annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 6421311
Et andet syn 1367780
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1264166
Jesu ord 977983
Spirituel omsorg 861680
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 90 gæster og 21 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31393 - 17/01/2021 15:13 Re: Adam og Eva [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvor er mit ståsted...

http://thelightuniversal.org/page19.html

Dermed er jeg uenig med mange andre om tingene...

http://thelightuniversal.org/page67.html

For mig giver det mening at vi (åndeligt) er skabt parvis = at alle har en dual. Hvad tænker du om sådan noget?

Your friend forever

Jan
#31394 - 18/01/2021 00:04 Re: Adam og Eva [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Så blev det klart - også for mig - at det er Vandrer mod Lyset, der siger dig noget.
Tillige har du haft en Guds-oplevelse - og så er det jo "ikke så ringe endda", som det siges i Vestjylland blinker
Jeg ønsker dig lykke dermed, og du har min fulde respekt - uanset at jeg står et andet sted blinker

Så håber jeg bare, at du kan acceptere, at andre har andre ståsteder.

Jeg kommer til at tænke på om Albert Einstein egentlig også var agnostisk panteist, når jeg ser citatat:
Citat:
My religion consists of a humble admiration of the illimitable superior spirit who reveals himself in the slight details we are able to perceive with our frail and feeblemind.
Albert Einstein
Min oversættelse:
Citat:
Min religion består af en ydmyg beundring af den uendelige overordnede
ånd som åbenbarer sig selv i de spinkle detaljer vi er i stand til at opfatte med vores skrøbelige og svage sind.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart

Top Svar Citer
#31398 - 18/01/2021 19:56 Re: Adam og Eva [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg er stadigvæk et søgende menneske. Som sådan er der problemet med beskrivelsen af universet. Den stemmer jo ikke helt overens med videnskabens forståelse. Men det er nu et smukt univers der beskrives i Vandrer mod Lyset...

https://vandrermotlyset.net/

Måske videnskaben en dag vil beskæftige sig med det = kan det lade sig gøre at skabe et univers på den måde? Har vi forstået tingene rigtigt? Kunne være interessant og spændende at få nogle "astronauter" til at kigge på sagen?

Hvorfor beskæftiger vi os kun med menneskene...

http://thelightuniversal.org/page67.html

Der siges lidt om dyrene her...

https://lydkunsten.dk/

Jeg vil ikke afvise at Gud skulle være alt, men der er altså forskel på myrerne og menneskene, og det må vi ikke glemme. Hvor meget lider dyrene? Får de kompensation? Hvad sker der med dem? Er det Gud i forklædning?

I "Vandrer mod Lyset" står der at Gud bære hele skabelsen i sig. Og at kun det som fastholdes af hans (almægtige) tanke lever videre...

Your friend forever

Jan

Redigeret af ABC (18/01/2021 20:04)
#31400 - 19/01/2021 00:10 Re: Adam og Eva [Re: ABC]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Det er pludseligt gået op for mig, at jeg i det mindste her nyder forummets reklamerende promotion kildehenvisninger til måske relevante emner.

Du: "Kære præster - Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene."

Naturvidenskaben ønsker kun logisk forståelse af materielle ting og det fysiske. Det åndelige er forstanden.

Artikel ved Kristendom.dk af Kristeligt dagblad:

Selvudnævnte profeter spåede en valgsejr til Trump. Nu undskylder de. Hvad gør man, når ens profeti ikke går i opfyldelse? Det spørgsmål må en række karismatiske prædikanter i USA slås med. Jeremiah Johnson, leder af den kristne menighed Jeremiah Johnson Ministries i USA, bliver truet på livet. Det sker efter, at han har undskyldt sin “upræcise profeti” om, at Donald Trump ville vinde præsidentvalget i 2020.“ Jeg har modtaget adskillige dødstrusler og flere tusind emails fra kristne, der siger de mest ubehagelige og vulgære ting, jeg nogensinde har hørt rettet mod min familie og min menighed. Jeg er blevet stemplet som en kujon, sellout, en forræder mod Helligånden og er blevet forbandet mindst 500 gange,” skriver Jeremiah Johnson på Facebook. Desuden var Jeremiah Johnson langtfra den eneste selvudnævnte profet, der spåede en valgsejr til Donald Trump i 2020. En lang række kristne ledere kom med lignende forudsigelser, herunder Pat Robertson, der er en af USA’s mest fremtrædende tv-prædikanter. Og selvom undskyldningen altså har givet anledning til dødstrusler fra vrede Trump-tilhængere, er andre karismatiske profeter fulgt i Jeremiah Johnsons fodspor. Kris Vallotton, der er leder af megakirken Bethel Church, og pastor Loren Sandford fra New Song Church er nogle af dem, der har undskyldt deres forkerte forudsigelser. Men en falsk profeti gør ingen falsk profet - det er de tre kristne ledere enige om. Ligeledes siger Kris Vallotton, at hans fejl altså ikke gør ham til en falsk profet, selvom han indrømmer, at det skaber et troværdighedsproblem."

Falske profeter? Øh, der er altså istedet tale om religiøse overhoveder og præster med sådan anderledes titler end profeter, hvor nu deres misledende misbrug af Biblen, Guds og Jesu Kristi navn synliggøres, hvilket er godt. Her har kristne menigheder ikke forstand på sandheden. Desuden lyder det ondskabsfuldt, at så mange ´kristne´ sender hadebeskeder med trusler og forbandelser imod de stakkels falske prædikanter, men i USA er der mange flere dogmatisk religiøse fanatikere og sekter end som her i Danmark. Jeg har heller ikke i samfundet rollen som profet for en bestemt trosretning, så idag er jeg forskellige steder nødt til at forklare folk, som opfatter mig som profet eller ligesom Jesus: "Det er ikke den, jeg er." En profet var jo ellers ekspert i en guddom og det retfærdigt gode, men ingen er perfekt.
#31401 - 19/01/2021 02:27 Re: Adam og Eva [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Side 2 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Seneste indlæg
OPLYSTHED
af RoseMarie
28/02/2021 15:52
Adam og Eva
af Jørgen Primdahl
27/02/2021 17:51
Økologisk harmoni
af ABC
25/02/2021 17:19
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
23/02/2021 05:57
Panteisme
af ABC
19/02/2021 19:46
Nyheder fra DR
Nu uddeles kontroversielle priser efter ..
28/02/2021 16:45
Forretninger kan genåbne i morgen - men..
28/02/2021 16:44
FN: Mindst 18 er dræbt efter demonstrat..
28/02/2021 16:43
Kun 30 blev testet i Vollsmose i går tr..
28/02/2021 12:10
Har væltet sig i succes: I aften kan fa..
28/02/2021 11:45
Nyheder fra Religion.dk
Sådan foregår dåb, bryllup og begrave..
26/02/2021 08:00
Hvad googler danskerne om religion og tr..
24/02/2021 06:00
Kulturel appropriation: Hvor går græns..
23/02/2021 08:18
Hvad er formålet med udklædning i ritu..
18/02/2021 07:23
Sådan bruges ensomhed til at komme tæt..
18/02/2021 07:02