annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4463343
Et andet syn 1171924
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 933166
Jesu ord 816921
Spirituel omsorg 772589
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
0 registrerede 5 gæster og 114 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 49 af 49 < 1 2 ... 47 48 49
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29053 - 09/01/2020 07:37 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Her er den bedre version, fordi jeg kunne ikke ændre/slette den anden nyhed på side 48.

EKSTRA NYHED

Her er en vigtig tilføjelse til side 48 om mit emne ´himmeriget er nu og her´:

I tidsperioden jeg skriver denne tekst, siger skørt en yngre mand på en social væresteds cafe til mig: " Jeg spiser dig." En ældre kvinde ved siden af kommenterer på det: " Ja, det er kannibalisme." I dette emne her skete der noget, hvor jeg udfra min intuition tænkte på andet og ydermere undersøgte jeg derfor sagligt mere om det hele uden endnu et kendskab til dets samlede betydning. Jeg uddyber det:
Citatet fra lignelsen om ´den fortabte søn´ hvor han vendte hjem er der to vers om et festmåltid som mad. V23 - og kom med fedekalven, slagt den, og lad os spise og feste. V30 - da han kom, slagtede du fedekalven til ham.
En type zombi spiser levende mennesker som mad.
Jonas blev slugt af en stor fisk som mad.
Det er tre forskellige eksempler på noget om mad.
Der er forskel på den teologiske forståelse af nadveren mellem kirkerne. Den sidste nadver var Jesu sidste måltid, hvor han skærtorsdag delte brød og vin som mad med sine disciple. Den var et religiøst fællesskabs måltid, der genfindes i den kirkelige nadver. Brødet og vinen betyder også Kristi legeme og blod om Jesus død ved korsfæstelsen på en træpæl om syndernes forladelse og opstandelse til nyt liv som Kristus (frelser). Det er ligesom med dåben om Helligånden. Jeg sammenligner det med lignelsen ´den fortabte søn´, hvor død og liv nævnes om hans forvandling.
Jesus brugte Jonas som eksempel til forudsigelse af hans egen død og opstandelse med tallet tre. Kristendommen er kendt for treenigheden. Denne trehed handler om enhed med Gud (Det guddommelige). Sådan en samhørighed er Helligånden en del af ligesom, at den er med folk i et fællesskab. Det ligner lignelsen om ´den fortabte søn´, som genforenes med hans far.
Som rodløs var jeg ikke en del af noget. Fornylig sagde en bekendt til mig: " Nu finder du et socialt netværk."
#29060 - 09/01/2020 18:51 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Glem alt om mit forrige emne ´himmeriget er nu og her´. Her er en bedre version af den:

HIMMERIGET ER NU OG HER

Del 1.
Der er i samfundet de socialt udsatte, udstødte, outsidere, ensomme og forpinte mennesker, hvor jeg har oplevet noget lignende som en fremmedgørelse, hvilket jeg sammenligner med heltens rejse. Der er ved Biblen et brug af patriarkalsk sprog med metaforer, symboler og lignelser om nogle religiøse ledere med påstået autoritet fra en almægtig gud, hvilket borgere i nutidens demokratiske lande for menneskerettigheder fortolker på forskellige måder, som man selv vil. Især religiøse sekter tror umoderne på Guds vilje som en overmagt, hvilket de misbruger mod deres egne medlemmer. Jeg er et selvstændigt individ, som interesserer mig for et medmenneskeligt fællesskab.

Over tre døgn sker følgende:
1 - Jeg plejer ikke at se uhyggelig ting som underholdning. Jeg ser dermed som noget usædvanligt for mig en gyselig splatterfilm om zombier på en dommedag. Jeg sover gerne trygt om natten og derfor har jeg ikke lyst til flere tanker om dens ulækkert skrækscenarier.
2 - Jeg snakker dagen efter med en person, som jeg længe ikke har mødt. Vi har har en lille samtale i hvilken, han siger ordet ´zombie´ og det minder mig tilsyneladende desværre igen om filmen fra før. Jeg synes, at det er forunderligt mystisk men, hvis det er et tegn, skal det ske klart og tydeligt igen?
3. Den næste dag på internettet læser jeg på et forum for ytringsfrihed om alt mellem himmel og jord en anonym profils sarkastisk kommentar til nogen i en tråd med overskriften ´meningen med mit liv´: "Profeten Jesus var en fortaler for kannibalisme, hvor tilhængere rituelt drak hans blod og spiste af hans legemes kød ligesom zombier."

