annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10690676
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2083184
Et andet syn 1799000
Jesu ord 1381508
Den Evige Filosofi 1174876
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
1 registreret somo 42 gæster og 197 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31540 - 10/02/2021 03:45 GUDDOMMELIGE SAMTALER
Gerth Online   content
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Tikka til mig: "Hvis jeg´et af fri vilje vælger denne vej af kærlighed til gud, er det at dømme andre udelukket, da man som dommer ville gøre sig selv til gud."

Imens jeg er igang med min kritik af hendes gudløse ord, så skriver hun atter selvmodsigende til ABC i tråden ´panteisme´: "Dåbs formularen – far, søn og helligånd som missionsbefalingen er kædet sammen med, er jo hvad der bruges i folkekirken - og som bruges til at understøtte treenigshedslæren – Jesus er gud - samt Johannes 1:1 (om Ordet)."

Biblen, NT - Johannesevangeliet (Anklagen for gudsbespottelse imod Jesus): "Jøderne svarede ham: »Det er ikke for nogen god gerning, vi vil stene dig, men for bespottelse, fordi du, der er et menneske, gør dig selv til Gud.« Jesus svarede dem: »Står der ikke skrevet i jeres lov: ›Jeg har sagt: I er guder‹? Når loven kalder dem guder, som Guds ord er kommet til."

Idag forklarede jeg en ikke-troende om, hvorfor, at jeg som lyset ikke savner noget og jeg er ikke en dukke, slave eller robot. Så længe du på en spirituel vej/rejse søger efter en guddom, der kender du endnu ikke det ved en selv, som har gudsriget. Når i hører mig med Helligånden, så er det menneskets skaber af alt, som taler og således dømmer jeg verden som det guddommelige.
#31547 - 11/02/2021 23:08 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Puuuuh - hahahah

I de seneste par dage har jeg snakket med flere personer på forskellige tidspunkter. Og nu sker der i mit liv en ganske overraskende medgang om det. Ydermere ved jeg derfor også, at OPLYSTHED er ok.
#31548 - 12/02/2021 11:11 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Hvis jeg skal arbejde videre på en hjemmeside til dig, så ville det være rart med lidt feedback? Har du brug for en hjemmeside som denne her https://isha.sadhguru.org/global/en Jeg tænker, at du bare har brug for noget enkelt på nuværende tidspunkt = en meny med nogle kasser du kan fylde med indhold https://www.ringbearersdiary.com/index.htm

Kunne du forestille dig et billede som dette https://www.facebook.com/groups/vmlforum/ på forsiden? Eller et af disse billeder? Skal det være en sol med 12 stråler på en hvid baggrund? Hvorfor...

Your friend forever

Jan
#31553 - 14/02/2021 15:32 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Du virker ikke interesseret i en hjemmeside? Hvis det er tilfældet, så vil jeg se, om jeg kan lave en hjemmeside med noget relevant indhold. Jeg kan godt lide dette billede https://www.facebook.com/groups/vmlforum/

Måske tager det mig et års tid...

Your friend forever

Jan
#31556 - 15/02/2021 12:17 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Jeg er blevet inspireret til en anden hjemmeside, så jeg arbejder ikke videre på oplysthed.dk

Skulle du en dag få brug for domænet, så må du bare sige til...

Your friend forever

Jan
#31699 - 16/03/2021 19:18 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Idag kritiserer en fra det offentlige system samtaleperson: "Det virker som en psykisk forsvarsmekanisme for din egen overlevelse, at Biblen er med i hele dit liv, fordi vi andre har altså et liv ved siden af vores spirituelle tro og sådan adskiller dette. Kom dog ned på Jorden igen til os. Du snakker for meget om profeterne. Du har selv skabt dit åndelige kald og vi kan dermed rimeligt meget få hvad, at man vil have."

