annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
4 registrerede ABC, somo, Diana, Arne Thomsen 322 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3238 - 20/08/2008 19:02 ... kan man være det bekendt??? ...
Anonym
Uregistreret

Kære alle:

Tilfældet og nysgerrighed gjorde, at jeg lige kiggede ind her hos jer hos trosfrihed. ...

Blev rigtig ked af at se, at der et sted i jeres forum var en person fra religion.dk til debat ... på en yderst negativ og fordomsfuld måde. ...

Det forarger mig virkelig og jeg spørger bare: Kan man være det bekendt?

Jeg har kendt denne person gennem flere års debataktivitet - og når jeg ser så grimme ting fremhævet fra hans pen - må jeg sige, at min oplevelse ér, at de er stærkt fremprovokeret hver gang, og at de er taget ud af en sammenhæng, som hører med, hvis man skal bedømme dem. ...

Synes, at selv om man kalder foraet her trosfrihed, burde det ikke betyde, at der er frihed til at angribe en totalt sagesløs person, som ikke har kinamands chance for at forsvare sig. ...

Føj, hvor skulle man skamme sig, siger jeg bare. ...

M.v.h.
Esther.
Top Svar Citer
#3240 - 20/08/2008 19:13 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Esther.

Jeg er enig med dig i din kritik af, hvad man måske kunne kalde intrigant bagtalelse af en person, der er deltager i et andet forum.

Den slags er måske ikke ulovligt, men det tjener - efter min mening - ikke just ophavsmændene til ære.

m.v.h. Arne trist


Redigeret af Arne Thomsen (20/08/2008 19:14)
Top Svar Citer
#3268 - 21/08/2008 02:08 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 386
Sted: Solskinsøen
Kære Esther og tak for din henvendelse.


Jeg følger ikke længere onlinedebatten på religion.dk tæt, og kan derfor ikke udtale mig om hvad der foregår der. Men jeg kan forstå at Jerry åbenbart også er blevet provokeret over nogle af Verners udtalelser, og hvis Verner har har lyst eller behov, skal han naturligvis være velkommen her til at tage til genmæle.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#3269 - 21/08/2008 02:13 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Esther:o)

Og velkommen hertil..

Jeg kan godt følge dig, men samtidigt mener jeg at du tager det ud af sammenhængen.. Alt er ikke sort/hvidt, noget som især du burde vide..

Jeg synes på sin vis at det er fint, at Jerry siger hvad han sidder inde med, da han føler sig uberettiget anklaget ihenhold til hans angreb på Verner.. Det er da bedre at han så fremlægger tingene som han ser det end at han skal sidde og brænde inde med det?
Det er jo ikke et opgør med Verner, dem (forsøger om ikke andet) Jerry at tage med Verner selv på religion.dk, så det er jo ikke fordi at Verner ikke (burde være) klar over Jerrys indsigelser mod ham, Verner vælger jo så bare at ignorere Jerry.. Nok om det..

Det Jerry reagerer på herinde, er en anklage om at han skulle være nedladende, især mod Verner og endda grundløst.. Jeg mener nok at Jerry kunne tage at holde sig lidt mere ydmyg i sin attitude overfor folk til tider, men omvendt så kan jeg godt forstå at Jerry siger fra her, for jeg har også lagt mærke til, at der er kommet nogle udfald mod ham (og andre ikke-ligesindede), som fra enhver anden end Verner, ville medføre forargede tilbagemeldinger.. Spørgsmålet er så, hvorfor DU, Esther, som trods alt er på god fod med Verner, ikke har henstillet ham til en mere sober tone.. Hvad er værst, at udråbe ateister til syge mennesker, der fortjener at brænde i helvede i al evighed (plus alt andet) eller at give udtryk for at man mener at man er anklaget uretfærdigt?

Mvh og alt godt herfra:o)
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#3271 - 21/08/2008 03:53 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Nå, Esther, det er så mig du angriber - med bl.a. dette udsagn:

Citat:
at min oplevelse ér, at de er stærkt fremprovokeret hver gang, og at de er taget ud af en sammenhæng, som hører med, hvis man skal bedømme dem.


