annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4459712
Et andet syn 1171657
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 932494
Jesu ord 816656
Spirituel omsorg 772437
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 10 gæster og 92 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 32 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28810 - 13/12/2019 19:25 Re: OPLYSTHED [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
"Hvis man skal forstå jeres ateisme og din religiøse pseudo ateisme"

normal vis er religion og spiritualitet beskæftiget med menneskets Gudsliv, åndsliv. Dette bekæmper du efter alle kunstens regler, men du har hentydninger om Gud alle mulige steder, blot ikke i nærheden af mennesket og menneskets indre sjæls og åndsliv (menneskets indre intra psykiske maskinrum er for dig gudløs og sjælløs). Derfor kalder jeg dig religiøs pseudo ateist. Måske jeg burde gennemtænke lidt mere hvordan vi skal karakterisere din religiøse ateisme.

Du bekæmper enhver form for teisme, men som Tikka det virker som om I begge anerkende en form for deisme.

Men begge er I aggressive og hårde imod mennesket hvilket er det stik modsatte kristendommen hvor Gud har åbenbaret og givet sig selv til kende, gennem Guds Kærlighed KRISTUS, ved ikke at ville være Gud uden eller udenom mennesket. Gud vil ofre alt for igen at være forenet sin elskede anden mennesket. Uden mennesket, Guds elskede anden, kan Gud slet ikke være Gud.

Kristendommen er Guds Kærlighed mennesket. Gud der elsker mennesket. Begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, der åbenbarer at vi er Guds børn og Gud vores barmhjertige himmelske fader/moder, forælder. Men begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus er også den åndens, helligåndens ny virkelighed og værens indtog i verden. Helligåndens person og gerninger med os i KRISTUS er nøje beskrevet af Paulus, endda så godt at mange taler om at det at være kristen er at være karismatiker.

Hverken du Arne eller Tikka vil tillade at mennesket og Gud, menneskets ånd og Guds Ånd, befinder sig i en så kreativ dynamisk regenererende spiritualitet. Helt i orden for mig, men vi skal bare om vi vil komme videre her på trosfrihed, have vores positioner ridset skarpt op, for ellers kommer vi til at snakke i årevis uden at sige noget og vi kommer til at spænde ben for hinanden såvidt vores åndelige eller spirituelle fremskridt. Vi må ikke forhindre hinandens personlige vækst, recovery og healing mmm.

Mange kærlige hilsner HansKrist
#28812 - 13/12/2019 21:29 Re: OPLYSTHED [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Du er fuldstændig galt afmarcheret angående mig.

Jeg bekæmper ikke noget som helst, jeg tillader mig blot at fortælle, hvad jeg er nået frem til - hvor jeg står.

Jeg respekterer, at andre står for noget andet, og jeg forsøger at forstå, hvad det er.

Desuden er det min hensigt ikke at blive personlig.

Længere er den historie ikke! blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#28826 - 15/12/2019 14:38 Re: OPLYSTHED [Re: Hanskrist]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Det som jeg har meget svært ved at forstå er hvad Gud lavede før skabelsen af universet? Er det ikke lidt af en gåde? Poppede Gud ud af intetheden...og tænkte...fantastisk...jeg eksisterer...lad mig skabe et univers.

Vandrer mod Lyset beskæftiger sig med dette spørgsmål og det lyder ikke så tosset...at tanken og viljen lå på grænsen af lys og mørke og af en eller anden grund bevægede sig ind mod lyset.

Men hvad med beskrivelsen af universet?

Her kunne det være rart at Lene og Ivan meldte sig på banen, for hvordan forholder de sig til det videnskaben siger om universet? Big bang...klodernes dannelse...det stemmer da ikke ligefrem overens med det der står i Vandrer mod Lyset.

Er det muligt at skabe et univers på den måde som Vandrer mod Lyset siger? Det må være første skridt på vejen...kan det ikke lade sig gøre...ja...så må vi droppe den beskrivelse...men kan det lade sig gøre...ja...så bliver det jo interessant at se om vores univers er skabt på den måde...det må videnskabsfolkene kunne afgøre.

Desvære har du ikke læst Vandrer mod Lyset, så vi kan ikke tale sammen om tingene, men jeg vil mene, at der er tale om en fantastisk beretning. Tænk hvis de lavede en film om Jesus baseret på dette:

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a11.htm

http://www.vandrermodlyset.dk/m-ko11.htm

Det lyder da ikke helt usandsynligt? Men er det sandt?

Vi har desvære ikke en tidsmaskine...men man har vel lov til at spørge...hvorfor blev de så vrede på ham?

Du er meget glad for Paulus, og det har jeg stor forståelse for, men jeg vil nu mene, at han gik galt i byen...ikke med sin kærlighed, men med sine ord om Jesus...en mand som han aldrig havde mødt.

Kan du forklare dette for mig:

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Kor/15

Døde for vore synder? Sådan en udtalelse har jeg meget svært ved at forholde mig til. Som jeg ser det sagde Jesus bare...tag jer lige sammen...og så hængte de ham op på et kors...ja...det var en farlig ting at sige sådan noget dengang. På den måde var Jesus en sej herre. Men det var vist ikke Guds plan, at han skulle op på et kors og hænge. Men vi kalder ham for Kristus...eller at Kristus var Jesus...hvorfor?

