1
registreret ABC
28
gæster og
195
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#30354 - 23/07/2020 02:18
Re: Samtaler omkring bålet...
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Du: "Min tanke om evigt liv og åndelig dovenskab var blot, at overbevisning om evigt liv kan friste til at slappe af og ikke leve livet fuldt ud - også åndeligt - i den begrænsede tid, man har det nuværende liv."
Biblen oplyser om folks to forskellige ånder, men du tror ikke på, at mennesket har en evig ånd og derfor betyder det spirituelle intet for dig, hvilket en af de kristne profiler mange gange har sagt til dig. Vi har allerede i en anden tråd snakket om fornuftigt livskvalitet vs Biblens Mammon og Satan (psykopati, egoismen, ondskab og andet lignende). Du lyder som, at det bedste liv er, når man nyder det så meget som muligt, men det kan de mest syndige mennesker også mene, der desværre bare sker som kun primitivt begær og grådighed på grund af konstant utilfredshed i behovet for mere og mere ´lykke´ efter dette. Kun med Helligånden elsker jeg på den gode måde.
|
Svar
|
|
|
#30356 - 23/07/2020 13:38
[Re: ABC]
|
veteran
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Arne Jeg skulle måske hellere have sagt: Hvorfor ikke bare erkende at der er et problem  Mon du vil pådutte alle din holdning? Som sådan er det jo fair nok at du har en holdning og giver udtryk for den, så... Der er kommet en respons her, som jeg har svaret på: https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?f=25&p=1018085#p1018085Er jeg på sporet af noget... Your friend forever Jan
|
Svar
|
|
|
#30358 - 24/07/2020 18:22
|
veteran
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Arne og Gerth Hej Gerth. Du skriver til mig:
Biblen oplyser om folks to forskellige ånder, men du tror ikke på, at mennesket har en evig ånd og derfor betyder det spirituelle intet for dig, hvilket en af de kristne profiler mange gange har sagt til dig. Mit svar: Total misforståelse! Jeg peger blot på, at menneskets evige ånd kan være ren ønsketænkning. Men uanset evig eller endelig er min indstilling at bruge sin ånd, mens man har den. For mig betyder det at opfatte den kærlighed, det er, at få lov at eksistere her og nu. Det inspirerer mig til kærlighed overfor medmennesker og alt andet værende - i stedet for spekulationer om evighed og endelighed. Kristendommen har jo idéen om næstekærlighed - men ikke om kærlighed til kloden. Måske vi allesammen er på sporet af noget fantastisk https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?f=25&p=1018196#p1018196Har også denne samtale kørende: https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=37577&p=1018201#p1018201Men han er ikke lige sådan at tale med, så nu har jeg skrevet til Krishna folkende, og spurgt, om de ikke vil blande sig i samtalen og gøre os klogere på tingene. Mon I (også) følger med herinde: https://www.facebook.com/carstenploug/Det som interessere mig er grundlaget for vores eksistens... Your friend forever Jan
|
Svar
|
|
|
#30360 - 26/07/2020 03:53
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
En kristen profil har en gang kaldt dig for et fagligt ord, som jeg ikke husker idag, at du ikke tror på noget guddommeligt om det spirituelle, men at du heller ikke udelukker muligheden for dette. Indtil videre har du derfor ikke endnu skrevet nogen åndelige tanker, hvilket han også har nævnt, men det blander jeg mig som sagt ikke mere i.
Du: "dét er der jo opfundet - tror jeg - talrige - og for det meste menneskelignende - Guder. Sandsynligheden for at dette er sandhed, synes jeg, er meget lille. Om min skepsis angående "et liv efter døden" spørger ABC, hvad jeg baserer den skepsis på. Mit svar: Det ligner en ønskedrøm, der går imod al sund fornuft."
Menneskehedens intellektuelt rationelle logik kan ikke forklare altings eksistens og derfor handler uforklarlige mirakler, tegn og åbenbaringer om kærlighed. Der findes i verden folks vidneberetninger om ekstremt usandsynlige hændelser, der opfattes af os som mystisk overnaturligt i vores oplevelser ved en kontakt med det guddommelige.
Albert Einstein: "Den ene er, som om ingenting er et mirakel. Den anden er, som om alting er et mirakel."
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|