paulinske SPIRITUALITET - Gud SPIRITUALITET - som et sundt alternativ.

Der skulle have stået:

Overfor en sådan typisk østlig religiøs opfattelse af det guddommelige finder vi den kristne vestlige paulinske SPIRITUALITET - GUD HELLIGÅNDS SPIRITUALITET - som et sundt alternativ.
#33105 - 23/08/2021 16:57 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Gerth Online   content
veteran
Du: "Jeg forstår heller ikke, hvorfor du ønsker dine indlæg slettet.
Mener du ikke, hvad du har skrevet? Skal det ikke have lov at komme flere til gavn og inspiration?"

Arh ligesom psykopatisk onde egoist sælgere gør Arne administrator det besværligt for os at melde sig ud. I er alle ligeglade med mig og/eller forstår intet ligesom internet trolde og religiøse sekter og ikke-troende. Jamen, i har ikke lært noget af mig, hvilket også gælder inspiration! Jeg har tidligere oplyst jer om det ekstremt tossede ved profilerne her. Ligesom i Biblens fortællinger sendes jeg til dem, som lytter til mit budskab. I ønsker jo debat og diskussion og gode spørgsmål, men ingen her udtrykker dette til mine skriver på Trosfrihed. Hans K kalder vredt p.g.a min skeptiske kritik til ham mine ord for afskyelige. Så, det er ligemeget med jer. Du vil altså heller ikke vide mere om spiritualitet, fordi ifølge dig er det bare teologiske spekulationer. Medmindre, at jeg endnu lige før mit møde med folket, lidt mere træner her i kampens hede. Spilafhængighed er forkert. Eksempelvis den falske muslim Somo skriver, at profeten Muhammed fredeligt kun lavede selvforsvar i krig og vold, men han erobrede Mekka med en hær. Jeg mødes jævnligt diskret med nogen ægte medmennesker i virkeligheden, som anerkender mit åbenbaring og den, jeg er. D.v.s som jeg tænkte idag - jeg øver mig med ytringsfriheden imod de urokkelige profiltyper her som værende underholdning. Sådan bruger jeg dog nu også mit mod ved mødet med mennesker idag. Jeg trænger til nogle medspillere i verden. Men, idag i cafeen på værestedet spørger en venlig mørklødet gammel mand med anden etnisk udseende og et smil (ikke racistisk ment), men hans danske ord lyder faktisk dårligt: "Hvordan har du det?" Jeg svarer: "Siden min fyrre års alder er min intelligens ekstraordinær høj (geni) på alle områder i hjernen, kroppen helt uden sygdom, humøret altid kun lysende godt inklusiv sindsro og åndeligt arbejde - ikke lalleglad hele tiden og pludseligt på det seneste opdager nogle troende mine nye overnaturlige kræfter - jeg samler dem alle til gudsbevidsthed med Helligåndens kraft." Derefter tavst skyndte han sig væk. En anden ældre mand spurgte mig igen det samme, hvor jeg svarede noget lignende og han sagde intet derefter andet end tom snak med den gamle psykisk syge kvinde ved siden af ham."

Der sker her ingen åndelig berigelse med jer. På min Youtube kanal laver jeg muligvis snart på en ny måde anderledes end mine skriverier korte videoklips ved teknisk amatørkvalitet. Lad venligst være med at klikke på en negativ respons, ligesom du dengang gjorde i projekt OPLYSTHED, tak.

Redigeret af Gerth (23/08/2021 17:29)
#33107 - 23/08/2021 17:22 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Gerth:

Medmindre, at jeg endnu lige før mit møde med folket, lidt mere træner her i kampens hede.

Du lyder som en ekstremist, en "skoleskyder" eller som en terrorist lige før han begår sin religiøse hellige for ham at se gerning - ugerning.

Næsten ordret siger de på de sociale medier noget lignende.

Hvordan har du det med det Gerth at hvad du siger får nakke hårene til at rejse sig på folk. Kunne du kommentere på det og indgyde os en sund tillid til dig og dine hensigter at der ikke skal findes noget skummelt gemt i din foruroligende udtalelse.

Ja hvad mener du med:

Medmindre, at jeg endnu lige før mit møde med folket, lidt mere træner her i kampens hede.

-0-0-0-0-0-

RoseMarie har vist interesse for at mødes med dig, og jeg mener også at du mødte op hvor I havde aftalt (som også RoseMarie var mødt op), men et og andet gik galt og I mødte ikke hinanden.

Hvem vil kunne hjælpe dig?

-0-0-0-0-

Citat:
Men, idag i cafeen på værestedet spørger en venlig mørklødet gammel mand med anden etnisk udseende og et smil (ikke racistisk ment), men hans danske ord lyder faktisk dårligt: "Hvordan har du det?" Jeg svarer: "Siden min fyrre års alder er min intelligens ekstraordinær høj (geni) på alle områder i hjernen, kroppen helt uden sygdom, humøret altid kun godt inklusiv sindsro og åndeligt arbejde - ikke lalleglad hele tiden og pludseligt på det seneste opdager nogle troende mine nye overnaturlige kræfter - jeg samler dem alle til gudsbevidsthed med Helligåndens kraft." Derefter tavst skyndte han sig væk. En anden ældre mand spurgte mig igen det samme, hvor jeg svarede noget lignende og han sagde intet derefter andet end tom snak med den gamle psykisk syge kvinde ved siden af ham."

Pyha Gerth for pokker - hvad du der fortæller om dig selv er også svært at give igen på.

Ensomhed og isolation og manglende succes her i livet (at man ikke får den succes og er med i samme personlige erfarings udvikling som sine jævnaldrende mht sex kæresteri og parforhold og arbejde og karriere) kan jo godt medføre at et ellers både intelligent og fysisk sund og rask menneske rammes af noget PSYKOTISK.

Hvad mener du selv om det jeg skriver ovenfor?

Føler du selv også at du slås med symptomer på noget PSYKOTISK?

-0-0-0-

Håber du mærker at jeg tar dig seriøs - at jeg relaterer til dig og din specielle begavelse og personlighed - for helt normal er du sgu ikke.

Jeg tror dersom du var kommet til at læse teologi du kunne være blevet en meget anerkendt teolog.

Eller digter forfatter - måske du kunne skrive dig ud af det. Du føler tydeligvis et kald og du gør op med meningsløs ligegyldigt snak og adfærd som der er så meget af i vores moderne tid med så meget lediggang og deraf afledt misbrug.

At føle sig til overs og som en outsider i vores moderne samfund er der rigtig meget af og det ikke kun migranter og indvandrere og tilflyttere fra muslimske kulturer også unge gammel danskere føler sig til overs og oplever sig selv som værende udenfor samfundslivet og ikke at kunne opnå del i et almindeligt liv med en vis succes og økonomisk etablering af hjem og fritidsliv.

Svaret på denne fremmedgørelse og meningsløshed er ihvertfald ikke at vi skal skrues tilbage til Somo's mørke religiøse middelalder fundamentalisme hvor en gammel bog skal tydes og overindlæres udenad som havende svaret på alt hvorfor den kan erstatte Gud og ægte SPIRITUALITET.

Vigtigt at forstå er at hverken bibelfundamentalister eller Somo behøver Gud i deres liv såvel som deres sunde fornuft da de jo har Koranen og Bibelen som svaret på alting - hvorfor de sætter Gud samvittighed og den sunde fornuft, vores gode forstand ud af funktion og erstatter disse smukke ting med at der findes svar på alting i en gammel bog.

-0-0-0-0-

Hold da op vi er 5 online og Somo er ikke engang en af de fem - wauu 😱 så mange er det længe siden vi har været her på stedet.

