annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 330 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3238 - 20/08/2008 19:02 ... kan man være det bekendt??? ...
Anonym
Uregistreret

Kære alle:

Tilfældet og nysgerrighed gjorde, at jeg lige kiggede ind her hos jer hos trosfrihed. ...

Blev rigtig ked af at se, at der et sted i jeres forum var en person fra religion.dk til debat ... på en yderst negativ og fordomsfuld måde. ...

Det forarger mig virkelig og jeg spørger bare: Kan man være det bekendt?

Jeg har kendt denne person gennem flere års debataktivitet - og når jeg ser så grimme ting fremhævet fra hans pen - må jeg sige, at min oplevelse ér, at de er stærkt fremprovokeret hver gang, og at de er taget ud af en sammenhæng, som hører med, hvis man skal bedømme dem. ...

Synes, at selv om man kalder foraet her trosfrihed, burde det ikke betyde, at der er frihed til at angribe en totalt sagesløs person, som ikke har kinamands chance for at forsvare sig. ...

Føj, hvor skulle man skamme sig, siger jeg bare. ...

M.v.h.
Esther.
Top Svar Citer
#3240 - 20/08/2008 19:13 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Esther.

Jeg er enig med dig i din kritik af, hvad man måske kunne kalde intrigant bagtalelse af en person, der er deltager i et andet forum.

Den slags er måske ikke ulovligt, men det tjener - efter min mening - ikke just ophavsmændene til ære.

m.v.h. Arne trist


Redigeret af Arne Thomsen (20/08/2008 19:14)
Top Svar Citer
#3268 - 21/08/2008 02:08 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 386
Sted: Solskinsøen
Kære Esther og tak for din henvendelse.


Jeg følger ikke længere onlinedebatten på religion.dk tæt, og kan derfor ikke udtale mig om hvad der foregår der. Men jeg kan forstå at Jerry åbenbart også er blevet provokeret over nogle af Verners udtalelser, og hvis Verner har har lyst eller behov, skal han naturligvis være velkommen her til at tage til genmæle.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#3269 - 21/08/2008 02:13 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Esther:o)

Og velkommen hertil..

Jeg kan godt følge dig, men samtidigt mener jeg at du tager det ud af sammenhængen.. Alt er ikke sort/hvidt, noget som især du burde vide..

Jeg synes på sin vis at det er fint, at Jerry siger hvad han sidder inde med, da han føler sig uberettiget anklaget ihenhold til hans angreb på Verner.. Det er da bedre at han så fremlægger tingene som han ser det end at han skal sidde og brænde inde med det?
Det er jo ikke et opgør med Verner, dem (forsøger om ikke andet) Jerry at tage med Verner selv på religion.dk, så det er jo ikke fordi at Verner ikke (burde være) klar over Jerrys indsigelser mod ham, Verner vælger jo så bare at ignorere Jerry.. Nok om det..

Det Jerry reagerer på herinde, er en anklage om at han skulle være nedladende, især mod Verner og endda grundløst.. Jeg mener nok at Jerry kunne tage at holde sig lidt mere ydmyg i sin attitude overfor folk til tider, men omvendt så kan jeg godt forstå at Jerry siger fra her, for jeg har også lagt mærke til, at der er kommet nogle udfald mod ham (og andre ikke-ligesindede), som fra enhver anden end Verner, ville medføre forargede tilbagemeldinger.. Spørgsmålet er så, hvorfor DU, Esther, som trods alt er på god fod med Verner, ikke har henstillet ham til en mere sober tone.. Hvad er værst, at udråbe ateister til syge mennesker, der fortjener at brænde i helvede i al evighed (plus alt andet) eller at give udtryk for at man mener at man er anklaget uretfærdigt?

Mvh og alt godt herfra:o)
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#3271 - 21/08/2008 03:53 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Nå, Esther, det er så mig du angriber - med bl.a. dette udsagn:

Citat:
at min oplevelse ér, at de er stærkt fremprovokeret hver gang, og at de er taget ud af en sammenhæng, som hører med, hvis man skal bedømme dem.


Som du - Esther - burde være vidende om - men åbenbart ikke har forstået/opfattet - så er Verners 'sammenhæng' altid så korte, at selv den mindste citering af dem er stort set totalt dækkende om hans naive udsagn. Sådan hvis man ser bort fra kanaliseringer om Citroen-biler i 1800-tallet og lyntog i romerriget.

Åh,! Undskyld, var det ikke dig - og ikke Verner - der bavlede med den slags vrøvl.

Nåh, to stykker af samme overtro. Lidt svært at finde noget, der differentierer dem.

Jer!

Jerry







Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
Nyheder fra Religion.dk