annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4463343
Et andet syn 1171924
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 933166
Jesu ord 816921
Spirituel omsorg 772589
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 7 gæster og 92 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 32 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28837 - 16/12/2019 12:48 Re: OPLYSTHED [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du gentager og gentager at din eksistens er noget lort.
Dermed har du valget mellem lort eller intet.
Hvad er grunden til at du vurderer din eksistens, som noget lort?
Har du overvejet selvmord, og hvordan du vil gennemføre det?
Eller reagerer du blot som et forkælet barn? blinker
Du kan ikke destruere verden, men hvis du kunne, og ville, burde du efter min mening spærres inde.
Så hvad er - for dig - lort, og hvad er godt her i tilværelsen - og er det helt umuligt for dig at gøre noget for det gode?
Lort er jo en del af økosystemet, og kommer det i jord, kan det blive til de smukkeste blomster smiler

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28838 - 16/12/2019 13:15 Re: OPLYSTHED [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Du bliver ved med at sige, at det er vidunderligt at der er noget, men når jeg så spørger dig, om det er vidunderligt med et Gudløst univers der gentager sig selv hele tiden, så siger du ikke meget? Har du ikke nogen mening om tingene?

Jeg siger ikke hele tiden at min eksistens er noget lort...siger bare at et Gudløst univers som gentager sig selv hele tiden er noget lort, og ikke noget som jeg vil være en del af.

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28839 - 16/12/2019 16:12 Re: OPLYSTHED [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Jan.

Din forestilling om: "et Gudløst univers der gentager sig selv hele tiden" ser meget underlig ud for mig.

Jeg tror ikke på de - for mig at se - primitive Guds-forestillinger, og heller ikke på et - måske flere - universer uden, at der er noget bag - og i - denne verden, som ligger langt over vor fatteevne.

Og at dette univers, hvor vi befinder os, skulle "gentage sig selv hele tiden", det strider da mod alt, hvad vi ved om universets rivende udvikling.
Vores snævre verden her i solsystemet slutter, når solen har opbrugt sin brintbeholdning, siger astrofysikerne.
Det peger da bestemt ikke på nogen gentagelse!

Er det Vandrer mod lyset, du har som skjult dagsorden? blinker

Top Svar Citer
#28850 - 17/12/2019 12:25 Re: OPLYSTHED [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Der er nogle som mener at universet trækker sig sammen igen - altså udvider sig og trækker sig sammen og så starter det hele forfra. Bare løst fra hukommelsen. Min pointe var bare at stille et univers op som jeg ikke vil være en del af. Og så tænke nogle tanker over det.

Som jeg forstår dig finder du ikke sådan et univers vidunderligt eller tiltalende?

Skjult dagsorden...Vandrer mod Lyset...ja...det kunne jo godt være...men nej...for mig er der (indtil videre) bare tale om en beskrivelse af universet som burde undersøges...har dog min tvivl om at man kan skabe et univers på den måde...og så har vi big bang og klodernes dannelse...ikke ligefrem noget som stemmer overens med Vandrer mod Lyset.

Men skulle det nu forholder sig som Vandrer mod Lyset siger...ja...så står vi vel med lidt af en tidsmaskine:

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a11.htm

http://www.vandrermodlyset.dk/m-ko11.htm

Om det er sandt eller ej...så er der ihvertfald materiale til en god film?

Du skriver dette:

Citat:
Jeg tror ikke på de - for mig at se - primitive Guds-forestillinger, og heller ikke på et - måske flere - universer uden, at der er noget bag - og i - denne verden, som ligger langt over vor fatteevne.

Du mener ikke at det kan forklares? Hvad med Vandrer mod Lyset? Den kommer da med en forklaring som ikke lyder helt tosset...at tanken og viljen lå på grænsen af lys og mørke og af en eller anden grund bevægede sig ind mod lyset.

Der er mange ting som giver mening i Vandrer mod Lyset...hvorfor Kristus er Kristus...han var den første til at træde frem og tilbyde sin hjælp til menneskene...derfor gjorde Gud ham til leder.

Det finder jeg inspirerende.

Der står desuden at vi er skabt parvis...vi har altså allesammen en partner...hos manden er viljen fremherskende og hos kvinden er tanken fremherskende.

Men kunne tingene tænkes at hænge anderledes sammen?

Det er jeg åben overfor...og tænker...lad os stille Sadhguru nogle spørgsmål...ja...lad os få gang i samtalerne...men hvad skulle vi spørge ham om? Hvad ligger der bag - og i - denne verden? Poppede Gud ud af intetheden...og tænkte...fantastisk...jeg eksisterer...lad mig skabe et univers? Præsterne burde nedsætte et udvalg af mennesker som kunne komme op med nogle interessante spørgsmål til ham...han er her kun en begrænset tid.

Hvad ville du spørge ham om?

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28851 - 17/12/2019 15:21 Re: OPLYSTHED [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Jan.
Du skriver - blandt meget andet:
Citat:
Der er nogle som mener at universet trækker sig sammen igen - altså udvider sig og trækker sig sammen og så starter det hele forfra. Bare løst fra hukommelsen. Min pointe var bare at stille et univers op som jeg ikke vil være en del af. Og så tænke nogle tanker over det.

Som jeg forstår dig finder du ikke sådan et univers vidunderligt eller tiltalende?
Mit svar:
Jeg kan ikke finde mening i at læne sig tilbage og begynde at vurdere, om det eksisterende univers nu også er godt nok.

For mig er det et ufatteligt mirakel, at der er et univers tommelop - og som jeg i nogle få årtier er en meget meget lille del af.

I stedet for at bruge tid og kræfter på at vurdere universet, vil jeg fokusere på at leve i det - alt hvad jeg kan - og så godt jeg kan blinker

Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 32 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 31 32 >

Seneste indlæg
Sikhisme
af Arne Thomsen
27/01/2020 22:27
Lyser på vej
af somo
27/01/2020 20:20
Mellemrummet
af Simon
25/01/2020 13:41
Mening med mit liv?
af ABC
24/01/2020 17:58
At være KIRKE i verden
af ABC
22/01/2020 21:20
Nyheder fra DR
Tyskland bekræfter sit første tilfæld..
28/01/2020 01:10
FBI ville udspørge prins Andrew om sexf..
27/01/2020 21:33
LÆS SVARENE: Korshærspræst: 'Jeg mød..
27/01/2020 21:15
Staten sagsøger sig selv: Byggerod udl..
27/01/2020 21:00
11-årige Selma manglede bøger med en h..
27/01/2020 20:43
Nyheder fra Religion.dk
Jair Melchior: Minoriteter er vigtige i ..
27/01/2020 06:33
En rejse i krydsfeltet mellem overmodig ..
26/01/2020 22:00
Kinesisk nytår 2020: Lykke og rigdom ve..
23/01/2020 11:13
Oversigt: De 12 kinesiske dyretegn
23/01/2020 06:25
Stjernernes betydning i antikken
22/01/2020 07:12