Bjørn og Simon tænker - godt vi for længst forlod dette galeanstalt med HansKrist som den mest tossede af alle.
#33108 - 23/08/2021 17:54 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Gerth.
Tak for svar.
Når du skriver:
Citat:
I er alle ligeglade med mig og/eller forstår intet ligesom internet trolde og religiøse sekter og ikke-troende. Jamen, i har ikke lært noget af mig, hvilket også gælder inspiration!
og direkte til mig:
Citat:
Du vil altså heller ikke vide mere om spiritualitet, fordi ifølge dig er det bare teologiske spekulationer.
Så forstår jeg godt på en måde, at du er skuffet over ikke at have fået tilhængere af din spirituelle verden.
Men jeg vil samtidig pege på, at det ikke er let at følge dig spirituelt, fordi din orientering her forekommer mig meget sparsom.
Det eneste jeg har opfattet er, at du har haft oplevelser af, hvad du kalder Helligånden, men hvad dét nærmere er, mener jeg ikke rigtig, du har fortalt noget om.
Det eneste, jeg mener at have forstået, er, at det har været rigtig godt for dig, samt at det har inspireret dig til at være aktivt næstekærlig.
Dét glæder jeg mig over, og dét beundrer jeg - samtidig med at jeg stadig håber at erfare lidt om din spiritualitet.

Angående spiritualitet erkender jeg min af K.E. Løgstrup prægede skabelses-teologiske holdning - miraklet Verdens Væren - der fortæller mig, at det guddommelige ER, men ikke hvad det er, hvilket jo egentlig også siges af sufien Rumi:
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.
Det betyder imidlertid ikke, at jeg lukker af for andre former for spiritualitet, men det kræver jo
1. at jeg får en chance for at lære dem at kende
og
2. at det siger mig noget.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33109 - 23/08/2021 18:06 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Hej Gerth hop ikke på den limpind Arne gerne vil have dig til at flyve over for at sætte dig på. Hvad taler jeg om, om det her:

Citat:
Arne:

Så forstår jeg godt på en måde, at du er skuffet over ikke at have fået tilhængere af din spirituelle verden.
Men jeg vil samtidig pege på, at det ikke er let at følge dig spirituelt, fordi din orientering her forekommer mig meget sparsom.
Det eneste jeg har opfattet er, at du har haft oplevelser af, hvad du kalder Helligånden, men hvad dét nærmere er, mener jeg ikke rigtig, du har fortalt noget om.

Det eneste, jeg mener at have forstået, er, at det har været rigtig godt for dig, samt at det har inspireret dig til at være aktivt næstekærlig.
Dét glæder jeg mig over, og dét beundrer jeg - samtidig med at jeg stadig håber at erfare lidt om din spiritualitet.

Arne: Men jeg vil samtidig pege på, at det ikke er let at følge dig spirituelt, fordi din orientering her forekommer mig meget sparsom.

Hop ikke på Arne's leg med dig Gerth, og det siger jeg af bitter erfaring da han har kørt den samme leg med mig i 15 år. Når Arne begynder at skrive sådan betyder det at han kun mener der er ham selv der siger noget og at han iøvrigt har sagt alt hvad der er at sige.

Du Gerth skriver fremragende om det SPIRITUELLE om det med HELLIGÅNDEN. Ihvertfald er der noget mere kød på det du skriver end hvad Arne har disket op med i nu snart 20 år.

-0-0-0-0-

Arne:

Sådan lignende har Arne nu sagt til mig i mere end ti år om at jeg ikke har forklaret hvad min paulinske "i KRISTUS" SPIRITUALITET står for og resten af verden forundres over hvor fantastisk jeg som den eneste virkelig formår at forklare dette i et moderne sprogbrug, her kunne jeg også fremhæve Flemming Vang, Kræn-p og Anne (ALH) og et utal af andre folk der har skrevet til mig privat, fx redaktør på Kristeligt Dagblad i sin tid der var blevet prikket på skulderen om at HansKrist skrev fremragende om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Ligeledes sagde Arne at jeg aldrig havde sagt noget om de spontane suveræne livsytringer - hvor en Google søgning viser at jeg for det første er den eneste i Danmark der sætter de tre ord efter hinanden og at ifølge Google er jeg den der har skrevet mest om de spontane suveræne livsytringer, ja da jeg undersøgte forholdet var jeg oppe på over 40 link til tekster af mig hvor de spontane suveræne livsytringer optræder, og iøvrigt et af stederne skriver Arne: "inspireret af HansKrist har jeg fået lyst til at kigge nærmere på de spontane suveræne livsytringer".

He he - ham er Arne er lusket som en ræv Gerth og pas på hans små julelege om at han ikke mener du har sagt noget om Helligånden præcist.

Jeg har smidt ham i hovedet hundredvis af gange hvordan dette at være i KRISTUS skal forstås og alligevel melder han tilbage uden at reagere på hvad jeg skriver, at jeg ikke har sagt noget.

Som et menneske kan være tonedøv overfor musik er Arne det ovenfor det religiøse spirituelle og det kan vi ikke ændre på, det må være en medfødt defekt, også derfor det er så grotesk med alle hans pseudo religiøse skriverier der slet ikke udviser tegn på at manden overhovedet forstår hvad det religiøse spirituelle er for noget, ja han klistrer det til med astrofysiske filosofiske grublerier og andet ligegyldige ting som at danse rundt og kysse et ikon - alt dette uden at forstå er ord af Nye Testamente og hvad Paulus har skrevet om KRISTUS som Guds Ansigt og Billede i verden.
#33110 - 23/08/2021 19:42 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
veteran
Jeg gider ingen snak om den falske profil Rosemarie, som selfølgeligt nok ikke mødte op til mødet som en dårlig spøg. Jeg har senere inviteret hende til OPLYSTHED, hvor jeg sådan gav vedkommende en ekstra chance. Vil du oplyse mig om hvor, at du fandt dette ´gamle´ citat fra mig, så jeg kan slette det vistnok i Facebook? Jeg er for det meste færdig med snak om den mørke fortid, som jeg ikke er.

Du: "Så ville det være interessant at vide hvad de mellemliggende 13 år fra 2008 til idag er gået med??? Kan du hjælpe os her Gerth?
Hvor er problemet eller det problematiske ved Gerth's tankegang? Jo at han selv er uden identitet - personlig identitet. Rudolf Steiner der var meget positivt optaget af østens religiøsitet opdager at kristendommen har et helt anderledes svar - og det positivt svar hvor mennesket ikke skal svækkes af, eller gå i et med, det guddommelige. Altså at mennesket når frem til en højere grad af bevidsthed om sig selv og dets fysiske kropslige biologiske sanselige (+ økonomiske materielle) i verdens værens tilstedeværelse og eksistens.
Du har brugt meget tid på at stedet her og menneskerne her var elendige og fyldt med fejl. Du har skrevet det sort på hvidt et utal af gange. Er det den måde HELLIGÅNDEN arbejder på? Den måde Jesus arbejder på? Man kommer ikke af med det man ikke bryder sig om ved at se det i andre mennesker eller ved at flygte fra sig selv. Hvorfor vil du flygte fra den Gerth du har optrådt som her på trosfrihed??? Ensomhed og isolation og manglende succes her i livet (at man ikke får den succes og er med i samme personlige erfarings udvikling som sine jævnaldrende mht sex kæresteri og parforhold og arbejde og karriere) kan jo godt medføre at et ellers både intelligent og fysisk sund og rask menneske rammes af noget PSYKOTISK. Føler du selv også at du slås med symptomer på noget PSYKOTISK? Du føler tydeligvis et kald og du gør op med meningsløs ligegyldigt snak og adfærd som der er så meget af i vores moderne tid."

