annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 6829560
Et andet syn 1409814
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1360166
Jesu ord 1015484
Spirituel omsorg 880912
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
2 registrerede somo, Arne Thomsen 66 gæster og 19 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 63 af 63 < 1 2 ... 61 62 63
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31679 - 11/03/2021 06:49 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
p.s.
Jeg lavede nogle få grammatiske fejl i emnet ´jeg fremsiger fryd´, så bær venligst over med noget så menneskeligt, tak.
Biblen virker også som noget, der ikke er kun Guds ord men istedet på den måde lignende en gennembearbejdning af dens skriftlige tekstindhold over længere tid fra flere folk, hvori derfor nok ingen taler for meget åndsvagt til hinanden og ligesådan har jeg rettet på menneskers sproglige forkerthed i mine skriverier.

Jeg uddyber, at jeg manglede følgende detalje her: "Nogen har som sagt sammenlignet min nuværende tilstands vilkår med Jesu mørke nat ved Oliebjerget inklusiv hans på den himmelfart."
#31804 - 03/04/2021 02:08 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
MESTERLIGT SKABERVÆRK

En ansat fra det offentlige system i samfundet synes, at mine skriverier ligesom Biblen lyder for kringlet på det højeste spirituelle niveau, der ligner min overvældende IQ test, fordi så fatter vel kun en elite dette sprogbrug? Hun gider ikke Biblen, som derfor vistnok ikke klikker på synes godt om de tekster, men en del af mit åndelige arbejde sker ved folkets omvendelse.

Derefter ser jeg på internettet følgende undren fra en tilsyneladende kristen mand: "Hvorfor er Bibelen så besværlig at forstå? Mange på Facebook fremviser masser af billeder og citater med eksempelvis Buddha, som enhver forsimplet kan forstå, hvilket man direkte relaterer sig til. At vi må være gode ved hinanden, passe på Jordens miljø og andre forskellige slogans. Når jeg læser Guds ord med ikke-kristne øjne, er forklaringen altså, at citater fra Bibelen ikke kan tages ind i os, hvis man ikke har sat sig grundigt ind i GT og NT. Hvorfor er dens sprog og kirkens salmer meget kryptisk indviklet, hvor det jo bare virker som usammenhængende ord uden mening og kontekst, hvis ikke en selv allerede har en kristen opfattelse af indholdet?"

Derefter opdager jeg om mit forrige emne vedrørende Rorscharch testens billeder, at dens psykoanalytiske opfinder blev inspireret af Leonardo da Vinci kunstværket, der indeholder et indirekte kodet budskab.

Senere siger H: "Det er vigtigt, at vi sluger Paulus breve til os, hvis vi ønsker et virkelighedstro billede af Jesus."

Jeg har oplevet prøvelse i livet, der med udfordringer heller ikke altid er let. Også finder jeg på et socialt værested et blad med en artikels forhåbentlig mystisk relevant nok psykoterapeutiske ord: "Skriverier ligesom en dagbog er godt for helbredet fysisk og psykisk med vores tanker og følelser."

Der findes idag naturvidenskabelige teorier angående hjernens forskellige bevidsthedsniveauer, hvilket minder om Sigmund Freuds psykologiske personlighedmodel som sindets magtkamp imod sig selv vedrørende ´skal´ og ´vil´ i et jeg og endvidere sådan ubevidst sker uretfærdigt ulighed imod mennesker i verden. Lille versus stor og så videre. Når et individ nedgør andre på en selvhævdende måde, så er dette vedkommendes ustyrlige drifter, der sådan undertrykker folks behov. De ydmygedes lyster bliver dermed overkontrolleret af den dominerende type eller autoritet. Tilbeder du et menneske som en afgud, så kender du ikke dig selv, men dyrker du kun dig selv, det er også et afgudsbillede. Religiøse ting har ingen værdi sammenlignet med os alle og guddommen, fordi religion er også afguderi.

En ateist har faktisk engang kaldt mig for en nørd om min troende overbevisning. Studer gerne interesseret, nysgerrig, entusiastisk, engageret, ivrig, begejstret, flittigt eller fascineret ordenes avancerede kompleksitet - Ellers er i jo ganske ligeglade med dem! Jeg opfatter hele menneskeheden som lige betydningsfulde endda også om fri vilje. Et er fornuftigt nok selvtillid. Andet er overfladisk forelskelse i det eller nogen. Noget tredje er en eller anden slags dybere kærlighed. Ordet er derfor ment til kun jer, der som seere frivilligt lytter til den, jeg er. Lev bevidst med Helligånden og den sådan guddommeliges vilje i mennesket.
Side 63 af 63 < 1 2 ... 61 62 63

Seneste indlæg
Måneden Ramadan,
af somo
22/04/2021 20:41
Panteisme
af Hanskrist
22/04/2021 18:20
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
21/04/2021 16:14
GUDDOMMELIGE SAMTALER
af ABC
16/04/2021 19:14
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af ABC
08/04/2021 16:06
Nyheder fra DR
For første gang nogensinde: Nasa-robot ..
22/04/2021 18:25
Uventet overenskomsthjælp til sygepleje..
22/04/2021 18:21
Efter en måned på Havregården var Alm..
22/04/2021 18:15
Skal du sætte ny rekord i løbeskoene? ..
22/04/2021 18:15
LÆS SVARENE om naturnationalparker: 'Na..
22/04/2021 17:55
Nyheder fra Religion.dk
Stalin brugte propaganda til at guddomme..
22/04/2021 06:10
Flygtningenævnet mangler nuancer i dere..
20/04/2021 06:00
Præsters natursyn påvirker klimakrisen..
19/04/2021 06:00
10 vigtigste om forholdet mellem tro og ..
06/04/2021 07:00
Hvilke fordele er der ved at være et an..
05/04/2021 06:00