Som du - Esther - burde være vidende om - men åbenbart ikke har forstået/opfattet - så er Verners 'sammenhæng' altid så korte, at selv den mindste citering af dem er stort set totalt dækkende om hans naive udsagn. Sådan hvis man ser bort fra kanaliseringer om Citroen-biler i 1800-tallet og lyntog i romerriget.

Åh,! Undskyld, var det ikke dig - og ikke Verner - der bavlede med den slags vrøvl.

Nåh, to stykker af samme overtro. Lidt svært at finde noget, der differentierer dem.

Jer!

Jerry







Top Svar Citer
#3274 - 21/08/2008 07:16 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
Anonym
Uregistreret

Kan kun kommentere med et:

Vor Herre Bevare Os

Til Arentzen: Troede ikke, at du ville tillade, at en person som overhovedet ikke er tilstede i den grad blev nedgjort og forhånet. ... Sørgeligt:(

Til Jerry: Tænker, at din pen er dyppet i et så ondskabsfyldt bæger, at jeg fremover vil ignorere dig (og det havde jeg ellers aldrig troet, at jeg skulle nå til), men mod ondskabsfuldheder som de, du omhyggeligt samler op mod enhver, som i dine øjne er naivt troende, fortjener ikke andet. ...

DebatBorad: Kun dette, at jeg ikke håber, Verner ser dette her, og at det er rigtig synd for ham. ...

Til alle og enhver: Hvor er det dog ærgerligt, at et forum ikke kan eksistere uden den slags fnidder. ... Kan egentlig bedre forstå, at Ekstra Bladet kan sælges!!!

Øv ...

Trist hilsen
Esther.
Top Svar Citer
#3275 - 21/08/2008 07:40 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland

Kære Esther.

Jeg synes, at du skulle registrere dig som bruger her på debatforumet. Så kan du være med til at støtte dem, der ønsker en sober tone. Jeg medgiver dig, at altfor mange indlæg drejer sig om kværulanteri.

Det er da prisværdigt, at du tager Verner i forsvar, men jeg mener nu også at have set Verner stikke til Jerry i situationer, hvor Jerry ikke har lagt op til det.

Hvis min erindring ikke bedrager mig, har Verner af og til udtrykt sig negativt om ateister i al almindelig, og så har han af en eller anden grund sat Jerry's navn ind.

Jeg synes personligt, at Verner er en fornøjelig gammel fætter, men han har stort set kun den såkaldte åndsvidenskab plus en fæl hoben okkultisme på programmet. Og dette forhindrer ham i at forholde sig undersøgende til de emner, der ligger uden for disse fastfrosne synspunkter.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#3279 - 21/08/2008 09:20 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Kræn-P]
Anonym
Uregistreret

Kære Kræn P.:

Tak for din opfordring til at melde mig ind her. ... Havde egentlig også tænkt på det, men dels tager al det skriveri for meget af min tid i forhold til dét, det giver mig ... helt ærligt udtrykt og overvejet. ... Dels og mest er jeg stadig meget skuffet over, at man upåtalt her kan bagtale et menneske, som ikke engang er til stede. ... Er det mon en del af friheden, spørger jeg bare, så er det ikke noget for mig. ...

Synes bagtaleri er noget af det mest lumpne, der findes. ...

Dette her har været en lærestreg for mig i retning af ikke længere at gå så åbent ud med mine tanker og overvejelser, og så har det jo ligesom ikke rigtig noget berettigelse for mig i hvert fald at give det endnu mere tid. ...

Dét, jeg gerne ønsker af en debat er at lære af andres synspunkter og selvfølgelig i tryghed at kunne åbne op for egne tanker. ...

Naiv? Ja måske! Men hellere naiv og troende, end "nøje-observerende-overfor-alt, man har chance for at ødelægge, om det så er en gammel mands livssyn og livsindhold. " ...

Jeg har ingen som helst sympati overfor en sådan væremåde. Sorry ...

Men tak i øvrigt for, at du ville have mig med. ...

Hav det godt alle I gamle kendisser her på foraet. smiler

M.v.h.
Esther.
Top Svar Citer
#3284 - 21/08/2008 12:30 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark
Hej Esther:o)

Citat:
Kun dette, at jeg ikke håber, Verner ser dette her, og at det er rigtig synd for ham. ...


