annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4759353
Et andet syn 1196542
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 970774
Jesu ord 832486
Spirituel omsorg 783174
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 64 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 11 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29712 - 26/04/2020 13:23 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Husk at elske mens du tør det.
Husk at leve mens du gør det.

-0-0-0-0-

Også derfor det undrer mig at du ikke interesserer dig for kristendommens synspunkt, at det er mens vi lever, midt i livet, tiden og rummets det værendes malstrøm at vi drøfter evigt liv. Selve inkarnationstanken, og Paulus hovedbeskæftigelse (1)*, vigtigste ubetingede anliggende af ultimativ altafgørende betydning, det vigtigste religiøse spørgsmål nr 1.

Hvorfor bliver du ved med at skubbe tingene eller det religiøse spirituelle væk Arne, har jeg spurgt dig om i alle årene?

Hvorfor vil du leve i gisninger og spekulation om det du burde have i rigt mål?

Hvorfor iklæder du dig ikke KRISTUS, hvorfor tillader du ikke at KRISTUS vinder skikkelse i dig? (1)*

Hvorfor lever du i spekulation og gisninger og tvivl, manglende tro, udenfor begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus?

I kristendommen er evigt liv hvad du må tá imod og indånde under bøn dagligt. Sådan iklæder vi os KRISTUS mens vi lever, for at døden den dag den kommer ikke kan skade os, ikke har noget at skulle kunne frarøve os og kunne sige, fordi vi havde allerede selv gjort arbejdet så der ingen brat overgang kan blive tale om, vi er selv gået over frivilligt.

(1)*:

"Infra Lutheranum" princip; namely, the view that the finite is capable of the infinite, and consequently that in Christ there is a mutual indwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite was theologically affirmed.
#29716 - 26/04/2020 16:10 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg synes ikke Gerth lever op til sin rolle som...ja...hvad? Reformator? Nytænker? Frelser?

Har dog ikke opgivet ham ler Eller dig blinker

Fantastisk at I har fået skabt dette sted - trosfrihed - det er som at være i himlen yeah Ville ikke undvære en eneste af jer...så tak, tak, tak heart

Og nu er Thomas også på banen...super med nogle mennesker der tænker over tingene og har noget at sige...men jeg er nok den som får alle til at yde deres bedste halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=r6rxmJ86dbg

Hold kæft hvor jeg elsker mig selv og bare flyver derudaf og gør min ting...ja...jeg er vist lidt af et underværk...ikke som mange andre...og så afligevel...så forskellige er vi vel heller ikke? Ordene flyder frit fra leveren og det hele går op i en højere enhed...lever vi evigt? Hvordan finde ud af det? Du mener at det er mere sandsynligt at vi stopper med at eksistere og synes at være tilfreds med denne tanke? Hvordan være okay med dette mord? Har du sat børn i verden? Hvad er konsekvensen af din tankegang? Lad os grave dybt ned i tingene og få lidt jord på hænderne som HansKrist siger:

https://www.youtube.com/watch?v=HBxt_v0WF6Y

Måske du er mere til dette:

https://www.youtube.com/watch?v=oA6kyMpAMLQ

Der er mennesker som tænker helt anderledes end os:

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?p=1003011#1003011

Jeg foreslår (igen) at vi drikker Gerth stangstiv og på rulleskøjter...han lever jo ikke...ja...lad os fylde ham med lidt svinekød...mon ikke han overlever det...kom nu...lad os skabe en vidunderlig nytårsaften for alle...Gerth der får rigeligt med Pina Coladaer og danser rundt på bordene...ja...og mig på coke blandt mennesker som jeg aldrig har mødt...skal vi bare sidde her og snakke om socialt samvær? Hvad siger Simon og Rosemarie? HansKrist? Tikka? Thomas? Jørgen? Ham der Bjørn? Alle?

https://www.youtube.com/watch?v=kcTiYW6mQ50

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#29718 - 26/04/2020 16:57 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg synes ikke, jeg her ser andre end ABC tro på, at vi mennesker har et liv efter døden. En nærliggende tanke er da - synes jeg - at religiøse prædikanter lover os evigt liv - hvis blot man vil tro på dem. Husk at elske mens du tør det. Husk at leve mens du gør det."