Jeg svarer: "Nej, din reaktion virker fordømmende ubevidst aggressiv og dermed bedømmes du sådan af mig. Om deres menneskeligt meningsfulde roller kan jeg li, at de faktisk var usædvanligt bedre end flertallet eller alle. Profeterne sagde referencer om skrifternes forhenværende andre profeter, hvor de sådan mindede folket om det gamle ved fortællingerne og noget relevant i det om den nye udvikling videre. Min nuværende tilstand virker asketisk væk fra omverdenen, hvor jeg derfor alene intet i den fysisk har at leve for og istedet med Helligånden derfor fylder kun en guddom (Det guddommelige) alt i mig. Nå, men det lyder præcist godt som den, jeg er. Således er det jo fuldstændig gennemført et´ altid i min livsstil hver dag professionelt, privat og officielt igennem det hele. Du snakker hyklerisk ligesom mange af Danmarks kulturkristne, hvor i bare opfører jer syndigt uden et liv, der som jeg er ligesom Ordet. Mine vilkår afgør ikke hvordan, jeg er. Det handler om nogen større end mig selv vedrørende den guddommelige vilje og jeg har ikke egoistisk tingene, som jeg vil. Ingen er almægtige - Fri vilje betyder, at mennesker bliver ikke engang kontrolleret af rettroendes personlige ønsker. I har ret til uenighed mod mig, selvom en del af min mission sker, når den udvalgte lytter til budskabet. Mit åbenbarings fællestræk med GT og NT fortæller om et åndeligt kald i ens liv og kærligt meningen med dette, hvilket kommer fra den, som i Himlen sender mig idag."
#31701 - 17/03/2021 06:27 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
og jeg har netop lige på et døgn oplevet tre mystiske hændelser.....?
Idag købte jeg nogle varer på tanken uden mundbind, hvor et af dets personaler hilste på mig, fordi hun nu er medlem af OPLYSTHED. En anden fra det offentlige system ønsker, at jeg har en samtale med hendes elev om den.
#31760 - 25/03/2021 03:27 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
ahaaaaaa?! Tiltrods for min min alene liderlige sextrang, sker underholdende åndelig rigdom.

En af mine samtalepersoner indrømmer noget ifølge min opfattelse, at hans sprogbrug taler til mit eget personlige ansvar.
ABC kalder mine tekster for et uforståeligt (censur - nogen ligesom i Biblen) sprog.
En anden samtalepartner, som ikke endnu har læst hendes Bibel derhjemme, hun siger om mine skriverier, at det er muligvis meget svært for mange folk at forstå dem, fordi de har et så bibelsk sprog - med mere.......Nå, jeg undrer mig over, at hun anerkender en bibelsk mening deri, hvis vedkommende intet forstår omkring indholdet, fordi dette kræver vel en eller anden forståelse af ordene, når denne person kan se de ting? Biblen kan fortolkes på forskellige måder, fordi vi er forskellige, men god kunst udfordrer sindet i dybden og med således flere niveauer især til det højeste.
Jeg ved ikke hvad trosfrihed forummets intention er. Profilerne udtrykker ingen personlige holdninger til noget andet end den overdrevent dramatisk ekstrem skøre adfærd ligesom internet trolde, humor og tosseri. Dette kan jo faktisk også fremme forståelsen omhandlende et budskab til ens selv-indsigter/åbenbaring/erkendelse/ransagelse - refleksion og synspunkter. Derfor uden jeres helt egne idiotsikre analytiske forklaringer oplever jeg her, at ligesom med Rorschach testen, handler det sådan om, hvad jeg selv ser.
Er dette noget uvirkeligt på grund af sindssyge? Hvem, hvad, hvorfor, hvor, hvordan eller hvis er fornuftigt meningen? Er det bare mig, som der ser for meget intelligent ved noget ligegyldig absurd? Hvor bevidst kommunikerende er man som afsender og modtager?

(Fordomme/dom/vurdering?): Jeg udstiller mig selv offentlig synligt på grund af mine ord, hvor i har mulighed for på godt og/eller ondt at bedømme den, ´jeg´ er. Helligånden er usynlig. Det udvalgte folk er ligesom et guddommeligt spejlbillede.
#31765 - 27/03/2021 03:43 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
ABC viste en trailer om TV serien ´den udvalgte´.
Hollywood er en del af en økonomisk elite, som har lavet mange film om Biblens personer i GT og NT.

Her er to endvidere eksempler på vor tids mulighed for mere moderne fortolkninger af Biblen ved min danske oversættelse:

Jagter stjernen:
https://www.youtube.com/watch?v=hqvr3PEa0qg

40 nætter:
https://www.youtube.com/watch?v=MUeC3DZ_aFU

Den unge Messias (Jesus som barn):
https://www.youtube.com/watch?v=pVfmdLO2Ui8
#31767 - 28/03/2021 01:33 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Jeg er ikke sikker på, at der er tale om "den udvalgte" eller "de udvalgte", måske er der tale om begge dele? Men jeg er ihvertfald udvalgt til at tale om Gud halvfuld Lille mig ler Hvad vil du vide...