Jeg kan ikke se hvordan det er 'synd' for Verner.. Er det også 'synd' for andre folk, der bliver omtalt i en kontekst, der har med et større emne at gøre?

Jeg mener at du optræder hyklerisk i denne tråd.. Jeg skal ikke sige om du bevidst forsøger at fremstille dig selv som 'den gode' person, men ved at komme herind og fortælle hvor slemme vi er og ellers afstå fra at ville nuancere over omstændighederne, gør du dig faktisk til et hyklerisk menneske.. Specielt når man ellers tager i betragtning af, at du normalt prøver at tale til den dybere forståelse hos andre mennesker..

Jeg siger tingene lige ud, både i forhold til Jerrys forurrettelse og din optræden her.. Jeg har tidligere haft 'skænderier' med Jerry og fortalt hvad jeg mener om hans attitude og jeg mener også at jeg kan tillade mig at gøre det, hvad angår Verner..

Jeg forstår ikke at du, Esther, kan acceptere at en person udråber andre med en anderledes holdning, til at være syge mennesker, og hvad Verner ellers finder på af nedsættende ord om ateister og andre der ikke er ligesindede.. Faktisk vil jeg mene, at du har svigtet din rolle hos Verner, for han lytter til dig mere end nogen anden.. Hvis du havde levet op til dit ansvar i forhold til Verner (som du ser som en stakkels gammel mand), så ville du havde reageret mod den slags udfald.. Jeg går ikke ud fra at du er enig i Verners holdninger, derfor mener jeg at du burde have reageret..

Din 'politisk korrekte' attitude som du fremviser her, kunne jeg kun have respekteret, hvis du havde levet op til dit eget ansvar..

Mvh
Top Svar Citer
#3290 - 21/08/2008 13:22 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Jerry

Jeg troede, at Verner og dig havde et slags spil kørende med et humoristisk glimt i øjet? Han er en ældre mand, som nu en gang er der, hvor han er med sit liv og sin tro.

Der er jo ikke nogen, der vil eller kan pådutte dig troen.

Hvorfor så reagere så voldsomt nu ift Verner - tricker han (måske m.fl) dig emotionelt?

Jeg er selvfølgelig ikke enig i disse udtalelser men tager dem heller ikke så seriøst, hvilket jeg formoder, at Ester heller ikke gør.

Mvh - og på med vanten du, som Simon2 kan sige det blinker
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#3293 - 21/08/2008 13:59 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: ALH]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Hej Anne!

Jeg synes lige du skulle tage i betragtning, at det ikke var mig, der startede debatten om Verner her på dette forum.

Jeg svarede bare på Ole Bjørns udtalelse om mit forhold til Verner.

Og så får jeg en bandbulle fra Esther med ordene:

"Føj, hvor skulle man skamme sig, siger jeg bare."

Hvorfor skal jeg skamme mig over at besvare Ole Bjørns udtalelse.

Mvh
Jerry

Top Svar Citer
#3295 - 21/08/2008 14:00 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

korrektion her:

Jeg har aldrig betegnet Verner som stakkels, Borad. ...

Hvis jeg skal søge at få dig til at forstå min harme, må jeg fortælle dig en helt anden historie fra mit liv:

kommer her, som de siger i Deadline:

Da jeg for 4 år siden blev dansk kontaktperson for en ung mand fra Burma, blev det meget hurtigt klart for mig, at vi stod hvert sit sted i troens univers. ... Flere sagde dengang til mig, at jeg skyldte ham at oplyse om det, de syntes han var forkert på. ...

Mit svar dengang var, at det kunne jeg ikke i livet drømme om at gøre mod ham. Hans tro var og ér hans livsgrundlag, og hvem er jeg, at jeg skulle anfægte det. ??? Det har han levet på, lidt for, flygtet for ...

Mon du ser ligheden mellem den unge mand og Verner?? Dét gør i hvert fald jeg. ...

Holder fast i, at Verner blev provokeret voldsomt, inden han sagde de ting, I angriber ham for ...

Har jeg været hyklerisk? ... Jeg håber det ikke og er selvflg. ked af, at nogle opfatter det således. ... Dét har ikke været min hensigt, men tro mig: Min harme er oprigtig følt ...

Slut for denne visit på trosfrihed.dk for mit vedkommende.

