annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 6389576
Et andet syn 1366430
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1249466
Jesu ord 971438
Spirituel omsorg 860824
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 49 gæster og 19 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31591 - 23/02/2021 02:48 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
E siger: "Den ene abe får den anden abe til at gabe. Coronacirkusset begyndte med en syg, der fejlagtig dømte virus som årsag og ikke frygt som årsag. Virusfrygten har så bredt sig til næsten hele verden. Sandheden er nu ilde hørt. Det er ikke noget udefrakommende, men en indre tilstand af frygt, der gør os syge. Frygt for døden og frygt for livet - Hvad er dog dette for en måde at være til på?"

Jeg svarer: "Jeg ser ikke uhyggeligt spændende action, gyser, thriller, horror og splatterfilm.

Politisk diktatur, sekterisk religiøs overtro og andet undertrykkelse mod folk sker blandt andet med psykisk manipulerende misbrug af frygt. Egoismen og ondskab er sygelig, hvilket netop Helligåndens helbredende kraft ikke er. Biblens GT og NT siger jo også: ´Frygt ikke, men hav istedet tro.´ Dette styrker vores håb.

Jeg opfatter ikke evolutionsteorien som sand virkelighed idag vedrørende den guddommelige plan for skabelsen, men denne ikke-troende overbevisning handler blandt andet om primitiv frygt som en del af menneskehedens instinkter og overlevelse, hvor folk ellers er til fare for sig selv eller andre i omgivelserne uden det, fordi vi sådan ignorerer farerne? Nogle psykotiske træk og åndssvag adfærd er, hvis man ikke kan forholde sig godt nok til realiteten og dermed også ens egen krops tilstand. Naturvidenskaben betyder for mig kun bruget af praktiske ting i hverdagen. Snakker du da frygtløst ofte med aggressive, ballademagere, kriminelle, psykopater, terrorister og skumle typer? Dog er meget angst et symptom på psykisk sygdom. Og alligevel er der dem, som lider af konsekvenser på grund af dumheder ved ligegladhed.

Gode nyheder, ja tak! Derfor er nu generelt mere oplysende kærlighed, sindsro, fornuft, viden, visdom og spirituel bevidsthed vigtigt. Der er en mening med livet, så lev det vel."
#31595 - 23/02/2021 23:16 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
FRI VILJE

T: "Rører man ved traditionen, så vågner folket – Og man kan jo ikke lukke/nedlægge kirkerne ved lov uden også, at det samme sker for moskeer og så videre. Og så er vi vel ovre i det med religionsfrihed."

Jeg svarer: "Jeg taler ikke om, at et demokratis lovgivning skal påtvinge folket til et helt stop af religioner og deres religiøse bygninger. Istedet handler det om muligheden for ens bevidst frie fravalg af den slags ting og den gode konkurrencementalitet i denne udvikling. Moskeer, templer, synagoger og flere forskellige slags kristne kirker, de har ikke samme vilkår som folkekirken. Det er urimeligt, at kun Kristendommen og dens type kirke fra den offentlige stat (landets regering) altid permanent modtager noget særligt ekstra økonomisk støtte, der er en forkert ulighed for borgere i samfundet og dermed sådan ikke trosfrihed. Alle andre trosretninger behandles på en anderledes måde end den, hvor de er foreninger eller private organisationer og det er jo ikke fairplay."

T: "Der bliver vel spillet efter reglerne Gud, konge og fædreland i Danmarks regering? Her er tale om en manipulering af befolkningen, der indirekte blev tvangskristnet. Tro er en privat sag og at diverse trosretninger og medlemmer af disse selv skal betale deres gudsdyrkelse. Hvis der ingen tilskud er fra staten til nogen trosretning, men nogle moskeer og løn til imamer finansieres fra udlandet, så det er vel heller ikke fairplay og netop dette er farligt for vores samfundsstruktur - Da støtten gives med den bagtanke at udbrede islam som den sande tro, altså en ny kultur? Så ved adskillelse af stat og kirke og kongemagtens død skal der findes noget nyt, der samler og definerer nationen. Hvordan gør man det, hvis også man ønsker trosfrihed uden statsstøtte og ingen islamisk kultur?"

