annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 44 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33401 - 23/09/2021 21:58 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Nu gør det jo helt tydeligt klart, at du ikke ser forskel på "bolden" og "manden".
Du kan ikke finde "personfnidder" fra mig rettet mod dig som person blinker

Arne.
Top Svar Citer
#33433 - 28/09/2021 21:20 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Og kæreste Hans K
Jeg ved ikke hvad intentionen er her, men ligesom jeg tidligere har prædiket, forstår jeg følgende fra internettet artikel om høj IQ´s forbindelse med pjat...og dog nævnte den jo også et matematisk autist geni helt uden grineren. Jeg har i mange år levet iblandt psykisk syge folk og hjerneskadede personer, som nok mest kun ved flugt fra virkeligheden siger vittigheder, perversitet og smalltalk, så det er ikke i min store interesse. Idag på TV2 snakkede den berømte skuespiller Ulf Pilgård om hans Cirkus revyen, at de kontroversielt næsten ligesom provokation sagde det, der ikke kan tales om vedrørende forskellige emner, begivenheder og personligheder i verden - citat: "Beviset fra disse undersøgelser viser også, at der er en direkte sammenhæng mellem humor, kognitive evner, emotionel intelligens og selvværd. Generelt bruger ekstroverte personer humor til at komme af med stress, bekymringer og almindelig modgang. Evolutionære psykologer beskriver på den anden side humor som et “nedarvet træk”, som kan afgøre en større smidighed og mental fleksibilitet eller modsat, om man er mere stiv. På samme måde har undersøgelser vist, at den mere negative form for humor baseret på sarkasme, angreb og benyttelse af hån eller mobning derimod har sammenhæng med dårligt humør og depression. Humor og kreativitet. Da Albert Einstein engang blev spurgt, hvor hans opfindsomhed, kreativitet og intelligens kom fra, svarede han som noget helt naturligt, at hemmeligheden var hans humoristiske sans. Han havde haft denne siden barndommen. Indeni var han stadig et barn, som var i stand til at anskue verden med nysgerrighed og uskyldighed. Han mistede aldrig sin evne til at le og undre sig. Det var langt fra en triviel anekdote. Einstein vidste udmærket godt, hvad han sagde, da han understregede vigtigheden af humor i et forhold med menneskelig intelligens. Faktisk støtter mange neuropsykologer sammenhængen mellem vores positive sindstilstand og kreativitet og intelligens. Vi må ikke glemme, at latteren øger produktionen af dopamin i hjernen. Denne neurotransmitter starter disse neurale mekanismer, som fremmer læring. Albert Einstein i et stort grin illustrerer sammenhængen mellem humoristisk sans og intelligens. Som et resultat bliver vi mere fleksible og kreative. Vores hukommelse og fokusering forbedres mentalt. At grine fremmer også vores opmærksomhed. Latter er liv, og humoristisk sans forbinder os med hinanden. Det dæmper stress, styrker immunsystemet og får os også til at blive mere produktive. Livet handler i sidste ende om kærlighed og humor. Kærlighed til at forstå livet meget bedre og humor til at udholde det hver dag. Undervurder derfor ikke fordelene ved dette elskovsmiddel for hjerte og hjerne. Hvis en humoristisk sans gør os mere intelligente, er det værd at gøre brug af det på en opfindsom måde."

Lærdommen om selvironi i oplevelsen af guddommens almægtighed, det kræver magtesløshed.

Redigeret af Gerth (28/09/2021 21:54)
#33434 - 28/09/2021 22:49 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
p.s.

Derfor griner jeg tosset af i mit liv galskabens scenarie.

Redigeret af Gerth (28/09/2021 22:49)
#33438 - 30/09/2021 23:42 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Jeg kan jo ikke skære alting udi pap og papir.
#33456 - 05/10/2021 05:03 Re: Slet min profil [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
MAN ER LIGE SOM EN (LIGESOM) SLÆGT/FAMILIE/ART OG SOM GUDMENNESKET.