Your friend forever

Jan
#31769 - 28/03/2021 22:26 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: ABC]
Gerth Online   content
bor her
Du: "Jeg er ikke sikker på, at der er tale om ´den udvalgte´ eller ´de udvalgte´? Men jeg er ihvertfald udvalgt."

Biblen, NT - Matthæusevangeliet (Jesu lignelse om kongesønnens bryllup) siger noget derfor i nutiden ligegyldigt: "Thi mange er kaldet, men få er udvalgt."

I GT er der flere udvalgte uden religiøse titler. Jeg formoder, at i hardcore Kristne efterligner profeten Jesus, hvor han ifølge Biblens NT ´særligt´ var den første udvalgte igennem dåben som profet, konge og ypperstepræst, fordi før ham var der dem med den slags titeller som særligt udvalgte for en guds hellige folk. Derefter var istedet det udvalgte folk i hele verden, som selv valgte dette igennem dåben. Idag er det udvalgte folk menneskeheden, som os bevidst lever med Helligånden og den sådan guddommeliges vilje i mennesket.
#31773 - 29/03/2021 15:09 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Gerth:

Citat:
I GT er der flere udvalgte uden religiøse titler. Jeg formoder, at i hardcore Kristne efterligner profeten Jesus, hvor han ifølge Biblens NT ´særligt´ var den første udvalgte igennem dåben som profet, konge og ypperstepræst, fordi før ham var der dem med den slags titeller som særligt udvalgte for en guds hellige folk. Derefter var istedet det udvalgte folk i hele verden, som selv valgte dette igennem dåben. Idag er det udvalgte folk menneskeheden, som os bevidst lever med Helligånden og den sådan guddommeliges vilje i mennesket.

"Jeg formoder at I hardcore Kristne efterligner profeten Jesus" - læs under punkt 1)*

Nej vi hard core Kristne har primært brug for Gud i vores liv - og vi har derfor taget imod begivenheden KRISTUS (Gud i KRISTUS) ind i verden ved mennesket Jesus = den Gud Helligåndens Ny Væren og virke/virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Med hvad du skriver Gerth det kunne se ud til at du står for det samme, blot vil du ikke anerkende at millioner og atter millioner af mennesker, gennem generation efter generation et par tusinder år var der før dig således at KRISTUS har vundet skikkelse i og over mange mennesker over hele jordkloden gennem et par tusinde år nu, altså Gudsriget (KRISTUS der er på vej til at blive alt i alle) har rigtig godt fat i menneskeheden - hvorfor der er KIRKE overalt i verden hvor Gud Helligåndens Ny Væren og virke/virkelighed manifesterer sig, gør sig gældende.

Men alligevel er dit bidrag til denne udvikling gennem din italesættelse:

"menneskeheden, som os bevidst lever med Helligånden og den sådan guddommeliges vilje i mennesket"

også værd at give agt på, bemærke. Og jeg har gjort det fra dag et.

-0-0-0-0-

Kvinden der har påpeget overfor dig at du pakker dig selv for meget ind i Bibelen har ret, det er lang tid siden jeg sagde det samme, og jo mere du gør dette jo mere fjerner du dig fra KIRKEN og kristendommen, de kristne, der aldrig kunne finde på at gemme sig selv åndløs ("Gud Helligånds -løs") bag ordene i Bibelen, for vi er nødt til at sætte os selv på spil, så er der liv og ånd, inklusivt Gud Helligånds Nærvær, men som sagt at gemme sig i Bibelen og bag bibelens ord er åndløshed, og det kendetegner ikke hvad det vil sige at være KIRKE i verden, hvad det vil sige at være Kristen, hvilket Paulus smukt har formuleret i 2 Kor 3:

Citat:
det er klart, at I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.