Kære Hans K

1. Ja ifølge Biblens profetier, hvilket Tikka ofte har nævnt om verdensdommen - Hvis man på denne dag ikke kærligt kan respektere mig, så forsvind væk, men dog fordømmer jeg ikke nogen til evigt helvede eller intetheden. Som en fejl nævner du mine gamle ord som om, at det er nutid. Siden cirka mine teenager år og frem til min fyrre års alder var min højeste prioritet, at jeg ønskede fred i mig selv, hvor jeg søgte i selvrealisering efter den, jeg er. Der udforskede jeg ´alt mellem himmel og jord´ og abstrakte påstande om paralelle universer og andre dimensioner udenfor mig selv også i samvær med folk og selverklærede budbringere, hvilket ikke rigtigt gjorde mig lykkelig. Senere på anden halvdel af min spirrituelle rejse/vej synes verden og menneskeheden ligesom en sygdom også i stilhed alene bearbejdede jeg masser af emner til en selvbevidsthed især herligt siden min pagt ligesom dåbens betydning og ægteskabet. Helliggørelsen er vigtig. Bemærk, Jesus sammenlignede sig selv med Gud, fordi faderen og sønnen sådan var forenet, altså en/et. Du siger således, at Jesus er Gud. Følgende af hans ord ligner ONENESS, (men forskellen er, at jeg istedet kun er et med Det guddommelige, Mennesket og Helligånden men ikke alt): "Den dag skal I erkende, at jeg er i min fader, og I er i mig og jeg i jer." Her lyder om vi som ingen individualitet, men jeg forstår alligevel det vedrørende fællesskabet. Det er derfor ikke psykisk sygdom, at jeg snart møder folket med projektet. Vovet siger jeg jer, at min personlige identitet er mennesket og en´ guddom er det upersonlige jeg. Det betyder: ´Gud´ er i mig og jeg er i Gud. Alt er i Gud. Gud er i alle. Ikke alt er Gud og jeg. Dog er skabelsen inklusiv naturen og dyrene også en del af livet ligesom det udvalgte folk med Helligånden. Ligesom Moses og Jesus handler det evige selv om den, jeg er. Desuden er guddommelige tegn, undere, mirakler og åbenbaring eksempler på, at virkeligheden faktisk er himmelsk. Hvem/hvad jeg er er sådan som nuet ligesom evigheden. Fortid og fremtid eksisterer ikke og derfor styrer tid og rum ikke over mig, fordi det´ er jo frelsen (frigørelse fra illusionen i den midlertidige verdens ting. Dette leder til det næste svar.
2. Succes i form af en kæreste, penge, status, overmagt, sex og prestige i verden er netop igen noget overfladisk forkert bedømmelse om en selv. Sådan fatter jeg Tikkas kritik imod verden. Riget er ikke af verden. Jeg er ikke med i verdens dom. Jesu fromhed og Paulus asketiske liv viser, at mit liv er på den rette måde, men ligesom den fiktive figur i X men filmene professor X savior leder jeg med mine kryptiske tekster efter ligesindede eller de kommer til mig i en nær fremtid. Det er sjovt, at de leder efter intelligent liv i rummet, hvor de søger efter intelligent kodede bedkeder fra rumvæsener, men vi er ikke alene i universet med skaberen af alt. Gal eller genial, jeg har erfaret, at psykiatriens kun naturvidenskabelige metoder muligvis misforstår de særligt spirituelt begavede personer ligesom, at Jesus blev fordømt som vanvittig af de skriftkloge ypperstepræster. Nej, jeg er kommet videre til et sted, hvor jeg ikke kan dømmes af de menneskeligt gudløst kloge og vise. Min i livet nye selvtillid/værd afviser symptomer på sindslidelse. Jesus blev ikke til jødernes Messias og jeg er ikke kristnes frelser. Jeg må oplyse menneskeheden uanset vores forskelligheder. Mennesker kan dø men det, som jeg repræsenterer lever evigt.

p.s. Du talte om karma, men det lyder jo som den ekstra new age spiritualitet, hvilket jeg ikke tror på. Hævn dig gerne sådan imod mig, men jeg tilgiver dig for alle dine synder.
Tilføjelse -Jeg opdager først nu, at du har skrevet noget positivt om mig imens, jeg skrev dette her indlæg. Jeg kigger nærmere på dit indlæg imorgen.

Redigeret af Gerth (23/08/2021 20:22)
#33111 - 23/08/2021 20:16 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Gerth:

Hævn dig gerne sådan imod mig, men jeg tilgiver dig for alle dine synder.

Tak min ven 💙 for din tilgivelse kunne jeg godt få brug for. Lyder skønt hvis du kan tilgive mig.

Hvad du beskæftigede dig der med i 2008 kvalificerer dig i mine øjne - og ja imponerer mig at du var så dybt inde i tingene og så engageret.

Når jeg kritiserer noget er det sjældent en blank afvisning af det jeg kritiserer. Måske jeg burde lære at lade dette komme bedre til udtryk.

PS:

Jeg tror bestemt ikke, ja jeg ved, RoseMarie ikke er en falsk profil, som ej heller Simon. Jeg tror du ville finde bekendtskabet interessant. Hun er uden tvivl ikke hvem som helst.

Jeg havde et vældigt godt forhold til RoseMarie men pludselig vendte hun mig ryggen fordi en Bjørn ville æde mig, have mig fjernet fra Trosfrihed - jeg fattede aldrig hvorfor, at Bjørn fik den skøre idé og at RoseMarie lod sig forføre af Bjørnen.
#33112 - 23/08/2021 21:03 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
veteran
Jeg glemte at kommentere på mine ord om: I kampens hede.

Selv du opfordrer til kampgejst. En god diskussion, sport, leg, skuespil, karakter i skolen og andre grænseoverskridende præstations rekorder er ok fornuft med en fredelig konkurrencementalitet.
Ven eller fjende bemærker jeg dog din vurderings hurtigt skiftelige opfattelse af mig i yderlighederne. Måske du nu forhåbentligt tager mig seriøst inklusiv mig selv. Desværre hjernevaskes et menneske med straf og belønning systemet på den værste måde. Nu tror jeg på mig selv, fordi jeg anerkender Det guddommelige som jer og den, jeg er.

Redigeret af Gerth (23/08/2021 21:06)
#33115 - 24/08/2021 02:26 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
veteran
Du: " Tak min ven for din tilgivelse kunne jeg godt få brug for. Lyder skønt hvis du kan tilgive mig."
"aj nu stopper du med den slags ioroni, fordi du ved, at i din tro er du frelst ifølge Jesus Kristus.

Arhh , uhyrligt ikke - Med jer glemmer jeg her onani i ugevis. Jeg afprøvede velværens næsten orgasmisoke fantasier, men jeg virker mest bevist uden ønsker om fysisk sex og andet berøring. Jeg mærker altid Helligåndens kraft om meningen med mit liv og det også måske senere. Om kærlighed er jeg åbenbart mere værd end rollen som luder.åh nej, jeg er ikke en realitystjerne, men jeg fungerer gerne som et istedet godt forbillede. Der er noget smukt ved mig ligesom alle andre. Kun med kærlighed ved jeg det.

Redigeret af Gerth (24/08/2021 02:35)
#33129 - 26/08/2021 01:15 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Har du med dit mærkelige væsen sat gang i os allesammen ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
#33143 - 28/08/2021 00:47 Re: Slet min profil [Re: ABC]
Gerth Online   content
veteran
Jeg plejer ikke at svare på dine ting, men om eksempelvis Hans K´s ord og alle andre er i tråden ´Guder og det guddommelige´ et nyt bud om det. Selv den ekstra new age spiritualitet påstår, at dimensionen forandrer sig til et ´højere´ stadie inklusiv mennesket.

Redigeret af Gerth (28/08/2021 00:49)
#33163 - 30/08/2021 01:24 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Gerth Online   content
veteran
Du: "Hvordan har du det med det Gerth at hvad du siger får nakke hårene til at rejse sig på folk?"

Det er ok, fordi måske det vækker folk og du kan li spænding i menneskets natur, så...........
Hver gang, at jeg tænker på min rolle, oplever jeg iskoldt gåsehud på hele min krop.

Redigeret af Gerth (30/08/2021 01:30)
#33394 - 23/09/2021 03:05 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Hej Arne!

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pet-registrerede-ulovligt-demonstranter-og-musikere

Politiets Efterretningstjeneste (PET) har de tre seneste år ulovligt registreret 59 personer alene på grund af deres politiske observans. Det skriver Politiken, der har set nærmere på en ny årsredegørelse fra Tilsynet med Efterretningstjenesterne. - Tilsynet har i den omtalte sag ikke kritiseret, at PET havde indhentet oplysningerne, men derimod at PET ikke havde slettet oplysningerne hurtigt nok, skriver efterretningstjenesten til avisen.

Dansk topchef trækker sig efter krænkelser - Danbreds adm. direktør, Thomas Muurmann Henriksen, trækker sig fra sin stilling. Det sker efter en række kvinder har klaget over krænkende og seksuelt chikanerende tilnærmelser fra Thomas Muurman Henriksen.