M.v.h. Esther.
Top Svar Citer
#3296 - 21/08/2008 14:18 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Da jeg for 4 år siden blev dansk kontaktperson for en ung mand fra Burma

Giv i det skjulte - så skal du lønnes i det skjulte. Blæs ikke i basun for at få ære fra mennesker.
Top Svar Citer
#3298 - 21/08/2008 14:31 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Jerry,

nu startede du den tråd, som Ester reagerer på. Det var et udslag af din reaktion på Ole Bjørns "forsvar" for Verner (som snarere var et redskab til dig), og heri ligger din reaktion på Verners tidligere udsagn.

Det, jeg blot antyder er, at du i stedet for at føle dig angrebet af Verner kunne tage ham med et glimt i øjet. Han mener det jo nok ikke, når det kommer til stykket. På samme måde kan vi troende - der af og til får et gok oven i hatten af en fuldblods ateist - tage bolden op uden at tage anstød af dens afsender..

Jeg mener også, at der er forskel på, hvem der siger tingene, og det var også blot det, Ole Bjørn forsøgte at understrege i jeres debat.

En anden ting er, at vi nok har forskelligt temperament..

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#3299 - 21/08/2008 14:33 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark
Hej Esther:o)

Citat:
Mon du ser ligheden mellem den unge mand og Verner?? Dét gør i hvert fald jeg. ...


Nej, det kan jeg faktisk ikke.. Du blander tingene lidt sammen.. Håber jeg..

Jeg opponerer ikke mod Verners tro, men mod de holdninger han giver udtryk for.. At ateister er syge menner, at de er ... og så videre.. Verner må tro på lige hvad han vil, det er hans hadske holdninger jeg holder mig for øje her, nogle holdninger som du åbenbart ikke har noget problem med?

Jeg vil lige understrege at jeg ikke føler mig ramt, jeg er monoteist og stærkt troende.. Men jeg mener ikke at man på den måde kan dømme folk af anderledes overbevisning, uanset hvor enfoldig man er..

Du holder fast i at Verner er blevet provokeret voldsomt.. Jeg holder derimod fast på at Verner selv har provokeret Jerry i lang tid.. Jerry skal konstant blandes ind i et eller andet, eller tillægges udsagn og holdninger han aldrig har givet udtryk for.. Jeg forstår ikke at du vælger at overse det og kan reelt kun konstatere at din forståelse for mennesker, stopper ved dem du er uenige med..

Mvh
Top Svar Citer
#3300 - 21/08/2008 14:41 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: ALH]
Anonym
Uregistreret

En anden ting er, at vi nok har forskelligt temperament..

Søg om bag. Hvem er bag?
Top Svar Citer
#3301 - 21/08/2008 14:43 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

Jeg forstår ikke at du vælger at overse det og kan reelt kun konstatere at din forståelse for mennesker, stopper ved dem du er uenige med..

Sådan en "forståelse" har de fleste desværre tilfælles.
Top Svar Citer
#3302 - 21/08/2008 15:15 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Hej Anne!

Citat:
Det, jeg blot antyder er, at du i stedet for at føle dig angrebet af Verner kunne tage ham med et glimt i øjet. Han mener det jo nok ikke, når det kommer til stykket.


Sådan opfattede jeg ham også i starten - og prøvede også at leve op til hans 'godmodige humor'. Samtidig med, at jeg opfordrede ham til at dog at prøve med lidt skepticisme.

Men hans mange indlæg indeholder næsten alle nedgørende udsagn om mig. Værre og værre som tiden går.

Og når jeg bliver angrebet for at være provokatøren, så vil jeg have lov at forsvare mig.

Mvh
Jerry

PS: Til Borad vedr. Esthers:
"Da jeg for 4 år siden blev dansk kontaktperson for en ung mand fra Burma"

Flot indlæg. Punkterede hendes skinhellighed.




Top Svar Citer
#3303 - 21/08/2008 15:19 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
Anonym
Uregistreret

Men hans mange indlæg indeholder næsten alle nedgørende udsagn om mig. Værre og værre som tiden går.

Nok vælder galden ud over dig, men den kommer inde fra ham.