1)*:

it is not the spirit of the man Jesus of Nazareth that makes him jeg Christ, but that it is the Spiritual-Presence, God in him, that possesses and drives his individual spirit. This insight stands guard against a Jesus-theology which makes the man Jesus the object of Christian faith. This can be done in seemingly orthodox terms, as in Pietism, or in humanist terms, as in theological liberalism. Both distort or disregard the Christian message that it is Jesus as the Christ in whom the New Being has appeared. And they contradict Paul's Spirit-Christology, which emphasizes that "the Lord is the Spirit" and that we do not "know" him according to his historical existence (flesh) longer, but only as the Spirit who is alive and present. This saves Christianity from the danger of a heteronomous subjection to an individual. The Christ is Spirit and not law.

-0-0-0-0-0-

PS:

Skal vores debat overhovedet give mening, så læs hvad jeg skriver, jeg forlanger ikke I er enige med mig, men at I bruger bare lidt tid på at sætte jer ind i hvad jeg skriver.

Det skete engang, da Anne (ALH), da Kræn-p da Flemming Vang med flere andre var her at vi læste hinandens indlæg, og svarede hinanden, debatterede med hinanden, men den tid er over at mine indlæg bliver læst.

Hvorfor skriver du så her hvor ingen af de tilbageblevne aktive debattører nogensinde orienterer sig i hvad du skriver?

Fordi der eventuelt på sidelinjen kunne befinde sig en tilskuer, et yngre højt begavet menneske, der læser hvad jeg skriver og tar det til sit hjerte og hoved. Og dette er sket enkelte gange, og sålænge den mulighed eksisterer jeg har en vis motivation til stadig at skrive her.

PPS:

Mine indlæg er af høj høj kvalitet - tværvidenskabeligt set i international topklasse, svært at finde lige så godt andre steder lige på det punkt, den tværvidenskabelige forståelse tingene.

At jeg skriver mine indlæg er af høj høj kvalitet betyder ikke at der ikke findes andre der også gør det fremragende, måske bedre, ja gerne bedre end jeg gør det. Min styrke er min forstand, min forståelse tingene, så man ikke behøver tro sig selv blind, overtro sig selv dum, for så er man ramt af det Paulus kalder for "svag tro". Ifølge Paulus jo mere et menneske "blindt overtror" hvad der er på tale, jo svagere en tro, jo mere svækket en tro, er vedkommende i besiddelse af.

Takket være Paulus den Åndens Apostel pr se og den Tænkningens Skytshelgen betyder kristendommens TROSLIV og SPIRITUALITET ikke at vi skal give køb på vores intellektuelle integritet. Som Kræn-p flere gange roste mig for, så var min forkyndelse af det kristne TROSLIV og dets SPIRITUALITET af en sådan karakter at det tiltrak højt begavede mennesker med et naturvidenskabeligt moderne verdensbillede.
#31774 - 29/03/2021 15:31 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Jeg vil undersøge dette nærmere...

https://dansk.areopagos.dk/

Hvorfor er vi blevet sendt ned på jorden...

Your friend forever

Jan
#31775 - 29/03/2021 17:54 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Hej HansKrist

Hvor står du henne i dette spørgsmål...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-28/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxviii/

Har vi en ånd...

Your friend forever

Jan
#31842 - 09/04/2021 01:52 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Jeg har nævnt en person, som anbefaler mig et lederskab og hun kritiser mit gentagne bibelske sprogbrug ligesom noget psykisk forsvarsmekanisme for overlevelsen og nu siger hun: "Hvorfor taler du som om, at du altid har ret?" Der er altså noget selvstændigt ved individets myndighed og magt, når det også er en del af fællesskabets menneskerettigheder med megen herlighed til trods for, at selv jeg ikke fungerer som en autoritet over alle (en guddom handler med Helligånden igennem mennesket ligesom med en profet-konge-ypperstepræst halløjet). Senere fortæller vedkommende om nogle af hendes familiemedlemmer fra den sekterisk kristne trosretning Indre Mission. Jeg har engang på en cafe mødt et tidligere medlem af sekten Jehovas Vidner men idag ekstremt modsat istedet ateistisk, som overreagerede ligeså bange, da jeg frygteligt sagde: "Gud." Om dette husker jeg fra min barndom hvordan, at vi imod hinandens anklager sagde ´spejl´. Denne kvinde har sandsynligvis ubevidst desværre derfor nok på grund af angst for religiøs hjernevask bare overdreven beskyttet sit eget sind overfor en hvilken som helst information vedrørende Biblen sådan ganske helt uden Helligåndens kraft om spirituelle emner i GT og NT.