Redigeret af Gerth (23/09/2021 03:10)
#33395 - 23/09/2021 11:38 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Gerth.
Du peger på kritik af PET's ulovligt fortsatte registreringer og på en topchef, der må trække sig efter at have krænket kvinder.
Jeg kan ikke regne ud, hvorfor du peger på netop dét? smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33396 - 23/09/2021 12:39 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Arne:

Jeg kan ikke regne ud, hvorfor du peger på netop dét? smiler

Nej sådan har jeg det også lidt (som også i tråden "Åndelig føde" Gerth skriver et indlæg ude af kontekst).

Men jeg er begyndt at ane hvordan Gerth tænker og skriver. Tænkningen er primær proces tænkning, altså spontane frie associationer og normalt ville de fleste mennesker underkaste alle disse associationer en kritik - gennem vores forstands funktioner. Hvilke af mine mange associationer er relevante at meddele andre når jeg påtænker den kontekst jeg befinder mig i med disse andre.

Gerth husker at du Arne hele tiden truer med en injurie rettergang imod mig, hvilket Gerth også nævnte overfor mig da han ville anmelde mig til politiet og PET og en fra kommunen der er tilknyttet Gerth.

Derfor synes han at I to har noget tilfælles omkring politi og dømmende myndigheder og jeg tror det er derfor, altså han opfatter en alliance eller sammenfald af interesse her jer to imellem.

Og ja I skiller jer da også begge ud fra vi andre ved jeres konstante trusler om at inddrage politi og dømmende myndighed. Her viser Gerth dig så at det er noget der foregår, så måske han siger: "Arne kan du se det virker i praksis, måske vi to også skulle se om vi kunne benytte os heraf".

Min personlige mening om dig Arne og Gerth, er at jeres dømmekraft svigter jer begge to fra tid til anden, og I mister fuldstændig proportionerne og overblikket over tingene, vores debat, især hvad det er vi drøfter, og da især det principielle vi drøfter mister i forståelsen af.

Nøjagtig som det er fuldstændig ude af proportioner når Gerth nu flere år i træk bliver ved og ved med at påstå at stedet her (Trosfrihed (som han iøvrigt i mandag har villet anmelde (til PET og politiet (om han har gjort det får vi se eller vi kunne spørge ham derom)))) er fyldt med internet troll virksomhed. Og Tikka nævner han ofte, men også os allesammen bliver nævnt.

Også dette er fuldstændig ude i hampen - ude af proportioner den der ide om at det er troll virksomhed på Trosfrihed vi ser blandt de få aktive her på stedet. Enten har folk ikke forstået troll begrebet eller også er de blevet besat af fejlagtig forskruet ide, tanke, som også Bjørn (og ja Gerth har læst gamle indlæg så det er selvfølgelig også noget han har samlet op ved at læse Bjørn).

Normalt ville vores kritiske forhjerne forstands funktioner (sekundær tænkningen) kunne vurdere proportionaliteterne i tingene. Men tilsyneladende er Gerth meget styret af primær proces tænkning.

Og det er da også Gerth's primær proces tænkning og frie associationer der dominerer også hvad Gerth skriver så det:

1):

Er svært at læse (indimellem uforståeligt og ihvertfald sprogligt set ikke godkendt, det er grammatisk set fyldt med store fejl)

2):

Hvad han skriver er ude af kontekst (er ikke relevant og aktuelt) hvad vi drøfter.

-0-0-0-

Normalt ville et menneske fra primær proces tænkning, altså fra idestorm, fantasi og de frie spontane associationer til et stykke afleveret skriftligt arbejde pålægge sig selv en disciplineret sekundær proces tænkning af kritisk analytisk arbejde på primær proces råstoffet. Ja de fleste mennesker vil helst ikke vrøvle offentligt men vil her gerne blive forstået og set på som nogen der godt kan fange den røde tråd og sige noget relevant meningsfyldt klogt. Og ja måske sjovt (da netop humor (selvironi ikke mindst) og morskab vidner om at man har forstået tingene). Og igen her skiller du Arne og Gerth jer ud da I begge opererer med politi og anklage myndigheder. I mangler begge ud over proportionerne også begge humor, især selvironi.

Gerth har oplyst at han tidligere har haft en vel uddannet mand til at hjælpe sig med det skriftlige, men at vedkommende nu er ramt af kræft og ikke hjælper Gerth længere.

Det helt fantastiske er at RoseMarie har rejst til Odense for at møde Gerth. Motiverne hertil bør vi måske ikke granske for meget i, selv om det spørgsmål da melder sig. Nå men det var nu noget andet jeg ville sige, tænk om der var kommet en kontakt mellem RoseMarie og Gerth. Ja for i så fald RoseMarie måske ville kunne have hjulpet Gerth med det skriftlige arbejde. Eller hvad med Simon, det menneske i Danmark der er den største kapacitet på området.

Måske det ville kræve at Simon også opfatter Gerth som et usædvanligt, ekstrarordinær godt begavet menneske med ovenikøbet originale indsigter. Hvilket nok er et stort spørgsmål om Simon vil anerkende og godkende dette. Med RoseMarie kan der være andre motiver til god kontakt med Gerth.

Men hvad med dig Arne? Vil du hjælpe Gerth? Ihvertfald uanset hvad han skriver har du jo altid ret ukritisk rost manden.

Mht mig selv, så siger jeg tingene, hvad jeg oprigtig mener, direkte til ham her på trosfrihed. Det falder ikke altid i go jord hos Gerth at han sporer en kritik. Da også derfor han ville melde mig til både politiet PET og hende fra kommunen.

-0-0-0-

Meget kunne siges om at være domineret af primær proces tænkning og ja adfærd. Hvorfor det sker for folk der ikke er små børn længere og som man kunne forvente meningsfulde forstandige logisk forståelige tilbagemeldinger og reaktioner fra i en samtale eller i et samvær.

Det er da korrekt at kunstnere og mennesker der udviser en vis originalitet med en vis ret bliver anset for at have en ret god kontakt til primær proces tænkning - til det ubevidste.

Men det er også korrekt at de når længst eller oftest kun lykkes hvis også deres kritiske analytiske forstandige tænkning (sekundær proces tænkning) er intakte og godt udviklede.
#33397 - 23/09/2021 15:28 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hanskrist.
Jeg ønsker ikke at deltage i dine overvejelser angående min dialog med Gerth.
Arne.
Top Svar Citer
#33398 - 23/09/2021 16:26 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Arne

Hanskrist.
Jeg ønsker ikke at deltage i dine overvejelser angående min dialog med Gerth.
Arne.

Det synes jeg er en klog konstruktiv beslutning fra din side.

Jeg ville måske også bare lige påpege at jeg tror Gerth finder at I har en alliance fordi I begge leger med tanken om at inddrage politi og anklage myndigheder i vores Trosfrihed debat.

Ihvertfald nævnte Gerth dit navn Arne (at du jo også ville det) da han ville anmelde mig til politiet og PET og kontaktpersonen han har igennem kommunen.

Iøvrigt ville han anmelde Trosfrihed også. Spændende om vi kommer under overvågning eller bliver nedlagt.

-0-0-0-

Mennesker er sjove nogen gange
#33399 - 23/09/2021 20:02 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hanskrist.
Jeg finder det ikke hverken rigtigt eller rimeligt, at deltagere her på Trosfrihed.dk bruger deres ytringsfrihed til at angribe hinanden personligt.
Jeg mener, det er emnet - ikke personen - det handler om - "Bolden ikke manden".

Jeg har tidligere gjort dig opmærksom på, at du er gået så vidt i dine personlige angreb i dine udtalelser om mig, at det klart har været strafbart injurierende, men jeg har jo - foreløbig - ikke anlagt injuriesag mod dig.

Og hvis jeg skal udtrykke mig tydeligere:
Jeg gider ikke dit "personfnidder!

