annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5575139
Et andet syn 1275914
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1108189
Jesu ord 901240
Spirituel omsorg 824889
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 73 gæster og 23 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30164 - 01/06/2020 20:03 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne og Gerth

Hermed en invitation til denne tråd 🍺

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topi....html#Post30163

Nogle gange formår jeg altså at tænke ganske logisk ler heart blinker

https://www.youtube.com/watch?v=IrGqd_fcI4k

Alt godt fra havet til alle halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=4ZtihFRxK28
Hvem kan følge med mig stortchock

Selv Gud må stoppe op og klø sig i nakken - 7 tegn - hvad mon det betyder hjælp

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30190 - 06/06/2020 21:41 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arne: "Du har haft en/flere store og gode oplevelser, som sætter dig fri af diverse religioner og alene fokuserer på, hvad du kalder: Helligånden. Udadtil har det ført dig til et medmenneskeligt projekt. Hvis det også er en misforståelse, kunne du så ikke rette det?"

Du har misforstået OPLYSTHED´s beskrivelse om dets generelt kulturelle formål og tilmed alle mine emner, fordi du stiller et personligt spørgsmål til jeg, men projektet handler ikke om mig selv. Mit eget liv er i det hele taget derfor her irrelevant. Dermed har jeg heller ikke en særlig status i den slags åndelige arbejde, hvor der ingen religiøse/spirituelle ledere er. Dog svarer jeg på dette i din tråd et andet sted, hvor du spørger om det samme.
OPLYSTHED fokuserer ikke på Helligånden. Den har blandt andet det nye begreb som en trehed: Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et.
#30211 - 09/06/2020 14:28 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
DET IND ELLER UDAD OG OMVENDTE

OPLYSTHED vil ikke aggressiv revolution og reformation men istedet den fredelige nyformationen. Forrige emne ´troldspejl´ handlede blandt andet om noget i nutiden nyt rebelsk adfærd i USA som et der anarkistisk symptom på befolkningens paranoide mistro imod den fjendtligsindet overmagt ifølge deres kollektive konspirationsteori om medicinalindustrien. Kort tid efter mine skriverier angående det ser jeg TV programmet fra DR - Kampagnen imod klimaet - og den er om nogle bureaukratiske beviser på noget lignende i olieindustrien. Senere i fjernsynet fortæller flere nyheder om både et dansk politis og en berømt politikers korruption som skandaler. Derefter har i hele verdens massemedier nyheden igen om noget folkeligt oprør med store ulovlige demonstrationer, hærværk, plyndring af butikker, vold og vrede mod USA´s regering imod det hvide menneskes undertrykkende racisme. En tilfældigt mand med faktisk enten et halvt eller helt hvid udseende udtrykker i et interview hans medfølelse: "Vi fortsætter sådan kampen imod ordensmagten og militæret, så længe det er nødvendigt, fordi det er den eneste måde, at man bliver rigtigt hørt på af den slags elitære personer." På TV2 News siger journalisten: "De sorte amerikanere bor mest i de fattigste områder med således et dårligere uddannelsessystem og elendige boliger (ghetto miljø), hvor de nu ønsker ligestilling i dette land." Nu spreder denne nye bevægelse sig til verden med folk, som forenes med forskellige hudfarver. Det sker derfor muligvis vedrørende et større formål end kun racediskrimination og jeg forklarer ydermere her dette om lidt.

Biblen, NT - Matthæus: "Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender. Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke værd, og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke værd."

Biblen, NT - Matthæus (Jesus ord om de sidste tiders tegn): " Når I hører krigslarm og rygter om krig, så lad jer ikke skræmme. Det skal ske, men det er endnu ikke enden. For folk skal rejse sig imod folk, og land imod land, sted efter sted skal der komme jordskælv, og der skal komme hungersnød. Dette er begyndelsen på veerne. Man skal udlevere jer til domstolene, og I vil blive pisket i synagogerne, og I vil blive stillet for statholdere og konger. Og når de fører jer for retten, skal I ikke på forhånd bekymre jer om, hvad I skal sige; men det, som bliver givet jer i samme stund, det skal I sige; for det er ikke jer, der taler, men Helligånden. Men den, der holder ud til enden, skal frelses."

DSL ordbogen om ordet ´konflikt´: "1. Psykisk tilstand hvor to eller flere uforenelige eller modstridende ønsker, motiver, impulser el.lign. gør sig gældende samtidig hos et menneske.

2. (voldeligt) sammenstød mellem to parter fx mellem familiemedlemmer eller befolkningsgrupper."

Wikipedia, Den frie encyklopædi om ordet ´krise´: "Betegner en problematisk forandringssituation forbundet med et vendepunkt. Begrebet bruges i mange sammenhænge."

De globale demonstrationer for sorte mænds og kvinders demokratiske menneskerettigheder imod racehad, opfatter jeg, at et sådan emne, det udvikler sig til flere andre ting ligesom i årtiet 1968 - 1978, hvor det idag bliver meget mere generelt omfattende for både menneskeheden og planeten Jordens tilstand.