Jeg forklarer damen: "Du ligesom mange andre kulturkristne har endnu ikke bevidst taget stilling til jeres medlemskab af Kristendommen og i forstår jo ikke engang Biblens indhold. Jeg opfordrer jer til, at man melder sig ud af den religion. Hvorfor støtter folk stadig på den måde folkekirken, når ingen af dem rigtigt tror på dens ord? Bemærk, de dengang udvalgtes reference til relaterede fortællinger som blandt andet en kritik mod samtidens ting igennem prøvelse, udfordringer og problemer. De første urkristne blev faktisk kaldt ´vanvittige hedninge´ for kætteri, blasfemi og gudsbespottelse. I vor tid sker muligvis noget nyt, der igen ligner dette, men der dog er bedre, hvor både religion og skrifternes indflydelse mere og mere forsvinder i samfundet endda tilmed væk fra dets borgeres liv. Derfor kan jeg li det gode ved helte, superhelte og frihedskæmpere som forbilleder på en selvopofrelse. De opfører sig meget anderledes end folket, som personer sådan klart og tydeligt netop ikke uvidende efterligner flertallets hykleri. Ligesådan vier jeg også hele mit liv til det guddommelige, som mit åndelige kald handler om for folkets lighed." Hun synes, at dette lyder meningsfuldt."
#31844 - 09/04/2021 03:31 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
P.s.
Tiltrods for det er også selvretfærdighed slemt.
#31912 - 14/04/2021 16:32 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Lad os lave en tv-kanal sammen med andre mennesker...

https://www.larsmuhl.dk/

https://www.ringbearersdiary.com/index.htm

https://harthimmer.dk/

https://www.sufi-danmark.dk/

Der er mange som vi kunne kontakte og forelægge sagen...

Your friend forever

Jan
#31918 - 16/04/2021 09:11 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: ABC]
Gerth Online   content
bor her
Øh, jeg har netop lige diskuteret med en ikke-troende om folkets forskelligt intellektuelle opfattelse af ord med Babelstårnet.
#31921 - 16/04/2021 15:41 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Måske vi (sammen med andre) kunne lave noget til fjernsynet...

https://www.tv2lorry.dk/tro-pa-trods/david-er-jode-15

https://www.dr.dk/drtv/serie/det-gode-raad_191694

https://www.dr.dk/drtv/serie/guru_233509

Hvad kræver det...

Your friend forever

Jan
#31923 - 16/04/2021 19:14 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Hej Gerth

Måske skulle vi gøre det samme...

http://krishna.dk/da/

http://krishna.dk/da/nyhedsblad/

https://harekrishna.dk/

https://harekrishna.dk/sikke-noget-moeg/

Hvilken vej blæser vinden...

Your friend forever

Jan
#32026 - 01/05/2021 23:44 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Arne fortæller, at han opfatter evigt liv som blot en religiøs ønskedrøm, der nok ikke er virkeligt. Arne frygter en overbefolkning på Jorden, men børnene er menneskets fysisk eneste måde at leve videre på igennem kroppens gener, altså for både menneskeartens overlevelse og lidt en selv også i afkommets former. Principielt fordi jeg er åndeligt evig, så donerer jeg ikke sperm på en fertilitetsklinik.
Havde han haft ret i sin opfattelse, skynder jeg mig jo istedet desperat snart derhen som sæddonor, hvor en kvinde sådan anonymt laver et barn med den ukendte mand (mig), da jeg ellers bare helt forsvinder til intet? Måske dette er for sent på grund af min krops alder, der dog ellers virker liderlig nok endnu og måske forkert vedrørende det med en fejl om mine kontaktlinser? Nå, evolution er alligevel ikke min drivkraft!
#32034 - 05/05/2021 01:09 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Det er snart ´sove´-´tid´ for mig, men en ansat i Kommunen, som anerkender mine tekster (praleri om dette...ikke nu - hehe), hun omtaler det blandt andet som værende noget, der kommer til mig, altså åbenbaring. Livet sker således som en slags inspirator.....Så imorgen måske laver jeg det næste emne i OPYSTHED.
#32123 - 18/05/2021 21:35 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Jeg siger til en kvinde: "Det er mange år siden, at jeg sidst har mødt et fornuftigt menneske. Jeg har derfor i årevis mest alene med Helligånden lyttet til kun mig selv og Det guddommelige. En eller anden profil her har også sagt noget med, at alle hører kun på sig selv. Dette er dog bedre end som, hvis jeg handlede syndigt. Jeg oplever stadig hver dag folk, som gør livet sværere for mig og andre - Eksempelvis en cykeltyv.

