annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4561639
Et andet syn 1180335
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 945588
Jesu ord 822266
Spirituel omsorg 775813
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 43 gæster og 116 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 44 af 54 < 1 2 ... 42 43 44 45 46 ... 53 54 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28817 - 13/12/2019 22:34 Re: Guds rige og jomfrufødsel [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
jamen jeg ved ikke hvem du er Tikka

så når jeg tænker på dig så er der bare et stort:

?

men også alt godt til dig hvem du så end er

mange kærlige hilsner HansKrist
#28819 - 14/12/2019 02:59 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
NYHED

Jeg henviser til mit emne her på side 37 - et fornyet liv - og side 40 om en anden relevant nyhed. Dette er en ny tilføjelse:

Med døden mister man alt. Spædbørn fødes uden religion og klæder. Idag som en prægning opdrages stadig endnu mange børn i verden af religiøse forældre, ting, ledere og kulturer til forskellige identiteter for religioner. Religion frelser ingen. Lad ikke religion være en afgud, fordi det er kun hos mennesker, at krigen mellem det onde og gode sker. Derfor kommer ingen fra en religion. Guds rige eksisterer ikke, fordi Det guddommelige som skaberen af alt lider ikke selv af begærets egoistiske besiddertrang. I det guddommeligt evige rige ejer man intet. Der er ikke noget ´mit rige´. Med Helligånden tilhører Riget også Mennesket.
#28820 - 14/12/2019 04:11 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Gerth Offline
godt igang
Tikka´s kommentar til Arne og det som en en redigeret version: " Jesus var frelser som åndens tilstedeværelse. Bibelsk er skaberværket ikke guds rige, men det synlige bevis på hans eksistens. Tror du på livet som Guds rige? Samt menneske konstruktionen treenighedslæren er vi jo på dybt vand, når du tilmed kalder livet ´guds rige´ og tror på evolutionen. For mig at se er det misk mask."

I Biblen NT, Johannesevangeliet sagde profeten Jesus sagde med Helligånden om ham selv: " Jeg er vejen og sandheden og livet."
Biblen NT, Lukas 17:21 - Ifølge en oversættelse blandt andre: " Guds rige er midt iblandt jer." Jesus var som menneske ikke en gud. Som en skabning havde han Riget med Helligånden ligesom religiøse folks påståede profeti om Menneskesønnens synligt åbenbarende herlighed. Ja, Treenigheden er patriarkalsk falsk og Helligånden har ingen menneskelig genetisk arv. Biblens desværre for metaforisk maskuline profeti i NT om ´Menneskesønnen´ skal udtrykkes på en ny måde nu og jeg ligesom jer er ikke født af en jomfru fra en mandegud. Ifølge myten om Adam og Eva ved kundskabens træ var han det første menneske som mand i himlen. Dette lyder fra skabelsesberetningen i GT: " Adam blev formet af jord og gjort levende ved, at Gud blæste livsånde gennem hans næsebor." Jeg sammenligner Jesus budskab om frelsen fra synder og det onde til evigt liv med Helligånden, der er ligesom livets træ. Jesus sagde blandt andet i sin bjergprædikens saligprisninger om hvor, at Riget er i Biblen, NT - Mathæusevangeliet: " De sagtmodige skal arve jorden."

Den danske ordbog om ´sagtmodighed´: " Som ikke protesterer eller beklager sig; stilfærdig på en resigneret eller lidt sørgmodig måde."

Kristendommen er protestantisk og derfor kan den slags religiøst troende ikke repræsenterer Riget.
#28822 - 14/12/2019 05:21 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Gerth Offline
godt igang
Glem mit forrige svar til Tikka, fordi her er den bedre version, da jeg ikke kunne redigere flere rettelser af fejl:

Tikka´s kommentar til Arne: " Jesus var frelser som åndens tilstedeværelse. Bibelsk er skaberværket ikke guds rige, men det synlige bevis på hans eksistens. Kalder du livet for Guds rige? Samt menneske konstruktionen treenighedslæren er vi jo på dybt vand, når du tilmed kalder livet ´guds rige´ og tror på evolutionen. For mig at se er det misk mask."

I Biblen NT, Johannesevangeliet sagde profeten Jesus med Helligånden om ham selv: " Jeg er vejen og sandheden og livet."
Biblen NT, Lukas 17:21 - Ifølge en oversættelse blandt andre: " Guds rige er midt iblandt jer."

Jesus var som menneske ikke en gud. Som en skabning havde han Riget med Helligånden ligesom religiøse folks påståede profeti i NT om Menneskesønnen til åbenbarende herlighed. Treenigheden er patriarkalsk noget uægte og Helligånden er faktisk ingen krop som en del af en videre genetisk arv. Biblens desværre for metaforisk maskuline profeti i NT om ´Menneskesønnen´ skal udtrykkes på en ny måde nu og jeg ligesom jer er ikke født af en jomfru fra en mandegud. Jeg er ikke en guds søn. Ifølge myten om Adam og Evas fristende syndefald i himlen ved kundskabens træ var Adam det første menneske. Dette lyder fra skabelsesberetningen i GT: " Adam blev formet af jord og gjort levende ved, at Gud blæste livsånde gennem hans næsebor." Jesus budskab i NT med syndsforladelsen fra det onde handler om frelsen med Helligånden, der er ligesom livets træ om evigt liv i GT. Jesus sagde blandt andet i sin bjergprædikens saligprisninger om hvor, at Riget er i Biblen, NT - Mathæusevangeliet: " De sagtmodige skal arve jorden." Det betyder ifølge min opfattelse Helligåndens livgivendekraft fra Himlen til noget nyt på Jorden.

Den danske ordbog om ´sagtmodighed´: " Som ikke protesterer eller beklager sig; stilfærdig på en resigneret eller lidt sørgmodig måde."

Kristendommen var protestantisk imod noget i verden, hvilket ikke er ligesom Riget. Jeg synes ikke, at man skal lave rebelske protester imod nogen og derfor respekterer jeg istedet fredeligt alle medmenneskers forskellige overbevisninger.
#28823 - 14/12/2019 07:35 Re: Guds rige??? [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
PS

Jeg fortolker det som en kun metaforisk beskrivelse i den historie, at jomfru Maria med Helligånden fødte menneskebarnet Jesus som Guds søn, hvor ´han´ repræsenterede blandt andet evig uskyldighed for folket.
Side 44 af 54 < 1 2 ... 42 43 44 45 46 ... 53 54 >

Seneste indlæg
Klima- og Corona-krise
af Arne Thomsen
28/03/2020 12:30
Gerth Drost
af Gerth
27/03/2020 22:27
Mellemrummet
af Simon
27/03/2020 14:39
Lyser på vej
af Simon
27/03/2020 14:14
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
07/03/2020 03:30
Nyheder fra DR
Corona sætter forældredrømmen på pau..
29/03/2020 11:20
Fransk premierminister lover flere inten..
29/03/2020 11:04
STIL SPØRGSMÅL til danskere i Italien:..
29/03/2020 10:21
105 danskere hentet hjem med særfly: ..
29/03/2020 10:19
Teenager fundet død - 32-årig mand er ..
29/03/2020 10:18
Nyheder fra Religion.dk
Coronarestriktioner set fra et løgstrup..
27/03/2020 06:00
Er min mand og jeg stadig islamisk gift?
26/03/2020 11:45
Kan man ifølge islam hævde, at corona ..
26/03/2020 05:55
Hvordan har slavehandel påvirket det re..
25/03/2020 06:12
Donald Trump iscenesætter sig selv som ..
24/03/2020 05:54