Engang for mange år siden på en helsemesse i Odense sagde den i Danmark berømte fra fjernsyns programmet den sjette sans Frans Dupont medie til mig, at en dag kommer jeg til at hjælpe utroligt mange mennesker, der gør tilværelsen lettere for os. En bekendt har sagt til mig om det, at man skal ikke give det magt over en selv. En selvopfyldende profeti er vel noget andet?

S: "Og når du ofte bruger ordet: ´folket´, så får det mig til at tænke på noget i retning af et kongedømme, som om du ønsker at være en religiøs konge. Mit gæt er, at du ikke ser ned på dine medmennesker."

Jeg kommenterer: "Og om Riget ser jeg heller ikke op til guddommen. Hvorfor lyder du pludseligt lidt jødisk, kristen eller ligesom et eventyr? Jeg snakker i hverdagen med en sindslidende voksen psykisk udviklingshæmmet jævnaldrende mand, som dermed for barnlig naivt tror, at helvedet eksisterer inde i midten af Jorden, fordi han har i Youtube set nogle religiøse mænd fortælle det. Den naturvidenskabelige teori taler istedet om en varm kerne. En gammel videbegærlig spirituel mand uden sociale kompetencer og noget mangel på empati, som ikke er i psykiatrisk behandling, han tror for irrationelt på eksempelvis et trancemediums kanalisering. Den påstod, at inde i Jordens midte bor mennesker, der besøges af rumskibe og at alfer findes i naturen. Han siger: ´Hvis man ikke tror på den slags ting, så ser i det ikke.´ Selvom jeg ikke er ´Guds´ pattebarn, så virker livet for mig dog godt men kun om det hellige og guddommelighed uden overtro. Dette fordi ved min spirituelle forelskelse blev jeg ikke lykkelig af emner om det skummel okkulte, spændende paranormale, uforklarligt overnaturlige og andet tilsyneladende uvirkeligt om andre dimensioner. Du er jo selv imod storhedsvanvid som tilhænger af ydmyghed og du kan ikke gøre mig psykisk syg med din fantasifuldt latterlige snak om kongeriget. Jeg tør alligevel sige næsten idiotsikkert, at (i overført betydning/metaforisk - ikke bogstavelig talt) mit ekstra kald driver mig til ´drømmen´ om en bedre verden og mennesker med min vision - Oplysthed. Jeg opfatter ikke dig som dum eller åndssvag, hvor du altså opfører dig ligesom en parodi.
En forklaring om hvem/hvad kongen er i Biblen vil-kan du ikke forstå. Jeg har fortalt jer om en slags historisk udvikling i GT, NT og med mit åbenbaring. Eksempelvis Jesus og hans dåb (Helligånden) handlede generelt om menneskets gudsbevidshed som Kristus, hvor Apostlene sådan kun åndeligt kaldte ham for konge, ypperstepræst og profet. Gud er med´mennesker. Dengang dyrkede man både en gud og religiøse ledere som en autoritet, hvilket er anderledes idag især i Vestens lande om folks selvopfattelse også vedrørende menneskerettigheder mellem alle undtagen i sekterne. Det guddommelige lever som mennesket, hvilket en åndeligt oplyst ved om selvet = jeg. Når nogen ligner at være særligt udvalgt, så er det bare fordi, at vedkommende betydeligt bedre end mange andre udtrykker dets kærlighed ved en god sags tjeneste. Du er god nok til internet ordbøger p.g.a. dine citater derfra, hvor du burde vide, at ordet ´folket´ kan betyde forskellige ting i verden. Folket - Eksisterer åbenbart ikke i dem selvom, at jeg har set og/eller hørt det før måske af politikere, forskellige typer samfundskritikere i aviser, passive ´rebellers´ ytringer i Facebook grupper og så videre. ´Folk´ er blandt andet: Et lands folk angående mit sprogbrug. Endvidere mener jeg dette som borgere, mennesker og menneskeheden. Jeg ønsker ikke for meget gentagelse af det samme ord og derfor nævner jeg det på flere måder. Det ukendte og velkendte er hverken rigtigt eller forkert om følgende: Mennesket har en grundlæggende arv om dens syn på grimt og smukt mod noget symmetrisk og uorden, men i kulturens underholdning og virkeligheden kan også fejl og noget afvigende fra normerne være godt, fordi det kan bidrage til menneskeartens videre udvikling som en forandring. Jeg gider ikke det monstrøst uhyggelige og min meget primitivt unge nabos frie vilje, som larmer ved hor, euforiske stoffer og aggressive adfærd. Jeg stræber ikke længere efter perfektion, da jeg formoder fredeligt, at der er altid et eller andet skævt ved mennesket ligesom universet tiltrods for min åbenbaring oplevelse af meningen med et liv, hvor intet er tilfældigt. Af den grund dømmer jeg ikke skabningen. Biblen taler derfor også kærligt på billedsprog om fader og søn, nonner om søstre/brud til Gud og munke om brudgom/brødre inklusiv Jesus lignelse om bryllupsfesten og ord om skabelsen som Guds (Himlens) billede, hvor ydermere naturen på Jorden er med. Det ligesom jeg er et mesterværk."

