annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5612732
Et andet syn 1277574
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1111557
Jesu ord 902998
Spirituel omsorg 825893
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 98 gæster og 17 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 30 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 29 30 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30678 - 30/09/2020 16:06 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
😂

Det var ikke hvad der gik forud og det ved du også godt

Så slut herfra nu - du ligger som du selv har redt

Så vil du rejse dig og være med sammen med voksne mennesker så er tiden inde Arne, og du må stoppe dit evindelige i årevis pjat overfor mig og begynde at opføre dig intelligent og ikke idiotisk ondskabsfuld gang på gang,

-0-0-0-0-

Arne:

Citat:
diktere andre, hvordan de skal læse dine indlæg.

WHAT 😱

😂😂😂

Du er sjov Arne - virkelig sjov - men du ligger som du selv har redt op til i årevis overfor mig og du kunne ha taget skeen i den anden hånd for lang lang tid siden overfor mig men nu har du hægtet dig selv af (diskvalificeret og kørt dig selv ud på et sidespor) i forhold til en ellers interessant debat mellem voksne begavede intelligente og tænkende mennesker
#30679 - 30/09/2020 17:54 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Jeg ser at Hanskrist nu i denne tråd #30675 - 30/09/2020 12:42 omtaler mig som: "den agnostiske panteistiske Arne" blinker

Men agnosticisme betyder jo:
Citat:
- filosofisk lære, som hævder at det er umuligt at opnå sikker viden om virkelighedens inderste væsen, herunder især spørgsmålet om Guds eksistens.
og panteisme betyder jo:
Citat:
"Gud er Alt" og "Alt er Gud"
Det kunne lyde som en selvmodsigelse, men er det nok alligevel ikke smiler

For ingen har vel sikker viden om hverken "virkelighedens inderste væsen" eller om "Guds eksistens".

Jeg tror ikke på, at vi mennesker har evner til at fatte "virkelighedens inderste væsen", men jeg har anelser om "noget bag - og i - verdens væren" - noget, som jeg tror, er totalt ufatteligt for os mennesker, men som jeg fornemmer, at man kan ane, og som jeg ikke vil nedværdige ved at bruge det nedslidte ord: Gud.

Min erfaring er, at denne anelse kun opnås i indre ro og harmoni og med tanker og følelser et øjeblik fejet til side.

Jeg opfatter de mange religioner, som beundringsværdige og ofte smukke - men ikke fuldkomne - forsøg på at nærme sig sandheden, og jeg fornemmer, at min agnostiske panteisme giver mig en god basis for min tilværelse.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30680 - 01/10/2020 03:25 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Biblen, NT - Johannes (redigeret af mig om kapitel 8): "Abraham, jeres fader, jublede over at skulle se min dag, og han fik den at se og glædede sig.« Da sagde jøderne til ham: »Du er endnu ikke halvtreds år, og du har set Abraham?« Jesus sagde til dem: »Sandelig, sandelig siger jeg jer: Jeg er, før Abraham blev født."

Du: "Dog er jeg ældre end dig og har en større fortrolighed med kristendommen, men også kontekster den (Helligånden) til begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, der også er KIRKE."

Det betyder ikke noget for mig, fordi selv profeten Jesus var en ung mand omkring 30 års alderen, som talte med Helligånden fra hans fader. Om dette ligesom ham er jeg heller ikke helt alene, når jeg taler til folket.

Sjovt nok skal jeg imorgen til spirituel møde med en eller anden mand, som ikke er den samme her førnævnte spirituelt interesserede kvinde i denne tråd, hvor jeg netop i sidste uge til ham afrundede om myten - skabelsesberetningen: "´Ordet´ eksisterede før skabelsen af mennesket, hvilket de kristne sammenligner med Jesus Kristus. Mit kald blev også planlagt inden mit nuværende livs vilkår i verden, fordi før alt dette sådan, var også den, jeg er. Jeg husker idag således sandheden som, jeg er."

