annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5415035
Et andet syn 1265284
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1089570
Jesu ord 890454
Spirituel omsorg 819940
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 59 gæster og 17 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 45 af 57 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 56 57 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28824 - 14/12/2019 10:14 Re: Guds rige??? [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Gerth:

Citat:
Treenigheden er patriarkalsk noget uægte og Helligånden er faktisk ingen krop som en del af en videre genetisk arv. Biblens desværre for metaforisk maskuline profeti i NT om ´Menneskesønnen´ skal udtrykkes på en ny måde nu og jeg ligesom jer er ikke født af en jomfru fra en mandegud. Jeg er ikke en guds søn.

Du er tosset i hovedet Gerth

længere er den ikke, og jeg har opgivet at nære nogen forventninger til dig,,, og jeg må undskylde overfor Bjørn, der var hurtigere end jeg var til at konstatere det forhold om Gerth.

Hvordan kan et voksent menneske være så barnlig og useriøs?

Arbejdsløshed, at vedkommende ikke har lært at arbejde. Lediggang kan være roden til alt ondt hvis man ikke har tidligere erfaring med en større disciplineret arbejdsindsats over en længere periode.

Det er både legeme og sjæl og vores åndelige evner der behøver at blive koblet på, involveret i fællesmenneskelige meningsfulde arbejdsopgaver ellers opstår skizofreni lignende sammenbrud af vores tænkning

Arbejde lig med også at tilhøre jeg-det systemverdenen gør gennem koncentration og ja arbejde med noget, et og andet, at objektivitet og forstandighed indfinder sig og skaber struktur og orden i hovedet, hvilket er nødvendig, da at være prisgivet livsverdenen døgnet rundt vil ende i strukturløshed pjat og barnlighed og måske skizofreni lignende symptomer vil vise sig.

Paulus har en noget bedre beskrivelse af Helligåndens gerninger (nådegaver og recovery og healing potentiale) end hvad du Gerth har forsøgt at sige. Du kommer ikke ud af stedet Gerth, du er gået i stå såvidt "din" Helligånd. Så alt tyder på at du alligevel ikke har Helligånden er grebet og drevet af Ånden, men at der er tale om en dæmonisk spaltning i dit sind, altså noget skizofreni lignende noget. Ihvertfald hvis vi analyserer hvad du skriver er der tydelige tegn i den retning.

Men ukritiske Arne vil gerne drøfte med Gerth selv om det er meningsløs vrøvle snak, ren tidsforbrug, spild af tid. Tikka krævede en vis mening og struktur i hvad Gerth skrev før hun gad deltage, ta manden seriøs. Og jeg vil gerne kritisere Gerth og bede ham om at ta sig gevaldigt sammen, hanke op i sig selv. Ihvertfald din religions kritik er simpelthen for barnlig for voksne mennesker at skulle lægge øren til. Du taler som et barn om tingene Gerth. Du har slet ikke en voksen forstandig fod på fx religionskritik.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Arne tænker, gad vide hvad det er der plager HansKrist. Arne mener HansKrist's lidt aggressive udfald er symptom på at noget bagvedliggende plager manden
#28825 - 14/12/2019 19:09 Re: Guds rige??? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Du skriver:
Citat:
Men ukritiske Arne vil gerne drøfte med Gerth selv om det er meningsløs vrøvle snak, ren tidsforbrug, spild af tid.
Mit svar:
Du synes ikke at være opmærksom på forskellen mellem at være ukritisk og så det at være åben for, hvad andre mennesker mener, tænker og føler, som jo kan være meget anderledes end egne oplevelser.

Jeg har det i hvert fald sådan, at jo mere sikker jeg føler mig i mine egne standpunkter, jo nemmere er det for mig at sætte mig ind i andres blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28846 - 17/12/2019 04:35 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
NYHED

Jeg heviser til noget relevant i denne tråd på side 44 og de derefter seneste kommentarer frem til her.

Nu ved jeg derfor hvordan, at jeg behandler folks aggressive reaktioner som eksempelvis mobning, provokation, chikane, hån, fordømmelse og det er med tavshed.
#28848 - 17/12/2019 09:44 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Gerth du skriver:

Citat:
Nu ved jeg derfor hvordan, at jeg behandler folks aggressive reaktioner som eksempelvis mobning, provokation, chikane, hån, fordømmelse og det er med tavshed.

Skønt Gerth så bliver vi voksne mennesker fri for at høre på sådan noget vrøvl som følger her:

Citat:
Treenigheden er patriarkalsk noget uægte og Helligånden er faktisk ingen krop som en del af en videre genetisk arv. Biblens desværre for metaforisk maskuline profeti i NT om ´Menneskesønnen´ skal udtrykkes på en ny måde nu og jeg ligesom jer er ikke født af en jomfru fra en mandegud. Jeg er ikke en guds søn.

Synes du har taget den rigtige beslutning Gerth, for du magter ikke en religionskritik og dine cafégæster ville blive træt af dig hvis du underholdt dem dermed.

Mange kærlige hilsner HansKrist
#28852 - 17/12/2019 15:59 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

I princippet er jeg enig med dig i, at tavshed kan være en god holdning til aggressioner o.l., men jeg kommer alligevel lidt i tvivl, når jeg tænker på, at aggressive mennesker nok egentlig er i nød - og næppe har det godt med sig selv.
Er der mon en mulighed for at hjælpe sådanne aggressive mennesker i retning af mere fred i sindet?
Jeg ved det ikke, men hvis der er, burde man vel bruge den?

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til klodenheart

PS: Jeg er enig med dig i, at kristendommens hellige treenighed er patriarkalsk præget, men finder det også meget forståeligt, fordi de jødiske samfund dengang - oprindeligt omvandrende stammer med husdyr - var mandligt dominerende, mens flere omgivende samfund var agerbrugere og kvindeligt dominerende - agerbruget opfundet af kvinder - og med kvindelige guder. A.
Top Svar Citer
annonce
Side 45 af 57 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 56 57 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Gerth
30/09/2020 00:50
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
28/09/2020 17:07
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
Hongkong-aktivist risikerer seks års f..
30/09/2020 07:36
Mundhuggeri, anklager og øgenavne - men..
30/09/2020 05:56
Mens du venter på, at feriepengene land..
30/09/2020 05:46
Pædofil nazist tyranniserede religiøs ..
30/09/2020 05:45
Mysterium næsten løst: Nu ved vi, hvor..
30/09/2020 05:40
Nyheder fra Religion.dk
Har dyr religion?
30/09/2020 05:50
Kan en islamisk ægteskabskontrakt have ..
29/09/2020 06:15
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12