annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5612179
Et andet syn 1277560
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1111518
Jesu ord 902978
Spirituel omsorg 825883
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 71 gæster og 20 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 48 af 60 < 1 2 ... 46 47 48 49 50 ... 59 60 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28904 - 25/12/2019 19:42 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jesus blev født på et tidspunkt, og nok ikke i en stald, men hos sine forældre...Josef og Maria...så hvor vil du hen med din religionskritik? Ingen kender Jesus historie. Der er brygget meget kaffe på den kop bønner.

Nu står du så frem og siger...ja...hvad siger du?

Du vil ikke dyrke sex med dyr, og det er nok meget godt, for det kunne jo gå grueligt galt, hvis du forsøgte at forgribe dig på en abe ler

Måske du skulle komme op i omdrejninger og lade Hanskrist om religionskritikken - det har han vist mere forstand på blinker

Mon Jesus kunne danse stortchock

https://www.youtube.com/watch?v=KHIUeOfFHkw

Jeg er vist i en katagori for mig selv...

I min familie er der ikke tradition for at invitere fremmede med til julemiddag, men det er der heller ikke i kongefamilien...måske de skulle lade et par hjemløse komme på besøg yeah

Kan du danse halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=NxvitcKRs-E

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28913 - 27/12/2019 23:40 Re: Gerth Drost [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Selv om jeg synes, at din kommentar lyder sædvanligvis med provokation manipulerende som en antagende konstatering (formodning) i monolog uden kommunikation, svarer jeg alligevel, fordi der faktisk er noget interessant i det og jeg har intet andet at lave lige nu:

Hans K: " Hvis du indleder et seksuelt forhold med en kvinde kommer din helligånd på prøve, og du vil erfare at du nok må revidere alle dine tanker om helligånden, ja måske du vil ende med at opgive ånden din helligånd."

Nej! Intet kan true Helligånden. Emnet sex var sandsynligvis et tabu i profeten Jesus tid, der ikke er ligesom i vores samfund idag om ytringsfrihed. I Biblens nye testamente om ham og noget af hans kamp imod den metaforiske Satan: " Igen tog Djævelen ham med sig, denne gang til et meget højt bjerg, og viste ham alle verdens riger og deres herlighed og sagde til ham: »Alt dette vil jeg give dig, hvis du vil kaste dig ned og tilbede mig.« Da svarede Jesus ham: »Vig bort, Satan!" Man kender ikke til Jesus seksualitet. Ligesom Buddha´s liv i cølibat fremstiller Biblen Jesus liv som kysk til trods for fra nogen i nutiden nye ideer om, at han havde et seksuelt forhold til Maria Magdalene på grund af flere nyere arkæologiske fund af evangelier, hvilke kristne kirker ikke vil godkende. Jeg har set en filmtrailer om den katolske munk Martin Luther, som senere blev til den protestantisk reformator for Kristendommen og gift med en kvinde. Idag må folk fra femten års alderen i Danmark ved lov som en menneskerettighed have fri sex uden ægteskab, hvilket jeg tror, du støtter med din påståede moderne religiøsitet? Men i eksempelvis USA er det samme først tilladt i den myndigt voksne alder, når individet er atten og det opfatter jeg som fornuftigt. Jeg har aldrig oplevet en lykkelig forelskelse som den naturlige sindssyge i personlig kærlighed eller et begær til seksuelt attraktivt nogen med ´god´ sex men, jeg er som seksuelt uerfaren åben for et oplyst parforhold til et modent nok menneske, som har noget åndeligt tilfælles med mig. Endnu eller hele resten af mit liv må jeg nøjes med Helligånden kun mit uselvisk kærlige forhold til Det guddommelige og menneskeheden. En god bekendt har sagt: " Du skulle have levet for flere hundrede år siden, fordi så passede du ind i en munkeorden ligesom en familie, hvor de hjalp hinanden med tingene." Jeg vil ikke melde mig ind i en munkeorden idag, fordi dette kræver, at man er med i en religion. Sex er instinktivt ikke det onde i sig selv men, der er folk, som lider af noget psykisk og/eller fysisk på grund af deres afhængighed til det som en dårlig konsekvens.