Jeg har fornylig skrevet i projekt OPLYSTHED om, at jeg forud for nutidens samfund er ligeglad med penge, fordi jeg drives kun af noget, der handler om kærlighed. Biblen taler om at tjene en gud og da vel også folket menneskeheden? Jeg har lige ved Facebook postet følgende emne i den:

En mener, at noget nyt må ske i OPLYSTHED, så den udvikles til noget mere og med flere folk? Hvad nyt dog, når dette sker ordentligt?
Projektet er i sig selv et nyt budskab, men tålmodighed er en dyd især om det endnu ukendt anderledes for folket og jeg kræver ikke primitivt hurtigt opmærksom via ballade eller provokation. Nyhederne handler aggressivt mest spændende om skandaler - sladder, krig, økonomi, naturkatastrofer, kriminalitet, vold, død, sygdom, konflikter, krise, sult, politisk og religiøs uretfærdighed med mere uhyggeligt lort.

Forslag:
1. Ærlighed handler blandt andet om, at en selv ikke skjuler sandheden, men alle kan nu åbent læse teksterne. Åndelig tro er egentlig en privatsag, så gruppen ændres til lukket?
2. En psykisk syg kvinde muligvis på grund af hendes egen selvforsvarsmekanismer (selv-beskyttelse i sindet), fordi hun i angst uvidende bare kalder det for religion med ordene: ´Folk gider det ikke, fordi dens målgruppe lyder ligesom kun psykisk syge/hjerneskadede mennesker, da du låner et lokale af Stoppestedet for sindslidende.´ Jeg tænker ikke så pessimistisk angående dette - OPLYSTHED har intet at gøre med noget psykiatrisk, men et nyt projekt skal jo starte et sted med de midler, der er mulige. Er det faktisk ok eller bør jeg leje et andet lokale/rum - men nu tilbydes sådan gratis kaffe/te ved brug af stedets relevante maskiner og møbler?
3. Hvad synes du?
Nyhed- Snart møder jeg folket oplysende i gaden med beskrivelsen og måske en T-shirt (Der er desværre tekniske problemer) = Når man får kendskab til projektet, så kommer et øget antal medlemmer og gæster? Jeg har i senere tid ´tilfældigvis´ forskellige steder snakket med nogle, som idag følger med her. Cafetiden laver jeg om på til en torsdag eller fredag eftermiddag i to timer før aftensmaden+Vi sover dermed også bedre i nat uden kaffens koffein og den genåbner også i denne uge eller næste.

Denne besked sletter jeg senere. Klik altså på ´Synes godt om´, tak!

