#3183 - 19/08/2008 22:54
Hån - Verner - og gøren grin med!
|
|
Registeret: 30/03/2008
|
|
Ole Bjørn: Jeg er uenig med dig i flere ting, som jeg har afholdt mig fra at kritisere, f.eks. din hån og gøren grin med Verner på den anden debat. Verner har - nærmest utallige gange - pirket til mig - hånet mig, næsten hvert eneste indlæg fra Verner har været fyldt med provokerende udsagn om mig. Her bare et par enkelte ud af mange eksempler: Til mine læsere: Når jeg forlader dette liv, og står iperleporten,står slægt og venner, og tager imod mig og de siger: Hej Verner, vi har vetet på dig længe.Kom indenfor og se vores gris.Jeg siger; har I gris-det havde jeg ikke ventet.Jo siger de, og vi har givet den navn,den hedder Jerry-I samme øjeblik besvimer jeg,og nu oplever jeg alle vores samtaler på religion. dk.---Nå men de får mig da vækket igen, og siger fortæl fortæl-hvad oplevede du.Jo siger jeg -jeg oplevede at Jerry er jeres gris.
m.v.h VERNER. ------------------ Verner: "Hej Jerry.Hved du hvad.Du er rigtig dum at høre på,og så tilmed ateist.Det kan ikke blive værre."
------------ Verner:
"Jerry-jeg kan ikke blive vred på dig og hvorfor???Fordi du er psykisk syg" Gad nok vide, hvordan du, Ole Bjørn, ville have det med at besvare den slags udsagn uden at blive hånlig og grine ad denne åndsvidenskabelige pygmæ. Gad nok se din reaktion, Ole Bjørn, hvis jeg kaldte dig for en rigtig dum gris, der er psykisk syg. Og så tilmed ateist. Så vær så venlig, Ole Bjørn, at ikke kritisere, at jeg giver igen når denne åndspygmæ Verner laller derudaf med sin ånds(svage)videnskab. Jerry ------------------ Til mine læsere.Kort fortalt.Jeg har lige været inde på www.spiritweb.dk Har læst en kanalisering.U- S A får en kvindelig præsident.m.v.h. Verner. Er det hånligt - er det at gøre grin med - når man nagler en åndspygmæ op på hans vanvittige udsagn. Har du, Ole Bjørn, set Verners forsøg udi clairvoyance, hvor han proklamerede tordenvejr over København, hvor det viste sig at blive et smukt sommervejr. Og hvor han derefter lalledum forsøgte at bortforklare fadæsen med, at han bare skulle afprøve os andre. Æd den - Ole Bjørn: "siger jeg -jeg oplevede at 'Ole Bjørn' er jeres gris." En sådan udtalelse bør man da hverken håne eller gøre grin med - ikkesandt Ole Gris?
|
|
|
|
|
|
|
#3186 - 19/08/2008 23:11
Re: Hån - Verner - og gøren grin med!
[Re: Jerry]
|
|
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Kære Jerry.
Ja, Verner er ikke særligt begavet, men du havde provokeret ham temmelig voldsomt inden, og det var det, jeg sigtede til.
Verner er dybt bekymret over at vi ikke kan forstå, at vi skal omvende os. Han ønsker os ikke ad helvede til. Der er ikke en ond blodsdråbe i ham.
Hvis han sagde sådan noget til mig, ville jeg grine, og jeg ville selvfølgelig give igen, ikke med hån eller foragt, men med lidt sublim humor, som gik hen over hovedet på ham uden at såre ham.
Verner foragter ikke sine meddebattører. Han er bare dybt bekymret over deres "uvidenhed", og han ejer ikke skepsis overfor alle de åndelige svindelnumre, som han læser om.
Jeg "slår" ikke på børn og enfoldige mennesker. Tag det som en kompliment.
