0
registrerede
52
gæster og
50
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#29868 - 06/05/2020 02:00
Re: ILLUSION - VIRKELIGHED
[Re: Gerth]
|
veteran
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Abstrakt tænkning og selverkendelse er noget af det ved mennesket, der er anderledes end alle dyr på en intellektuelt overlegen måde. Howard Gardner var åben for, at der teoretisk kan findes flere intelligenser end de syv, men en ifølge ham var: Selvindsigt – intuitiv intelligens. Idag er der ni psykologisk kendte, hvoraf den ene nyere er bevidstheden om eksistens som noget filosofisk. De forskellige definitioner på intelligensens mangler Helligånden om selvbevidsthed, religiøse visioner og åbenbaring. Og så er dem, som tror på overnaturlige evner, mystisk okkulte ting og det paranormale. Hvad godt er der derfor ved det åndelige uden naturvidenskabelige beviser? Ingen ved sandheden om alt, men for mig handler min spirituelle tro blandt andet om kærlighed, mening med livet og det gode.
|
Svar
|
|
|
#29926 - 08/05/2020 17:01
|
veteran
|
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
|
|
Hej Gerth Jeg synes, at du skulle gå ned i dit lokale supermarked og købe nogle øller og lytte til lidt musik https://www.youtube.com/watch?v=Wb0Jmy-JYbAMåske dine ben så ville føre dig et godt sted hen https://www.youtube.com/watch?v=UACyPUjBxI0Har du nogen problemer Your friend forever Jan
|
Svar
|
|
|
#29963 - 10/05/2020 02:37
|
veteran
|
|
|
Den skøre ABC profil har i en anden tråd nævnt min her. Det er mit indtryk af alle jer profiler her på trosfrihed, at muligvis ingen ønsker den menneskeligt højeste bevidstheds frie tænkning. Tør man anderledes end normerne den slags tankeeksperimenter, hvor der måske er risiko for vanvid i sindet, men også ydermere fordi der ligesom i både Biblens NT fortællinger og bøgerne om verdens historiske udvikling stadig sker for meget modgang på grund af folks fordømmelser og frygt for det ukendte? Jeg bruger selvfølgeligt ikke hele tiden i mit liv på denne type leg, så jeg bliver derfor ikke psykotisk sindssyg af dette, fordi jeg lader ikke sådan noget styre mig. Emnet om altings illusion beskæftiger jeg mig ikke med hver dag = Ej altid, hvilket altså kun interesserer mig enten sommetider eller blot en gang imellem.
Arne: "Nogen har udtrykt - vist buddhister - at verden er en illusion. Måske var det dét, der fik mig til at forsøge at forestille mig, at verden ikke eksisterede. At gå helt ind i denne forestilling var for mig så uhyggeligt svimlende, at jeg måtte opgive. Så nu jeg opgiver jeg de håbløse spirituelle spekulationer - og i stedet ydmygst elske. Er det rigtigt at bruge så megen tid på spekulationer over det spirituelle? Er det meneingen, at vi mennesker skal være kloge på dét?"
Hans K: "1 - Mageløs til vrøvl, især når der står alting først . 2 - Selvfølgelig er det ikke en illusion at jeg er sulten og tørstig og trænger til at komme på toilettet. De der tror det er en illusion kan jo bare bilde sig selv det ind og deres liv ender galt på nogle få dage. Er en hugorm en illusion? Ja siger Peter Lund Madsen med sin afdøde hund på grund af hugorme bid. 3. Men så længe ideer om at alting er en illusion vil vi ingen fremskridt kunne gøre. Videnskab bygger netop på at alting ikke er en illusion. 4.Manden Keld siger til sin kone efter 50 års ægteskab, du er en illusion Hilda. Jamen Keld mener du også vores kærlighedsliv og vores tre børn og sommerhuset i Nordsjælland der trænger til at blive malet er en illusion? Vi kender virkeligheden gennem forsøg, eksperimenter, praktisk, berøring, livsudfoldelse, arbejde, hvor vi får vores fødevarerproduktion fra og hvordan vi har bolig i ly for sol - blæst - kulde og regn. Jeg kan blive så TOSSET i hovedet af at høre på jeres evindelige vrøvl, og manglende filosofiske tænkning over tingene. Stop dog disse tåbelige ideer om ´virkeligheden´. Vågn op fra tågesnak og skøre mærkelige ideer, er første trin på vejen henimod solid virkeligheds forankring."
Hej Hans K
1. Det guddommelige (Gud) og ´Jeg´ med Helligånden er som bevidsthed ikke en illusion. Hvordan dette eksisterer har jeg ingen forklaring på om al eksistens. Der er en sandsynlighed for, at kroppen kun er ånd. Jeg opfatter kun alt, hvad jeg oplever. En´ bevidsthed er virkeligheden, som ligner alt i evigheden ligesom med underholdende spil, kunst, drøm, film, et univers som en opdigtet fortælling, hvor skabelsen sådan hen selv udtrykker sig selv istedet for intet.
2. Der er de sindslidende, som har meget svært ved praktisk struktur. Modsat er der derfor i livet som et guddommeligt billede nogle tilsyneladende regler og love, som mennesket i samfundet forholder sig til istedet for et tilfældigt kaos. En eller anden går ikke pludseligt chokerende igennem væggen og jeg flyver ikke uhyggeligt til månen med risiko for mangel på ilt. Mirakler er eksempler på det, at den uendeligt intelligent almægtige skaber uden begrænsninger kan med fantasi ændre naturlovene, hvilket er ´sandheden´ om, at alt det materielle og fysiske i verden er noget fantaseret. Der er eksistens, men jeg ved ikke logisk det hele om, hvordan energi og bevidsthed hænger sammen. Kroppen er ikke den åndelige virkelighed. Hvad er ´Himlen´ efter ens liv på Jorden og hvordan sanses den? Engang sagde en ældre kvinde på en arbejdsplads til mig til mig, at hun eksisterer ikke, fordi hun kun er en figur. Jeg lever mig ind i en god historie, fordi ellers er der ikke noget sjovt ved det. Livet er så genialt skabt, at jeg glemmer mig selv i det, når jeg spiller med i nuet ligesom meditation, onani og deltager aktivt i processen.