Arne.
Top Svar Citer
#33400 - 23/09/2021 20:25 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
💦🏊🚴🏃💕

🏅🇩🇰

🏃⚽

Jeg gider ikke dit personfnidder

Tak og i lige måde, du har i alle de år du har været her udsat mig for personfnidder

💥👹👿😈🎃
#33401 - 23/09/2021 21:58 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hanskrist.
Nu gør det jo helt tydeligt klart, at du ikke ser forskel på "bolden" og "manden".
Du kan ikke finde "personfnidder" fra mig rettet mod dig som person blinker

Arne.
Top Svar Citer
#33433 - 28/09/2021 21:20 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Gerth Online   content
veteran
Og kæreste Hans K
Jeg ved ikke hvad intentionen er her, men ligesom jeg tidligere har prædiket, forstår jeg følgende fra internettet artikel om høj IQ´s forbindelse med pjat...og dog nævnte den jo også et matematisk autist geni helt uden grineren. Jeg har i mange år levet iblandt psykisk syge folk og hjerneskadede personer, som nok mest kun ved flugt fra virkeligheden siger vittigheder, perversitet og smalltalk, så det er ikke i min store interesse. Idag på TV2 snakkede den berømte skuespiller Ulf Pilgård om hans Cirkus revyen, at de kontroversielt næsten ligesom provokation sagde det, der ikke kan tales om vedrørende forskellige emner, begivenheder og personligheder i verden - citat: "Beviset fra disse undersøgelser viser også, at der er en direkte sammenhæng mellem humor, kognitive evner, emotionel intelligens og selvværd. Generelt bruger ekstroverte personer humor til at komme af med stress, bekymringer og almindelig modgang. Evolutionære psykologer beskriver på den anden side humor som et “nedarvet træk”, som kan afgøre en større smidighed og mental fleksibilitet eller modsat, om man er mere stiv. På samme måde har undersøgelser vist, at den mere negative form for humor baseret på sarkasme, angreb og benyttelse af hån eller mobning derimod har sammenhæng med dårligt humør og depression. Humor og kreativitet. Da Albert Einstein engang blev spurgt, hvor hans opfindsomhed, kreativitet og intelligens kom fra, svarede han som noget helt naturligt, at hemmeligheden var hans humoristiske sans. Han havde haft denne siden barndommen. Indeni var han stadig et barn, som var i stand til at anskue verden med nysgerrighed og uskyldighed. Han mistede aldrig sin evne til at le og undre sig. Det var langt fra en triviel anekdote. Einstein vidste udmærket godt, hvad han sagde, da han understregede vigtigheden af humor i et forhold med menneskelig intelligens. Faktisk støtter mange neuropsykologer sammenhængen mellem vores positive sindstilstand og kreativitet og intelligens. Vi må ikke glemme, at latteren øger produktionen af dopamin i hjernen. Denne neurotransmitter starter disse neurale mekanismer, som fremmer læring. Albert Einstein i et stort grin illustrerer sammenhængen mellem humoristisk sans og intelligens. Som et resultat bliver vi mere fleksible og kreative. Vores hukommelse og fokusering forbedres mentalt. At grine fremmer også vores opmærksomhed. Latter er liv, og humoristisk sans forbinder os med hinanden. Det dæmper stress, styrker immunsystemet og får os også til at blive mere produktive. Livet handler i sidste ende om kærlighed og humor. Kærlighed til at forstå livet meget bedre og humor til at udholde det hver dag. Undervurder derfor ikke fordelene ved dette elskovsmiddel for hjerte og hjerne. Hvis en humoristisk sans gør os mere intelligente, er det værd at gøre brug af det på en opfindsom måde."

Lærdommen om selvironi i oplevelsen af guddommens almægtighed, det kræver magtesløshed.

Redigeret af Gerth (28/09/2021 21:54)
#33434 - 28/09/2021 22:49 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
p.s.

Derfor griner jeg tosset af i mit liv galskabens scenarie.

Redigeret af Gerth (28/09/2021 22:49)
#33438 - 30/09/2021 23:42 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Jeg kan jo ikke skære alting udi pap og papir.
#33456 - 05/10/2021 05:03 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
MAN ER LIGE SOM EN (LIGESOM) SLÆGT/FAMILIE/ART OG SOM GUDMENNESKET.

Engang for mange år siden på en helsemesse i Odense sagde den i Danmark berømte fra fjernsyns programmet den sjette sans Frans Dupont medie til mig, at en dag kommer jeg til at hjælpe utroligt mange mennesker, der gør tilværelsen lettere for os. En bekendt har sagt til mig om det, at man skal ikke give det magt over en selv. En selvopfyldende profeti er vel noget andet?

S: "Og når du ofte bruger ordet: ´folket´, så får det mig til at tænke på noget i retning af et kongedømme, som om du ønsker at være en religiøs konge. Mit gæt er, at du ikke ser ned på dine medmennesker."

Jeg kommenterer: "Og om Riget ser jeg heller ikke op til guddommen. Hvorfor lyder du pludseligt lidt jødisk, kristen eller ligesom et eventyr? Jeg snakker i hverdagen med en sindslidende voksen psykisk udviklingshæmmet jævnaldrende mand, som dermed for barnlig naivt tror, at helvedet eksisterer inde i midten af Jorden, fordi han har i Youtube set nogle religiøse mænd fortælle det. Den naturvidenskabelige teori taler istedet om en varm kerne. En gammel videbegærlig spirituel mand uden sociale kompetencer og noget mangel på empati, som ikke er i psykiatrisk behandling, han tror for irrationelt på eksempelvis et trancemediums kanalisering. Den påstod, at inde i Jordens midte bor mennesker, der besøges af rumskibe og at alfer findes i naturen. Han siger: ´Hvis man ikke tror på den slags ting, så ser i det ikke.´ Selvom jeg ikke er ´Guds´ pattebarn, så virker livet for mig dog godt men kun om det hellige og guddommelighed uden overtro. Dette fordi ved min spirituelle forelskelse blev jeg ikke lykkelig af emner om det skummel okkulte, spændende paranormale, uforklarligt overnaturlige og andet tilsyneladende uvirkeligt om andre dimensioner. Du er jo selv imod storhedsvanvid som tilhænger af ydmyghed og du kan ikke gøre mig psykisk syg med din fantasifuldt latterlige snak om kongeriget. Jeg tør alligevel sige næsten idiotsikkert, at (i overført betydning/metaforisk - ikke bogstavelig talt) mit ekstra kald driver mig til ´drømmen´ om en bedre verden og mennesker med min vision - Oplysthed. Jeg opfatter ikke dig som dum eller åndssvag, hvor du altså opfører dig ligesom en parodi.
En forklaring om hvem/hvad kongen er i Biblen vil-kan du ikke forstå. Jeg har fortalt jer om en slags historisk udvikling i GT, NT og med mit åbenbaring. Eksempelvis Jesus og hans dåb (Helligånden) handlede generelt om menneskets gudsbevidshed som Kristus, hvor Apostlene sådan kun åndeligt kaldte ham for konge, ypperstepræst og profet. Gud er med´mennesker. Dengang dyrkede man både en gud og religiøse ledere som en autoritet, hvilket er anderledes idag især i Vestens lande om folks selvopfattelse også vedrørende menneskerettigheder mellem alle undtagen i sekterne. Det guddommelige lever som mennesket, hvilket en åndeligt oplyst ved om selvet = jeg. Når nogen ligner at være særligt udvalgt, så er det bare fordi, at vedkommende betydeligt bedre end mange andre udtrykker dets kærlighed ved en god sags tjeneste. Du er god nok til internet ordbøger p.g.a. dine citater derfra, hvor du burde vide, at ordet ´folket´ kan betyde forskellige ting i verden. Folket - Eksisterer åbenbart ikke i dem selvom, at jeg har set og/eller hørt det før måske af politikere, forskellige typer samfundskritikere i aviser, passive ´rebellers´ ytringer i Facebook grupper og så videre. ´Folk´ er blandt andet: Et lands folk angående mit sprogbrug. Endvidere mener jeg dette som borgere, mennesker og menneskeheden. Jeg ønsker ikke for meget gentagelse af det samme ord og derfor nævner jeg det på flere måder. Det ukendte og velkendte er hverken rigtigt eller forkert om følgende: Mennesket har en grundlæggende arv om dens syn på grimt og smukt mod noget symmetrisk og uorden, men i kulturens underholdning og virkeligheden kan også fejl og noget afvigende fra normerne være godt, fordi det kan bidrage til menneskeartens videre udvikling som en forandring. Jeg gider ikke det monstrøst uhyggelige og min meget primitivt unge nabos frie vilje, som larmer ved hor, euforiske stoffer og aggressive adfærd. Jeg stræber ikke længere efter perfektion, da jeg formoder fredeligt, at der er altid et eller andet skævt ved mennesket ligesom universet tiltrods for min åbenbaring oplevelse af meningen med et liv, hvor intet er tilfældigt. Af den grund dømmer jeg ikke skabningen. Biblen taler derfor også kærligt på billedsprog om fader og søn, nonner om søstre/brud til Gud og munke om brudgom/brødre inklusiv Jesus lignelse om bryllupsfesten og ord om skabelsen som Guds (Himlens) billede, hvor ydermere naturen på Jorden er med. Det ligesom jeg er et mesterværk."