I Vandrer mod Lyset forklares det hvorfor Kristus er Kristus...han var den første som trådte frem og tilbød at hjælpe menneskene...derfor gjorde Gud ham til leder.

Det er desuden interessant at der ikke er nogen treenighed i det Paulus skriver?

Tror du iøvrigt at Kristus kommer igen, og kun dem, som hører Kristus til vil opstå?

Min datter er ikke troende...beskæftiger sig slet ikke med Kristus...skulle hun ikke opstå fra de døde...hvad ondt har hun gjort? Og selv om hun har gjort noget ondt...skulle Gud da ikke elske hende og rejse hende fra de døde? Ja, give hende et himmelsk legeme.

Er der noget at sige til, at menneskene synder i denne verden? Jeg vil ikke synde...men jeg har syndet...og det er jeg ikke stolt over...det er en byrde som tynger mig ned...men jeg er en udbryderkonge...kan slet ikke have med dette fængsel at gøre...nej...jeg må rejse mig op i al min magt og vælde og sige...tag dig lige sammen...vær nu et godt menneske...støt og hjælp din næste.

Måske vi har brug for nogle forældrekurser (allerede i skolen)? Skal vi sætte børn ind i en Gudløs verden? Hvad kan vi tillade os?

Jeg mener at vi lever i Guds verden, så betyder det noget om folk sætter børn i verden på et Gudløst grundlag? Bare nogle tanker som jeg godt vil vende med dig.

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28829 - 15/12/2019 17:18 Re: OPLYSTHED [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Vil du ikke mene at eksistensen er noget lort, hvis universet gentager sig selv hele tiden?

Du har selvfølgelig ret i, at hvis det er tilfældet, så kan jeg ikke gøre så meget ved det, men det er ikke noget som bringer mig glæde eller noget som jeg synes er en vidunderlig ting...faktisk gør sådan noget mig temmelig deprimeret. Har mine forældre sat mig ind i en deprimerende verden? Kan man godt tillade sig at gøre sådan noget? Er det ikke lidt ansvarsløst? Hvor fik de den tanke fra, at jeg skulle ønske at opholde mig i sådan en verden? Jeg har ikke noget ønske om sådan noget...tværtimod...men så kan du jo bare begå selvmord...sig du det til de afrikanske børn...giver det mening for dig?

Måske skulle vi droppe en brintbombe derover...det ville sikkert glæde dem som ikke kan gøre noget ved deres situation...dømt til sultedøden som de er...det er ikke alle som kan begå selvmord...og selv for dem der kan...er det en lidelsesfuld tanke...men tro mig...jeg ville gøre det med det samme jeg opdagede at jeg levede i en absurd verden...ja...jeg ville såment sprænge jorden i luften, hvis jeg kunne...så har jeg da i det mindste hjulpet nogle mennesker. At der så er nogle egoister der ryger med i købet...ja...det kan jeg godt leve med. At de ikke kan leve med at dø nu...det er deres problem...og noget de ikke ville behøve at tænke særligt meget over...de når lige at opfatte et lysglimt...og så er det ovre...måske de kan nå at tænke...ja...jeg skulle jo dø afligevel...hvorfor ikke nu? Er der nogle huller i den tænkning?

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28830 - 15/12/2019 18:03 Re: OPLYSTHED [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.

Du spørger:
Citat:
Vil du ikke mene at eksistensen er noget lort, hvis universet gentager sig selv hele tiden?
Mit svar:
Nej - jeg synes hellere vi skal glæde os over, at der overhovedet er et univers - ja der er endda meget sandsynligt talrige universer.
Der er rigtig meget vi ikke ved om det univers, vi befinder os i - og er en meget meget lille del af - ja mon ikke man kan sige, at det meste ved vi ikke.
Vi ved end ikke, om det har en størrelse, eller om det er uendeligt, men det hævdes at udvide sig med accelererende hastighed.
Bliver du svimmel over at være en del af en eksplosion?
Bliver du endnu mere svimmel ved tanken om alternativet: Det absolutte intet? blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
annonce
Side 26 af 32 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 31 32 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af Arne Thomsen
25/01/2020 17:16
Mellemrummet
af Simon
25/01/2020 13:41
Mening med mit liv?
af ABC
24/01/2020 17:58
At være KIRKE i verden
af ABC
22/01/2020 21:20
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
21/01/2020 11:46
Nyheder fra DR
Fra fodboldspiller til realitystjerne: N..
27/01/2020 12:13
Pizzaposen er forbudt, bagerposen får l..
27/01/2020 11:55
Udenrigsministeriet er i kontakt med fle..
27/01/2020 11:10
Fægtning, yoga og kampsport: 8.600 elev..
27/01/2020 10:45
Den studerende, bygherren og ministeren:..
27/01/2020 10:30
Nyheder fra Religion.dk
Jair Melchior: Minoriteter er vigtige i ..
27/01/2020 06:33
En rejse i krydsfeltet mellem overmodig ..
26/01/2020 22:00
Kinesisk nytår 2020: Lykke og rigdom ve..
23/01/2020 11:13
Oversigt: De 12 kinesiske dyretegn
23/01/2020 06:25
Stjernernes betydning i antikken
22/01/2020 07:12