Om ´stop racisme´ kampen opdager jeg på grund af det i massemediernes billeder flere ord om noget andet mindst ligeså vigtigt endvidere for menneskehedens lighed på skiltene med tilføjelserne: "Freds tegnet - Accepter sorte transer - Et hjerte symbol på kærlighed - Alle er lige - Når uretfærdighed bliver lov, bliver modstand pligt." Der er dem, som beskriver den nuværende trængsel som noget forfærdeligt på grund af uskyldige menneskers tragiske omstændigheder igennem den, men det varsler også et nyt oplysende håb. Det virker måske snart værre i landende udenfor Norden, Europa og Vesten med deres ekstreme klasseforskel. Bemærk, det med modstand mod nogen/noget lyder udfordrende som en del af omvendelsen. Selv profeten Jesus protesterede imod religiøse ledere og pengemisbrug med hans Kristus kærlige budskab om fred og fællesskab. Tænk gerne optimistisk følgende: Folket er dog ikke endnu nok bevidste om hvordan, at man optimalt håndterer vores nuværende ønske om et bedre sted for alle og redning af naturen, hvor en hel del derfor endnu afreagerer frustreret sådan. Vi må aktivt gøre en god forskel, så der kommer en bedre tids fordragelige medmenneskelighed ved denne frelsende begivenhed.
#30214 - 11/06/2020 19:17 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Har du noget imod mennesker som sidder og drikker en flaske portvin og tænker...hvad skal al denne vold gøre godt for ler Har du nogensinde trænet karate blinker Burde alle ikke lære at forsvare sig 🍺

https://www.youtube.com/watch?v=Y_RCvsiavuM

Det er meget få mennesker som jeg har gjort fortræd, men det er da sket, og det fortryder jeg bitterligt, men jeg kan ikke ændre på fortiden, så...hvad skal jeg gøre?
Ofre en due stortchock

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30265 - 23/06/2020 22:17 Re: OPLYSTHED ( ny version ) [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
EN BEDRE VERDEN

A: "Det kunne blive interessant, hvis du møder min professor ven, fordi han har let taget en Ph.d. på flere forskellige fagområder. Ham kan du muligvis samarbejde med i projektet."

Jeg svarer: "OPLYSTHED kræver ikke, at man har en uddannelse. Folk er forskellige, hvad angår intelligens, viden, livserfaring, visdom med mere, hvilket gavner samfundet for både dets individ og fællesskab. Ligesådan sker Helligåndens møder gerne helst som en lærerig proces med vores forskellige synspunkter om noget. Gid de med top faglighed er velfungerende sammen med andre, som har høj medmenneskelighed og der er tilmed også dem til både det ene og det andet på grund af mangfoldighed. Dog er i velkommen til, at folk på forskellige fagområder skriver om projektets kulturelle indflydelse for mennesket og/eller vil du undervisende tale om dette foran mange? "

L: "Projektbeskrivelsens potentiale er stort, fordi den handler jo om hele menneskeheden i hvad, som alle faktisk grundlæggende ønsker. Det lyder ydermere endda som et behandlingssted, fordi en sådan snak med hinanden, det virker altid godt for ens følelser, tanker og personlige udvikling? "

Jeg svarer: "Her er ingen genereliserende kontrol over borgere selvom, at vi ved enighed forsamles med denne ideologi, men hvor der dog alligevel kan være forskellige holdninger om det samme. Især på grund af egoismen opfører mennesker sig stadig idag på en dumt ondskabsfuld måde imod andre. Jovist, i en eller anden grad helbreder Helligåndens kraft, vejledning og inspirerende kilde imod den slags sygelige tendenser."
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >

Seneste indlæg
Vi tolker det åndelige for åndelige
af Hanskrist
22/10/2020 20:13
Kommunikationen her på Trosfrihed.dk
af Arne Thomsen
22/10/2020 18:09
Samtaler omkring bålet...
af Hanskrist
20/10/2020 18:21
teologi - filosofi - videnskab
af Hanskrist
20/10/2020 16:52
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
20/10/2020 13:11
Nyheder fra DR
USA: Russiske hackere har været på spi..
22/10/2020 23:45
Sidste chance i 'Music City': Følg den ..
22/10/2020 23:40
Kjær med i Milan-sejr i Skotland
22/10/2020 23:20
Oprørsleder i Danmark: 'Jeg er måske e..
22/10/2020 23:01
LÆS SVARENE om vilkårene i fængslerne..
22/10/2020 22:42
Nyheder fra Religion.dk
Hvad kan buddhismen lære os om ro?
19/10/2020 06:36
Ritualers sociale betydning er omskærin..
14/10/2020 06:00
Forsker: Konspirationsteorier og religio..
13/10/2020 06:00
I år blev konfirmanderne voksne 
12/10/2020 06:30
Paven fordømmer neoliberalisme og “ha..
07/10/2020 06:33