annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5612732
Et andet syn 1277574
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1111557
Jesu ord 902998
Spirituel omsorg 825893
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 98 gæster og 17 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 30 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 29 30 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30667 - 28/09/2020 14:07 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Der skal tydeligvis ikke meget til, før du selv afslører, hvad for en slags menneske, du er.

Mine bedste ønsker for dig.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30668 - 28/09/2020 14:40 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Der skal tydeligvis ikke meget til

Det glæder mig du indrømmer hvad du har kørende overfor mig.

Du ved udmærket hvad du har kørende nu på 17. år

Men vær så venlig at stoppe det, du er gennemskuet og jeg orker det ikke mere

Så for eftertiden, reagerer du enten intelligent (normal begavet og tænkende) og tekstnært til hvad jeg skriver eller også ignorerer du mig bare

For at blive trukket igennem gang på gang dit det nøjagtige samme cirkus med mig, det du har kørende med mig, det orker jeg ikke mere, det er så destruktivt for alt og ja alle, og gør at hvad jeg har skrevet bliver glemt og vi kun snakker om hvad du mener om mig

Vi kunne måske også oprette en tråd hvor du får afløb for din aversion imod hvad det forekommer dig jeg står for, så du måske kunne komme til bunds i disse dine personlige følelser, få renset ud i din forudindtagede aversioner og fordumme overfor den kristendom jeg repræsenterer og præsenterer jer for her på siden

At du mildest talt ikke bryder dig om den kristendom jeg repræsenterer og præsenterer jer for har du brugt 17 år på at fortælle, uden at du nogensinde intelligent og begavet har haft en sober tekstnær debat og kritik af hvad jeg vitterlig skriver, hvordan jeg redegør og argumenterer og hvilke principielle drøftelser jeg ridser op af almen interesse

Har det ikke din interesse, eller er det svært forståelig for dig, så meddel dette eller drop at ringeagte og nedgøre mig gang på gang, jeg orker det simpelthen ikke mere,,,

men tekstnær kritik og begavede intelligente spørgsmål der viser du har forstået hvilken almen anerkendt teologisk filosofisk eller psykologisk diskurs vi har oppe at vende på moderne hverdags dansk hilser jeg glædelig velkommen

-0-0-0-

At man ikke går til en tekst, hvad modparten skriver, var noget af det Kræn-p var så inderlig modstander af, og det samme her, jeg mener det må være det egentlige her på debatten at vi gir hinandens tekster en vis respekt, at vi udviser ærlige og redelige forsøg på at sætte os ind i hvad den anden part skriver,

Andres tanker og forståelse tingene skal først forsøgt tilegnet, dernæst kommer den begavede intelligente kritik der er principielt interessant og har almen interesse
#30669 - 28/09/2020 15:28 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du skriver:
Citat:
- jeg mener det må være det egentlige her på debatten at vi gir hinandens tekster en vis respekt, at vi udviser ærlige og redelige forsøg på at sætte os ind i hvad den anden part skriver,
Mit svar:
Det er jo nøjagtigt dét også jeg mener!
Så er det bare det med at leve op til det - og det mener jeg ikke, man gør, ved at kalde den anden: idiot.

Jeg har været meget interesseret i, hvad du står for - og har gjort mit bedste for at forstå det - men med den måde, du opfører dig på, har jeg opgivet.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30671 - 29/09/2020 02:16 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Livet er frygtelig spændende plejer jeg at sige og jeg er enig med Paulus i at dersom vi mennesker i overdreven grad, udtalt grad, søger tryghed og sikkerhed er vi ikke egnet til det her liv. Frygt og usikkerhed er vores ledsagere i livet. Ikke alt er kontrollerbart eller forudsigeligt eller endog sikkert. Forvirring og følelsesmæssige op- og nedture vil ske, og vi skal være forberedt. At have tanken om, at vi kan styre alt, kommer fra at være bange for ikke at vide, hvordan man skal reagere. Det er resultatet af usikkerhed. Og selvom det er umuligt at være forberedt på alt, handler vi nogle gange, som vi kan, og bliver fængslet i mental stivhed. Hvis vi ønsker at leve i fluiditet, skal vi lære at give slip. Dette vil åbne vejen for fleksibilitet og nydelse. Og mange bliver overrasket over hvordan den kristne spiritualitet ´retteligen´ burde forstås hvis vi er tro overfor Jesus og Paulus, hvad de repræsenterede og præsenterede os for."

