Du: "Kristendommen - og de andre religioner - synes blottet for guddommelig visdom - svigter fatalt - mens vi smadrer kloden. Kærlighed til mennesker? Ja, ja. Kærlighed til skaberværket? Øh, øh."
Biblen, GT - Esajas´ bog: "Ulven skal bo sammen med lammet, panteren ligge sammen med kiddet; kalv og ungløve græsser sammen, en lille dreng vogter dem. Koen og bjørnen bliver venner, deres unger ligger sammen, og løven æder strå som oksen. Spædbarnet leger ved slangens hule, det lille barn stikker sin hånd ind i hugormens hul. Ingen volder ondt eller ødelæggelse på hele mit hellige bjerg; for landet er fyldt med kundskab om Herren, som vandet dækker havets bund. På den dag."
Flere psykisk syge personer og deres psykiatrisk medicinske bivirkninger med overvægt ´kæmper´ hver dag i cafeen grådigt imod hinanden om dagens aftensmad, hvor de på allerede femten minutter har spist tre store portioner kun frygteligt for egen fysisk overlevelse og psykisk nydelse. Helligånden for det udvalgte folk er, at liv er en del af det guddommelige - Selv den religiøse sekt Jehovas vidner har jo også foldere med ´billedet´ af Rigets fred i noget paradisisk natur og dermed en harmoni mellem dyr, mennesket og en guddom. Skabelsen er livet og således helligt.
Jeg æder ikke ved overforbrug, men ligesom profeten Jesu sidste nadver til brød og vin, så vedrørende livets kilde jeg både spiser og drikker nok af det, som min krop/ånd har brug for.