annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11849753
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2164550
Et andet syn 1858940
Jesu ord 1430006
Den Evige Filosofi 1226344
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 128 gæster og 137 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 14 1 2 3 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29362 - 07/03/2020 02:01 OPLYSTHED ( ny version )
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
OPLYSTHED

Målgruppen:
Uden religion tror vi på: Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et. Man kan ikke forklare struktureret alt om det guddommelige som virkelighed, men der er ingen guddom ( gud eller gudinde ). Det guddommelige og hellig ånd handler ikke om hvem/hvad, at ens egen identitet er, men i stedet hvor folket er lige i fællesskab som den, jeg er. Frelse handler blandt andet om befrielse i sindet. Der er sådan et kærligt forhold til det guddommelige, livet, en selv, hele menneskeheden og´alt´ som Riget. Her er ikke åndeligt behov for religiøse love, traditioner, bygninger, ting, ritualer, identiteter og religioner-trosretninger. Projektet oplyser ikke om de påståede hellige skrifter, fordi samfundets videnssystem i forvejen har en generel dannelse af folket om blandt andet det.

Vi synes, at verden bliver til et bedre sted uden: Afgudsbilleder (ikoner), flerguderi, dyrkelse af det okkulte, tilbedelse af mennesker, materialistisk overforbrug af Jordens ressourcer, forurening, hor, usund livsstil, giftig tobaksrygning, alkoholisk druk, euforiserende stoffer, falske budbringere, kriminalitet, krig, overbefolkning, dårlige informationer i massemedierne, mishandling på dyr, vold, egoisme og ondskab.

Formål:
Hvad er projektets cafe? Det er et anonymt sted for folk med interesse i spiritualitet, det intellektuelle og selv-realisering med mulighed for individualistiske uenigheder som fredelige diskussioner, debat, samtaler og frie fortolkninger. Hav sympati, empati og næstekærlighed med også noget viden som forståelse om medmenneskelig etik og moral. Velkommen til et socialt fællesskab om dybsindige og private emner. Man kan også udfordre sine egne overbevisninger, bidrage med oplysninger, vejlede eller inspirere hinanden. Både de projektansvarlige, personalet og gæster er alle lige vedrørende race, køn, status i samfundet, alder, seksualitet, etnicitet, nationalitet og kropslig/psykisk tilstand. Penge er intet værd sammenlignet med folket. I cafeen holdes ingen aktiviteter og dermed også for at undgå dikterende foredrags og prædikener. I mødet med hinanden bestemmer vi selv, hvad emnerne skal være og med mulighed for at få nogle sociale relationer. Det er ikke et madsted, politisk og heller ikke en læseklub. Kan nogen hjælpe frivilligt eller samarbejde med dette?

Regler: Priserne skal være billige nok eller måske er drikkelsen gratis. Stoffer, rygning af tobak og alkohol er ikke tilladt. Telefoner og andre støjende ting skal være slukket. Intet salg af alternative behandlinger. Ingen reklamer. Ingen alderskrav. Her skal man ikke missionere eller rekruttere for noget og der må ikke være psykisk manipulerende indtryk. Der kræves ikke medlemskab af gæster.

Delmål:
At være en nonprofit organisation, hvor der er plads til relevante arrangementer både udenfor cafeens åbningstider og / eller samtidigt i andre rum i samme bygning.

Hovedmål:
Det fungerer som en offentlig institution for borgere.

Dets grundlægger er Gerth Drost.
#29363 - 07/03/2020 02:10 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Seneste opdatering 28 november 2019.

INFORMATIONER

Symbol: En sol med tolv stråler.

Der lånes et rum på følgende adresse : Jernbanegade 26B, Odense C, 1 sal. Tryk på dørtelefonen ved navnet Ungegruppen - Der er dog ingen alderskrav.

Åbningstiderne er fredage hver uge fra klokken 18.00 - 21.00.

En kop kaffe koster fem kroner kontant. Te tre kroner.

Bliv medlem af Facebook gruppen med samme navn.
#29364 - 07/03/2020 02:17 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Emnet er fra 8 september 2018.

