Tikka til mig: "Hvis jeg´et af fri vilje vælger denne vej af kærlighed til gud, er det at dømme andre udelukket, da man som dommer ville gøre sig selv til gud."
Imens jeg er igang med min kritik af hendes gudløse ord, så skriver hun atter selvmodsigende til ABC i tråden ´panteisme´: "Dåbs formularen – far, søn og helligånd som missionsbefalingen er kædet sammen med, er jo hvad der bruges i folkekirken - og som bruges til at understøtte treenigshedslæren – Jesus er gud - samt Johannes 1:1 (om Ordet)."
Biblen, NT - Johannesevangeliet (Anklagen for gudsbespottelse imod Jesus): "Jøderne svarede ham: »Det er ikke for nogen god gerning, vi vil stene dig, men for bespottelse, fordi du, der er et menneske, gør dig selv til Gud.« Jesus svarede dem: »Står der ikke skrevet i jeres lov: ›Jeg har sagt: I er guder‹? Når loven kalder dem guder, som Guds ord er kommet til."
Idag forklarede jeg en ikke-troende om, hvorfor, at jeg som lyset ikke savner noget og jeg er ikke en dukke, slave eller robot. Så længe du på en spirituel vej/rejse søger efter en guddom, der kender du endnu ikke det ved en selv, som har gudsriget. Når i hører mig med Helligånden, så er det menneskets skaber af alt, som taler og således dømmer jeg verden som det guddommelige.