Jeg vil ikke citere med for meget informationer, så her er en række eksempler fra Biblens både GT og NT, der sker i den istedet for mismod og forvirring. Jeg informerer dog ikke flere eksempler på Jesu ord om - Vær frimodig:

GT salme 23
GT Esajas 41,13
GT 2. Mosebog 14,13
GT 5. Mosebog 31,6
GT Salme 27,1
NT Lukas 1,30
NT Lukas 2,10
NT Hebræerbrevet 13,6
NT Markus, 5, 36
NT Johannes 4, 17-18
NT Johannes 14, 27

Ja, selv Apostlen Paulus udtrykte også noget imod frygt om Helligåndens fred:

NT - 2. Timotheus 1,7: "For Gud har ikke givet os en fej ånd,
men en ånd med kraft og kærlighed og besindighed."

Jeg har i mit liv oplevet ekstremt meget prøvelse og udfordringer er en del af livet, men jeg minder dig derfor om:

NT - Paulus breve til Korintherne: "Kærligheden er tålmodig, Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt."

Du prædiker om, at man må være forberedt ligesom med Matthæus GENFORTÆLLING af Jesus lignelse om kongesønnens bryllup, men frygten i en kaotisk sindstilstand er netop det modsatte. Biblen har en hel metaforer på Guds stærke hytte - bolig - hus, der består i modgang og ligesådan fortælles også om en klippe og bjerg vedrørende den troendes åndelige fundament. Dette tempel om menneskets væren kalder du for ´kirke i verden´, hvor vi ikke bogstaveligt talt på en konkret måde river ødelæggende ned og genopbygger hellige bygninger. Vi er ikke alvidende. Ingen forstår derfor alt, men hvor jeg er, der er Rigets lys.

Fortabelsens onde sindssyge mørke er, når et mennesker synes, at han/hun er alene og gudsforladt. Istedet handler Helligånden om tro, håb, kærlighed og fortrøstende evigt liv. Frygt for det ukendte adskiller fordømmende menneskeheden, gør jer handlingslammede og det intelligent oplysende. Man kan opleve en personlig usikkerhed, når vi lærer af vores menneskelige fejl i livet og ydmyghed er relevant deri. Profeten Jesus mødte altså modigt døden på træpælen, hvor han således overvandt hans fortvivlende angst og videre til genopstandelsen med senere Himlen. Du kender jo sandsynligvis til både nadverens, dåbens og korsets betydning om dette vedrørende frelsen. Istedet for syndige fristelser har jeg et skæbnebestemt kald med Helligånden, selv om du virker meget ligeglad med projekt OPLYSTHED og mit åbenbaring. Jeg møder på romantisk vis fra nu af folket med min hellige styrke og en guddommelig kærlighed, fordi intet kan true Helligånden i mig og således vender jeg tilbage til livet som et bedre menneske. Du skrev uden forklaring en opfordring til nydelse - Og selv Paulus ligesom andre udvalgte var imod menneskers urenhed i form af fysisk begær og materialistisk grådighed? Det er eksempelvis i orden hvis, i nyder et forpligtende parhold med jeres kæreste eller ægtefælle. God mad er sundt. Latter og grin forløser. Sammenlignet med dumheder er åndelig rigdom i en selv den fornuftige fornøjelse. Jeg har igennem mange år oplevet et asketisk liv væk fra samfundet. Jeg blev faktisk ikke sygeligt skræmt isoleret bort fra hele menneskeheden, men det handlede om mit kald, der ikke er af denne verden og således klarer jeg idag mere sammen med jer alle, fordi ´Det guddommelige´ er med mig.

P.s.

