annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 6834094
Et andet syn 1410244
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1360800
Jesu ord 1015668
Spirituel omsorg 881097
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret somo 71 gæster og 18 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31721 - 18/03/2021 23:13 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
VÆR GODE LYS

Ja, ifølge projektbeskrivelsens anbefaling!

O: "Sindets op og nedture er en del af livet ligesom med Yin og Yang energiens sammenhæng. Man kan ikke hele tiden være på toppen og derfor falder vi igen."

Jeg kommenterer: "Det er jeg ikke enig med dig i, fordi efter menneskets ophøjelse (genopstandelsen) er det ikke skæbnebestemt til et nyt syndefald. Det himmelske rige ved skyerne sker dermed på Jorden, hvor en selv med guddommelig vilje på den måde er uden den slags selvmodsigende humørsvingninger. Er du blevet undertrykkende ydmyget, så opstig saligt. Jeg taler ikke om at være lalleglad eller, at vi af forkerte grunde er psykisk høje med dårlige ting. Andet er det anderledes, at jeg oplever fryd, latter, glæde, humor, henrykkelser eller sindsro som eksempelvis fred, ro, stilhed i min gudsmeditation og en lykkelig mening om noget. Dette siger jeg, som er lyset."

O: "En falsk budbringer bilder folk ind, at ham eller hende er den eneste person, som kun siger det rigtige, men denne adfærd skyldes vedkommendes egne egoistiske intentioner."

Jeg svarer: "Kender du de der tegnefilmsklassikere, hvor figuren i sit hoved har en snak, hvor på den venstre side er en dæmon og på den højre englen, som kæmper imod hinanden ligesom folks konflikter eller krige i dem og således også verden. Jeg synes, at du taler urent, fordi du må med Helligånden forsage det onde. Lad det negative dø til intet, så at uretfærdigheden stoppes. Mørket er ikke sandheden om den, jeg er. Du bilder dig selv ind, at man er halvt fyldt af både godt og ondt, men idag er der forskel på alle vedrørende graden af det i os. Helligåndens rensende evige kraft kan helbrede mennesker og den åndeligt oplyste minder derfor folket om en positiv opfattelse af livet som værende godt."
#31732 - 19/03/2021 21:18 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
En ung mand fortæller om hans tidligere lidenskab for beskidt syndige ting: "Jeg har engang haft det ekstremt dårligt psykisk/fysisk, som at være helt nede i bunden af et forfærdeligt sort hul, altså fortabt. Dette var så meget slemt, at jeg passioneret ønskede min åndelige opvågning ved en sådan videre personlig udvikling til et bedre menneske." Og nu er han på vej op - Fortæl gerne advarende ligesom os andre lignende vidnesbyrd angående denne type vigtig forandring (forvandling) til folket idag om alvorlige konsekvenser i verden og menneskehedens ansvar på den, så Jordens undergang ikke sker i en nær fremtid. Lad her være lys.
#31752 - 21/03/2021 21:20 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth (du unge mand)

Hvis du laver et politisk parti, så skal jeg nok stemme på dig...

Your friend forever

Jan
#31755 - 23/03/2021 18:33 Re: OPLYSTHED [Re: ABC]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth (du unge mand)

Det er en stor opgave at skabe fred på jorden...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Hvorfor har vi så svært ved at samarbejde om det fælles gode...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-12/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xii/

Hvad gik galt på vejen...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-13/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xiii/

Kunne jeg bare samle nogle mennesker med forstand på tingene...

https://www.theforgivenessproject.com/

Alle vil gerne være rige, men er det muligt? Bevæger vi os mod det pengeløse samfund? Hvor alle (som kan) arbejder? Har jeg en drøm ler blinker halvfuld heart

Your friend forever

Jan
#31764 - 26/03/2021 13:50 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
SKABELSEN LIGESOM ET BILLEDSPROG

Det guddommelige siger i Biblen, GT - (Moses 2:27): "Og jeg skabte mennesket i mit eget billede."
I GT bliver en af dets hovedpersoner fysisk blind, da han var egoistisk forblændet i en sexet kvinde. I NT helbeder Jesus en blind mand til at se kærlighed.

