annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4561639
Et andet syn 1180335
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 945588
Jesu ord 822266
Spirituel omsorg 775813
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 43 gæster og 116 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 52 af 54 < 1 2 ... 50 51 52 53 54 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29352 - 02/03/2020 19:48 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Du må ud på dansegulvet og glemme alt det med sex og bare være dig selv ler blinker heart

https://www.youtube.com/watch?v=otna9Pe3jWg

Your friend forever'

Jan
Top Svar Citer
#29389 - 10/03/2020 01:54 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
NYHED

Cirka dagen efter at jeg havde skrevet emnet ´SEX?´, sagde uvidende om dette en bekendt tilhænger af den religiøse bevægelse om Hare Krishna (ISKCON) noget igen forunderligt relevant til mig med ordene: " Mennesker vil have for meget af ting, der ikke er godt. De stræber efter en illusion."

Som noget nyt stemmer jeg demokratisk på partiet Enhedslisten. Jeg har nu en ny profil på Boyfriend.dk, der hedder ´BØSSE EKSPERIMENTET´, hvilket ifølge min opfattelse er kontroversielt. Den slags sex er ikke forbudt i Danmark, men jeg synes, at her fra en hel del folk stadig endnu er nogle både sociale og religiøse fordomme imod dette?
#29390 - 10/03/2020 16:38 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Jamen fint nok, endelig sprang du ud Gerth

Dine tidligere skriverier kunne jeg ej heller få til at stemme med at du var heteroseksuelt orienteret

Som om du i en halvkvædet vise ønskede at blive fundet og anerkendt som homoseksuel orienteret

Ha en rigtig go dag med din Helligånd og dit nye spirende sexliv og lad os se om de to, Helligånden og dit nye spirende sexliv kan fungere sammen. Er du ikke selv spændt på det?
#29391 - 11/03/2020 06:44 Re: Gerth Drost [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
NYHED

Hans K om min nye profil ´BØSSE EKSPERIMENTET´: " Endelig sprang du ud Gerth. lad os se om de to, Helligånden og dit nye spirende sexliv kan fungere sammen. Er du ikke selv spændt på det? "

Jeg har levet mit liv til og med idag helt uden orgasmer, men til trods for dette oplever jeg på det seneste flere gange en spontan mystisk behageligt kildende følelse omkring toppen af mine skuldre, nakke og hoved, der oftest sker hjemme? Jeg er enig med dig i, at Helligånden ikke vil den slags bi/homoseksualitet i mit liv. Den konflikt i mig selv stopper nu, fordi jeg mærker med Helligånden istedet et bedre ansvar om ære og kærlighed. Jeg fortæller jer ikke min længere forklaring på den fantasi om ´forkert´ sex, hvilket jeg nævnte noget om i emnet ´SEX?´. Nogen har fantasier om meget primitivt voldtægt, hvor de ikke rigtigt vil det. Jeg har levet stort set hele livet uden en fysisk berøring med folk. Jeg mener derfor, at det er en blanding af en instinktiv desperation som et stort behov for kropskontakt med mennesker, fortidens dårlige ting og spændingen ved unormal sex endda måske også uden kærlighed. Jeg har jo aldrig følt mig tiltrukket af mænds udseende med hår, muskler og maskuline træk i ansigtet? En sexet kvinde er altså mindre sandsynligt for mig i min modne alder nu, men noget i mig drømmer stadig om varme put under dynen med en kvindes frodigt bløde former. Du skrev engang tidligere en kritik om, at hvis jeg en dag finder en kvinde som min kæreste, så går det galt med mig? Du påstod senere med disinformation, at onani er usundt og psykisk sygeligt? Dog skrev du jo på et eller andet tidspunkt, at forholder en selv sig ikke til sin seksualitet, risikerer man dissotiaoiaviyyyv skizofreni? Der kan gå lang tid, før jeg som en mulighed møder den rette person til mig - Det varer længere tid før, vi har elskov med hinanden. Ingen onani havde nok føltes som et kropsligt helvede for mig, fordi virkeligheden sommetider føltes ligesom en lang sygdom. Menneskehedens dårlige behandling af planeten Jorden og hinanden minder om den lidelse. Jeg skrev om noget godt i emnet, hvilket min denne sidste fristelse intet er ligesom. Jeg ønsker faktisk min videre tilværelse med enten cølibat og/eller i fremtiden et parforhold med kun en kvinde på den fornuftige måde. Jeg er heteroseksuel. Som seksuelt uerfaren ved jeg ikke om, jeg kan ´tænde´ liderligt på en moden kvinde i almindeligt nærværende sex, men dette håber jeg på. I emnet ved min Facebook profil sletter jeg derfor alt det om - BØSSE EKSPERIMENTET - og bevarer tilføjelsen om en persons relevant hinduistiske visdomsord. Emnet ´SEX?´ har jo faktisk en god pointe om dette. Jeg har fornylig hurtigt slettet den sexprofil og jeg udlever derfor alligevel ikke dens indhold. Sådan er min nye overvindelse af dette. Der er noget om snakken i det om Helligånden, fordi den virker mest effektivt igennem mig, når jeg i sindet ikke dyrker fascinationen til en seksuel afvigelse fra normerne. At være et godt eksempel helt gennemført i mit tilfælde ligesom med alle projekt OPLYSTHED´s værdier i dens ideologi. Jeg må nøjes med kramning af min dyne om natten.

