logo
Side 1 af 3 1 2 3 >
Nyt svar
Tråd valgmuligheder
#3238 - 20/08/2008 19:02 ... kan man være det bekendt??? ...
Anonym
Uregistreret

Kære alle:

Tilfældet og nysgerrighed gjorde, at jeg lige kiggede ind her hos jer hos trosfrihed. ...

Blev rigtig ked af at se, at der et sted i jeres forum var en person fra religion.dk til debat ... på en yderst negativ og fordomsfuld måde. ...

Det forarger mig virkelig og jeg spørger bare: Kan man være det bekendt?

Jeg har kendt denne person gennem flere års debataktivitet - og når jeg ser så grimme ting fremhævet fra hans pen - må jeg sige, at min oplevelse ér, at de er stærkt fremprovokeret hver gang, og at de er taget ud af en sammenhæng, som hører med, hvis man skal bedømme dem. ...

Synes, at selv om man kalder foraet her trosfrihed, burde det ikke betyde, at der er frihed til at angribe en totalt sagesløs person, som ikke har kinamands chance for at forsvare sig. ...

Føj, hvor skulle man skamme sig, siger jeg bare. ...

M.v.h.
Esther.
Top Svar Citer
#3240 - 20/08/2008 19:13 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
medlem af støtteforeningen
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Esther.

Jeg er enig med dig i din kritik af, hvad man måske kunne kalde intrigant bagtalelse af en person, der er deltager i et andet forum.

Den slags er måske ikke ulovligt, men det tjener - efter min mening - ikke just ophavsmændene til ære.

m.v.h. Arne trist

Redigeret af Arne Thomsen (20/08/2008 19:14)
Top Svar Citer
#3268 - 21/08/2008 02:08 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Admin Offline

Administrator
Registeret: 30/03/2008
Sted: Solskinsøen
Kære Esther og tak for din henvendelse.

Jeg følger ikke længere onlinedebatten på religion.dk tæt, og kan derfor ikke udtale mig om hvad der foregår der. Men jeg kan forstå at Jerry åbenbart også er blevet provokeret over nogle af Verners udtalelser, og hvis Verner har har lyst eller behov, skal han naturligvis være velkommen her til at tage til genmæle.
#3269 - 21/08/2008 02:13 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Sted: Danmark

Hej Esther:o)

Og velkommen hertil..

Jeg kan godt følge dig, men samtidigt mener jeg at du tager det ud af sammenhængen.. Alt er ikke sort/hvidt, noget som især du burde vide..

Jeg synes på sin vis at det er fint, at Jerry siger hvad han sidder inde med, da han føler sig uberettiget anklaget ihenhold til hans angreb på Verner.. Det er da bedre at han så fremlægger tingene som han ser det end at han skal sidde og brænde inde med det?
Det er jo ikke et opgør med Verner, dem (forsøger om ikke andet) Jerry at tage med Verner selv på religion.dk, så det er jo ikke fordi at Verner ikke (burde være) klar over Jerrys indsigelser mod ham, Verner vælger jo så bare at ignorere Jerry.. Nok om det..

Det Jerry reagerer på herinde, er en anklage om at han skulle være nedladende, især mod Verner og endda grundløst.. Jeg mener nok at Jerry kunne tage at holde sig lidt mere ydmyg i sin attitude overfor folk til tider, men omvendt så kan jeg godt forstå at Jerry siger fra her, for jeg har også lagt mærke til, at der er kommet nogle udfald mod ham (og andre ikke-ligesindede), som fra enhver anden end Verner, ville medføre forargede tilbagemeldinger.. Spørgsmålet er så, hvorfor DU, Esther, som trods alt er på god fod med Verner, ikke har henstillet ham til en mere sober tone.. Hvad er værst, at udråbe ateister til syge mennesker, der fortjener at brænde i helvede i al evighed (plus alt andet) eller at give udtryk for at man mener at man er anklaget uretfærdigt?

Mvh og alt godt herfra:o)

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#3271 - 21/08/2008 03:53 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Jerry Offline
 medlem af støtteforening
Registeret: 30/03/2008
Nå, Esther, det er så mig du angriber - med bl.a. dette udsagn:

Citat:
at min oplevelse ér, at de er stærkt fremprovokeret hver gang, og at de er taget ud af en sammenhæng, som hører med, hvis man skal bedømme dem.

Som du - Esther - burde være vidende om - men åbenbart ikke har forstået/opfattet - så er Verners 'sammenhæng' altid så korte, at selv den mindste citering af dem er stort set totalt dækkende om hans naive udsagn. Sådan hvis man ser bort fra kanaliseringer om Citroen-biler i 1800-tallet og lyntog i romerriget.

Åh,! Undskyld, var det ikke dig - og ikke Verner - der bavlede med den slags vrøvl.

Nåh, to stykker af samme overtro. Lidt svært at finde noget, der differentierer dem.

Jer!

Jerry

Top Svar Citer
#3274 - 21/08/2008 07:16 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
Anonym
Uregistreret

Kan kun kommentere med et:

Vor Herre Bevare Os

Til Arentzen: Troede ikke, at du ville tillade, at en person som overhovedet ikke er tilstede i den grad blev nedgjort og forhånet. ... Sørgeligt:(

Til Jerry: Tænker, at din pen er dyppet i et så ondskabsfyldt bæger, at jeg fremover vil ignorere dig (og det havde jeg ellers aldrig troet, at jeg skulle nå til), men mod ondskabsfuldheder som de, du omhyggeligt samler op mod enhver, som i dine øjne er naivt troende, fortjener ikke andet. ...

DebatBorad: Kun dette, at jeg ikke håber, Verner ser dette her, og at det er rigtig synd for ham. ...