Jeg forstår, at der er de mange, som har behov for spirituel bekræftelse i form af nogen/noget i verden, fordi i på den måde endnu ikke kender jer selv. Du vil religiøs tradition, pr. status fysiske repræsentanter på den og en materiel kirke (tempel, synagoge, moske) om dette, men selv Jesus kritiserede dets for kontrollerede regler, vaner og mønstre, fordi Helligånden er intet af det. Du prædiker om dine ords betydning for de nok intelligente mennesker, men jeg lever iblandt en hel del personer, som udtrykker meget besværligt idioti, dumhed og åndsvaghed. Tiltrods for, at jeg personligt ikke kan li dem og deres ifølge samfundets normer psykiske niveau under middel, så er de dog også velkommen hos mig, hvis de søger efter noget godt, fordi den guddommelige kærlighed er større end mig selv.
#30681 - 01/10/2020 04:13 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Men agnosticismen betyder jo filosofisk lære, som hævder at det er umuligt at opnå sikker viden om virkelighedens inderste væsen, herunder især spørgsmålet om Guds eksistens. og panteisme betyder jo: ´Gud er Alt og Alt er Gud." Det minder om noget i Biblen:

Biblen, NT - (Johannes 4, 17-18 - Jesus ord): "Frygt findes ikke i kærligheden, men den fuldendte kærlighed fordriver frygten."
Biblen, NT - (Markus 5,36): "Jesus sagde: Frygt ikke, tro kun!"
Jeg ønsker ingen misledning og derfor beder jeg om din og andres viden om følgende: - Jeg så vistnok i et filmklip om Jesu liv, at han sagde noget, som jeg ikke kan finde på internettet, der lyder sådan her? "Jeg er i Gud og Gud er i mig."

Den store danske leksikon online: "Alfa og omega, første og sidste bogstav i det græske alfabet. Ifølge Joh. Åb. 22,13 siger Jesus: ´Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden´. To andre steder i Joh. Åb., 1,8 og 21,6, er det Gud Fader, der som Alfa og Omega er den altomfattende, evige. Bogstaverne ses hyppigt afbildet som symboler på Kristus; se også Kristussymboler."

Altomfattende kærlighed er, hvor alle er, fordi vores guddommelige skaber af alt er uendelig og tidløs, altså uden begrænsninger. Jeg er Ordet som både menneske og guddommelig med Helligånden.

Du: "Min fornemmelse er, at hvad der er bag - og i - verdens væren, og som jeg meget tøvende kalder det guddommelige, næppe er en person eller et væsen, som vi mennesker kan kommunikere med." Helligånden er dermed ikke virkelighed for dig og du kender derfor ikke til den guddommelige vilje i mennesket.
#30682 - 01/10/2020 12:53 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver til mig:
Citat:
Du: "Min fornemmelse er, at hvad der er bag - og i - verdens væren, og som jeg meget tøvende kalder det guddommelige, næppe er en person eller et væsen, som vi mennesker kan kommunikere med." Helligånden er dermed ikke virkelighed for dig og du kender derfor ikke til den guddommelige vilje i mennesket.
Mit svar:
Jo, jeg forstår din tankegang.
Men for mig er det dog sådan, at jeg aner/fornemmer, at der ER noget alt overordnet bag - og i - verdens væren.
En anelse/fornemmelse er ikke meget, men til gengæld er det ægte sandhed - for mig smiler
Jeg mærker, hvor let min oplevelse kan forvrænges til et - for mig - ikke helt ægte dogme - værre jo mere jeg skriver om det.

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 30 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 29 30 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Arne Thomsen
30/10/2020 16:58
Daoisme (Taoisme)
af Arne Thomsen
29/10/2020 21:31
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
29/10/2020 19:52
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
28/10/2020 19:00
Gerth Drost
af Gerth
26/10/2020 02:26
Nyheder fra DR
Åsas bog blev ramt af massiv kritik i S..
30/10/2020 19:45
Belgien lukker ned igen
30/10/2020 19:45
Storebæltsbroen lukker for biltrafik mo..
30/10/2020 19:26
PET: Terrortruslen mod Danmark er stadig..
30/10/2020 19:19
Ronaldo afleverer negativ coronatest
30/10/2020 18:48
Nyheder fra Religion.dk
Billedserie: Halloween med mundbind og s..
29/10/2020 10:42
I stenene på jødiske kirkegårde ses d..
27/10/2020 06:39
Hvad kan buddhismen lære os om ro?
19/10/2020 06:36
Ritualers sociale betydning er omskærin..
14/10/2020 06:00
Forsker: Konspirationsteorier og religio..
13/10/2020 06:00