annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11103460
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2113945
Et andet syn 1822038
Jesu ord 1398797
Den Evige Filosofi 1195152
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
0 registrerede 104 gæster og 53 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 16 < 1 2 3 4 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31558 - 16/02/2021 20:36 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jeg kan godt lide dine "underlige" skriverier halvfuld Men har du ikke lang vej at gå endnu...

https://isha.sadhguru.org/global/en

Er der en mening med, at vi er samlet på dette forum ler blinker heart

https://detoplystemenneske.dk/

Jeg har købt et billigt hjemmesideprogram med 5 sider (måske opgraderer jeg det), og det vil sige, at jeg har 5 menukasser at gøre godt med. Har brugt 2 af dem og "mangler" inspiration til resten. Måske det hele skal laves om...

-------

Hjem

Jesus

Jordforbindelse

Vandringen

Målet

Budskaber

Omvendelse

Ånden

Universet

Himmerriget

Gud

Bøger

Overblik

Liv og død

Missionen

Vejen

Sandheden

Filosofi

Videnskab

Døren

Bevidstheden

Lys/mørke

Musik

Drømme

Visioner

Religionerne

Frihed og fangenskab

Inspiration

Spiritualitet

Tanken og viljen

Lov og orden

Reinkarnation

Glæde og sorg

Samvittigheden

Problemer og løsninger

En bedre verden

Reformation

Krishna

Nyheder

Forum

Udvikling

Fred på jorden

-------

Hvad mon tanken var bag pyramiderne...

Your friend forever

Jan
#31559 - 16/02/2021 22:45 Re: OPLYSTHED [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth (lige et par rettelser)

Jeg kan godt lide dine "underlige" skriverier halvfuld Men har du ikke lang vej at gå endnu...

https://isha.sadhguru.org/global/en

Er der en mening med, at vi er samlet på dette forum ler blinker heart

https://detoplystemenneske.dk/

Har købt et billigt hjemmesideprogram med 5 sider (måske opgraderer jeg det), og det vil sige, at jeg har 5 menukasser at gøre godt med. Har brugt 2 af dem og "mangler" inspiration til resten. skal det hele laves om...

-------

Hjem

Jesus

Jordforbindelse

Vandringen

Målet

Budskaber

Omvendelse

Ånden

Universet

Himmerriget

Gud

Bøger

Overblik

Liv og død

Missionen

Vejen

Sandheden

Filosofi

Videnskab

Døren

Bevidstheden

Lys/mørke

Musik

Drømme

Visioner

Religionerne

Frihed og fangenskab

Inspiration

Spiritualitet

Tanken og viljen

Lov og orden

Reinkarnation

Glæde og sorg

Samvittigheden

Problemer og løsninger

En bedre verden

Reformation

Krishna

Nyheder

Forum

Udvikling

Fred på jorden

-------

Hvad mon tanken var bag pyramiderne...

Your friend forever

Jan
#31563 - 17/02/2021 21:49 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg skrev dette emne d. 29 januar 2019

DEN ULTIMATIVE MØNSTERBRYDER

S siger: "Hvad er der nu galt med kirkerne, er de da ikke smukke og er der ikke højt nok til loftet? Jeg tror, at et besøg i kirken vil afsløre masser af søde, rare og kloge mennesker, der ikke vil have det mindste imod selskabelige sammenkomster af den slags, som Gerth tænker på om OPLYSTHED."