Å lyder ligesom Muhammed krisen: "I dine ord ved forrige emne skriver du respektløst: - Ham Jesus."

Jeg svarer: "Jeg har relevant nævnt tidligere, at der er noget ironisk ved ekstremerne ligesom dogmatisk fundamentalisme, fordi overdrivelse fremmer således forståelsen. Ifølge mit kendskab til Jesus gutten ligesom jeg, så var han nok på en ikke dømmende vis ligeglad med min udtalelse om ham, hvor folket fordømte vedkommende, som egentligt var en rigtig mand der på træpælen netop uden selvhøjtidelighed. Jeg bryder mig ikke om, når folk agerer truende ligesom den stærkeste abe. Ingen er perfekt. Ja, Jesus blev undertrykt for det selvudvalgte folk som ingen religiøs/politisk magt over alle andre. Han kaldte ikke sig selv direkte for Titlen Kristus, fordi en selverklæret profet er narcissistisk. Terrorister må gerne hjælpe mig med tortur martyrdøden, tak.
Idag kigger jeg ud af vinduet, hvor to teenagere offentligt kysser hinanden. Det gør jeg alene hjemme nar ad med tankerne, hvor jeg kalder dem for barbarer. Derefter ser jeg på TV en ung mand i Beverly Hills, som joker hans kærestepar venner med ordene: ´Find jer et motelværelse´. Teenagerne som elskende var ironisk nok en mørklødet dreng og blondine pige. Om dem har jeg åbenbart benyttet mig selv af komisk ironi og profilen S hygger med Sokratisk ironi. Men jeg har fået nok af for meget pjat hver dag af dysfunktionelle folk. Senere sidder jeg iblandt nogen, som ikke kan li en forkert indvandrer i nærheden fra Polen eller Rumænien, hvor de diskret griner af hans dårlige sprog og påpeger noget suspekt ved ham. Da jeg i gaden oplyste folket, anklagede racistisk ligesom med nazisterne en mand med lyst hår og blå øjne mig for at komme fra Sydøsteuropa (vistnok Tyrkiet) som en kriminel person. Han efterspurgte forhørende til min oprindelse og da svarede jeg ´evigheden´. Og han grinte højlydt! Engang blev nogle unge muslimske kvinder også meget imponeret over dette, da de spurgte om, hvor jeg kommer fra. Jeg kan kun lidt drille for sjov andre, fordi før min pagt ved fyrre års alderen mishandlede mennesker mig helt uden sex, omsorg og kærlighed ligesom en slave. Er BDSM sex ulighed?"

Redigeret af Gerth (05/10/2021 05:40)
#33462 - 06/10/2021 22:25 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Derfor her om for meget humor forlader jeg nok jer snart - I mit ´tilfælde´ ønsker jeg ægte menneskelig respons ansigt til ansigt med også et kropssprog. Bær venligst over med min nye opdatering af mit seneste emne, men på denne dag er den go´ nok....Jeg tilføjer nemlig følgende:

Engang bad jeg på en cafes toilet om et mystisk hjælpsomt møde og kort tid derefter alene ved baren kom en fremmede mand hen til mig med ordene: "Du virker som en, der er meget klog. Hvad er dit formål med din tilstedeværelse her? Vid, at du er forevigt perfekt." En anden gang på en lignende måde kontaktede en ukendt smuk kvinde mig, hvor hun sagde noget med lidt kæleri, som jeg syntes i forvejen: "Vi er alle Guds figurer."

Redigeret af Gerth (06/10/2021 23:08)
#33463 - 06/10/2021 22:32 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
MAN ER LIGE SOM (LIGESOM) EN SLÆGT/FAMILIE/ART OG GUDMENNESKET.

Engang for mange år siden på en helsemesse i Odense sagde den i Danmark berømte fra fjernsyns programmet den sjette sans Frans Dupont medie til mig, at en dag kommer jeg til at hjælpe utroligt mange mennesker, der gør tilværelsen lettere for os. En bekendt har sagt til mig om det, at man skal ikke give det magt over en selv. En selvopfyldende profeti er vel noget andet?

S: "Og når du ofte bruger ordet: ´folket´, så får det mig til at tænke på noget i retning af et kongedømme, som om du ønsker at være en religiøs konge. Mit gæt er, at du ikke ser ned på dine medmennesker."

Jeg kommenterer: "Og om Riget ser jeg heller ikke op til guddommen. Hvorfor lyder du pludseligt lidt jødisk, kristen eller ligesom et eventyr? Jeg snakker i hverdagen med en sindslidende voksen psykisk udviklingshæmmet jævnaldrende mand, som dermed for barnlig naivt tror, at helvedet eksisterer inde i midten af Jorden, fordi han har i Youtube set nogle religiøse mænd fortælle det. Den naturvidenskabelige teori taler istedet om en varm kerne. En gammel videbegærlig spirituel mand uden sociale kompetencer og noget mangel på empati, som ikke er i psykiatrisk behandling, han tror for irrationelt på eksempelvis et trancemediums kanalisering. Den påstod, at inde i Jordens midte bor mennesker, der besøges af rumskibe og at alfer findes i naturen. Han siger: ´Hvis man ikke tror på den slags ting, så ser i det ikke.´ Selvom jeg ikke er ´Guds´ pattebarn, så virker livet for mig dog godt men kun om det hellige og guddommelighed uden overtro. Dette fordi ved min spirituelle forelskelse blev jeg ikke lykkelig af emner om det skummel okkulte, spændende paranormale, uforklarligt overnaturlige og andet tilsyneladende uvirkeligt om andre dimensioner. Du er jo selv imod storhedsvanvid som tilhænger af ydmyghed og du kan ikke gøre mig psykisk syg med din fantasifuldt latterlige snak om kongeriget. Jeg tør alligevel sige næsten idiotsikkert, at (i overført betydning/metaforisk - ikke bogstavelig talt) mit ekstra kald driver mig til ´drømmen´ om en bedre verden og mennesker med min vision - Oplysthed. Jeg opfatter ikke dig som dum eller åndssvag, hvor du altså ifølge min vurdering spiller uvidende uden fatteevnen.
En forklaring om hvem/hvad kongen er i Biblen vil-kan du ikke forstå. Jeg har fortalt jer om en slags historisk udvikling i GT, NT og med mit åbenbaring. Eksempelvis Jesus og hans dåb (Helligånden) handlede generelt om menneskets gudsbevidshed som Kristus, hvor Apostlene sådan kun åndeligt kaldte ham for konge, ypperstepræst og profet. Gud er med´mennesker. Dengang dyrkede man både en gud og religiøse ledere som en autoritet, hvilket er anderledes idag især i Vestens lande om folks selvopfattelse også vedrørende menneskerettigheder mellem alle undtagen i sekterne. Det guddommelige lever som mennesket, hvilket en åndeligt oplyst ved om selvet = jeg. Når nogen ligner at være særligt udvalgt, så er det bare fordi, at vedkommende betydeligt bedre end mange andre udtrykker dets kærlighed ved en god sags tjeneste. Du er god nok til internet ordbøger p.g.a. dine citater derfra, hvor du burde vide, at ordet ´folket´ kan betyde forskellige ting i verden. Folket - Eksisterer åbenbart ikke i dem selvom, at jeg har set og/eller hørt det før måske af politikere, forskellige typer samfundskritikere i aviser, passive ´rebellers´ ytringer i Facebook grupper og så videre. ´Folk´ er blandt andet: Et lands folk angående mit sprogbrug. Endvidere mener jeg dette som borgere, mennesker og menneskeheden. Jeg ønsker ikke for meget gentagelse af det samme ord og derfor nævner jeg det på flere måder. Det ukendte og velkendte er hverken rigtigt eller forkert om følgende: Mennesket har en grundlæggende arv om dens syn på grimt og smukt mod noget symmetrisk og uorden, men i kulturens underholdning og virkeligheden kan også fejl og noget afvigende fra normerne være godt, fordi det bidrager til menneskeartens videre udvikling som en forandring. Jeg gider ikke det grotesk monstrøst uhyggelige og min meget primitivt unge nabo, som larmer ved hor, euforiske stoffer og aggressive adfærd. Jeg stræber ikke længere efter perfektion, da jeg formoder fredeligt, at der er et eller andet skævt ved folks mangfoldighed tiltrods for min åbenbaring oplevelse af meningen med et liv, hvor intet er tilfældigt. Af den grund dømmer jeg ikke skabningens frie vilje. Biblen taler derfor også kærligt på billedsprog om fader og søn, nonner om søstre/brud til Gud og munke om brudgom/brødre inklusiv Jesus lignelse om bryllupsfesten og ord om skabelsen som Guds (Himlens) billede, hvor ydermere naturen på Jorden er med. Det ligesom jeg er et mesterværk."

