annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15676193
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381349
Et andet syn 1991057
Jesu ord 1522988
Åndelig Føde 1521704
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 214 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3274 - 21/08/2008 07:16 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
Anonym
Uregistreret

Kan kun kommentere med et:

Vor Herre Bevare Os

Til Arentzen: Troede ikke, at du ville tillade, at en person som overhovedet ikke er tilstede i den grad blev nedgjort og forhånet. ... Sørgeligt:(

Til Jerry: Tænker, at din pen er dyppet i et så ondskabsfyldt bæger, at jeg fremover vil ignorere dig (og det havde jeg ellers aldrig troet, at jeg skulle nå til), men mod ondskabsfuldheder som de, du omhyggeligt samler op mod enhver, som i dine øjne er naivt troende, fortjener ikke andet. ...

DebatBorad: Kun dette, at jeg ikke håber, Verner ser dette her, og at det er rigtig synd for ham. ...

Til alle og enhver: Hvor er det dog ærgerligt, at et forum ikke kan eksistere uden den slags fnidder. ... Kan egentlig bedre forstå, at Ekstra Bladet kan sælges!!!

Øv ...

Trist hilsen
Esther.
Top Svar Citer
#3275 - 21/08/2008 07:40 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Kræn-P Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 423
Sted: Midtjylland

Kære Esther.

Jeg synes, at du skulle registrere dig som bruger her på debatforumet. Så kan du være med til at støtte dem, der ønsker en sober tone. Jeg medgiver dig, at altfor mange indlæg drejer sig om kværulanteri.

Det er da prisværdigt, at du tager Verner i forsvar, men jeg mener nu også at have set Verner stikke til Jerry i situationer, hvor Jerry ikke har lagt op til det.

Hvis min erindring ikke bedrager mig, har Verner af og til udtrykt sig negativt om ateister i al almindelig, og så har han af en eller anden grund sat Jerry's navn ind.

Jeg synes personligt, at Verner er en fornøjelig gammel fætter, men han har stort set kun den såkaldte åndsvidenskab plus en fæl hoben okkultisme på programmet. Og dette forhindrer ham i at forholde sig undersøgende til de emner, der ligger uden for disse fastfrosne synspunkter.


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

_________________________
»Kultur - det er ikke en fin menuèt
i en fortids-frednings-forening,
men det at man slås for sin modstanders ret
til at slås for den modsatte mening.
«

Piet Hein
Top Svar Citer
#3279 - 21/08/2008 09:20 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Kræn-P]
Anonym
Uregistreret

Kære Kræn P.:

Tak for din opfordring til at melde mig ind her. ... Havde egentlig også tænkt på det, men dels tager al det skriveri for meget af min tid i forhold til dét, det giver mig ... helt ærligt udtrykt og overvejet. ... Dels og mest er jeg stadig meget skuffet over, at man upåtalt her kan bagtale et menneske, som ikke engang er til stede. ... Er det mon en del af friheden, spørger jeg bare, så er det ikke noget for mig. ...

Synes bagtaleri er noget af det mest lumpne, der findes. ...

Dette her har været en lærestreg for mig i retning af ikke længere at gå så åbent ud med mine tanker og overvejelser, og så har det jo ligesom ikke rigtig noget berettigelse for mig i hvert fald at give det endnu mere tid. ...

Dét, jeg gerne ønsker af en debat er at lære af andres synspunkter og selvfølgelig i tryghed at kunne åbne op for egne tanker. ...

Naiv? Ja måske! Men hellere naiv og troende, end "nøje-observerende-overfor-alt, man har chance for at ødelægge, om det så er en gammel mands livssyn og livsindhold. " ...

Jeg har ingen som helst sympati overfor en sådan væremåde. Sorry ...

Men tak i øvrigt for, at du ville have mig med. ...

Hav det godt alle I gamle kendisser her på foraet. smiler

M.v.h.
Esther.
Top Svar Citer
#3284 - 21/08/2008 12:30 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Anonym]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark
Hej Esther:o)

Citat:
Kun dette, at jeg ikke håber, Verner ser dette her, og at det er rigtig synd for ham. ...


Jeg kan ikke se hvordan det er 'synd' for Verner.. Er det også 'synd' for andre folk, der bliver omtalt i en kontekst, der har med et større emne at gøre?

Jeg mener at du optræder hyklerisk i denne tråd.. Jeg skal ikke sige om du bevidst forsøger at fremstille dig selv som 'den gode' person, men ved at komme herind og fortælle hvor slemme vi er og ellers afstå fra at ville nuancere over omstændighederne, gør du dig faktisk til et hyklerisk menneske.. Specielt når man ellers tager i betragtning af, at du normalt prøver at tale til den dybere forståelse hos andre mennesker..

Jeg siger tingene lige ud, både i forhold til Jerrys forurrettelse og din optræden her.. Jeg har tidligere haft 'skænderier' med Jerry og fortalt hvad jeg mener om hans attitude og jeg mener også at jeg kan tillade mig at gøre det, hvad angår Verner..

Jeg forstår ikke at du, Esther, kan acceptere at en person udråber andre med en anderledes holdning, til at være syge mennesker, og hvad Verner ellers finder på af nedsættende ord om ateister og andre der ikke er ligesindede.. Faktisk vil jeg mene, at du har svigtet din rolle hos Verner, for han lytter til dig mere end nogen anden.. Hvis du havde levet op til dit ansvar i forhold til Verner (som du ser som en stakkels gammel mand), så ville du havde reageret mod den slags udfald.. Jeg går ikke ud fra at du er enig i Verners holdninger, derfor mener jeg at du burde have reageret..

Din 'politisk korrekte' attitude som du fremviser her, kunne jeg kun have respekteret, hvis du havde levet op til dit eget ansvar..

Mvh
Top Svar Citer
#3290 - 21/08/2008 13:22 Re: ... kan man være det bekendt??? ... [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Jerry

Jeg troede, at Verner og dig havde et slags spil kørende med et humoristisk glimt i øjet? Han er en ældre mand, som nu en gang er der, hvor han er med sit liv og sin tro.

Der er jo ikke nogen, der vil eller kan pådutte dig troen.

Hvorfor så reagere så voldsomt nu ift Verner - tricker han (måske m.fl) dig emotionelt?

Jeg er selvfølgelig ikke enig i disse udtalelser men tager dem heller ikke så seriøst, hvilket jeg formoder, at Ester heller ikke gør.

Mvh - og på med vanten du, som Simon2 kan sige det blinker
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
23/04/2024 16:11
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nu er årets bedste unge forskere fundet
23/04/2024 17:50
Trafikproblemer på E45 ved Aarhus
23/04/2024 17:21
Storbritannien vil øge forsvarsudgifter..
23/04/2024 17:10
Franske flyveledere varsler strejke på ..
23/04/2024 16:37
To børn på skadestuen efter fund af sy..
23/04/2024 16:35
Nyheder fra Religion.dk