annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11098793
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2112339
Et andet syn 1821829
Jesu ord 1398037
Den Evige Filosofi 1194995
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 44 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33396 - 23/09/2021 12:39 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg kan ikke regne ud, hvorfor du peger på netop dét? smiler

Nej sådan har jeg det også lidt (som også i tråden "Åndelig føde" Gerth skriver et indlæg ude af kontekst).

Men jeg er begyndt at ane hvordan Gerth tænker og skriver. Tænkningen er primær proces tænkning, altså spontane frie associationer og normalt ville de fleste mennesker underkaste alle disse associationer en kritik - gennem vores forstands funktioner. Hvilke af mine mange associationer er relevante at meddele andre når jeg påtænker den kontekst jeg befinder mig i med disse andre.

Gerth husker at du Arne hele tiden truer med en injurie rettergang imod mig, hvilket Gerth også nævnte overfor mig da han ville anmelde mig til politiet og PET og en fra kommunen der er tilknyttet Gerth.

Derfor synes han at I to har noget tilfælles omkring politi og dømmende myndigheder og jeg tror det er derfor, altså han opfatter en alliance eller sammenfald af interesse her jer to imellem.

Og ja I skiller jer da også begge ud fra vi andre ved jeres konstante trusler om at inddrage politi og dømmende myndighed. Her viser Gerth dig så at det er noget der foregår, så måske han siger: "Arne kan du se det virker i praksis, måske vi to også skulle se om vi kunne benytte os heraf".

Min personlige mening om dig Arne og Gerth, er at jeres dømmekraft svigter jer begge to fra tid til anden, og I mister fuldstændig proportionerne og overblikket over tingene, vores debat, især hvad det er vi drøfter, og da især det principielle vi drøfter mister i forståelsen af.

Nøjagtig som det er fuldstændig ude af proportioner når Gerth nu flere år i træk bliver ved og ved med at påstå at stedet her (Trosfrihed (som han iøvrigt i mandag har villet anmelde (til PET og politiet (om han har gjort det får vi se eller vi kunne spørge ham derom)))) er fyldt med internet troll virksomhed. Og Tikka nævner han ofte, men også os allesammen bliver nævnt.

Også dette er fuldstændig ude i hampen - ude af proportioner den der ide om at det er troll virksomhed på Trosfrihed vi ser blandt de få aktive her på stedet. Enten har folk ikke forstået troll begrebet eller også er de blevet besat af fejlagtig forskruet ide, tanke, som også Bjørn (og ja Gerth har læst gamle indlæg så det er selvfølgelig også noget han har samlet op ved at læse Bjørn).

Normalt ville vores kritiske forhjerne forstands funktioner (sekundær tænkningen) kunne vurdere proportionaliteterne i tingene. Men tilsyneladende er Gerth meget styret af primær proces tænkning.

Og det er da også Gerth's primær proces tænkning og frie associationer der dominerer også hvad Gerth skriver så det:

1):

Er svært at læse (indimellem uforståeligt og ihvertfald sprogligt set ikke godkendt, det er grammatisk set fyldt med store fejl)

2):

Hvad han skriver er ude af kontekst (er ikke relevant og aktuelt) hvad vi drøfter.

-0-0-0-

Normalt ville et menneske fra primær proces tænkning, altså fra idestorm, fantasi og de frie spontane associationer til et stykke afleveret skriftligt arbejde pålægge sig selv en disciplineret sekundær proces tænkning af kritisk analytisk arbejde på primær proces råstoffet. Ja de fleste mennesker vil helst ikke vrøvle offentligt men vil her gerne blive forstået og set på som nogen der godt kan fange den røde tråd og sige noget relevant meningsfyldt klogt. Og ja måske sjovt (da netop humor (selvironi ikke mindst) og morskab vidner om at man har forstået tingene). Og igen her skiller du Arne og Gerth jer ud da I begge opererer med politi og anklage myndigheder. I mangler begge ud over proportionerne også begge humor, især selvironi.

Gerth har oplyst at han tidligere har haft en vel uddannet mand til at hjælpe sig med det skriftlige, men at vedkommende nu er ramt af kræft og ikke hjælper Gerth længere.