Engang bad jeg på en cafes toilet om et mystisk hjælpsomt møde og kort tid derefter alene ved baren kom en fremmede mand hen til mig med ordene: "Du virker som en, der er meget klog. Hvad er dit formål med din tilstedeværelse her? Vid, at du er forevigt perfekt." En anden gang på en lignende måde kontaktede en ukendt smuk kvinde mig, hvor hun sagde noget med lidt kæleri, som jeg syntes i forvejen: "Vi er alle Guds figurer."

Å lyder ligesom Muhammed krisen: "I dine ord ved forrige emne skriver du respektløst: - Ham Jesus."

Jeg svarer: "Jeg har relevant nævnt tidligere, at der er noget ironisk ved ekstremerne ligesom din falske profils dogmatisk fundamentalisme. Du er i virkeligheden ikke religiøs, fordi den overdrivelse fremmer således vores forståelse af hensigten med din her parodi. Nu opdager jeg i en eller anden ordbog: ´Sarkasme (af sengræsk sarkasmos = sønderrive kød) er hånlige eller spydige bemærkninger i en mere eller mindre humoristisk form.´ Der findes forskellige slags ironi og en af dem er underdrivelsen om nogen, hvilket ligner en narcissistisk ytring imod vedkommende. Terrorister hjælper nogen med tortur martyrdøden, fordi istedet sker det selvironisk, når de forfølger den stakkels fjende. Jesus fortæller også noget om dette vedrørende dem, som saligt arver Riget ligesom ham selv og idag som min selvopofrelse. Ifølge mit kendskab til Jesus gutten ligesom jeg, så var han nok på en ikke dømmende vis ligeglad med min udtalelse om ham, hvor folket fordømte vedkommende, som egentligt var en rigtig mand der på træpælen netop uden selvhøjtidelighed. Jeg bryder mig ikke om, når folk agerer truende ligesom den stærkeste abe. Jesus blev undertrykt for det selvudvalgte folk som ingen religiøs/politisk magt over alle andre. Han kaldte ikke sig selv direkte for titlen Kristus.
Idag kigger jeg ud af vinduet, hvor to teenagere offentligt kysser hinanden. Det gør jeg alene hjemme nar ad med tankerne, hvor jeg kalder dem for barbarer. Derefter ser jeg på TV en ung mand i Beverly Hills, som joker hans kærestepar venner med ordene: ´Find jer et motelværelse´. Teenagerne som elskende var ironisk nok en mørklødet dreng og blondine pige. Om dem har jeg åbenbart benyttet mig selv af komisk ironi og profilen S hygger med Sokratisk ironi. Men jeg har fået nok af for meget pjat hver dag af dysfunktionelle folk. Senere sidder jeg iblandt nogen, som ikke kan li en forkert indvandrer i nærheden fra Polen eller Rumænien, hvor de diskret griner af hans dårlige sprog og påpeger noget suspekt ved ham. Jeg driller for sjov kun lidt andre, så jeg ikke begår den risikable fejl, at de føler sig generet af det. Da jeg i gaden oplyste folket, anklagede racistisk ligesom med nazisterne en vagtmand for et privat firma med lyst hår og blå øjne mig for at komme fra Sydøsteuropa (vistnok Tyrkiet) som en kriminel person. Han efterspurgte forhørende til min oprindelse og da svarede jeg ´evigheden´. Og han grinte højlydt! Engang blev nogle unge muslimske kvinder også meget imponeret over dette, da de spurgte om hvor, at jeg kommer fra."

Redigeret af Gerth (06/10/2021 23:18)
#33496 - 20/10/2021 20:33 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
FESTMÅLTIDET

Hahahha, hihihhi hoho.

Jeg har i dag fået noget af dagens lys, så måske derfor jeg skraldgriner uden tilsyneladende nogen grund?

Hov, en psykisk syg mand på medicin, som har alle de længere hinduistiske skrifter derhjemme, han påstår, at ifølge dem bliver verden langt ude i fremtiden meget værre, hvor menneskeheden er kannibaler. Lad os idag drikke Jesu blod og spise hans kød.......Eller smage hinandens røve?

Redigeret af Gerth (20/10/2021 20:36)
#33744 - 29/11/2021 19:07 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Admin flyt venligst min tråd ´Gerth Drost´ tilbage til kategorien - Diverse, tak - Ellers forlader jeg dette forum.
Og slet den af dig nye kopi tråd med kun et indlæg.
Tilmed: Vis også mit nyeste indlæg ved sidens øverste til højre ´Seneste indlæg´, så jeg ikke behøver at genposte dens link igen.

Mit liv tilhører ikke kategorien ´skraldespanden´ (papirkurv) og måske jeg snart laver et nyt emne.

Redigeret af Gerth (29/11/2021 19:32)
#33748 - 29/11/2021 23:55 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
per Offline
ny
Registeret: 28/11/2021
Til Gerth : Med de nøgenbilleder du lagde på tråden, så havde jeg, hvis jeg var admin have slettet din profil !! FØJ !
Top Svar Citer
#33749 - 30/11/2021 00:44 Re: Slet min profil [Re: per]
Gerth Online   content
veteran
Hej ´Per´.
Trosfrihed er bare spas profiler om kun afhængighed til skænderier.
Jeg viste her i min tråd ingen nøgenbilleder men istedet kun et link til en profil i et andet forum på internettet. I vælger selv om, man klikker nærmere undersøgende til den. Desuden betyder en escort side sex med sandsynligvis frække billeder ligesom porno.

Så, hvis ikke admin respekterer mine i forrige indlæg nævnte ønsker, forsvinder jeg her. Vedkommende sletter ikke mine ting! Dog kan jeg selv i G-mail blokere jer ligesom at klippe en navlestreng over.

Redigeret af Gerth (30/11/2021 00:53)
#33752 - 30/11/2021 05:57 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Admin Offline

godt igang
Sted: Solskinsøen
Til Gerth Drost
Er det stadigt et fra dig at få slettet din profil?
#33761 - 30/11/2021 20:35 Re: Slet min profil [Re: Admin]
Gerth Online   content
veteran
Hvem er admin? Hvorfor informerer din profil kun, at du er godt igang - Burde der ikke stå ´bor her´? Er der flere administratorer?
Giv dig til kende?

Med de ord ligesom i min seneste bøn svarer jeg: Nej!
Nå, men ´Per´ lød ligesom visse ´andre´ her dramatisk som om, at han opfatter mig som klam og derfor siger jeg skørt hahahaah til dette. Lad showet ske.
#34303 - 07/01/2022 16:57 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
Hans K anerkendte engang både projekt OPLYSTHED og mit åbenbaring, hvor han kaldte mig for et vidnesbyrd. Han sammenlignede mig med eksempelvis Kristendommens ´teorier´ igennem to tusind år, kirke i verden, recovery (omvendelsen med helbredelse), Nicolay Beudaeuy eller fagligt flere andre lignende kristne berømtheder og at Helligånden var over (i) mig med mere.
Nu nulstiller Hans K igen ligesom ved tidligere af vores uenigheder, hvor han igen bare helt selvmodsigende fordømmer men sommetider ved aggressive spørgsmål:
Jeg ikke brænder for noget/nogen.
Jeg næsten aldrig skriver godt om Helligånden.
Jeg er psykisk syg helt uden medmenneskelighed og behov for et parforhold.
Og andre værre ting.

