annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4898413
Et andet syn 1213934
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 990647
Jesu ord 844094
Spirituel omsorg 792599
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Gerth 52 gæster og 100 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 129 af 134 < 1 2 ... 127 128 129 130 131 133 134 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30027 - 15/05/2020 19:30 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Anonym]
Gerth Online   content
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Anonym til Arne: "Hvad der er godt, og hvad der fremmer en bedre verden, er der delte meninger om, og du skrev da også, at dit kriterie for at udvise aktiv kærlighed er, hvad du selv finder godt, og så starter ”krigen” jo. Eksempelvis mellem politiske partier, for de er jo netop i forskellige grupper for at fremme egne synspunkter, men egne standpunkter er da også anledning til konflikter mellem mennesker, der er af anden overbevisning end ens egen. Derfor er dét med aktiv deltagelse af hjertet for en politisk sag også kamp, til tider krig, selvom du forbinder det med kærlighed."

Ligesom Jehovas Vidner lyder du anarkistisk. Men hvad laver du så her, hvor man også som en kamp har diskussioner imod hinanden? Desuden er det ikke kun i politik, at menneskeheden er uenige om tingene, fordi selv JV som en religiøs trosretning er også anderledes end alle religioner og således er folk altså forskellige. En Indre Mission mand spurgte mig engang: "Hvem ekskluderer du med din overbevisning, fordi sådan er det altid med det?" Jeg elsker alle folk som mine medmennesker, men projekt OPLYSTHED er ikke til for religion, politik, satanismen, religiøse sekter, New Age spiritualitet, nihilisme og ateisme.

Idag ved en dybsindig samtale med en person fra Kommunen oplever jeg en kraftfuldt prikkende følelse i mine hænder, hvor hun da siger: "Jeg mærker, at her er en meget høj energi fra det højeste sted." Hun viser mig derfor hendes ene arm, der på grund af kuldegysninger rejser hårene op på den. Hun beskriver det sanseligt som ligesom en trykkende bold mellem hendes hænder. Imens vi snakker, griner jeg smilende sommetider pludseligt over ingenting på en dermed ulogisk måde med et fysisk og psykisk velbehag. Hun har også en spirituel viden, hvilken ikke er ligeså meget som min på grund af hendes normale livs travlhed om andet end dette, men vores emner på denne dag handler istedet mest om noget personligt. Vi glemmer der helt tid og rum som en væren i nuet.

Det er et godt eksempel på Helligåndens virke.

Bemærk?, at jeg her nævnte noget om - Det høje. Kort tid efter min nedskrivning af dette indlæg her, undersøger jeg lidt om ordet ´velbehag´, hvor en eller anden ordbog med kristne træk oplyser følgende: "Ære være Gud i det højeste og på jorden! Fred til mennesker med Guds velbehag!"
#30028 - 15/05/2020 20:44 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Citat:
Vi er ikke enige om menneskenes position i forhold til andre levende væsener, og vi er ikke enige om evigt liv for mennesker.
Det behøver vi vel heller ikke at være blinker

Måske vi med tiden bliver klogere på tingene...

Citat:
Men måske vi kunne enes om, at mens vi lever - her og nu - skal vi ikke spilde tiden - men leve det bedste, vi kan - hele tiden tommelop
Hvad siger du til dét?

Det kan jeg godt følge dig i heart

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30029 - 15/05/2020 20:54 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Gerth Online   content
bor her
Du citerede Arne: "Vi er ikke enige om menneskenes position i forhold til andre levende væsener, og vi er ikke enige om evigt liv for mennesker." Og du svarer ham: "Det behøver vi vel heller ikke at være. Måske vi med tiden bliver klogere på tingene."

P.s. om mit forrige svar til Anonym om blandt andet folks krig og kampe imod hinanden: Og nu derefter læser jeg noget ekstra relevant til både det og din kommentar mod Arne lidt mere på siden Kristendom.dk om ordet velbehag og Jesus: "I ham er Gud og menneske forenet. I ham er himmel og jord forenet. Det er håbet, der rækkes til os i vores splittede verden."

Sikke nogle pudsige sammentræf.
#30030 - 15/05/2020 21:50 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Har du styr på myndighedernes corona-retningslinjer?

https://kampagne.kristeligt-dagblad.dk/har-du-styr-paa-corona-retningslinjerne
Top Svar Citer
#30055 - 19/05/2020 02:45 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Anonym]
Gerth Online   content
bor her
Du citerer anarkistisk som et link en overskrift fra Kristeligt dagblad, men jeg læser ikke artiklen: "Har du styr på myndighedernes corona-retningslinjer?"