Det helt fantastiske er at RoseMarie har rejst til Odense for at møde Gerth. Motiverne hertil bør vi måske ikke granske for meget i, selv om det spørgsmål da melder sig. Nå men det var nu noget andet jeg ville sige, tænk om der var kommet en kontakt mellem RoseMarie og Gerth. Ja for i så fald RoseMarie måske ville kunne have hjulpet Gerth med det skriftlige arbejde. Eller hvad med Simon, det menneske i Danmark der er den største kapacitet på området.

Måske det ville kræve at Simon også opfatter Gerth som et usædvanligt, ekstrarordinær godt begavet menneske med ovenikøbet originale indsigter. Hvilket nok er et stort spørgsmål om Simon vil anerkende og godkende dette. Med RoseMarie kan der være andre motiver til god kontakt med Gerth.

Men hvad med dig Arne? Vil du hjælpe Gerth? Ihvertfald uanset hvad han skriver har du jo altid ret ukritisk rost manden.

Mht mig selv, så siger jeg tingene, hvad jeg oprigtig mener, direkte til ham her på trosfrihed. Det falder ikke altid i go jord hos Gerth at han sporer en kritik. Da også derfor han ville melde mig til både politiet PET og hende fra kommunen.

-0-0-0-

Meget kunne siges om at være domineret af primær proces tænkning og ja adfærd. Hvorfor det sker for folk der ikke er små børn længere og som man kunne forvente meningsfulde forstandige logisk forståelige tilbagemeldinger og reaktioner fra i en samtale eller i et samvær.

Det er da korrekt at kunstnere og mennesker der udviser en vis originalitet med en vis ret bliver anset for at have en ret god kontakt til primær proces tænkning - til det ubevidste.

Men det er også korrekt at de når længst eller oftest kun lykkes hvis også deres kritiske analytiske forstandige tænkning (sekundær proces tænkning) er intakte og godt udviklede.
#33397 - 23/09/2021 15:28 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg ønsker ikke at deltage i dine overvejelser angående min dialog med Gerth.
Arne.
Top Svar Citer
#33398 - 23/09/2021 16:26 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Arne

Hanskrist.
Jeg ønsker ikke at deltage i dine overvejelser angående min dialog med Gerth.
Arne.

Det synes jeg er en klog konstruktiv beslutning fra din side.

Jeg ville måske også bare lige påpege at jeg tror Gerth finder at I har en alliance fordi I begge leger med tanken om at inddrage politi og anklage myndigheder i vores Trosfrihed debat.

Ihvertfald nævnte Gerth dit navn Arne (at du jo også ville det) da han ville anmelde mig til politiet og PET og kontaktpersonen han har igennem kommunen.

Iøvrigt ville han anmelde Trosfrihed også. Spændende om vi kommer under overvågning eller bliver nedlagt.

-0-0-0-

Mennesker er sjove nogen gange
#33399 - 23/09/2021 20:02 Re: Slet min profil [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg finder det ikke hverken rigtigt eller rimeligt, at deltagere her på Trosfrihed.dk bruger deres ytringsfrihed til at angribe hinanden personligt.
Jeg mener, det er emnet - ikke personen - det handler om - "Bolden ikke manden".

Jeg har tidligere gjort dig opmærksom på, at du er gået så vidt i dine personlige angreb i dine udtalelser om mig, at det klart har været strafbart injurierende, men jeg har jo - foreløbig - ikke anlagt injuriesag mod dig.

Og hvis jeg skal udtrykke mig tydeligere:
Jeg gider ikke dit "personfnidder!

Arne.
Top Svar Citer
#33400 - 23/09/2021 20:25 Re: Slet min profil [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
💦🏊🚴🏃💕

🏅🇩🇰

🏃⚽

Jeg gider ikke dit personfnidder

Tak og i lige måde, du har i alle de år du har været her udsat mig for personfnidder

💥👹👿😈🎃
Side 5 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >

Seneste indlæg
Evig vækst
af Gerth
31/05/2023 23:25
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
skadelige urenheder
af Gerth
26/05/2023 16:41
Nyheder fra DR
Analytiker om halvårsregnskab: 'SAS er ..
01/06/2023 10:16
Zelenskyj er dukket op til topmøde i Mo..
01/06/2023 10:02
DR i Kyiv efter nye missilangreb: Folk e..
01/06/2023 09:55
Flere kilometer lang kø på E20 mod Sj..
01/06/2023 09:49
Sydøstjyllands Politi om tabte kartofle..
01/06/2023 09:38
Nyheder fra Religion.dk