Hans K svinger på den måde op og ned ustabilt ved den profils påstået synspunkt om den, jeg er. Der sker intet godt med jer. Dog har jeg ikke kedet mig her for en tid istedet for synder og vanvid. Hans K har idag overskredet min grænse for menneskelig tolerance, når ´han´ har en så respektløs adfærd pludseligt igen imod mit skriveri og mig.

Arne T kender mig heller ikke, hvilket især hans seneste kritik beviser, hvor han ifølge min opfattelse fremstiller mig som en fortabt psykopat.

I skændes jo bare altid frem og tilbage ved dumme gentagelser uden, at nogen fatter hinanden og det virker for skørt. Ingen fortæller en personlig holdning eller forstående forklaring. Alle profilerne opfører sig for skumle. Falsk!

Måske dette forum en dag oplever den samme skæbne som Selvet.dk.

Jeg forlader ´jer´!

Istedet møder jeg folket...

Redigeret af Gerth (07/01/2022 17:00)
#34330 - 08/01/2022 06:26 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
p.s.

Måske jeg fejlopfattede Arnes seneste ord om mig, men Hans K har faktisk engang sammenlignet mit åbenbaring og projekt OPLYSTHED med Urkristendommen og idag modsat omtaler han næsten alle mine skriverier som ikke Helligånden.

Farvel og tak for kampen.
Fred være med os.

Redigeret af Gerth (08/01/2022 06:27)
#34332 - 08/01/2022 11:34 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Gerth:

Måske jeg fejlopfattede Arnes seneste ord om mig, men Hans K har faktisk engang sammenlignet mit åbenbaring og projekt OPLYSTHED med Urkristendommen og idag modsat omtaler han næsten alle mine skriverier som ikke Helligånden.

Ja at du sidder foran en skærm og ser pornofilm og tilfredsstiller dig selv, onanerer og bliver så opstemt at du skriver en prostitutions annonce er tegn på at du ikke kender Helligånden der ville lede dig her i livet i en hel anden positiv livsbekræftende retning hvor fx det seksuelle ville blive forbundet med forelskelse og kærlighed.

Hvorfor er sex bare sex for dig Gerth? Fordi du sidder foran en skærm og onanerer til pornofilm. Derved mister du kontakten til Helligånden og det menneskelige - kontakten til kærlighed og meningsfyldt fremtid - hvad et menneske på den lange bane kunne tænke sig gik i opfyldelse.

Helligånden gi'r folk et liv og retter op på folks perversiteter og mange vildfarelser.

Farvel og tak for kampen skriver du Gerth.

Nu tror jeg ikke du forsvinder fra Trosfrihed, men om du skulle smutte og du vender tilbage engang igen jeg håber der er sket noget med dig og at du haft nogle seksuelle erfaringer hvor også forelskelse og kærlighed var involveret.

Har du aldrig været forelsket Gerth? Har der aldrig været et andet menneske du har følt dig tiltrukket og draget af?

Eller er du kun forelsket i dig selv - optaget af dig selv, forgabt og fortabt i dig selv? Jeg tror du har nogle autisme problemstillinger med inde over din personlighed. Vigtigt at du kender dine grænser og ikke tvinger dig selv til at gøre noget du ikke er helt tryg ved - du skal have en base af tryghed hvor du har det godt med dig selv - før dette er på plads skal du ikke springe ud i noget spændende. Du skal have styr på dig selv og dit hus - din personlighed og hvordan det er at være Gerth.

Har du ikke en fritids interesse - hobby? Hvad med et arbejde eller et studie eller et kursus? Du bliver skør af at lukke dig selv inde med onani foran en skærm med pornofilm - det er simpelthen skørt - skingrende skørt. Hvis det er korrekt at du har erfaret Helligånden så er det virkelig nu du har brug for HELLIGÅNDENS INSPIRATION og NY MOTIVATION for en ny kurs.
#34382 - 09/01/2022 22:22 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
P.s. og farvel.

Hej admin: Jeg medgiver, at i har ret i det om, at links til en sexprofil er forkert, fordi det er forbudt for børn under femten års alderen i Danmark.

Hej alle:

JEG ER DEN, JEG ER

Buddha og Kristus blev sådan omdøbt vedrørende deres navne og dets betydning. Idag ser jeg på TV om det spirituelle, at man kan hedde Messias, men jeg er ikke jøde. Jeg mener, at folk kalder frelseren for Jesus Kristus? Kristne taler om Kristi genkomst - Tiltrods for at jeg ikke er overtroisk om dette, så jeg befrier mig selv fra familien med et nyt navn som en del af mit fornyet liv. Frelseren lyder på dansk ikke rigtigt eller hvad? Nå, der er andre sprog ligesom hebræisk og latin. Gerth Kristus? Der er en hel del idag i verden, som hedder Jesus. Mon jeg opfinder et nyt lignende navn således...
Ja, jeg ved godt, at i ikke synes mig med rollen som det!
Det er blot min her sidste overvejelse og godt nyt sker med igen flere twist.

Gerth Den velsignede (på græsk ligesom Jesus den salvede)?
Jesus var ikke, som Jødedommen forventede, hvilket idag også gælder både Islam og Kristendom inklusiv alle andre trosretninger vedrørende den kreative fornyelse igen og ligestilling om det hele i verden og folket.

Mahdi er i forskellige islamiske traditioner betegnelsen for frelseren eller messias. Mahdi betyder 'den, der er retledt af Gud' på arabisk. I shiaislamisk teologi er det den tolvte imam (frelserskikkelse), der gik i skjul i 873, som ved tidernes ende vil stå frem som mahdi.

Mange får sig en lang næse. Hvad jeg har lært af god visdom med Helligånden, det kommer kun fra Det guddommelige. Selverklærede budbringere i Menneskesønnnens navn og Guds er ikke sandt, men jeg imod jeres uskrevne spirituelle regler og religiøse love oplyser nyt om Gudmennesket og: Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et. Selvironisk nok opdager jeg nu, at jeg ved et internet forum beder administrator om, at vedkommende sletter min profil.

Redigeret af Gerth (09/01/2022 23:22)
#34383 - 09/01/2022 23:24 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
p.s.

Jeg har ved min spirituelle opvågning (rejse/vejs forvandling) oplevet forelskelsen og idag brænder jeg kærligt. Faktisk i superheltefilm ændres hans/hendes personlige navn officielt til noget andet.

Om Gerth Den velsignede: Det har næsten igennem hele mit liv føles som lykken - Drivkraft.

Tiltrods for lighed så opdager jeg nu følgende i en ordbog om lederskab: "En leder skal helst føle sig usikker. Dette er drivkraften bag nytænkning og fornyelse." Det er meningen med Helligåndens kraft.
Således er jeg idag enig med, hvad en filosofi/psykologi studerende måske også spirituel påstod om mit virke: "Du bør opfinde et nyt begreb." Ligesom den nye himmel og jord om Riget.

Redigeret af Gerth (10/01/2022 00:12)
#34385 - 10/01/2022 00:13 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Online   content
veteran
P.s

Jeg har altså lige forbedret mine to seneste indlæg! Læs dem venligst igen, tak.
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Seneste indlæg
Så er der linet op...
af ABC
03/10/2023 13:18
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
03/10/2023 13:17
Hvem lavede Gud...
af Arne Thomsen
03/10/2023 12:25
Kaldet fra det høje...
af ABC
03/10/2023 07:35
Gud er kærlighed...
af ABC
03/10/2023 07:34
Nyheder fra DR
Pas på glat føre: Vand på vejene fler..
03/10/2023 13:18
Tre fysikere deler Nobelpris
03/10/2023 13:00
Mindst tre dræbt og fire såret efter s..
03/10/2023 12:41
Pia Kjærsgaard fik lov at ringe med klo..
03/10/2023 12:33
Regeringen vil præsentere oplæg til ny..
03/10/2023 12:27
Nyheder fra Religion.dk