Hvorfor sætte børn i verden, som ikke ønsker et midlertidigt liv? Jeg finder spørgsmålet relevant at beskæftige sig med i skolerne. Lad os samarbejde om en bedre verden...
Your friend forever
Jan
Sted: Odense, Danmark
ÅNDSINDGYDELSEN
Biblen taler om åndsudgydelsen, men jeg sammenligner det Ord med en livsbekræftende vejrtrækning ligesom solens lys, vand og madens energi. Idag snakker jeg med en lidt yngre kvinde M om gode og dårlige muligheder, som ønsker mit private telefonnummer og mig som personligt en del af hendes liv. Jeg forklarer hende helt ærligt om begyndelsen på mit godt nye liv og den lignende begivenhed i verden hos menneskeheden. Jeg siger: "Du får ikke endnu mit telefonnummer, fordi det er vigtigt, at man er ligesindede ved sociale relationer, så vi sådan kan snakke sammen om det hele udfra en ideologi, hvor folk forstår hinanden vedrørende fælles værdier. Idag lever jeg næsten helt alene uden en kæreste, men snart kærligt møder jeg folket om meningen med livet. Derfor er eksempelvis jøder med jøder, muslimer med muslimer og kristne med kristne. Du sagde til mig tidligere på en uvidende måde, at religion er farligt som om, at åndelig oplysning kun handler om det. Projekt OPLYSTHED er ikke en ny trosretning/religion. Vær en hellig bygning på din romantiske rejse. Du virker meget ligeglad med emner om tro, så jeg synes, at vi er for forskellige til et personligt forhold, når jeg jo brænder for den slags dybsindigt og en guddom." I samtalen fortæller hun pludseligt overraskende nyt, at hun oplever syner, nogle overnaturlige evner og masser af tegn som en advarsel. Jeg svarer: "Eller ligesom åbenbaring Helligåndens kraftfulde vejledning, fordi du dog alligevel tror på Gud, som jeg i mine bønner istedet kalder ´min´ evigt elskede. På dine dates er du blevet mere moden til at gennemskue folks egoistiske ondskab og primitivt beskidte tricks men også bedre til at se realistisk sandheden og mirakler kan dog også stadig ske i virkeligheden. Instinktiv selvtilfredsstillelse kræver hurtige resultater. Samlet opfatter jeg alle naturvidenskabeligt uforklarlige oplevelser som værende guddommelige ledetråde. Hav således tålmodighed, hvis hvis du ønsker god udvikling i samfundet, dit livs indhold og opvågning fra det åndeligt døde sted." Hun er enig med mig i dette, hvor hun derefter siger: "Min krop er af den grund nu ligesom et kyskhedsbælte og der er her en nøgle til mig." Det lyder ligesom ved Himlens port. Om fortabelse (forbandelsens byrde) og frelsen (gaven) kan mennesket miste sig selv på to forskellige måder, der afhænger af hvem/hvad en selv hengiver sit selv til. Også oplyser jeg: "Jeg er et med alle og en guddom, hvilket ligner Jungs personlighedsmodel om det kollektivt ubevidste, at alle menneskers sind har et eksistensgrundlag angående arketypers tanker, handlinger og følelser i forbindelse med en mere religiøs sammenhæng og kontekst. Der er dermed altid noget genereliserende væsentligt i menneskets nedarvede natur. Jeg hører faktisk for første gang dig udtrykke den spirituelle intelligens."
Men nu er Guds retfærdighed åbenbaret uden lov, bevidnet af loven og profeterne, Guds retfærdighed ved tro på Jesus Kristus for alle, som tror. Der er ingen forskel; for alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud, og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus. Ham gjorde Gud ved hans blod til et sonoffer ved troen for at vise sin retfærdighed, fordi han havde ladet de tidligere synder ustraffede, dengang han bar over med dem, for i den tid, der nu er inde, at vise sin retfærdighed, så han selv er retfærdig og gør den retfærdig, som tror på Jesus.
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg er her muligvis kun lidt endnu. P.t. ignorerer jeg, at emnerne laves i forskellige kategorier som eksempelvis filosofi, religion og så videre, fordi mine svar er ofte ikke begrænset til kun et af disse faglige områder. Jeg nævnte ham ikke her, men filosoffen Løgstrups ´den guddommelige gnist´ i mennesket er også relevant om den religiøse psykolog Jung.
Hvorfra er dit citat? En kvinde siger til mig idag, at hun kender to personer i et parforhold, selvom de er medlem af forskellige religioner. New Age og idag extra new age spiritualitet blander hyklerisk også en tro sammen sådan uden et fast grundlag. Sådan flirter folk med det ene og andet i verden. Jeg har tidligere prædiket, hvad min opfattelse af mennesket Jesus og symbolet Kristus er. Jeg undrer mig over Hans K´s forkærlighed til dig, når han også synes, at du uden spirituel intelligens bare poster links og kun spørger, men forklaringen er sandsynligvis: I bogen ´vandrer mod lyset´ omtaler forfatteren og hans tilhængere sig som kristne. Dit citat lyder ligesom Biblens en tilbedelse af noget kristent om dens begreber og navne. Den kamp imod hinanden her gider jeg ikke igen.
Hvorfor kaldte Hitler hans værk for ´det tredje rige´? Hans K citerer ofte også et eller andet om det samme tal vedrørende kristologi? Vi kender til syndfloden, dåben og idag sker den næste betydningfuldt lignende renselse i verden med menneskeheden igen på en helt ny måde for tredje gang.
Det har hjulpet mig at være her. Har fået hanket op i mig selv. Selvfølgelig er der plads til forbedringer, så misforstå mig ikke 🍺 Måske drikker jeg for meget - det siger de allesammen, men jeg kan nu godt lide, at drikke mig en tanke på Hvad er meningen med livet? Det har du vist et svar på...
Angående citatet er det fra Paulus brev til Romerne (kapitel 3, 21):
Citat:
Men nu er Guds retfærdighed åbenbaret uden lov, bevidnet af loven og profeterne, Guds retfærdighed ved tro på Jesus Kristus for alle, som tror. Der er ingen forskel; for alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud, og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus. Ham gjorde Gud ved hans blod til et sonoffer ved troen for at vise sin retfærdighed, fordi han havde ladet de tidligere synder ustraffede, dengang han bar over med dem, for i den tid, der nu er inde, at vise sin retfærdighed, så han selv er retfærdig og gør den retfærdig, som tror på Jesus.
Jeg synes, at det er en fremragende afhandling, og jeg har meget svært ved at forstå, at den ikke skulle stamme fra en højere instans, men måske der er en anden forklaring...
Your friend forever
Jan