Jeg svarer: "Ifølge min fortolkning af OPLYSTHED synes jeg, at politik, religion og sex er en privatsag. Ironisk er det så, at på grund af folks fordømmelser (fordomme) imod bøsser - lesbiske - bi og transseksuelle, kæmper de stadig officielt i gadebilledet for deres menneskerettigheder omkring denne seksualitet. Hvis alle lader dem næstekærligt være i fred, så har de en dag ikke mere et rebelsk behov for offentlige ´drag queen pride festival/parade´.

Den endnu statlig økonomiske støtte til folkekirken (Kristendommen) opfatter jeg som noget diktatur mod befolkningen i vores land.
Råd: Jeg minder jer om historiens gang angående Adolf Hitler, der racistisk med Nazismen lignede en nationalistisk kristen politiker. Frygt ikke så opgivende en islamisk eller jødisk invasion og lignende andet, men tro istedet stærkt idag mere håbefuldt på Riget! Det er faktisk fairplay generelt om troendes bygninger, fordi man kan jo bare gøre ligesom den slags førnævnte muslimer, hvor også vi ligeledes beder folk i andre lande om økonomisk hjælp, hvilket er muligt via massemedier som eksempelvis en Facebook gruppe, TV, på internettet og igennem vores private relationer med telefoner. Tænk nyt vedrørende løsninger på netop sådan nogle problemstillinger. Helligånden er ligesom en gave, hvor mennesker i verden derfor også kan give os penge til den fælles tro.

Jesu dåb handlede om livet med en god gud. Religionerne truer ikke den nye Jord og dets Himmeriget, fordi de er gamle og endda dermed forældede. Læs mere om dette i Biblens NT. Desuden om den guddommelige vilje i menneskeheden er Helligånden den, der samler det udvalgte folk om en guddom."

A: "Hvorfor uddanne præster, hvis der ikke er nogle kirker, som de kan virke i?"

Jeg svarer: "Istedet for ganske tomme gudstjenester, kan teologer meget mere grundigt undervise folket på private højskoler, fordi der deltager eleverne (´disciple´) med deres ord ligesom i oplysende skoler og uddannelser i samfundet. Hold flere foredrags forskellige steder ligesom med selv profet Jesus, som mødte folket med hans tro på en gud. På det seneste har en spirituel kvinde sagt om mig: ´Du missionerer.´ Således er troen ikke en egoistisk privatsag iblandt os men om noget større end en selv."
#31597 - 24/02/2021 20:10 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Kan vi ikke bare bruge kirkerne til at holde foredrag om Gud? Jeg så gerne, at der kunne tales om det, som rører sig i befolkningen. Skal præsterne have lov til at følge deres forstand/hjerter...

Your friend forever

Jan
Side 5 af 5 < 1 2 3 4 5

Seneste indlæg
OPLYSTHED
af ABC
24/02/2021 20:10
Adam og Eva
af ABC
24/02/2021 19:30
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
23/02/2021 05:57
Økologisk harmoni
af Arne Thomsen
22/02/2021 17:27
Panteisme
af ABC
19/02/2021 19:46
Nyheder fra DR
Trods opfordringer, skolelukninger og sm..
25/02/2021 05:50
Frustrerede efterskoleelever vil strejke..
25/02/2021 05:46
'Det er vildt at se': Ny film om fodbold..
25/02/2021 05:45
Detektor: Testpris på 100 milliarder bl..
25/02/2021 05:40
Behandlingsgarantien genindføres samme..
25/02/2021 05:40
Nyheder fra Religion.dk
Hvad googler danskerne om religion og tr..
24/02/2021 06:00
Kulturel appropriation: Hvor går græns..
23/02/2021 08:18
Hvad er formålet med udklædning i ritu..
18/02/2021 07:23
Sådan bruges ensomhed til at komme tæt..
18/02/2021 07:02
Se billederne: Valentinsdag fejres verde..
16/02/2021 07:20