Du har et andet sted skrevet om mig: " På din vej." Jeg har på det seneste sagt, at jeg i mit sind er Herren over kun min krop. Fornylig sagde du: " Du er verdensmester i dit eget liv......Bare et godt råd til dig Gerth, forfølg nu at blive verdensmester i dit eget liv." Hold venligst op med det. Jeg skal ikke blive til en discipel. Jeg skal ikke revurdere min opfattelse af Helligånden. Jeg ender ikke som en ateist, fordi jeg tilhører forevigt min guddommeligt elskede.
#29049 - 08/01/2020 03:01 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
HIMMERIGET ER NU OG HER

Der er i samfundet de socialt udsatte, udstødte, ensomme og forpinte mennesker, hvor jeg har oplevet noget lignende som en fremmedgørelse, hvilket jeg sammenligner med heltens eventyrlige rejse om et kongerige. Der er ved Biblen et brug af patriarkalsk sprog med metaforer, symboler, lignelser og det kongelige om nogle religiøse ledere med autoritet fra en påstået almægtig gud, hvilket borgere i nutidens demokratiske lande for menneskerettigheder fortolker på forskellige måder, som man selv vil. Især religiøse sekter tror umoderne på Guds vilje som en overmagt og derfor misbruger de det imod deres egne medlemmer. Tiltrods for ordet ´konge´ fortæller jeg her selvbiografisk om mig som det selvstændige individ med interesse for et medmenneskeligt fællesskab, hvor jeg dog ikke har rollen som kongernes konge over folket.

Jeg genfortæller ikke alle mine ekstremt ekstraordinære oplevelser, men jeg vidste ikke endnu hvorfor, at netop jeg oplever den slags held og lykke i medgang. For noget tid siden en eftermiddag så jeg i fjernsynet et program om en guddommelig verden med profetier og mirakler. Der sagde blandt andet en mand analytisk med et kortspil, som troede på tilfældigheder, at han faktisk ikke udelukker sandsynligheden for en guddommelig eksistens og sjældent utrolige hændelser, fordi med så mange menneskers mangfoldighed er der en statistisk mulighed for flere usædvanlige sammentræf. Den informerer om nogle forskellige gæt vedrørende virkelighed:

1. Alt er en uretfærdigt tilfældig evolution.
2. Der eksisterer en guddommelig skæbnebestemt plan med en menneskehed, der i nuet har fri vilje med også plads til noget overraskende spontanitet.
3. Alt er et som en sammenhængende helhed, hvor intet er tilfældigt og alle er forbundet med en spirituel kraft.

Pludseligt husker jeg sjovt nok et citat fra en bog om livets mirakler, som jeg engang læste i en bog:" Hvorfor hjælper Gud nogen, mens han lader hånt om andre? Hvorfor bliver et menneske reddet og helbredt, hvorimod et andet går tabt. Hvorfor synes det onde nogle gange at besejre det gode? Er der et åndeligt formål med vores modgangs lidelser?" Senere på dagen så jeg TV om et talentshow, hvor en tryllekunstners illusion ville forudsige et bestemt kort. Kameraet panorerede fra venstre til højre side, hvor der ud af alle kombinationer var fire kort i denne kulisse. I baggrunden var det første kort en dame og derefter blev der kortvarig vist et ligegyldigt mellemrum videre til kort nummer to. Jeg tænkte som en kraftig fornemmelse på ruder konge, der umiddelbart virkede helt ulogisk, men alligevel var det næste kort præcist det. Kort tid lige efter den episode sker der over tre døgn noget andet om det førnævnte.

1 - Jeg plejer ikke at se uhyggelig ting som underholdning. Jeg ser dermed som noget usædvanligt for mig en gyselig splatterfilm om zombier på en dommedag. Jeg sover gerne trygt om natten og derfor har jeg ikke lyst til flere tanker om dens ulækkert skrækscenarier.
2 - Jeg snakker dagen efter med en person, som jeg længe ikke har mødt. Vi har har en lille samtale i hvilken, han siger ordet ´zombie´ og det minder mig tilsyneladende desværre igen om filmen fra før. Jeg synes, at det er forunderligt mystisk men, hvis det er er et tegn, skal det ske klart og tydeligt igen?
3. Den næste dag på internettet læser jeg på et forum for ytringsfrihed om alt mellem himmel og jord en anonym profils sarkastiske kommentar til nogen i en tråd med overskriften ´meningen med mit liv´: "Profeten Jesus var en fortaler for kannibalisme, hvor tilhængere rituelt drak hans blod og spiste af hans legemes kød ligesom zombier."