Når du blot vender det døve øre til, så er du fri fra galden, mens den stadig bor i ham.
Top Svar Citer
#3307 - 21/08/2008 16:31 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Borad]
Anonym
Uregistreret

Efter rigtig mange overvejelser, råd fra Borad og i håb om at stoppe en hetz, som på mig virker usmagelig, har jeg rådet Verner til at ignorere Jerry. ...

Har fortalt Verner om forløbet herinde, og at det er i det lys, mit råd er givet ham. ...

Håber, alle gemytter så falder til ro igen. ...
m.v.h. Esther.
Top Svar Citer
#3314 - 21/08/2008 17:56 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Esther.

Din skinhellighed kender vist ingen grænser.

Råd fra Borad?

Jeg så ham ikke råde dig til at gøre Verner opmærksom på en debat (som han måske ikke kendte til(?)) i et andet forum.

Jeg så ham ikke råde dig til at stille nogen på ignorer.

Var det mon ikke snarere en henstilling om at du, som påberåber dig at være hans ven, - kunne prøve at nå ind til Verner og med venlighed gøre ham opmærksom på … - at prøve at gøre ham forståeligt - at et forum er for flere forskellige synspunkter - dermed også for andre end sit eget, - at det er muligt at 'holde mund' hvis man kun kan gå efter manden, - eller vælte en eller flere skidtspande ned over alle ateister; ligesom det uretfærdige i at gøre Jerry ansvarlig for alle ateister?

Du lader til selv at mene - at man kan tillade sig, stort set, hvad som helst overfor Jerry, derfor har jeg den fæle mistanke at det for dig ikke handler så meget om omtanke for Verner men at du ikke kan få dig selv til at udtrykke dit mishag over - Jerry eller hans meninger (?) – åbent, da det ville ødelægge det billede du ønsker at fremstille af dig selv.

Du har min allerdybeste despekt.

/EAC


Et lille uddrag:

Hej Jerry.

[…]

… jeg blevet endnu mere overbevist om at de mørke magter kan besætte mennesker, thi du er en af dem-du er tilmed et meget stott bevis-jo du er et bevis.Men kære Jerry, jeg vil ikke spilde en masse papir og blæk på dig-dette er nytteløst- kan komme så langt ud,men når tiden er inde,så vil de høje magter tage sig af dig. Må din Gud være med dig Jerry. m.v.h. Verner

Kan du så forstå at jeg kom til at tænke på kære Jerry-det kan du-vi skal have medlinhed med ham i stedet for.Det jeg fortæller er ikke opdigt,da det er fortalt af personalet på hospitalerne,få selv fat i bogen,men jeg ved godt-Jerry han tør ikke læse denne bog.Der står også, at der er ateister som kommer til at tro på Gud lige inden de går over i den åndelige verden,så Jerry kan godt nå det endnu.Du må ikke lade dig hidse op af Jerry-han har brug for medlidenhed.
m.v.h. Verner

Hej Jerry.Hved du hvad.Du er rigtig dum at høre på,og så tilmed ateist.Det kan ikke blive værre.
- Verner

Når vi dør- kommer i den åndelige verden,så har vi den samme mentalitet.Der findes også ateister der.men de har det ad H--- til.Det er dem som går ned på jordplanet og besætter andre mennesker-alkoholikere f. eks. Ja tilmed voldtægter kan ske på denne måde-Ja det lyder mærkeligt men klarsynede mennesker kan bevidne dette.
- Verner



.
Top Svar Citer
#3317 - 21/08/2008 19:06 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
En hetz?

Hvilken hetz?

Skal det nu være en 'usmagelig' hetz, at loyalt over for teksten - uden fordrejninger - at citere en debattørs skrivelser. Sådan for at forsvare mig mod at blive kaldt hånlig osv over for ham.

Gentager: Det var ikke mig, der startede den debat om Verner, som du kalder hetz.

Ikke at jeg så meget som et sekund tror på, at du kan påvise hetz i mine indlæg her på Trosfrihed.

Gad nok vide, hvilken kanalisering, der har fået dig til den gang tro på, at jeg hetz'er.

Citat:
... rådet Verner til at ignorere Jerry. ...


Ak, endnu en gang denne kliché ... IGNORER .

Der er garanteret ikke en eneste af 'jeg ignorerer dig'-debattørerne, som ikke smugkigger.