Mvh
Ole Bjørn ;)
|
|
|
|
|
|
|
#3192 - 19/08/2008 23:57
|
|
|
|
Ja, Verner er ikke særligt begavet, men du havde provokeret ham temmelig voldsomt inden, og det var det, jeg sigtede til. Passer ikke! Det var Verner, der lagde ud med at provokere - ikke blot mig - men stort set alle - sådan bortset fra dem han naivt troede var enige i hans overtro - fx Esther (hende med Citroen-bilen i 1800-tallet) Bjarnedrengen med Gudenå-ufoen. Og - ikke at forglemme - multinavndebattøren(downloaderen) pt. under pseudonymet Ordet (ham der Gud - Ærlighed - lille stemme - Sandheden - ven af sandheden eller noget i den retning - hvem fa'en har styr på alle hans pensodymer?) Verner søger venner - og tror - indbilder sig - at have fundet dem. Hvorpå disse 'venner' i glæde over at have fundet en tilhænger sænker paraderne - se bare hvor langt Bjarnedrengen strækker sig for at beholde denne supporter - som faktisk er langt under Bjarnedrengens vidensniveau. Henviser lalleglad til igap.dk. (Overvurderede jeg Bjarnedrengens vidensniveau?) Jerry
|
|
|
|
|
|
|
#3193 - 20/08/2008 00:16
|
|
|
|
Verner er dybt bekymret over at vi ikke kan forstå, at vi skal omvende os. Han ønsker os ikke ad helvede til. Der er ikke en ond blodsdråbe i ham. Sig mig en gang. Ole, har du overhovedet læst - forstået - Verners debatindlæg. Han er jo en sur gammel ondskabsfuld stodder, der banker løs på os, der ikke tror på selvet.dk og igap-dk's vanvittige postulater. Svinsk, modbydeligt, tog han en afdød debattør - Tess - som gidsel i sin overtro. Hævdede at have kontakt med hendes sjæl. Fatter ikke, at du, Ole Bjørn, kan forsvare denne åndspygmæ. Denne latterlige personage, som man vel bare bør have medlidenhed med. Hvilket jeg da også har ... af og til!
|
|
|
|
|
|
|
#3195 - 20/08/2008 00:41
|
|
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Kære Jerry.
Jeg kender ikke den eventuelle forhistorie, og heller ikke efterhistorien, da jeg blev forment adgang til debatten af Fischer, som ikke kunne tåle, at jeg kritiserede hans censur. Jeg kan ikke erindre at have set de nævnte indlæg fra Verner, men jeg tager gerne dit ord for, at det var ham, der begyndte.
Jeg ville dog stadig ikke selv have ladet mig provokere af sådanne udtalelser, hvis de havde være rettet mod mig, når de kom fra en enfoldig person som Verner. Jeg er muligvis miljøskadet på det punkt, for jeg har altid holdt hånden over de svage i ånden.
Som jeg oplevede det, var det dig, der begyndte, men det havde ikke gjort nogen større forskel her, for det jeg ville udtrykke med eksemplet var, at jeg ikke blandede mig og prædikede moral for dig. Jeg er ikke ude på at yppe kiv.
Jeg kan finde på at kritisere et indlæg skarpt, hvis jeg er uenig i det, men min kritik går på det skrevne, ikke på personen bag. Det har nogen svært ved at skelne imellem, fordi de identificerer sig med deres indlæg, og så starter de med personangreb, ofte temmelig perfide. Det besvarer jeg så ligeså personligt, dog ofte først efter det andet eller tredie angreb. Men det er aldrig mig, der begynder.
Jeg bærer heller ikke nag. Hvis angrebene stopper, så stopper jeg selvfølgelig også, følgende mine proncipper om, at mennesker skal vurderes efter deres holdninger til andre mennesker, ikke efter deres begavelse, viden eller mangel på samme.
Hvis alle på debatten havde denne indstilling, så kunne vi sagtens have nogle skarpe meningsudvekslinger, men der ville ikke være nogen bitterhed eller uvenskab bagefter.
Jeg respekterer retten til at have enhver form for tro og den fulde frihed til at udtrykke den, men dette er nu engang en debat, og man kan ikke kræve, at det man skriver her skal være fritaget for kritik. Hvis en begavet person skriver noget dumt, så må han/hun også stå til ansvar for det, uanset persons anseelse.