Også ser jeg her på trosfrihed forummet en relevant artikel, men jeg citerer dens indhold meget kortere: "Det drejer sig om Webers protestantiske arbejdsetik. Hvad det er i protestantismen, der gør, at de troende skulle have en bedre arbejdsetik end eksempelvis katolikker. Prædestination er den afgørende forskel. Protestanter ved, at Gud på forhånd har truffet et valg om deres frelse og at Gud i øvrigt ikke gav andre tegn på, at man var udvalgt. Men der var i sin tid en opfattelse af, at hårdt arbejde og en beskeden livsstil var et udtryk for, at man netop var udvalgt. Derfor opfattede den troende det som ønskværdigt, at man havde netop sådan en livsstil og derfor arbejdede folk hårdt. Det giver for så vidt god mening. Men omvendt burde netop dette om prædestination med erkendelsen af, at ens skæbne var afgjort på forhånd, vel motivere et menneske til det modsatte? Nemlig, at man kunne opføre sig som man ville, fordi man hverken kunne gøre fra eller til. Når Max Weber anvender ordet protestantisme, er det Jean Calvin og den reformerte kirke, han forholder sig til. Den reformerte kirkes arbejdsetik er grundlaget i Webers arbejde med den kapitalistiske kultur. I Calvins arbejdsetik er penge et privat og obligatorisk succesparameter, som det enkelte menneske kan anvende til at identificere tegn på, at det er udvalgt og forudbestemt af Gud til det evige liv eller den evige fortabelse. Mennesket kan ikke dokumentere sin frelse, og den kan ikke bevises objektivt som en indiskutabel kendsgerning, men kun antydes subjektivt som et tegn. Jo større succes menneskets stræbsomme, flittige, beskedne og hårdtarbejdende liv har med vedvarende økonomisk akkumulationer, hvor pengene ikke skal omsættes i øget forbrug og vellevned, men fortsat skal formere sig, desto større er oddsene for den forudbestemte frelse. Pengene er i den calvinske arbejdsmoral til for sig selv for at blive til flere af sig selv og dermed et godt jordisk tegn på, om man er udvalgt til det evige liv eller er henvist til den evige død. Man puger ikke penge sammen for samfundets og medmenneskets skyld, men for sin egen frelses-visheds skyld.
Martin Luthers arbejdsetik har derimod i sig selv ikke den store betydning for Webers udvikling af hans arbejde med kapitalismens ånd. I Luthers arbejdsetik skal det enkelte menneske arbejde i kald og stand til gavn for næsten og dermed for samfundet. Gode gerninger - som for eksempel at passe sit arbejde i kald og stand- har udelukkende betydning i næstekærlighedens perspektiv. Den enkeltes arbejde har ikke egeninteresse og privat fortjeneste som mål, men sigter mod den fælles nytte. Det lutherske menneske lever ikke individuelt for sig selv, men relationelt for de andre. Menneskets gudsforhold hører hjemme i den private religiøse tro. Mennesket frelses af troen alene og ikke af gode gerninger, hvilket Luther understregede gang på gang. Men den tro, der én gang har frelst, får naturlige konsekvenser og bærer frugt, som manifesterer sig i gode, ufrelsende gerninger, som har næsten og samfundet som omdrejningspunkt. Derfor er arbejdet ikke et mål i sig selv, men en gave og et krav fra Gud med henblik på næstekærlighedens fremme."

Det minder om egyptisk mytologi angående både livet, dommen, evig død eller efterliv. I GT nævnes vistnok også i livet om en guds vilje for de rettroende, da de kæmpede imod fjender. Idag benægter dermed flere religiøse trosretninger/religioner profeten Jesu lidelse på træpælen. Jeg har fattet den generelt dårlige behandling fra profiler her. Når det er sagt, selvom Hans K ligesom ´jer´ andre aldrig fortæller en personlig analytisk holdning, er han faktisk sandsynligvis igen ´fagligt´ enig? Nå, jeg opfatter teksten for mig som en bekræftelse vedrørende ting og penge versus kærlighed. Selv Tikka snakkede om Mammon eller Gud. Øh ja, jeg har engang fortalt, at jeg opgav min stræben efter nogen/noget, hvilket åbenbart lignede en af H´s kristne yndlings filosoffer. Ja, uden dårlige undskyldninger må jeg ihærdigt igang med åndeligt arbejde for medmennesket og en´ guddom. Det er endda godt for den, jeg er.
#32138 - 22/05/2021 22:51 Re: GUDDOMMELIGE SAMTALER [Re: Gerth]
Gerth Online   content
bor her
Uhhh noget virkeligt mystisk er lige sket ved mit møde med en elev på et socialt værested endda også ifølge hende som vidne, der bekræfter mine anelser (læs det seneste emne i OPLYSTHED) om den nye ændring af min bevidsthed vedrørende overnaturtlige evner og kræfter. Jeg ser, at jeg ser, hvilket hun også ser.
Jeg skriver mere om det snart i tråden Gerth Drost. Mon dette kun sker for mig eller mere og mere generelt?
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >

Seneste indlæg
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
30/03/2023 01:18
Kan man blive ven med Gud?
af ABC
27/03/2023 17:12
Så er der linet op...
af Gerth
27/03/2023 16:43
SOCIALE RELATIONER
af Gerth
27/03/2023 16:05
Den skinnende sol på verden
af somo
26/03/2023 16:40
Nyheder fra DR
Topembedsmand i EU sendes til anden afde..
29/03/2023 23:55
Kong Charles vil styrke forholdet mellem..
29/03/2023 23:22
Flere end 20 unge døde efter væbnet an..
29/03/2023 22:19
Nashville mindes ofre for skoleskyderi
29/03/2023 21:58
Restaurantkæderne Brdr. Price og A Here..
29/03/2023 21:41
Nyheder fra Religion.dk