3. Det er jeg ikke enig med dig i! Menneskeheden har hele mit liv plaget, pint, irriteret, generet og tortureret mig som en lidelse imod mig med dens galskab, ondskab, dumhed, primitivitet og ekstremt urene værk. En god løsning på dette om tilgivelse, så jeg ikke mister min forstand og medmenneskelighed, det er kun ved, at jeg opfatter alt som selvskabt. På den måde føler jeg ikke had og misundelse, fordi intet er således alles skyld og ingen andre ved noget om nydelser. Det ligner, at psykopatiske mennesker, som undertrykkende voldeligt mobbede mig, de havde sex med dejlige unge kvinder, hvilket jeg ikke har haft mulighed for. Jeg kender til Biblens metaforiske Satan/ Luciffer? og Antikrist, som vil sammenlignes med Gud = Lig Gud uden ydmyghed. ´Jeg´ er ikke en gud, fordi mit sind er som noget begrænset er ikke alvidende. Er min erfaring en tilføjelse til det, øh - Så jeg ikke genoplever det samme liv igen og igen på grund af glemsel uden en tidslinje? Tid og rum er jo ikke ´Gud´. Nogen prædiker om enhed ´med´ det guddommelige, men selv ordet ´med´ indikerer, at der er noget forskel om bevidstheden i treheden, hvor Det guddommelige, Helligånden og Mennesket (Jeg som det evige selv) er et. Ingen i verden elsker mig, som jeg er. Det virker godt for mig, at jeg har et kærligt forhold til min evigt elskede, så jeg også ligesådan klarer min relation til menneskeheden uanset vilkårene. Med Helligånden taler jeg guddommelige ord, men det gør vel ikke mig til en marionetdukke for en overmagt, fordi jeg er jo ikke psykisk syg? Et både personligt og kollektivt ligner noget vigtigt i livet, så en selv ikke forsvinder i illusionen.
4. Jeg er i mit liv både begyndelsen og enden på den. Jeg oplever derfor tid, hvor også mit liv med mennesker sker sådan, hvilket jeg endnu husker som en viden. Mit livs erfaring om forskellige forhold som eventuelt ( familie, venner, elskere, kærester og ægteskab) er derfor ikke en illusion, fordi jeg oplever noget på steder, men det gør ikke dem virkelige. Den bevidsthed, som oplever alle og alt, den er. På tegnefilm kan der også udtrykkes tanker, følelser og handlinger, hvor folk og dyr ingen selvbevidsthed har. Det ligner, at jeg spiser mad, men det er kun en spilleregel i dette fiktive univers ligesom med personer i computerspil. Jeg påstår ikke, at det´ er sandheden over jer som næsten alt en illusion, fordi jeg har intet beviseligt om dette, men det føles forunderlig rigtigt, hvor der sådan kun en vilje er som alt og alle. Filosofi er en videnskabelig retning, der kun er ateistisk. Har i set filmen med skuespilleren Bruce Willis, som i filmen 12 monkeys hører den tidligere psykiater sige: "Er den naturvidenskabelige psykiatri blevet til en ny religion? At du som en psykisk projektion bliver tosset af andres synspunkter, det skyldes din egen tvivl, ligesom da fornyligt en offentligt ansat kvinde følte sig ubevidst ramt af min kritik ved rørende illusion om new age troen på chakraer og auras, hvor hun reagerede aggressivt"
Hvem er interessant sammenlignet med den mega fascinerende Buddha, super imponerende profet Moses og ekstremt fantastiske Jesus Kristus? Hvad er egentlig godt nok i nutiden som herlighed? Jeg oplever åbenbaring, der har noget allegorisk tilfælles med Biblens GT og NT som et symbolsk metaforisk sprog, men der er ingen beviser på, at noget i den faktisk skete, men jeg lever idag. Det siges af kristne, at Gud er kærlighed - Om alt er virkeligt eller ikke, så elsker jeg sådan også alle, fordi livet med den ting handler om kærlighed.
Naturvidenskaben har intet modbevis på det, at virkeligheden kun er gudsbevidsthed. Den eksperimenterer ikke med Gud.
|
Svar
|
|
|
#30099 - 24/05/2020 05:50
|
veteran
|
|
|
Jeg genfortæller ikke her om hele mit liv.
Jeg siger til kommunedamen om mit liv ligesom en drøm: "Den første del af mit liv handlede om min barndoms uvidenhed som en for mig derfor introduktion af denne verden, hvor jeg lærte om dette univers. I ungdommen skete min spirituelle rejse som forandringen af mig selv frem til fyrre års alderen. Senere fra nu af sker mit liv ligesom en vågen drøm, der er anden del, hvor jeg som det næste sådan bevidst gør en god forskel i verden.
Biblen, GT - Jeremias bog: "Dette siger Hærskarers Herre, Israels Gud: Når jeg vender deres skæbne, skal man i Judas land og byer atter sige: Herren velsigne dig, retfærdigheds bolig, helligheds bjerg. Dér skal Juda og alle dets byer bo sammen, både bønderne og de, som drager omkring med deres hjord. For jeg giver den udmattede at drikke og den hensygnende at spise. Hermed vågnede jeg og så mig om. Og min søvn havde været mig til glæde."
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|