Mvh
Ole Bjørn ;)
|
|
|
|
|
|
|
#3198 - 20/08/2008 01:12
|
|
|
|
Nå, Ole Bjørn. Men her er så historien om Verners tagen en afdød debattør som gidsel for hans idiotiske overtro: Verner: Også jeg vil sige tak til Marianne Klausen.Theresa har altid kun sagt positive ting til mig.og disse ord vil jeg tænke på.Hun troede ikke på et liv efter døden,som jeg prøvede at forklare hende, men nu er hun selv blevet klar over dette. Nu har hun det godt. Ære være hendes minde
med kærlig hilsen og tak. Verner.. Er det virkelig kun mig, der får opkastningsfornemmelser, når jeg ser et sådant udsagn?
|
|
|
|
|
|
|
#3200 - 20/08/2008 01:31
|
|
|
|
Hverken du eller Verner er åbenbart klare over sammenhængen. Passer ikke, Michael! For mig er der ikke den mindste tvivl om sammenhængen. Det er Verner, der er gak i låget - ikke mig! Jerry
|
|
|
|
|
|
|
#3201 - 20/08/2008 01:43
|
|
Registeret: 23/06/2008
|
|
Verner er også klar over sammenhængen. Det er dig der har knald i låget, ikke ham. Måske i begge har knald i låget. 
|
|
|
|
|
|
|
#3202 - 20/08/2008 01:59
|
|
|
|
Sådan lidt herligt at være overdommer - ikkesandt: Verner er også klar over sammenhængen.
Det er dig der har knald i låget, ikke ham.
Måske i begge har knald i låget. Nyder du den rolle? Skal vi savle i respekt over dig? Disse - fra sidelinjen - afgivne udsagn - tjah - bør vel ikke kommenteres! Jerry
|
|
|
|
|
|
|
#3208 - 20/08/2008 09:02
[Re: Michael]
|
godt igang
|
Registeret: 29/03/2008
Sted: Danmark
|
|
Ja, den sag fik da i hvert fald mig overbevidst om genopstandelsen  Jerry, jeg tror ikke Michael hentyder til hvem af jer der har knald i låget, men forbindelsen mellem Teresa og Marianne Klausen.. En anden ting er, at jeg til dels godt kan forstå Jerry i forholdet til Verner.. Ole Bjørn har ret, når han beskriver Verner som enfoldig, men før eller siden må nok være nok, og det var som om at Verner pludselig en dag fik en mere modbydelig kant.. Jeg mener også at han gik over stregen, da han begyndte at kalde ateister 'syge' og hvad han ellers fik af underlige tanker.. Omvendt igen, så kan jeg da ikke lade være med at smile lidt af ham, han er jo lettere forvirret:o).. Og det er tydeligt for enhver, at han ikke har evne til at danne sig et overblik eller forholde sig kritisk til noget som helst.. Jeg har et langt større problem med folk der udnytter ham, som f.eks. lille stemme (aka alt muligt andet) og laskerlars (som jeg mere end Verner opfatter som desideret hadsk).. Jeg kan godt forstå Jerry her, men jeg kan også følge Ole Bjørn.. Mvh
|
|
|
|
|
|
|
#3272 - 21/08/2008 04:23
[Re: Michael]
|
|
|
|
Stakkels dig med disse udsagn: Forstår du ingenting Jerry, Hvad har du så brugt de 60 år til? Vi andre har også levet vore liv. Hvis du ikke engang kan forstå et så enkelt indlæg, så er det da på tide at du tager dig sammen. Du er ikke alene i verden. Vi andre er her også. Du aner ikke en skid om mit liv - men tillader dig i al din uvidenhed - overtro - selvglæde - at bedømme mig. Og er der også noget med en gud involveret, som jeg skal frygte. Han - og Djævelen kan rende mig i røven. Jeg pisser på dig og din gud og hans ven djævelen - du uvidende - multinaive - fjols! Jerry Sådan sagt i al venlighed!
|
|
|
|
|
|
|
#3278 - 21/08/2008 09:17
|
|
Registeret: 29/03/2008
Sted: Midtjylland
|
|
Kære Jerry.
Diplomati er ikke din stærke side. En diplomat, der mener, at modparten er en ko, nøjes med at advare høfligt imod mund- og klovesyge.
Med venlig hilsen
Kristian
|
|
|
|
|
|
#3309 - 21/08/2008 16:45
|
|
Registeret: 23/06/2008
|
|
Du er så arrig at du ikke kan se ud af øjnene. Mit indlæg henviste til det som foregik på den anden debat i forbindelse med Theresa og Marianne Klausen. Det forstod du åbenbart ikke og jeg skal ikke sige det direkte. Det gjorde jeg allerede dengang og fik på puklen for det af Marianne Klausen. Der er ingen grund til at blande Gud eller Djævelen ind i det. Jeg har aldrig gjort mig til talsmand for andet end at vi mennesker selv må leve vores liv. Selv må blive voksne mennesker. Gud og Fanden har intet med det at gøre. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0
registrerede
3