Om emnet ´sex?´ på side 51 bemærkede jeg tre mystiske sammentræf, der handler om begær og nu sammenfatter jeg det meget kort:

H nævnte et andet sted filosoffen Schopenhauer om nogle andre ting end dette her som ´verdens væren´, som jeg ikke kender til.

1. Jeg skrev blandt andet så: Jeg har opgivet min ulykkelige stræben efter noget/nogen. Min krop har behov for mad, men jeg lever stadig uden sex. Jeg har ikke behov for fysisk overlevelse her i verden, fordi jeg er evig. Lad ikke sexdriften styre dit sind. Begær er ikke kærlighed. Jeg kender eksempler på flere personers menneskeligt velfungerende hellighed med deres asketisk sexløse liv. En psykisk syg mand siger til mig: " Det er naturligt, at vi utilfredse altid vil have mere og mere som en stræben. Sex er ifølge videnskaben instinktivt et af de vigtigste behov for mennesket, fordi uden det med nogen bliver man deprimeret."

2. Senere undersøger jeg på internettet i Wikipedia´s Den frie encyklopædi noget om ham Arthur Schopenhauer: " Det at vi i det hele taget vil, er vores ulykke: hvad vi vil, er slet ikke interessant. Denne villen (grundfejltagelsen) kan imidlertid aldrig tilfredsstilles, hvorfor vi aldrig holder op med at ville, hvilket atter bevirker, at livet er en vedvarende jammer. Livet selv leder os konstant rundt med illusoriske tilfredsstillelser. Den egentlige forbandelse består altså i det at ville leve som et blindt begær, der for altid vil være umættelig og for altid vil bringe os lidelse. Den eneste vej ud er at fornægte viljen – ikke gennem selvmord, men gennem kunst og askese, som sætter viljen midlertidigt ud af kraft."

3. Cirka dagen efter at jeg havde skrevet emnet ´SEX?´, sagde uvidende om dette en bekendt tilhænger af den religiøse bevægelse om Hare Krishna (ISKCON) noget igen forunderligt relevant til mig med ordene: " Mennesker vil have for meget af ting, der ikke er godt. De stræber efter en illusion."

Ham den førnævnte psykisk syge mand har fortalt om hans store trang til hash på hverdage, festligt druk især ved weekenden og meget alkoholisk berusede damer (ligesom noget sexlegetøj) i byens natteliv som et tidsfordriv på grund af kedsomhed. Sex i en hvilken som helst form skal ikke være min næste flugtvej væk fra realiteten. Jeg bemærker her om ´viljen´, at faktisk har Krishna, Buddha, Jesus og ´Jeg´ noget tilfælles. Jeg springer bare ud i verden med OPLYSTHED.
#29398 - 13/03/2020 04:43 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
NYHED

Dette her er ment som en tilføjelse til på side 51 emnet ´SEX?´ og mit svar til Hans K side 52. I min Facebook profil laver jeg det hele til et emne med overskriften ´ÅNDELIGT ARBEJDE´:

Jeg synes, at der for mig lige er sket en ironisk drejning. Jeg har p.t. en førtidspension. Jeg cykler her til aften forgæves til mit kendte sociale væresteds cafe, hvis gæster er socialt udsatte, psykisk udviklingshæmmede/syge/hjerneskadede, skæve eksistenser og ensomme mennesker. Jeg låner der fra imorgen af et lokale til ´mit´ helt nye projekt OPLYSTHED, hvilket uden varsel skal lukke i to uger på grund af Corona virus krisen. Jeg var ellers officielt klar til uddeling af sedler i byens gader om projektet. Nu er jeg inaktivt alene hjemme i to uger, hvor jeg derfor ingen kontakt har med omverdenen. Her er intet familie, venner, kollegaer, bekendte, kæreste og andre, som mødes med mig socialt. Imorgen sover jeg for længe og jeg har ingen billige eller gratis steder at tage hen til blandt nogen. Men, jeg stikker ikke igen en konkret analsex dildo ind i min røv som en dårlig undskyldning, når jeg ikke er en del af samfundet. En offentlig bænk på Odense banegårds center ved bus, taxa og toge gør muligvis for ondt i min ryg hele dagen? Jeg snakker med en medejer af en almindeligt økonomisk for dyr cafe, som er tilhænger af økonomisk rigdom. Ham medejeren ønsker, at hans cafe ikke lukker i den krises tid. En ung bartender kvinde fortæller, at hun har ikke råd til dette, fordi hun har ikke en økonomisk opsparing eller gavmild familie igennem sådan noget og staten hjælper ikke ansatte personer i den slags private virksomheder. Hvad mon hendes materialistiske forbrug er? Jeg siger til ham: " Jeg tror, at grunden til regeringen her i Danmark med kun nogle anbefalinger endnu ikke har lavet en pandemilov imod jeres åbningstider, det er fordi, den mest kun er farlig for svage og gamle borgere. Dog muterede den hurtigt fra Corona virus til den nye V19 ligesom influenzaer. I princippet kan den vel også senere globalt udvikle sig til en ny dødbringende trussel imod hele verdenssamfundet, der er farlig for alle? Jeg har dog siden min pagt ved min 40 års alder som noget nyt levet uden sygdom og forkølelse? Helligånden repræsenterer altså noget modsat end sygdom både fysisk og psykisk. Danmark blev pludseligt i Europa værst ramt af denne virus. Politisk i Folketinget er der Venstrefløjen, der har humanistiske værdier og Højrefløjen er kun interesseret i penge og ting. Det lyder desværre som et stadigt kun lille kald til opvågning for menneskeheden? På den måde handler den epidemi nu om ideologien i folkets valg mellem menneskeliv eller finans? " Derefter giver han mig gratis på cafeens regning noget drikkelse. Gjorde han dette som en sælgers strategi, så jeg måske falsk føler mig mere specielt velkommen som gæst eller beviser det denne mands intention om medmenneskelighed? Gad vide om der kommer et stigende antal psykiatriske indlæggelser på grund af de ulykkeliges øgede isolerede tilværelse? Profeten Jesus var væk fra samfundets fællesskab på hans ørkenvandring. I nat fortæller nyhederne, at med forhandlingerne er Folketinget nu enige om, at de måske som en lovgivning med tvang snart lukker alle cafeér, værtshuse og pub´s med mere. De har allerede stoppet for en tid næsten alle kommunale tilbud inklusiv det kulturelle.

Alligevel griner jeg istedet for medlidenhed og selvmedlidenhed, da det ellers havde været en sindslidelse i sig selv. Istedet for panik, tænker jeg nu som et optimistisk ´lys´ håbefuldt i løsninger igennem det scenarie. Jeg opdager derefter lykkeligt følgende relevante information i et online leksikon: " Lediggang er roden til alt ondt - TALEMÅDE, Når man ikke foretager sig noget nyttigt eller fornuftigt, skaber man let problemer for sig selv eller andre, fx fordi man af kedsomhed fristes til uacceptable handlinger." Pointen med det hele her er, jeg ved som noget nyt, at projekt OPLYSTHED er mit kald i livet. Jeg kalder ikke denne oplevelse for min åbenbaring, fordi til tider sker Helligåndens virke som noget anderledes end det.

Fat mod mine kære medmennesker.
Side 52 af 54 < 1 2 ... 50 51 52 53 54 >

Seneste indlæg
Klima- og Corona-krise
af Arne Thomsen
28/03/2020 12:30
Gerth Drost
af Gerth
27/03/2020 22:27
Mellemrummet
af Simon
27/03/2020 14:39
Lyser på vej
af Simon
27/03/2020 14:14
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
07/03/2020 03:30
Nyheder fra DR
Corona sætter forældredrømmen på pau..
29/03/2020 11:20
Fransk premierminister lover flere inten..
29/03/2020 11:04
STIL SPØRGSMÅL til danskere i Italien:..
29/03/2020 10:21
105 danskere hentet hjem med særfly: ..
29/03/2020 10:19
Teenager fundet død - 32-årig mand er ..
29/03/2020 10:18
Nyheder fra Religion.dk
Coronarestriktioner set fra et løgstrup..
27/03/2020 06:00
Er min mand og jeg stadig islamisk gift?
26/03/2020 11:45
Kan man ifølge islam hævde, at corona ..
26/03/2020 05:55
Hvordan har slavehandel påvirket det re..
25/03/2020 06:12
Donald Trump iscenesætter sig selv som ..
24/03/2020 05:54