annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4910402
Et andet syn 1215173
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 992279
Jesu ord 845196
Spirituel omsorg 793346
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 27 gæster og 100 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 18 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29508 - 05/04/2020 14:27 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Dyr er også sjælelige væsner Gerth!

Det psykisk sjælelige må vi dele for en stor dels vedkommende med dyrene.

Ikke at vi ikke også adskiller os fra dyrene på flere punkter og at dette medfører at vi har et forskelligt fra dyrene mere komplekst sjæleliv og især højere former hvor selvbevidsthed går ind og udvikler på os som levende psykiske sjælelige biologiske væsner, men desværre også med muligheder for et mere perverteret ondt og sygt psykisk sjæleligt liv. Dyr fejler ikke i den grad mennesker kan fejle og gå galt i byen.
#29509 - 05/04/2020 22:21 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hans K: " Dyr er også sjælelige væsner Gerth! Det psykisk sjælelige må vi dele for en stor dels vedkommende med dyrene."

Ikke alle dyr udtrykker en personlighed og jeg gentager derfor til dig og Jørgen P: " En levende plante eller bændelorm elsker mig ikke som, den jeg er." På grund af naturvidenskabens teknologiske udvikling, laver mennesket idag robotter, der kun som et program helt uden en psykisk bevidsthed opfører sig ligesom nogle specifikt mindre dyrearter.
Du påstår, at en hel del dyr har en bevidstheds sjæl (sind), men du har intet bevis på dette og det lyder af den grund som noget af kun din egen individuelt anderledes tro end mig. På den måde ved man ikke alt om hvordan, at dyr er, fordi en selv ikke lever som et dyr. Der er idag et kendskab til hjerner, men virkeligheden om al bevidsthed for hele eksistensen opfatter jeg som et abstrakt emne. Dermed tror jeg ikke på dette postulat fra dig.
#29510 - 05/04/2020 23:34 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Du vrøvler og taler som du har forstand til Gerth, men det er bare ikke nok i den her sag,,,,

Jeg talte ikke om personlighed, jeg talte om hvorvidt dyr har det psykisk sjælelige bevidsthedsmæssige og det siger alle der har seriøst fagligt været beskæftiget hermed at det må vi dele for en stor del med dyrene,

Hvis du iøvrigt læste hvad jeg skrev ville du ikke kunne svare som du gjorde,

Du kan ikke projicere hvad der gælder for os mennesker over i dyrene, men det psykisk sjælelige bevidsthedsmæssige dyrene har, har vi mennesker dog også i rigt mål fået, og iøvrigt nedstammer vi fra dyr, men det var du måske ikke klar over? Har du hørt om vores arvemasse og kender du til hjernens anatomi, og hvorfor tror du at medicinske forsøg og eksperimenter foregår ofte i første omgang på mus rotter grise og aber og derefter undersøger man om det samme ikke skulle gælde os mennesker hvilket det ofte viser sig at gøre.

Det er ikke nok at kunne sætte ord sammen og så lystigt fantasifuldt vidtløftig aflevere en laaang smøre gang på gang, indimellem må man også have en begrebsafklarende analyse man bagefter respekterer når man redegøre for sammenhænge,,,

Iøvrigt er det et forfærdeligt vrøvlet svar, som slet ikke forholder sig til hvad jeg skrev, men alene er beskæftiget med hvad du tillægger mig af dit eget stof, det dur altså ikke,

Mærkeligt med dig Gerth, nogle gange er du nogenlunde præcis, klar og logisk tænkende og skrivende og andre gange tænker jeg på om du enten sjusker eller har sproglige vanskeligheder af en art, eller måske ikke de nødvendige forudsætninger til at beherske de temaer og emner og problemstillinger du kaster dig ud i,

Men Gerth er Gerth der er Gerth, det kan man ikke tá fra dig, som man kan med visse andre personer der ikke tør være sig selv dem de er,
#29511 - 06/04/2020 00:01 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Jørgen Primdahl]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jørgen P: " Men et håb der er gået i opfyldelse, er ikke et håb, for når man ser noget man har håbet på, bliver man så ved med at håbe på det? "

Det lader til, at der er håb for dig i dit spørgsmål, selv om jeg ikke er enig med dit synspunkt.