Alle de kristne tror på evigt ´liv´. De har dette tilfælles med mig, fordi vi alle tror på, at Helligånden er med os. Det er forskellen på fortidens dengang romerske flerguderi og Jesus dåb med budskab om treenigheden og Guds rige. Romerne troede ikke på folks mulighed for spirituel evighed, hvor deres ofringer til guderne derfor kun handlede om, at de i livet ønskede deres hjælp som en medgang og noget tilfredsstillende lykkeligt. Det betød også, at stor berømmelse som en husket legende var ifølge romerne den eneste mulighed for i verden, at menneskers navn sådan ´levede´ videre igennem den slags historier. Den kristne tro handlede istedet anderledes om frelsen som meningen med et menneskes liv til Himmeriget derefter, hvor der var et herligt håb i det. Man er ikke ved kroppens død ligegyldigt alene til intet. Det evige selv er sådan en velsignelse.

Jeg er kun i stand til kærlighed med Helligånden, fordi den for mig er livsbekræftende om meningen med livet.

DSL´s ordbog om ordet ´livsbekræftende´: "Som vidner om eller skaber livsglæde og livskraft."
#29719 - 26/04/2020 17:50 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Hej Gerth

Du har slet ikke styr på tingene efter min mening halvfuld

https://www.vandrermotlyset.net/Treenighetsdogmets%20utvikling.html

Drik nu nogle øller og kom tilbage og fortæl os om den oplevelse heart

https://www.youtube.com/watch?v=U-nvTAa109E

Kan du forklare hvad de kristne tror på blinker

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#29767 - 30/04/2020 19:36 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Hej Arne

Jeg synes ikke rigtig at du forholder dig til dette halvfuld

Citat:
Måske vi må nøjes med at tænke over tingene? Vi kan jo ikke så godt slå os selv ihjel for at få besvaret spørgsmålet? Det synes ikke at være vejen frem? Hvordan gribe tingene an?

Det er ikke et angreb på dig...undre mig bare...og når du tænker, at det er mere sandsynligt med tilintetgørelse, ja, så er du inde på ateisternes mark og går deres ærinde? Hvor er Gud henne?

Du er virkeligt et selvstændigt menneske med egne, og interessante, tanker, og jeg tænker altid...godt at jeg rendte ind i Arne/dig...sikke et menneske tommelop

https://www.youtube.com/watch?v=TeGerYkVIpE

Mon præsterne snart tager sig lidt sammen og invitere Sadhguru til Danmark blinker Ellers må jeg jo melde mig ud af folkekirken ler

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 11 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 11 >

Seneste indlæg
Vi læser det Nye Testamente
af ABC
31/05/2020 13:46
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
31/05/2020 05:38
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
31/05/2020 02:59
Kristendommen og Buddhismen.
af Thomas
28/05/2020 17:39
glad Eid
af Simon
27/05/2020 22:55
Nyheder fra DR
Kæmpe europæisk undersøgelse: Bestemt..
31/05/2020 17:27
Dronning Margrethe: ’Sønderjylland l..
31/05/2020 17:25
Amerikanske byer brænder: Voldsomme pro..
31/05/2020 16:49
Rumfartøj med to astronauter koblet sam..
31/05/2020 16:19
1.200 danskere på gaden i København ef..
31/05/2020 15:15
Nyheder fra Religion.dk
Religionsanalysen: Troens rolle i nutide..
28/05/2020 09:21
Tema: På tværs af religionerne
28/05/2020 09:08
Har religiøsitet været en evolutionær..
27/05/2020 07:29
Naiha Khiljee: Velgørenhed skal være b..
20/05/2020 06:08
Halal smelter sammen med bæredygtighed
19/05/2020 06:22