Mvh
Jerry
- kanaliseret - af forsøg på indhentning af viden - og har for resten en Citroen-bil fra 1987. Kanaliseret ved hjælp af penge.

PS: Glemte at du, Esther, er her som anonym. Så dette indlæg er kanaliseret til Esther - hvis nogen skulle være i tvivl.





Redigeret af Jerry (21/08/2008 19:10)
Top Svar Citer
#3318 - 21/08/2008 19:47 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Hej /EAC!

Netop den dér fra Verner ...

"Der findes også ateister der.men de har det ad H--- til.Det er dem som går ned på jordplanet og besætter andre mennesker-alkoholikere f. eks. Ja tilmed voldtægter kan ske på denne måde-Ja det lyder mærkeligt men klarsynede mennesker kan bevidne dette. "

... var medvirkende til, at jeg tabte den sidste rest af respekt (eller skal vi kalde det overbærenhed) for ham.

Her hævder denne søde, naive, elskelige, humoristiske Verner den-som-skal-skånes-ikke-angribes-hetzses-imod faktisk; at ateister er alkoholikere, der voldtager - "hvilket klarsynede mennesker kan bevidne".

Og så bliver man erklæret for hånlig, bare fordi man påviser et dette er noget uunderbygget vrøvl.

Jerry

-----------------------------

Til Esther- her er en kanalisering af hele Verners indlæg - så kan du se, om jeg kun udvælge dele af teksten, der ikke dækker hans ægte mening.

Al den disk. om Gud eller Djævelen eksiserer eller ej,kommer vi ingen vegne med.

Jeg synes vi skal over ien helt anden gade,nemlig eksiserer der en usynlig-en åndelig verden.Millioner af clairvoyante mænd og kvinder bevidner dette,og der bliver skrevet rigtig meget om det.Når vi dør- kommer i den åndelige verden,så har vi den samme mentalitet.Der findes også ateister der.men de har det ad H--- til.Det er dem som går ned på jordplanet og besætter andre mennesker-alkoholikere f. eks. Ja tilmed voldtægter kan ske på denne måde-Ja det lyder mærkeligt men klarsynede mennesker kan bevidne dette.
Men nu forstår jeg at tilmed mange kristne,mange sekter ja tilmed folkekirken.de tror ikke på en åndelig verden,også selvom de alligevel tror på Gud.Så det at dø, er ikke det samme som at komme til at tro på Gud.Men der er ingen tvivl.Der findes en åndelig usynlig verden,nu bliver der også skrevet om mange børn som bliver født klarsynede,Jeg har lige nævn den sidste bog,hj-siden www.gitte.net

Så jeg forudser at når disse børn bliver unge, så vil der blive dskrevet rigtigt meget om den usynlige verden, og jeg håber, at jeg kommertil at opleve dette-hvem ved???

m.v.h. Verner.


Og så mit - ifølge Ole Bjørn - hånlige svar:

Verner!

Nu er du direkte uartig!

"Når vi dør- kommer i den åndelige verden,så har vi den samme mentalitet.Der findes også ateister der.men de har det ad H--- til.Det er dem som går ned på jordplanet og besætter andre mennesker-alkoholikere f. eks. Ja tilmed voldtægter kan ske på denne måde - "

Skam dig!

Jerry


Mvh
Jerry

PS: Esther! Kanaliser endelig ikke dette til Verner. Tænk på risikoen for, at han skulle komme til at skamme sig.

PPS: Ole Bjørn - er du der?





Top Svar Citer
#3526 - 25/08/2008 16:42 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Efter rigtig mange overvejelser, råd fra Borad og i håb om at stoppe en hetz, som på mig virker usmagelig, har jeg rådet Verner til at ignorere Jerry. ...

Har fortalt Verner om forløbet herinde, og at det er i det lys, mit råd er givet ham. ...


Alt dette havde du ikke gjort et nummer ud af at fortælle, hvis du havde gjort det i medfølelsens lys. Du må lære at give i det skjulte Esther, så skal du lønnes i det skjulte.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Skandaleramt stutteri endte på tvangsau..
19/04/2024 13:04
G7-landene opfordrer i en fælles erklæ..
19/04/2024 12:48
Lars Løkke Rasmussen om morgenens udvik..
19/04/2024 11:49
Nyheder fra Religion.dk