Å lyder ligesom Muhammed krisen: "I dine ord ved forrige emne skriver du respektløst: - Ham Jesus."

Jeg svarer: "Jeg har relevant nævnt tidligere, at der er noget ironisk ved ekstremerne ligesom dogmatisk fundamentalisme, fordi overdrivelse fremmer således forståelsen. Ifølge mit kendskab til Jesus gutten ligesom jeg, så var han nok på en ikke dømmende vis ligeglad med min udtalelse om ham, hvor folket fordømte vedkommende, som egentligt var en rigtig mand der på træpælen netop uden selvhøjtidelighed. Jeg bryder mig ikke om, når folk agerer truende ligesom den stærkeste abe. Ingen er perfekt. Ja, Jesus blev undertrykt for det selvudvalgte folk som ingen religiøs/politisk magt over alle andre. Han kaldte ikke sig selv direkte for Titlen Kristus, fordi en selverklæret profet er narcissistisk. Terrorister må gerne hjælpe mig med tortur martyrdøden, tak.
Idag kigger jeg ud af vinduet, hvor to teenagere offentligt kysser hinanden. Det gør jeg alene hjemme nar ad med tankerne, hvor jeg kalder dem for barbarer. Derefter ser jeg på TV en ung mand i Beverly Hills, som joker hans kærestepar venner med ordene: ´Find jer et motelværelse´. Teenagerne som elskende var ironisk nok en mørklødet dreng og blondine pige. Om dem har jeg åbenbart benyttet mig selv af komisk ironi og profilen S hygger med Sokratisk ironi. Men jeg har fået nok af for meget pjat hver dag af dysfunktionelle folk. Senere sidder jeg iblandt nogen, som ikke kan li en forkert indvandrer i nærheden fra Polen eller Rumænien, hvor de diskret griner af hans dårlige sprog og påpeger noget suspekt ved ham. Da jeg i gaden oplyste folket, anklagede racistisk ligesom med nazisterne en mand med lyst hår og blå øjne mig for at komme fra Sydøsteuropa (vistnok Tyrkiet) som en kriminel person. Han efterspurgte forhørende til min oprindelse og da svarede jeg ´evigheden´. Og han grinte højlydt! Engang blev nogle unge muslimske kvinder også meget imponeret over dette, da de spurgte om, hvor jeg kommer fra. Jeg kan kun lidt drille for sjov andre, fordi før min pagt ved fyrre års alderen mishandlede mennesker mig helt uden sex, omsorg og kærlighed ligesom en slave. Er BDSM sex ulighed?"

Redigeret af Gerth (05/10/2021 05:40)
Side 6 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Analytiker om halvårsregnskab: 'SAS er ..
01/06/2023 10:16
Zelenskyj er dukket op til topmøde i Mo..
01/06/2023 10:02
DR i Kyiv efter nye missilangreb: Folk e..
01/06/2023 09:55
Flere kilometer lang kø på E20 mod Sj..
01/06/2023 09:49
Sydøstjyllands Politi om tabte kartofle..
01/06/2023 09:38
Nyheder fra Religion.dk