Jeg undrer mig over, at dette lyder ligesom profetens Jonas tegn i Biblens GT. Jeg opdager derefter en afklaring, som jeg forstår meget allegorisk (billedligt):

H anklager T for at være en overtroisk Bibelfundamentalist med skjulte intentioner, som spiller med fordækte kort. T siger: "Selvfølgeligt dømmer gud menneskene! Jesus offerdød og opstandelse betød, at han opnåede en kongestatus, hvor dommen blev hans på Guds vegne. Gud har bestemt, hvad der er synd og kærlighed selv om ifølge Biblen, at Gud er kærlighed. Nødlidende og alvorligt syge mennesker er egentlig halvt levende og døde?" En del af kristnes trosbekendelse er: "Pint under Pontius Pilatus, korsfæstet, død og begravet, nedfaret til dødsriget, på tredje dag opstanden fra de døde, opfaret til himmels, siddende ved Gud Faders, den Almægtiges, højre hånd, hvorfra han skal komme at dømme levende og døde." Ateister (ikke troende) opfører sig underbevidst som åndeligt døde. Matthæusevangeliet om Jesus ord:" Ligesom Jonas var i maven på den store fisk i tre dage og tre nætter, sådan skal Menneskesønnen være i jordens hjerte i tre dage og tre nætter."

Og så finder jeg lidt senere på internettet et citat fra Lukasevangeliet, NT - Jesu lignelse om den fortabte søn vender hjem. Det er den tredje og sidste af tre lignelser, der alle er om noget, der mistes, som findes igen: "Mit barn, du er altid hos mig, og alt mit er dit. Men nu burde vi feste og være glade, for din bror her var død, men er blevet levende igen, han var fortabt, men er blevet fundet."

T:" Det jo er til Guds fordel, at hans hensigt med skaberværket bliver som han havde tænkt, hvor tilbuddet om frelsen jo ikke er uden betingelser, så altomfattende er den ikke."
Jeg svarer: "En pater er en katolsk præst eller munk, der betyder ´fader´ ligesom profeten Jesus fra Gud familieære kærlighed til mennesker om barmhjertighed, nåde og tilgivelse. Kristendommens maskuline treenighed Fader, Søn og Helligånd handlede om et kærligt forhold mellem Gud og menneskeheden. Der er forskel på sønnens og faderens kærlighed til hinanden, fordi menneskets sind er begrænset, altså dermed mindre end Guds bevidsthed. Sønnen er barnet, hvor hans far er en forældre til ham, så derfor er de ikke ens. Der noget smukt ved det, at man er forskellige som individer og sådan lige elskværdige. Ubetinget kærlighed er objektiv ligesom med Helligåndens virke igennem forskellige individer samtidigt og kun den kan tilgive alle uden en dømmende straf over alt. Begær er ikke kærlighed. Begær er en persons stærke behov for at eje ting, opleve noget bestemt eller have nogen, hvilket især er om sexlyster ligesom med forelskelsens sindssyge og sommetider også en besiddertrang. Det onde sker, når nogen begærligt er skyld i enten andres ubehagelige lidelse eller sin egen og som en ekstra mulighed begge dele. Personlig kærlighed mellem mennesker sker som noget selvisk. Det ene udelukker dog muligvis ikke det andet. Måske jeg en dag finder mig nogle venner, sexpartnere og/eller en kæreste-kone, som jeg på en subjektiv måde synes godt om i mit privatliv, hvor jeg tilmed arbejder åndeligt med projekt OPLYSTHED for folket. Kærlighed betyder mere end egoismen. Elsk derfor mennesker, som opfører sig selvisk, fordi ´Jeg´ er jo det evige selv. Det guddommelige er alvidende, som derfor dømmer retfærdigt om det onde versus gode istedet for en ubevidst dum accept af hvad som helst. Hvordan eller hvorfor man i verden bedømmer hinanden, der er også forskelsbehandling. Men, om Gud ( Det guddommelige ) er der vel heller ingen grund til selv at dømme noget selvskabt, der kommer fra sig selv, fordi det havde været som at dømme en selv? Således er Det guddommelige en perfekt kærlighed. Menneskers ondskab, egoisme og psykisk sygdom sker blandt andet på grund af deres dårlige selvtillid og værd, når de ikke tror på en guddommelig vilje i dem selv."
T kommenterer:" Min forståelse af Johannes 3:16 er, at det er mennesket, som dømmer sig selv."
Jeg prædiker af den grund nu: "Jesus udtrykte symbolsk en uselvisk kærlighed som den selvopofrende Kristus for mennesket og dens synder. Jesus valgte frivilligt dette håb, der var som dåbens betydning om frelsen med Guds vilje. På den måde beviste han uden dom Guds rene kærlighed til mennesket, der er skabelsen. Det nye begreb ´Det guddommelige, Helligånden og Mennesket er et´ handler om Riget, hvor vi i den trehed med alt ikke kan undvære hinanden og der loves åndelig evigt liv. Det er derfor aldrig nok med kærlighed til kun sig selv helt alene, fordi dette er ligesom en tomhed, hvor der ingen/intet er at elske. Jesus brugte sommetider ordet ´broder´ som det spirituelt mandlige eksempel på, at man næstekærligt skal være sammen ligesom en familie. Familiær kærlighed er dog en for begrænset beskrivelse på relationen mellem os og den større ´Gud´ (Det guddommelige). Jeg kalder ikke folket for Guds børn, fordi det lyder som en manglende modenhed om et voksent menneske, som er myndig og jeg har derfor et personligt ansvar for mit liv iblandt jer. Det guddommelige har ikke et menneskeligt køn. Det er også for små ord, jeg bruger i flere af mine bønner, der ikke er ment som et egoistisk begær, når jeg lyder ligesom et ægteskab med ordene ´min evigt elskede´. Ligesom i spil, film, leg, kunstværk og historier er meningen med livet kærlighed. I en nær fremtid vågner mange flere op til det."
#29051 - 08/01/2020 13:02 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Igår tonede Holger Bech Nielsen frem på skærmen med teorien om det hele. Så ikke hele programmet - kun begyndelsen - og med et halvt øre. Men jeg mener at kunne huske noget om ingenting...at universet kom fra ingenting. Har fundet programmet hvis du interessere dig for sådan noget:

https://www.dr.dk/drtv/episode/teorien-om-det-hele-_-med-holger-bech-nielsen_-skabelsen_156941

Din trehed kan jeg ikke lige følge = hører Helligånden ikke til det guddommelige?

Your friend forever

Jan

Redigeret af ABC (08/01/2020 13:29)
Top Svar Citer
#29052 - 09/01/2020 06:32 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
NYHED

Her er en vigtig tilføjelse til side 48 om mit emne ´himmeriget er nu og her´:

I tidsperioden jeg skriver denne tekst, siger skørt en yngre mand på en social væresteds cafe til mig: " Jeg spiser dig." En ældre kvinde ved siden af kommenterer på det: " Ja, det er kannibalisme." I dette emne her skete der noget, hvor jeg udfra min intuition tænkte på andet og ydermere undersøgte jeg derfor sagligt mere om det hele uden endnu et kendskab til dets samlede betydning. Jeg uddyber det:
Citatet fra lignelsen om ´den fortabte søn´ hvor han vendte hjem er der to vers om et festmåltid som mad. V23 - og kom med fedekalven, slagt den, og lad os spise og feste. V30 - da han kom, slagtede du fedekalven til ham.
En type zombi spiser levende mennesker som mad.
Jonas blev slugt af en stor fisk som mad.
Der er forskel på den teologiske forståelse af nadveren mellem kirkerne. Den sidste nadver var Jesu sidste måltid, hvor han skærtorsdag delte brød og vin som mad med sine disciple. Den var et religiøst fællesskabs måltid, der genfindes i den kirkelige nadver. Nadveren forbindes med korsfæstelsen, hvor Jesus døde på en træpæl om syndernes forladelse. Brødet og vinen betyder også Kristi legeme og blod om Jesus død og opstandelse til nyt liv som Kristus (frelser). Det er ligesom med dåben om Helligånden. Jeg sammenligner det med lignelsen ´den fortabte søn´, hvor død og liv nævnes om hans forvandling.
Jesus brugte Jonas som eksempel til forudsigelse af hans egen død og opstandelse med tallet tre. Kristendommen er kendt for treenigheden. Denne trehed handler om enhed med Gud (Det guddommelige). Sådan en samhørighed er Helligånden en del af ligesom, at den er med folk i et fællesskab.
Som rodløs var jeg ikke en del af noget. Fornylig sagde en bekendt til mig: " Du finder nu et socialt netværk."
Side 48 af 60 < 1 2 ... 46 47 48 49 50 ... 59 60 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Arne Thomsen
30/10/2020 16:58
Daoisme (Taoisme)
af Arne Thomsen
29/10/2020 21:31
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
29/10/2020 19:52
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
28/10/2020 19:00
Gerth Drost
af Gerth
26/10/2020 02:26
Nyheder fra DR
Pressemøde om nationalt varslingssystem..
30/10/2020 16:56
Nogle minkavlere kan beholde raskmeldte ..
30/10/2020 16:43
93 kommuner har bekymrende smittetal
30/10/2020 16:39
Københavns Politi talstærkt til stede ..
30/10/2020 15:56
Den norske kong Harald er raskmeldt
30/10/2020 15:42
Nyheder fra Religion.dk
Billedserie: Halloween med mundbind og s..
29/10/2020 10:42
I stenene på jødiske kirkegårde ses d..
27/10/2020 06:39
Hvad kan buddhismen lære os om ro?
19/10/2020 06:36
Ritualers sociale betydning er omskærin..
14/10/2020 06:00
Forsker: Konspirationsteorier og religio..
13/10/2020 06:00