Biblen, NT - Lukas: " Jesus kom også til Nazaret, hvor han var
vokset op. På sabbatten gik han efter sædvane ind i synagogen, og han rejste sig for at læse op. Man rakte ham profeten Esajas' bog, og han åbnede den og fandt det sted, hvor der står skrevet:
Herrens ånd er over mig,
fordi han har salvet mig.
Han har sendt mig
for at bringe godt budskab til fattige,
for at udråbe frigivelse for fanger
og syn til blinde,
for at sætte undertrykte i frihed,
for at udråbe et nådeår fra Herren.
Så lukkede han bogen, gav den til tjeneren og
satte sig, og alle i synagogen rettede spændt øjnene mod ham. Da begyndte han at tale til dem og
sagde: »I dag er det skriftord, som lød i jeres ører,
gået i opfyldelse.« Alle gav de ham deres bifald og
undrede sig over de nådefulde ord, som udgik af
hans mund, og de spurgte: »Er det ikke Josefs
søn?« Han svarede dem: »I vil sikkert bruge denne talemåde mod mig: Læge, læg dig selv! og sige:
Vi har hørt om alt det, der er sket i Kapernaum;
gør det samme her i din hjemby!« Men han sagde:
»Sandelig siger jeg jer: Ingen profet er anerkendt
i sin hjemby."

En fremmede kvinde har sagt til mig på det seneste i en samtale til mine ord om ingen egoisme og mit livs kald: " Du taler om noget, der lyder som ren kærlighed. Det er profet." Jeg kommenterede derefter: " Selverklærede profeter er upopulære, hvilket jeg sagtens forstår vedrørende selvhøjtidelighed. Jeg er således ligeglad med religiøse højtider, personligt hyldende fester og min hvert år fødselsdag. Jeg kan derfor heller ikke li, at der på min kaldender er særlige helligdage om helgener og profeten Jesus med speciel status som Kristus fra religionen Kristendommen. Ifølge projekt OPLYSTHED er alle lige som medmennesker, hvor der intet job er for ledere over folk og den er også uden religiøse titler. Derfor opfatter jeg ikke mig selv som en Profet.

Folk fra fortiden i min hjemby, de kender mig ikke som, jeg er. Jeg er et ægte åbenbarende vidnesbyrd på sandheden om, at der er håb for menneskeheden, Jordens natur og Himmeriget. Jeg har sådan opfyldt Biblens lovede glædesbudskab i det nye testamente. Fryd jer derfor nu, fordi det guddommeligt gode sker i nutiden. Helligånden er et virkeligt håb i mig, der også for jer gælder i fremtiden endda tilmed forevigt.
#29514 - 06/04/2020 15:07 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Gerth]
Jørgen Primdahl Offline
godt igang
Registeret: 09/06/2015
Hej Gerth, har set dit indlæg, kommer tilbage til dig.
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 18 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 17 18 >

Seneste indlæg
Samtaler omkring bålet...
af ABC
13/07/2020 12:57
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af ABC
10/07/2020 20:39
Vi læser det Nye Testamente
af ABC
01/07/2020 22:40
Lyser på vej
af somo
01/07/2020 22:29
Mellemrummet
af RoseMarie
30/06/2020 22:28
Nyheder fra DR
Trump vil fjerne Hongkongs særstatus. K..
15/07/2020 07:26
Kunder føler sig snydt af SAS: Spist af..
15/07/2020 07:00
Forskere: Hpv-virus kan måske føre til..
15/07/2020 06:44
Hvis nu Kennedy aldrig var blevet skudt ..
15/07/2020 06:33
Leicester lukker igen: 'Jeg er flov over..
15/07/2020 06:06
Nyheder fra Religion.dk
Eddike, kamelspyt og rodudtræk: Jødedo..
09/07/2020 06:17
Sex, skyld og skam i kristendom: ”Når..
08/07/2020 06:08
Religion i kufferten: Det betyder dine s..
06/07/2020 06:15
3 film: Sådan skildres Himmeriget
02/07/2020 05:50
Satanismens indtog i Danmark
30/06/2020 06:00