da jeg stillede ham følgende spørgsmål og nu også til jer alle: "Skal Danmark fortsat være et kristent land, fordi ikke alle borgere er med i Kristendommen især nu med den svindende kirkes indflydelse som religion,
- Jeg hopper i med begge ben.
Man bliver ikke kristen hverken ved dåb og eller fordi man også bliver konfirmeret – og så kan
et land ikke være kristent.
Spørgsmålet er:
Hvornår er man kristen – og skal kristendommen i Danmark ha særstatus i angst for at islam ikke vinder frem?
Men man kunne starte med at fratage kristendommens/kirkernes monopol på registrering af spædbørn - og så skal gravpladserne være gratis og begge administreres af det offentlige
I øvrigt mener jeg kirkerne kan bruges som herberg/ungdoms og eller kultur /medborgerhuse – og kirketårnene skal rives ned, så man ikke udsættes for støjforurening ved evt klokkeringning, og for at neutralisere bygningen lidt, da den jo er symbol på maaaange års magtmisbrug -
Kirkernes ejendom - jordene, bygning mm. skal gøres offentligt
Værdierne er enorme. De skal omsættes
Pengene skulle så bruges på velfærd.
Alle dem vi kalder ”de svage” - De gamle, handikappede, børnene, ensomme, husvilde - og andre kunne sikkert også komme i betragtning – og så kunne man lave gratis kolonihaver ect. - lege pladser og/eller fristeder hvor alle kunne tage hen.
Mit bidrag sat lidt på spidsen.
Der er jo bare det.
At rører man ved traditionen så vågner folket – og man kan jo ikke lukke/nedlægge kirkerne ved lov uden også at det samme sker for moskeer ect. og så er vi vel ovre i det med religionsfrihed.
Hvornår, hvormeget og hvordan forstås det.
.