Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Idag kritiserer en fra det offentlige system samtaleperson: "Det virker som en psykisk forsvarsmekanisme for din egen overlevelse, at Biblen er med i hele dit liv, fordi vi andre har altså et liv ved siden af vores spirituelle tro og sådan adskiller dette. Kom dog ned på Jorden igen til os. Du snakker for meget om profeterne. Du har selv skabt dit åndelige kald og vi kan dermed rimeligt meget få hvad, at man vil have."
Jeg svarer: "Nej, din reaktion virker fordømmende ubevidst aggressiv og dermed bedømmes du sådan af mig. Om deres menneskeligt meningsfulde roller kan jeg li, at de faktisk var usædvanligt bedre end flertallet eller alle. Profeterne sagde referencer om skrifternes forhenværende andre profeter, hvor de sådan mindede folket om det gamle ved fortællingerne og noget relevant i det om den nye udvikling videre. Min nuværende tilstand virker asketisk væk fra omverdenen, hvor jeg derfor alene intet i den fysisk har at leve for og istedet med Helligånden derfor fylder kun en guddom (Det guddommelige) alt i mig. Nå, men det lyder præcist godt som den, jeg er. Således er det jo fuldstændig gennemført et´ altid i min livsstil hver dag professionelt, privat og officielt igennem det hele. Du snakker hyklerisk ligesom mange af Danmarks kulturkristne, hvor i bare opfører jer syndigt uden et liv, der som jeg er ligesom Ordet. Mine vilkår afgør ikke hvordan, jeg er. Det handler om nogen større end mig selv vedrørende den guddommelige vilje og jeg har ikke egoistisk tingene, som jeg vil. Ingen er almægtige - Fri vilje betyder, at mennesker bliver ikke engang kontrolleret af rettroendes personlige ønsker. I har ret til uenighed mod mig, selvom en del af min mission sker, når den udvalgte lytter til budskabet. Mit åbenbarings fællestræk med GT og NT fortæller om et åndeligt kald i ens liv og kærligt meningen med dette, hvilket kommer fra den, som i Himlen sender mig idag."
og jeg har netop lige på et døgn oplevet tre mystiske hændelser.....? Idag købte jeg nogle varer på tanken uden mundbind, hvor et af dets personaler hilste på mig, fordi hun nu er medlem af OPLYSTHED. En anden fra det offentlige system ønsker, at jeg har en samtale med hendes elev om den.
ahaaaaaa?! Tiltrods for min min alene liderlige sextrang, sker underholdende åndelig rigdom.
En af mine samtalepersoner indrømmer noget ifølge min opfattelse, at hans sprogbrug taler til mit eget personlige ansvar. ABC kalder mine tekster for et uforståeligt (censur - nogen ligesom i Biblen) sprog. En anden samtalepartner, som ikke endnu har læst hendes Bibel derhjemme, hun siger om mine skriverier, at det er muligvis meget svært for mange folk at forstå dem, fordi de har et så bibelsk sprog - med mere.......Nå, jeg undrer mig over, at hun anerkender en bibelsk mening deri, hvis vedkommende intet forstår omkring indholdet, fordi dette kræver vel en eller anden forståelse af ordene, når denne person kan se de ting? Biblen kan fortolkes på forskellige måder, fordi vi er forskellige, men god kunst udfordrer sindet i dybden og med således flere niveauer især til det højeste. Jeg ved ikke hvad trosfrihed forummets intention er. Profilerne udtrykker ingen personlige holdninger til noget andet end den overdrevent dramatisk ekstrem skøre adfærd ligesom internet trolde, humor og tosseri. Dette kan jo faktisk også fremme forståelsen omhandlende et budskab til ens selv-indsigter/åbenbaring/erkendelse/ransagelse - refleksion og synspunkter. Derfor uden jeres helt egne idiotsikre analytiske forklaringer oplever jeg her, at ligesom med Rorschach testen, handler det sådan om, hvad jeg selv ser. Er dette noget uvirkeligt på grund af sindssyge? Hvem, hvad, hvorfor, hvor, hvordan eller hvis er fornuftigt meningen? Er det bare mig, som der ser for meget intelligent ved noget ligegyldig absurd? Hvor bevidst kommunikerende er man som afsender og modtager?
(Fordomme/dom/vurdering?): Jeg udstiller mig selv offentlig synligt på grund af mine ord, hvor i har mulighed for på godt og/eller ondt at bedømme den, ´jeg´ er. Helligånden er usynlig. Det udvalgte folk er ligesom et guddommeligt spejlbillede.
ABC viste en trailer om TV serien ´den udvalgte´. Hollywood er en del af en økonomisk elite, som har lavet mange film om Biblens personer i GT og NT.
Her er to endvidere eksempler på vor tids mulighed for mere moderne fortolkninger af Biblen ved min danske oversættelse:
Jeg er ikke sikker på, at der er tale om "den udvalgte" eller "de udvalgte", måske er der tale om begge dele? Men jeg er ihvertfald udvalgt til at tale om Gud Lille mig Hvad vil du vide...
Your friend forever
Jan