Jeg undrer mig over, at dette lyder ligesom profetens Jonas tegn i Biblens GT. Jeg opdager derefter en afklaring, som jeg forstår meget allegorisk (billedligt):

En del af kristnes trosbekendelse er: "Pint under Pontius Pilatus, korsfæstet, død og begravet, nedfaret til dødsriget, på tredje dag opstanden fra de døde, opfaret til himmels, siddende ved Gud Faders, den Almægtiges, højre hånd, hvorfra han skal komme at dømme levende og døde." Matthæusevangeliet om Jesus ord:" Ligesom Jonas var i maven på den store fisk i tre dage og tre nætter, sådan skal Menneskesønnen være i jordens hjerte i tre dage og tre nætter."

Og så finder jeg lidt senere på internettet et citat fra Lukasevangeliet, NT - Jesu lignelse om den fortabte søn vender hjem. Det er den tredje og sidste af tre lignelser, der alle er om noget, der mistes, som findes igen: "Mit barn, du er altid hos mig, og alt mit er dit. Men nu burde vi feste og være glade, for din bror her var død, men er blevet levende igen, han var fortabt, men er blevet fundet."

I tidsperioden jeg skriver denne tekst, siger skørt en yngre mand på en social væresteds cafe til mig: " Jeg spiser dig." En ældre kvinde ved siden af kommenterer på det: " Ja, det er kannibalisme." I dette emne her skete der noget, hvor jeg udfra min intuition tænkte på andet og ydermere undersøgte jeg derfor saglig mere om det hele uden endnu et kendskab til dets samlede betydning. Jeg uddyber det:
I citatet fra lignelsen om ´den fortabte søn´ hvor han vendte hjem er der to vers om et festmåltid som mad. V23 - og kom med fedekalven, slagt den, og lad os spise og feste. V30 - da han kom, slagtede du fedekalven til ham.
En type zombi spiser levende mennesker.
Jonas blev slugt af en stor fisk.
Det er tre forskellige eksempler på noget om mad.
Der er forskel på den teologiske forståelse af nadveren mellem kirkerne. Den sidste nadver var Jesu sidste måltid, hvor han skærtorsdag delte brød og vin som mad med sine disciple. Det var et religiøst fællesskabs måltid, der i nutiden sker ved den kirkelige nadver. Brødet og vinen betyder også Kristi legeme og blod om Jesus død ved korsfæstelsen på en træpæl om syndernes forladelse og opstandelse til nyt liv som Kristus (frelser). Det er ligesom med dåben om Helligånden. Jeg sammenligner det med lignelsen ´den fortabte søn´, hvor død og liv nævnes om hans forvandling.
Jesus brugte Jonas som eksempel til forudsigelse af hans egen død og opstandelse med tallet tre. Kristendommen er kendt for treenigheden. Denne trehed handler om enhed med Gud (Det guddommelige). Sådan en samhørighed er Helligånden en del af ligesom, at den er med folk i et fællesskab. Det ligner lignelsen om ´den fortabte søn´, som genforenes med hans far.
Som rodløs var jeg ikke en del af noget. Fornylig sagde en bekendt til mig: " Nu finder du et socialt netværk."

Del 2.
En pater er en katolsk præst eller munk, der betyder ´fader´ ligesom profeten Jesus fra Gud familieære kærlighed til mennesker om barmhjertighed, nåde og tilgivelse. Kristendommens maskuline treenighed Fader, Søn og Helligånd handlede om et kærligt forhold mellem Gud og menneskeheden. Der er forskel på sønnens og faderens kærlighed til hinanden, fordi menneskets sind er begrænset, altså dermed mindre end Guds bevidsthed. Sønnen er barnet, hvor hans far er en forældre til ham, så derfor er de ikke ens.

Der noget smukt ved det, at man er forskellige som individer og sådan lige elskværdige. Ubetinget kærlighed er objektiv overfor alt ligesom, når Helligånden virker igennem forskellige individer samtidigt og den kan tilgive alles synder uden en dømmende straf.