Jeg tænker over dette om regeringens retningslinjer og folks i verden forskellige religiøse leveregler og love ligeså, at jeg om natten drømmer noget om dette med ordene ´fri vilje´ og ´menneskerettigheder´. Da jeg vågner op, tænker jeg analytisk om dette på thriller filmen - The Adjustment Bureau (citat): "Om manden der får et glimt af den fremtid, som skæbnen har planlagt for ham, men han indser, at han vil en anden vej. Politikeren David Norris er tæt på at vinde i den amerikanske senat, da han møder den smukke balletdanser Elise Sellas - En helt speciel kvinde, synes han. Netop som han er ved at falde for hende, laver mystiske mænd en sammensværgelse for at holde dem adskilt."
Spoiler advarsel! De mystiske mænd er engle, som hemmeligt vejleder menneskeheden i verden, hvor de følger en plan fra ´formanden´, som er kendt som forskellige navne. Englene blander sig i historiens gang ved folks liv på en skæbnebestemt måde i deres tings scenarier men ikke som en overmagt, hvor dette altid skal forhindre Jordens undergang. De arbejder sådan med dens udvikling for alle som sager, der påvirker dette til en retning, der er en orden uden totalt kaos, hvilket af dem gøres med en bogs kontrollerende hjælp fra formanden (Gud-Det guddommelige og så videre). I Davids barndom og ungdom ændrede bogens plan sig sommetider om hans liv, der virker mystisk som om, at han er en medskaber i det hele. David og Elise elsker hinanden, hvor de er villige til at miste alt i deres kamp for deres parforhold igennem den prøvelse, som englene laver imod dem. Ved enden af den historie inspirerer de så meget, at formanden fjerner dem fra bogen, så de kan leve livet, som de ønsker, fordi de nu er værdige nok til denne ansvarsfulde frihed og det samme vil formanden også med resten af menneskehedens fremtid, når de en dag ligesådan kæmper for sådan noget.

Nå? Også samme dag som mine her overvejelser ser jeg om aftenen i fjernsynet som noget af det første der fremvisningen af den film.

Min pointe er: Biblen er en bog, der ikke bestemmer over os og det gælder selvfølgeligt også alle de andre trosretningers påståede hellige skrifter i den muligt nye verdensorden såkaldt Tusindårsrige. Uretfærdig politik imod det udvalgte folk heller ikke godt. Siden jeg i fyrre års alderen ved åbenbaring uden religion oplevede min indviende dåb, hvor jeg frivilligt lavede en pagt, er jeg om dette stadig idag lykkelig, der muligvis i sammenhæng med projekt OPLYSTHED handler om meningen med mit liv, som blandt andet indeholder kærlighed. Tiltrods for jeres skøre kritik og al min fortids modgang, så føles det helt rigtigt for mig. Hvis ens liv faktisk har ægte kærlighed, så er det altså i fred ligemeget med modstanderes uenigheder.

En af mine bekendte har skrevet: "JEG TROR PÅ DET OPTIMALE VILLE VÆRE, AT MENNESKER MED HØJ FAGLIGHED ARBEJDEDE SAMMEN MED FOLK, SOM HAR HØJ MENNESKELIGHED I LIVETS SKOLE."
Side 129 af 134 < 1 2 ... 127 128 129 130 131 133 134 >

Seneste indlæg
Samtaler omkring bålet...
af Arne Thomsen
10/07/2020 23:36
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af ABC
10/07/2020 20:39
Vi læser det Nye Testamente
af ABC
01/07/2020 22:40
Lyser på vej
af somo
01/07/2020 22:29
Mellemrummet
af RoseMarie
30/06/2020 22:28
Nyheder fra DR
Denne gang er den god nok: Nu kan du se ..
10/07/2020 21:59
Ingileif tør ikke bestille flybilletter..
10/07/2020 21:58
Sexskandale i Frankrig: Kvinder på gade..
10/07/2020 21:16
Lærer blev frikendt for voldtægt af el..
10/07/2020 20:42
Epsteins ekspartner afviser at have lok..
10/07/2020 20:23
Nyheder fra Religion.dk
Eddike, kamelspyt og rodudtræk: Jødedo..
09/07/2020 06:17
Sex, skyld og skam i kristendom: ”Når..
08/07/2020 06:08
Religion i kufferten: Det betyder dine s..
06/07/2020 06:15
3 film: Sådan skildres Himmeriget
02/07/2020 05:50
Satanismens indtog i Danmark
30/06/2020 06:00