I Odense Domkirken er der mulighed for en stille aften at sidde på de gammeldages hårde træbænke ved stilhedens ro måske meditativt eller til dybere overvejelser, men jeg kommer aldrig til de sædvanlige gudstjenester og Biblen kan jeg låne på biblioteket. Jeg synes, at mange folk idag ikke er rigtigt kristne også dem, som ikke endnu har taget stilling til om, de enten vil bevare eller stoppe deres fra barnedåb ligesom konfirmationen medlemskab af folkekirken automatisk fra staten. Flere og flere får idag uden religionens overmagt i vores demokratiske samfund mulighed for at have spirituel interesse uden den. Ifølge en nyere statistik er her nu et rekordhøjt antal i Danmarks befolkning, som fjerner deres medlemskab af kirken inklusiv mig. Jeg har hørt fra nogle bekendte hvordan, at i de andre gamle smukke kirker kommer nogle skumle kristne fra sekteriske retninger. Ikke alle borgere er kristne, så den danske kirke er bare ligesom med det kongeliges kors i vor lands regering en kulturel rest fra noget historisk. Jeg møder ikke op i kirken, fordi jeg har allerede prøvet ´tilfældigt´ andre steder at møde kristne, som ikke ville noget med mig, fordi jeg ikke tror på den maskuline treenighed og de foragtede mig derfor. Det minder om, da profeten Jesus var kontroversiel imod Jødedommen, dens gudebillede, religiøse love og traditioner. En anden gang blev jeg af en ung teologistuderende kvinde kaldt for hedning. Derfor vil jeg ikke deltage i en kirkes for kun kristne og potentielle nye medlemmer af den temamøder med min sandsynligvis for dem provokerende uenighed om dens gudebillede og så videre, så jeg på den måde muligvis ødelægger deres hyggelige samvær med risiko for, at jeg bliver anklaget for at være fortabt, blasfemi, noget med Satan (Djævelen) eller Lucifer. Jeg anbefaler, at hellige bygninger som en kulturskat bliver bevaret ligesom tingene på et museum eller genbruges til projekt OPLYSTHED. En bekendt af mig har kritiseret mig for, at jeg er forud for tiden, da jeg stillede ham følgende spørgsmål og nu også til jer alle: "Skal Danmark fortsat være et kristent land, fordi ikke alle borgere er med i Kristendommen især nu med den svindende kirkes indflydelse som religion, der nu på grund af den øget uden religiøsitet mere moderne spiritualitet også sker sådan videre fremover? Der er også mere og mere hykleri i forskellige trosretninger. Han mente, at ligesom med det kongelige i henhold til regeringens forhold til verden som med det kommunale kors på rådhuspladsen og om vinteren offentlige julearrangementer, det har endnu meget faste rødder i kulturen. Dette religiøse symbol kan vi fjerne eller erstatter den med noget nyt? Projektet er til trods for dette ikke en religiøs fjende. Hvem vil gøre noget ved det idag, så de nye generationer ikke bare ubevidst skal blive kristne som den videreført traditionel sociale arv igennem deres opdragelse?"

Tænk over det.
#31564 - 17/02/2021 23:19 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Anonym
Uregistreret

da jeg stillede ham følgende spørgsmål og nu også til jer alle: "Skal Danmark fortsat være et kristent land, fordi ikke alle borgere er med i Kristendommen især nu med den svindende kirkes indflydelse som religion,

Citat:
og nu også til jer alle:

- Jeg hopper i med begge ben.

Man bliver ikke kristen hverken ved dåb og eller fordi man også bliver konfirmeret – og så kan et land ikke være kristent.

Spørgsmålet er:

Hvornår er man kristen – og skal kristendommen i Danmark ha særstatus i angst for at islam ikke vinder frem?

Men man kunne starte med at fratage kristendommens/kirkernes monopol på registrering af spædbørn - og så skal gravpladserne være gratis og begge administreres af det offentlige

I øvrigt mener jeg kirkerne kan bruges som herberg/ungdoms og eller kultur /medborgerhuse – og kirketårnene skal rives ned, så man ikke udsættes for støjforurening ved evt klokkeringning, og for at neutralisere bygningen lidt, da den jo er symbol på maaaange års magtmisbrug -

Kirkernes ejendom - jordene, bygning mm. skal gøres offentligt

Værdierne er enorme. De skal omsættes

Pengene skulle så bruges på velfærd.

Alle dem vi kalder ”de svage” - De gamle, handikappede, børnene, ensomme, husvilde - og andre kunne sikkert også komme i betragtning – og så kunne man lave gratis kolonihaver ect. - lege pladser og/eller fristeder hvor alle kunne tage hen.

Mit bidrag sat lidt på spidsen.

Der er jo bare det.
At rører man ved traditionen så vågner folket – og man kan jo ikke lukke/nedlægge kirkerne ved lov uden også at det samme sker for moskeer ect. og så er vi vel ovre i det med religionsfrihed.

Hvornår, hvormeget og hvordan forstås det.

.
Top Svar Citer
#31565 - 18/02/2021 15:06 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Er der noget galt med at være kristen...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Hvad tror du på...

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI

Lad os sætte præsterne fri...

Your friend forever

Jan
Side 2 af 16 < 1 2 3 4 ... 15 16 >

Seneste indlæg
skadelige urenheder
af ABC
01/06/2023 16:40
Evig vækst
af ABC
01/06/2023 13:00
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
Nyheder fra DR
FC Nordsjælland-stjerne kåret som for..
01/06/2023 18:16
57-årig kartoffelspreder sigtet for at ..
01/06/2023 18:15
Flertallet for at droppe udeservering p..
01/06/2023 17:56
Ny lov vedtaget: Tryghedsvagter skal sup..
01/06/2023 17:50
Polen raser over Europa-Parlamentets kri..
01/06/2023 17:39
Nyheder fra Religion.dk