Du: "Hvorfor taler/skriver du så ofte i bibelske vendinger Gert, hvorfor skriver du ikke til moderne mennesker i et moderne sprogbrug? Bibelen skal forstås og ikke efterabes?"

Du nævnte Jesus og Paulus her! Jesus gengav noget fra Jødedommens skrifter og Paulus efterlignede både GT´s ord om Herrens store dag -åndsudgydelsen- og ham fra NT. Jeg opfatter Biblens ´Herren´ som Gud, men Paulus snakkede istedet om Herren Jesus Kristus. Mit tilsyneladende ´bibelske´ sprogbrug er ok, fordi i kristne og teologer burde vel uproblematisk dermed også kunne forstå det ligesom jeres favorit bog Biblen i Kristendommen? De skriftkloge ypperstepræster opførte sig i religionens navn ukritisk ved deres kritik imod Jesus, som kritiserede deres naive tro på profeten Moses. Du skrev ifølge din overbevisning om kristen ´retteligen´, hvilket lyder som religiøse love og regler (retningslinjer) over os? Om du kan li mine ord eller ikke, det dømmer jeg ikke dig for.
#30672 - 30/09/2020 00:50 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg kan ikke redigere/rette fejl i mit forrige indlæg og derfor nævner jeg her den mest grammatisk forkerte, fordi jeg ikke havde nok tid om natten til dette arbejde på grund af mit møde med en person dagen efter. Ved mine skriverier i trådene Gerth Drost og OPLYSTHED (ny version) -forbedret i min Facebook profil- bruger jeg ofte mange timer pr. emne om alle detaljerne.

Den ændrede del forlyder istedet sådan: "Fortabelsens onde sindssyge mørke er, når et menneske synes, at han/hun er alene og gudsforladt. Istedet handler Helligånden om tro, håb, kærlighed og fortrøstende evigt liv. Frygt for det ukendte adskiller fordømmende menneskeheden, gør jer handlingslammede og forhindrer det intelligent oplysende."

Når i frygter en lærdom, fordi den kan forandre jeres overbevisning, tro eller personlige holdning, er i ikke modtagere af den. Ved Corona virus krisens start hamstrerede folket undtagen eksempelvis mig i Odense panisk så mange madvarer som muligt i butikker og indkøbscentre uden omtanke for alle andre, hvor der endda skete slåskampe og usædvanligt lange køer. Der samarbejdede mennesker ikke med hinanden, hvor de handlede kaotisk i frygt imod hinanden - Ingen næstekærlig hjælp og omsorg ved dette scenarie.

Jeg er ikke tilhænger af en religion/trosretning, fordi jeg tilhører forevigt kun hen, som har sendt mig til jer med Helligånden og derfor siger jeg dog alligevel kontroversielt til Hans K, som har en religiøs identitet og alle andre: "Frygt mig ikke på grund af mit fornyende budskab."

Det minder om Biblen, GT - Joels bog kapitel 2 (Herrens dag): "Stor er Herrens dag, frygtelig er den!"

Side 5 af 30 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 29 30 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Arne Thomsen
30/10/2020 16:58
Daoisme (Taoisme)
af Arne Thomsen
29/10/2020 21:31
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
29/10/2020 19:52
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
28/10/2020 19:00
Gerth Drost
af Gerth
26/10/2020 02:26
Nyheder fra DR
Åsas bog blev ramt af massiv kritik i S..
30/10/2020 19:45
Belgien lukker ned igen
30/10/2020 19:45
Storebæltsbroen lukker for biltrafik mo..
30/10/2020 19:26
PET: Terrortruslen mod Danmark er stadig..
30/10/2020 19:19
Ronaldo afleverer negativ coronatest
30/10/2020 18:48
Nyheder fra Religion.dk
Billedserie: Halloween med mundbind og s..
29/10/2020 10:42
I stenene på jødiske kirkegårde ses d..
27/10/2020 06:39
Hvad kan buddhismen lære os om ro?
19/10/2020 06:36
Ritualers sociale betydning er omskærin..
14/10/2020 06:00
Forsker: Konspirationsteorier og religio..
13/10/2020 06:00