SAMLING AF MENNESKEHEDEN

En ung kvinde kontakter mig pludseligt en sen aften, fordi hun genkender mig fra gaden om dette projekt og spørger: " Er det en ny religion? " Jeg svarer: " Nej. Det er ikke noget religiøst. Jeg er ikke medlem af en religion men, jeg tror på, at der er noget spirituelt større end alt som det guddommelige, hvilket for mig ikke er det samme som religiøsitet. Projektet skal handle om noget større end mig selv og min personlige tro." Hun fortæller, at hun er i familie med to personer fra forskellige religioner og en spiritist og spørger: " Kan alle være gæster også folk fra forskellige religioner? " Jeg svarer: " Ja. Alle forskellige ikke-troende og troende er velkommen men kun, hvis man kan opføre sig ordentligt ifølge reglerne som åbensindet med en relevant nysgerrighed om projektet, fordi der kan stadig endnu være meget forskel på, hvor hellige folk er.

Det er ligesom med hendes familie, som kan mødes i samme hus til trods for deres forskelligheder. På denne måde kan menneskeheden forenes og hjælpe på verdensfred.
#29365 - 07/03/2020 02:22 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Emnet er fra 17 september 2018.

DENNE NYE FORBINDELSE MELLEM MENNESKER

En person sagde: " Projektet, som du laver, det er et nyt koncept."

En moden mand kommenterer dette: " Dit projekt lyder meget fornuftigt, fordi det er en demokratisk måde at snakke om tingene på, men FN er ligesom dette projekt, som du vil lave. FN handler om menneskerettigheder på en demokratisk måde og at man der kan enes med hinanden om forskellige emner forenet."

Jeg svarer: " Projektet kan ikke sammenlignes med FN, fordi FN debatterer kun politik. FN diskuterer ikke analytisk meget om filosofiske, psykologiske, sociologiske, spirituelle, antropologiske og andre dybsindige emner på forskellige områder. Derfor kan FN ikke udtrykke den selv som værende medlem af en bestemt religion eller imod religion. I politik er det flertallet af stemmer om en bestemt sag, der vinder, men i en retfærdig diskussion mellem mennesker er det ikke altid sådan bestemt om hvem, som har ret eller uret. Dog ligesom med et demokrati burde et individ ikke misbruge sin ytringsfrihed imod fællesskabets interesser her. FN er politik med kun politikere som deltagere. Dette projekt her er til for borgere i samfundet og hvorfor? Når der kun følges med i nyhederne og andre massemedier som informationer om politik, samfundet, sindet og så videre, så mangler der den ægte menneskelige kontakt med blot nogen om det, hvilket kan være ensomt alene for en person. Derfor har projektet på mødestedet plads til folks personlige historier, overbevisninger, meninger, argumenter til hinanden og private samtaler. Der er tale om socialt samvær som folk ved et konkret sted, hvor vi faktisk der kan være sammen om en fælles spirituel interesse og så er der også for nogle eller mange en mulighed for at få noget trøst fra nogen ved et ægte møde ansigt til ansigt."
#29366 - 07/03/2020 02:25 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
Emnet er fra 17 september 2018.

IKKE HELLIG KRIG

Flere folk spørger: " Du kan risikere, at folk bliver aggressive imod hinanden eller, hvor nogen fra en religiøs sekt kun vil forsøge at omvende folk til en religion/trosretning? "

Jeg svarer: " Jeg anbefaler, at dette ikke sker. Noget af meningen med dette projekt er, at folk kan lære at diskutere fredeligt og med respekt for hinanden. At der kan ske gode forklaringer og argumenter. Vi har sammen mulighed for at udfordre vores tvivl og overbevisninger og forhåbentligt lære noget godt af det."
Side 1 af 14 1 2 3 ... 13 14 >

Seneste indlæg
Så er der linet op...
af ABC
03/10/2023 13:18
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
03/10/2023 13:17
Hvem lavede Gud...
af Arne Thomsen
03/10/2023 12:25
Kaldet fra det høje...
af ABC
03/10/2023 07:35
Gud er kærlighed...
af ABC
03/10/2023 07:34
Nyheder fra DR
To mænd kendt skyldige i voldtægt af u..
03/10/2023 15:32
Armenien vil tilslutte sig Den Internati..
03/10/2023 15:19
Vindfølsomme køretøjer forbydes at kr..
03/10/2023 14:52
Aarhus Universitetshospital udnævner ny..
03/10/2023 13:54
Pas på glat føre: Vand på vejene fler..
03/10/2023 13:18
Nyheder fra Religion.dk