Flere personer synes, at mit sprogbrug er bibelsk, hvor måske folk muligvis ikke forstår det? Jeg har på min spirituelle vej oplevet en hel del ekstraordinært på forskellige måder og åbenbaring vedrørende GT og NT, men i må gerne deltage med jeres overbevisninger og standpunkter. Nogle reaktioner er eksempelvis i vores diskussioner: En kritiserer mig fordømmende angående en psykisk forsvarsmekanisme for kun min egen overlevelse. En anden opfører sig pludseligt ubevidst noget aggressiv på grund af mine modargumenter. En tredje siger roligt, at jeg har ret.

Jeg minder jer om Biblens gamle fortællinger og dets stadig idag relevans om den igen næste nye udvikling videre i samfundet. Jeg har Helligånden, som fylder i mig med en guddom og jeg ligeledes også som værende tilstede i denne eksistens, hvilket jeg altid praktiserer i min livsstil hver dag professionelt, privat og officielt igennem det hele med alle. Jeg har dermed ikke et andet liv ved siden af min tro og sådan er jeg bevidst et´ med alt. Folkets hykleri sker, der meget er det såkaldte Danmarks ´kulturkristne´, hvor i bare for selvisk synder, som sådan ikke er ligesom Ordet.

Nå, jeg undrer mig over, at nogen anerkender en bibelsk mening i mine ord, hvis vedkommende næsten intet forstår omkring indholdet, fordi dette kræver vel en eller anden slags forståelse af dem, når de dog alligevel genkender Biblens skrifter deri? Biblen kan man fortolke forskelligt, men dygtigt god kunst udfordrer sindet i dybden med således nogle komplicerede aspekter og flere niveauer endda især til det højeste i ens selv-indsigter/syner/åbenbaringer/erkendelse/ransagelse/refleksioner og synspunkter. Af den grund ligesom Biblen skriver jeg ikke hurtigt korte idiotsikre forklaringer, fordi folket må tage stilling til tingene, altså ydermere have forstand på forstanden! Noget af dette er jo blandt andet om selvopfattelsen i forbindelse med verdensbilledet. Rorschach testen handler psykoanalytisk ligesådan om det, at en selv ser i billederne.

Sker dette uvirkeligt ved sindssyge ifølge du? Hvem, hvad, hvorfor, hvor, hvordan/ hvis er fornuftigt meningen? Er det bare jeg, som ser for meget intelligent på noget ligegyldig absurd? Hvor bevidst kommunikerende er ham/hende som enten afsender eller modtager for kildens budskab? Fordom/dom/vurdering?

Jeg udstiller mig selv synligt på grund af mine ord til jer, hvor mennesker har mulighed for på godt og/eller ondt at bedømme den, jeg er. Helligånden er usynlig, så det udvalgte folk fungerer dermed som et guddommeligt spejlbillede og jeg opfatter livet som et mesterværk.
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >

Seneste indlæg
Måneden Ramadan,
af somo
23/04/2021 19:20
Panteisme
af Arne Thomsen
23/04/2021 18:09
OPLYSTHED
af Gerth
22/04/2021 23:05
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
21/04/2021 16:14
GUDDOMMELIGE SAMTALER
af ABC
16/04/2021 19:14
Nyheder fra DR
Ugens coronatal forklaret: Skal vi bekym..
23/04/2021 18:25
Smukfest holder fast: 'Der kommer til at..
23/04/2021 18:25
Mareridt er goth og har et kranium: 'Det..
23/04/2021 18:17
Grov mobning, seksuelle krænkelser, sel..
23/04/2021 18:15
65-årige Grethe blev afvist af hjerteaf..
23/04/2021 18:10
Nyheder fra Religion.dk
Den katolske kirke er i en kønsideologi..
23/04/2021 06:00
Stalin brugte propaganda til at guddomme..
22/04/2021 06:10
Flygtningenævnet mangler nuancer i dere..
20/04/2021 06:00
Præsters natursyn påvirker klimakrisen..
19/04/2021 06:00
10 vigtigste om forholdet mellem tro og ..
06/04/2021 07:00