annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11103249
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2113934
Et andet syn 1822024
Jesu ord 1398786
Den Evige Filosofi 1195137
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31494 - 06/02/2021 15:00 OPLYSTHED (ekstra ny version)
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Symbol: en sol med tolv stråler og hvid baggrund - Jeg inviterer jer til den relateret Facebook gruppe og dets videre udvikling.

OPLYSTHED

Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et. Dette er ikke identisk med hvem/hvad, at vi er i samfundet men i stedet den, jeg er. Frelsen handler blandt andet om noget frigørende i sind/hjerte (sjæl) og kultur, fordi både vores helbred og bevidsthed tilhører ikke nogen/noget i verden og ligesådan er ´kraften´. Der sker et kærligt forhold mellem en guddom, en selv og alt, som er Riget. Her er derfor ikke behov for religiøse love, organisationer/foreninger, titler, identiteter, traditioner, bygninger, ting, ritualer, skrifter, religion og trosretninger, fordi vor lands videnssystem har en generel dannelse af folket om blandt andet det. Evigheden er virkeligheden i nuet, hvor også en selv er på den måde.

Råd: Hav refleksion, selvransagelse og åbenbaring.

Vi er imod menneskehedens mørke, der forskelligt er illusionen: Sindssyge, egoismen, psykopati og ondskab.

Hvordan laver man nonprofit projektet? Penge er intet værd sammenlignet med naturens liv inklusiv os. Uden en overkontrollerende struktur og politisk institution handler den sådan om interessen for spiritualitet, det intellektuelle, lærdom, visdom og dermed også gratis personlig udvikling. Snak fornuftigt med mulighed for individualistiske uenigheder, diskussioner, debat, samtaler, forskellige fortolkninger, helbredelser og private relationer. Hav gerne medmenneskeligt ægte venlighed, respekt, sympati, empati, etik/moral og omsorg. Ved den slags sociale møder bestemmer borgere hele indholdet, stederne og tidspunkter. Denne åndelig bevægelse er tilmed mulig på internettet, andre sprog og alene. Velkommen til fællesskabet om dybsindige og personlige emner. Oplysende sammen hjælper, trøster, udfordrer overbevisninger, bidrager med relevante informationer, lærer, vejleder og inspirerer man hinanden. Alle er lige vedrørende race, køn, status, alder, seksualitet, etnicitet, nationalitet og kropslig/psykisk tilstand.

Anbefaling - Vær gode lys.

Dets grundlægger er Gerth Drost.
#31500 - 06/02/2021 21:34 Re: OPLYSTHED (ekstra ny version) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
INFORMATIONER

Nyhed 6 februar 2021

På grund af ´Corona virus krisen´(tidens trængsel) er OPLYSTHED´s cafe midlertidigt lukket! Folket er stadig velkommen i dens Facebook gruppe, hvor man sådan videre støtter projektets vision og ordenlig kritik eller nye emner er også ok fra alle dets medlemmer.

Symbol: En sol med tolv stråler og hvid baggrund.

Eksempelvis lånes der nu et rum på følgende adresse: Jernbanegade 26B, Odense C, 1 sal. Tryk på dørtelefonen ved navnet Ungegruppen - Dog ingen alderskrav, så alle børn, unge, ældre og gamle er velkommen. Åbningstiderne er fredage hver uge fra klokken 18.00 - 21.00.

Kaffe, te og vand er gratis. Det er tilladt, hvis i selv medbringer noget drikkelse og/eller andet spiseligt hygge.