Til alle og enhver: Hvor er det dog ærgerligt, at et forum ikke kan eksistere uden den slags fnidder. ... Kan egentlig bedre forstå, at Ekstra Bladet kan sælges!!!

Øv ...

Trist hilsen
Esther.
Top Svar Citer
#3275 - 21/08/2008 07:40 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Kræn-P Offline
medlem af støtteforeningen
Sted: Midtjylland

Kære Esther.

Jeg synes, at du skulle registrere dig som bruger her på debatforumet. Så kan du være med til at støtte dem, der ønsker en sober tone. Jeg medgiver dig, at altfor mange indlæg drejer sig om kværulanteri.

Det er da prisværdigt, at du tager Verner i forsvar, men jeg mener nu også at have set Verner stikke til Jerry i situationer, hvor Jerry ikke har lagt op til det.

Hvis min erindring ikke bedrager mig, har Verner af og til udtrykt sig negativt om ateister i al almindelig, og så har han af en eller anden grund sat Jerry's navn ind.

Jeg synes personligt, at Verner er en fornøjelig gammel fætter, men han har stort set kun den såkaldte åndsvidenskab plus en fæl hoben okkultisme på programmet. Og dette forhindrer ham i at forholde sig undersøgende til de emner, der ligger uden for disse fastfrosne synspunkter.

Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#3279 - 21/08/2008 09:20 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Kræn-P]
Anonym
Uregistreret

Kære Kræn P.:

Tak for din opfordring til at melde mig ind her. ... Havde egentlig også tænkt på det, men dels tager al det skriveri for meget af min tid i forhold til dét, det giver mig ... helt ærligt udtrykt og overvejet. ... Dels og mest er jeg stadig meget skuffet over, at man upåtalt her kan bagtale et menneske, som ikke engang er til stede. ... Er det mon en del af friheden, spørger jeg bare, så er det ikke noget for mig. ...

Synes bagtaleri er noget af det mest lumpne, der findes. ...

Dette her har været en lærestreg for mig i retning af ikke længere at gå så åbent ud med mine tanker og overvejelser, og så har det jo ligesom ikke rigtig noget berettigelse for mig i hvert fald at give det endnu mere tid. ...

Dét, jeg gerne ønsker af en debat er at lære af andres synspunkter og selvfølgelig i tryghed at kunne åbne op for egne tanker. ...

Naiv? Ja måske! Men hellere naiv og troende, end "nøje-observerende-overfor-alt, man har chance for at ødelægge, om det så er en gammel mands livssyn og livsindhold. " ...

Jeg har ingen som helst sympati overfor en sådan væremåde. Sorry ...

Men tak i øvrigt for, at du ville have mig med. ...

Hav det godt alle I gamle kendisser her på foraet. smiler

M.v.h.
Esther.
Top Svar Citer
#3284 - 21/08/2008 12:30 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Sted: Danmark
Hej Esther:o)

Citat:
Kun dette, at jeg ikke håber, Verner ser dette her, og at det er rigtig synd for ham. ...

Jeg kan ikke se hvordan det er 'synd' for Verner.. Er det også 'synd' for andre folk, der bliver omtalt i en kontekst, der har med et større emne at gøre?

Jeg mener at du optræder hyklerisk i denne tråd.. Jeg skal ikke sige om du bevidst forsøger at fremstille dig selv som 'den gode' person, men ved at komme herind og fortælle hvor slemme vi er og ellers afstå fra at ville nuancere over omstændighederne, gør du dig faktisk til et hyklerisk menneske.. Specielt når man ellers tager i betragtning af, at du normalt prøver at tale til den dybere forståelse hos andre mennesker..

Jeg siger tingene lige ud, både i forhold til Jerrys forurrettelse og din optræden her.. Jeg har tidligere haft 'skænderier' med Jerry og fortalt hvad jeg mener om hans attitude og jeg mener også at jeg kan tillade mig at gøre det, hvad angår Verner..

Jeg forstår ikke at du, Esther, kan acceptere at en person udråber andre med en anderledes holdning, til at være syge mennesker, og hvad Verner ellers finder på af nedsættende ord om ateister og andre der ikke er ligesindede.. Faktisk vil jeg mene, at du har svigtet din rolle hos Verner, for han lytter til dig mere end nogen anden.. Hvis du havde levet op til dit ansvar i forhold til Verner (som du ser som en stakkels gammel mand), så ville du havde reageret mod den slags udfald.. Jeg går ikke ud fra at du er enig i Verners holdninger, derfor mener jeg at du burde have reageret..

Din 'politisk korrekte' attitude som du fremviser her, kunne jeg kun have respekteret, hvis du havde levet op til dit eget ansvar..

Mvh
Top Svar Citer
#3290 - 21/08/2008 13:22 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Hej Jerry

Jeg troede, at Verner og dig havde et slags spil kørende med et humoristisk glimt i øjet? Han er en ældre mand, som nu en gang er der, hvor han er med sit liv og sin tro.

Der er jo ikke nogen, der vil eller kan pådutte dig troen.

Hvorfor så reagere så voldsomt nu ift Verner - tricker han (måske m.fl) dig emotionelt?

Jeg er selvfølgelig ikke enig i disse udtalelser men tager dem heller ikke så seriøst, hvilket jeg formoder, at Ester heller ikke gør.

Mvh - og på med vanten du, som Simon2 kan sige det blinker

Nyeste indlæg
Confessions of the West
af Simon
23/05/2012 16:10
Den Evige Filosofi
af Arne Thomsen
21/05/2012 15:19
Konfirmationsalderen
af Zenia
19/05/2012 13:32
Historien om syndfloden