Begær er ikke kærlighed. Begær er en persons stærke behov for at eje ting, opleve noget bestemt eller have nogen, hvilket især er om sexlyster ligesom med forelskelsens sindssyge og sommetider også en besiddertrang. Det onde sker, når nogen begærligt er skyld i enten andres ubehagelige lidelse eller sin egen og som en ekstra mulighed begge dele. Personlig kærlighed mellem mennesker sker som noget selvisk. Det ene udelukker dog muligvis ikke det andet. Måske jeg en dag finder mig nogle venner, sexpartnere og/eller en kæreste-kone, som jeg på en subjektiv måde synes godt om i mit privatliv, hvor jeg tilmed arbejder åndeligt med projekt OPLYSTHED for folket. Kærlighed betyder mere end egoismen. Elsk derfor mennesker, som opfører sig selvisk, fordi ´Jeg´ er jo det evige selv.

I verden bedømmer man hinanden på forskellige måder. Men, om Gud ( Det guddommelige ) er der vel heller ingen grund til selv at dømme noget selvskabt, der kommer fra en selv, fordi det havde været som at dømme sig selv? Således er Det guddommelige en perfekt kærlighed. Menneskers ondskab, egoisme og psykisk sygdom sker blandt andet på grund af deres dårlige selvtillid og værd, når de ikke tror på en guddommelig vilje i dem selv." T kommenterer:" Min forståelse af Johannes 3:16 er, at det er mennesket, som dømmer sig selv." Jesus udtrykte symbolsk en uselvisk kærlighed som den selvopofrende Kristus for mennesket og dens synder. Jesus valgte frivilligt dette håb, der er dåbens betydning om menneskehedens frelse sammen med Guds vilje. Han udtrykte uden dom Guds rene kærlighed til mennesker, der er skabelsen.

Det nye begreb ´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler også om et lignende kærligt forhold. Det er aldrig nok med kærlighed til kun sig selv helt alene, der kan sammenlignes med en tomhed, hvor der ingen/intet er at elske. Jesus brugte sommetider ordet ´broder´ som det spirituelle eksempel på, at alle næstekærligt burde være ligesom en familie, hvilket jeg er enig med ham i. Dog er ´familiær´ kærlighed en for begrænset beskrivelse på relationen mellem os og den større ´Gud´ (Det guddommelige). Jeg kalder ikke folket for Guds børn, fordi det lyder som en manglende modenhed om voksne mennesker, som er myndige. Jeg har derfor et personligt ansvar for mit eget liv og kollektivt blandt jer i samfundet som noget socialt med rimeligt nok kærlighed, etik, moral, empati, fornuft og omsorg. Det guddommelige har ikke et menneskeligt køn. Det er også for små ord, som jeg sommetider bruger i flere af mine bønner, der ikke er ment som et egoistisk begær, når jeg lyder ligesom et ægteskab med ordene - Min evigt elskede. Jeg tror, at meningen med livet er kærlighed.
#29064 - 09/01/2020 21:13 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Du er meget optaget af helte - hvordan kan det være ler Har du brug for en helt i dit liv halvfuld Mon du kan bruge mig blinker

https://www.youtube.com/watch?v=bYqNPe6EPaU

Er jeg helten i dit liv eller er du helten i mit liv - kan vi finde et kompromis? Den raske læger den syge...HansKrist må vist på banen med sin ubibelske måde at se på tingene hjælp

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 49 af 49 < 1 2 ... 47 48 49

Seneste indlæg
Sikhisme
af Arne Thomsen
27/01/2020 22:27
Lyser på vej
af somo
27/01/2020 20:20
Mellemrummet
af Simon
25/01/2020 13:41
Mening med mit liv?
af ABC
24/01/2020 17:58
At være KIRKE i verden
af ABC
22/01/2020 21:20
Nyheder fra DR
Kommune fyrer medarbejdere: Beder frivil..
28/01/2020 09:10
Kina kræver undskyldning for en illustr..
28/01/2020 08:50
Efter skinneslibning: Klagerne vælter s..
28/01/2020 08:30
Byboere bør betale for ældre på lande..
28/01/2020 07:01
Dna-prøve tvinger belgisk ekskonge til ..
28/01/2020 06:42
Nyheder fra Religion.dk
Immigrantmuseet fortæller sikhernes dan..
28/01/2020 06:19
Jair Melchior: Minoriteter er vigtige i ..
27/01/2020 06:33
En rejse i krydsfeltet mellem overmodig ..
26/01/2020 22:00
Kinesisk nytår 2020: Lykke og rigdom ve..
23/01/2020 11:13
Oversigt: De 12 kinesiske dyretegn
23/01/2020 06:25