Hensynregler: Euforiserende stoffer, rygning af tobak og alkohol er ikke i orden. Sluk lyden fra elektroniske ting. Ingen reklamer, promotion, sekterisk missionærer og rekruttering. Der kræves ikke medlemskab af gæster.
#31511 - 07/02/2021 23:21 Re: OPLYSTHED (ekstra ny version) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Dette emne skrev jeg d. 8 september 2018

SAMLING AF MENNESKEHEDEN

En ung kvinde kontakter mig pludseligt en sen aften, fordi hun genkender mig fra gaden om dette projekt og spørger: "Er det en ny religion?" Jeg svarer: "Nej. Det er ikke noget religiøst. Jeg er ikke medlem af en religion men, jeg tror på, at der er noget spirituelt større end alt som det guddommelige, hvilket for mig ikke er det samme som religiøsitet. Projektet skal handle om noget større end mig selv og min personlige tro." Hun fortæller, at hun er i familie med to personer fra forskellige religioner og en spiritist og spørger: "Kan alle være gæster også folk fra forskellige religioner?" Jeg svarer: "Ja. Alle forskellige ikke-troende og troende er velkommen men kun, hvis man kan opføre sig ordentligt ifølge reglerne som åbensindet med en relevant nysgerrighed om projektet, fordi der kan stadig endnu være meget forskel på, hvor hellige folk er."

Det er ligesom med hendes familie, som kan mødes i samme hus til trods for deres forskelligheder. På denne måde kan menneskeheden forenes og hjælpe på verdensfred.
#31522 - 08/02/2021 19:28 Re: OPLYSTHED (ekstra ny version) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Dette emne skrev jeg d. 17 september 2018

DENNE NYE FORBINDELSE MELLEM MENNESKER

En person sagde: "Projektet, som du laver, det er et nyt koncept."

En moden mand kommenterer dette: "Dit projekt lyder meget fornuftigt, fordi det er en demokratisk måde at snakke om tingene på, men FN er ligesom dette projekt, som du vil lave. FN handler om menneskerettigheder, hvor man der kan enes med hinanden om forskellige emner forenet."

Jeg svarer: "Projektet kan ikke sammenlignes med FN, fordi FN debatterer kun politik. FN diskuterer ikke analytisk meget om filosofiske, psykologiske, sociologiske, spirituelle, antropologiske og andre dybsindige emner på forskellige områder. Derfor kan FN ikke udtrykke den selv som værende medlem af en bestemt religion eller imod religion. I politik er det flertallet af stemmer om en bestemt sag, der vinder, men i en retfærdig diskussion mellem mennesker er det ikke altid sådan bestemt om hvem, som har ret eller uret. Dog ligesom med et demokrati burde et individ ikke misbruge sin ytringsfrihed imod fællesskabets interesser her. FN er politik med kun politikere som deltagere. Det projekt her er til for borgere i samfundet og hvorfor? Når der kun følges med i nyhederne og andre massemedier som informationer om politik, samfundet, sindet og så videre, så mangler der den ægte menneskelige kontakt med blot nogen om det, hvilket kan være ensomt alene for en person. Derfor har projektet på mødestedet plads til folks personlige historier, overbevisninger, meninger, argumenter til hinanden og private samtaler. Der er tale om socialt samvær som folk ved et konkret sted, hvor vi faktisk der kan være sammen om en fælles spirituel interesse og så er der også for nogle eller mange en mulighed for at få noget trøst fra nogen ved et ægte møde ansigt til ansigt."
#31527 - 08/02/2021 21:19 Re: OPLYSTHED (ekstra ny version) [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Citat:
Der er tale om socialt samvær som folk ved et konkret sted, hvor vi faktisk der kan være sammen om en fælles spirituel interesse og så er der også for nogle eller mange en mulighed for at få noget trøst fra nogen ved et ægte møde ansigt til ansigt.
Det ser - for mig - rigtig godt ud!

Held og lykke med det! smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >

Seneste indlæg
skadelige urenheder
af ABC
01/06/2023 16:40
Evig vækst
af ABC
01/06/2023 13:00
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
Så er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
Nyheder fra DR
Mistanke bekræftet: Forurening af tilba..
01/06/2023 16:37
Fire drenge sårede efter masseslagsmål..
01/06/2023 16:33
Nato er klar til at sende flere soldater..
01/06/2023 16:07
Clara Tausons næste French Open-kamp er..
01/06/2023 15:52
Direktør får otte års fængsel og udv..
01/06/2023 15:47
Nyheder fra Religion.dk