Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arrh - Jeg fandt cirka otte fejl i teksten, så her er emnet forbedret:
LIVET ER ET MIRAKEL
Jeg genfortæller ikke om mine mest ekstraordinære oplevelser, super-IQ test og næsten umuligt guddommelige tegn. Wikipedia informerer blandt andet om ´magi´, at det er forbundet med religion, når det forstås vedrørende magikerens forhold til det guddommelige. OPLYSTHED er ikke en religion. Der er religiøse mennesker, som fordømmer det paranormale og okkulte til satanisk eller hedensk. Nutidens videnskab ligesom rationel psykologi, psykiatri, sociologi, filosofi og teologi sker imod pseudovidenskab. Videnskaben forklarer naturlove, hvorimod det magiske bryder dem. Tro heller ikke på religiøse love og alternativ behandling.
A påstår: "At jeg oplever livet som en overraskende gave, det er ikke en tro. Det er noget, som jeg således aner tiltrods for, at det ikke endnu er bevist. De fleste postulerer vel, at tro er en form for overbevisning, hvilket andre kan kalde indbildning."
Biblen taler om syner. K snakker om forskellige slags overnaturlige kræfter, synkronicitet flow og åbenbaring, hvilket jeg også i mit liv oplever, men jeg synes, at Helligånden er den vigtigste kraft. K siger om eksempelvis prækognition (forudviden), at flere fagpersoner har foretaget nogle statistiske undersøgelser med folk, som undgik alvorlige ulykker og katastrofer, fordi de mærkede et varsel. Jeg fortæller ham en række eksempler på min seneste opgradering om, at jeg oftere uforklarligt føler, at jeg ved noget angående tingene på forskellige måder, der senere bekræftes faktuelt og i nyere tid især kun spirituelle personers tit mystiske genkendelser af mine ord. Hans reaktion på dette: "Det er fantastisk." I cafeen efter denne samtale med K om især emnet ´se´ går jeg op ad trapperne til bordene i et andet rum, hvor netop en ældre mand snakker om hans syn. Derefter går jeg væk alene også igen senere tilbage til alle de andre og der siger straks en anden moden mand: "Jeg ser dårligt med mine øjne." Og nu ser jeg det´ klart og tydeligt......!
Rettelse i emnets slutning:
Biblen taler om syner. K snakker om forskellige slags overnaturlige kræfter inklusiv synske evner (telepati, clairvoyance og så videre), synkronicitet flow og åbenbaring, hvilket jeg også i mit liv oplever, men jeg synes, at Helligånden er den vigtigste kraft. K siger om eksempelvis prækognition (forudviden), at............
Jeg skrev emnet d.30 maj 2019
MENNESKEHEDENS SAMEKSISTENS
Jeg har ikke forstand på alle de forskellige betegnelser på tilstedeværelsen af diktatur i nogle dele af alverdens lande.
En aktivistisk kvinde siger: "Det vil i verden fungere bedst hvis, der ingen politisk/religiøs overmagt er som eksempelvis alle regeringer (stater), imperier, regimer, absolutisme, autokrati, totalitære stater, enevælde, teokrati og mere andet lignende. Jeg er derfor imod EU og FN, fordi jo større sådan noget er, så har ´det´ endnu værre meget mere magt over folks fornuftigste menneskerettigheder. Men modsat, hvis et samfund bliver styret af noget, der er for lille i et land, kan det lokalt føre til noget, der ligner stammekrige. Kommuner synes at være en god mellemting om dette."
Følgende kunne hun ikke svare på: Hvis forskellige lokale dele i et land bliver helt selvstændige, så risikere man, at nogle af dem pludseligt udvikler sig alene til en ny slags i en eller anden grad stormagt over alle de andre bestyrelser og ledere ved et lands samfund og det samme gælder også mellem alle lande hver især, hvor der ingen overordnet politisk kontrol sker som et forenet samlingssted for hele menneskeheden og dens videre udvikling for alle de politisk styrende mindre dele, altså uden en globalt demokratisk verdensregering? En hel verden uden et internationalt samarbejde som forskellige menneskeracer isoleret hver for sig, der aldrig blander sig med hinanden og kun passer sig selv? Ligesom at ethvert menneske kun er sin egen ø eller område?
Hvordan og kan man lave et i verden nyt officielt sted generelt for menneskehedens fællesskab, der handler om, at verdens befolkning som medmenneskelig lighed hjælper hinanden med alle tingene i den og man samarbejder ligeligt sådan, hvor der afholdes forsamlende møder hvert år mest som et kollektivt ønske om at oplysende tilfredsstille alle folks behov?
Nogen har sagt til mig, at ideologien i OPLYSTHED med dens symbol dog som endnu eller nu kun på dansk kan som en ny bevægelse inspirere både folket og statsoverhoveder i hele verden til noget bedre.