annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 9945824
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1965194
Et andet syn 1720747
Jesu ord 1312256
Den Evige Filosofi 1108150
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret Jørgen Primdahl 55 gæster og 15 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 39 af 86 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 85 86 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28771 - 11/12/2019 10:40 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Det er en underlig måde, du læser Thomas-citatet på, synes jeg.
Han bliver spurgt om "vil komme" og svarer "er".
Også Lukas siger "er".
Jeg kan ikke se andet end, at de to siger det samme.

At de ikke understøtter din "barnetro", kan jeg godt se, for de opfordrer os, synes jeg, til at være "voksne" og gribe nu'et i al dets fylde.
Men at det skulle overflødiggøre "Jesu offer", kan jeg ikke se, når jeg tænker på, hvor meget vi fejler.

Men Ok - vi ser forskelligt på det blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#28772 - 11/12/2019 12:56 Re: Guds rige??? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han: »Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! eller: Se dér! For Guds rige er midt iblandt jer.«

Hans disciple sagde til ham: "hvornår vil riget komme?"
"Det vil ikke komme efter forventning. De skal ikke sige: "Se her!" eller "Se der!" Men faderens rige er spredt over jorden, og mennesker ser det ikke."

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Indsendt af: Arne Thomsen
Det er en underlig måde, du læser Thomas-citatet på, synes jeg.
Han bliver spurgt om "vil komme" og svarer "er".
Også Lukas siger "er".
Jeg kan ikke se andet end, at de to siger det samme.

At de ikke understøtter din "barnetro", kan jeg godt se, for de opfordrer os, synes jeg, til at være "voksne" og gribe nu'et i al dets fylde.
Men at det skulle overflødiggøre "Jesu offer", kan jeg ikke se, når jeg tænker på, hvor meget vi fejler.

Men Ok - vi ser forskelligt på det

- I guds rige vil der ikke findes farisæere – eller andre som ikke lever til guds ære. Alle vil være fuldkomne og døden besejret …

Og som du sikkert ved, gav Jesus ikke meget for farisæernes gudsdyrkelse og undervisning af folket, trods det de havde ”nøglerne” til profetierne om Messias.

Derfor må jeg gentage, at guds rige på jord ikke er en realitet i skriftestedet:

Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han: »Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! eller: Se dér! For Guds rige er midt iblandt jer.«

Jesus repræsenterede riget, som han var udsendt til at forkynde om og give sit liv for, til frelse for de som tror og handler derpå … jo først efter verdens ende riget på jord bliver en realitet ifølge skrifterne ... men riget er blevet repræsenteret af de Jesu disciple spredt over jorden der har adlydt missionsbefalingen, men mange tror dem ikke.

Top Svar Citer
#28773 - 11/12/2019 13:19 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Javel Tikka.

Du opfatter det sådan, at det er disciplene og ikke "Guds Rige", der er "spredt over jorden".
Jeg opfatter det omvendt - og så må vi vel lade det blive ved dét - i trosfrihedens navn blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#28774 - 11/12/2019 13:40 Re: Guds rige??? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Tikka:

Citat:
jo først efter verdens ende riget på jord bliver en realitet ifølge skrifterne

Ifølge skrifterne, læs: ifølge Jehovas Vidners skrifter er der tale om når det er Tikka vi drøfter med

Alle eksperterne på skrifterne igennem 2000 år har slet ikke været så skråsikker og firkantet i deres læsning og forståelse af bibelen, der skal forstås i dets åndelige betydning og kontekst.

-0-0-0-0-0-

Iøvrigt må Tikka være frafalden Jehovas Vidner. Ihvertfald er hun ateist idag og siger det hele er hjernespind, hvilket Jehovas Vidners lære også er.

Men Tikka der har brugt så megen tid på at lære Jehovas Vidners kætterske lære udenad, at hun vil alligevel gerne vil have noget ud af sine anstrengelser, så derfor har hun opdaget hun kan bruge Jehovas Vidners bibelfundamentalisme til at slå os alle i hovedet med. Hun tæsker/tugter os med Jehovas Vidners bibelfundamentalistiske lære hver dag og det er en udsøgt fornøjelse som iøvrigt Simon og RoseMarie billiger og holder hånden over. Tikka er fredet af Simon og RoseMarie, og det måske fordi Tikka er RoseMarie, hvilket der har været flere tegn på gennem tiderne.

PS:

Nu skal jeg op på taget af sommerhuset og ordne noget ellers ville jeg gerne sige et par kloge ord om hvad det er vi drøfter her og hvordan moderne teologi ser på spørgsmålet.
#28775 - 11/12/2019 13:44 Re: Guds rige??? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

smiler

Top Svar Citer
annonce
Side 39 af 86 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 85 86 >

Seneste indlæg
Godkender Gud alle former for tilbedelse?
af Jørgen Primdahl
24/09/2022 15:53
X fil ?
af Gerth
22/09/2022 06:20
Så er der linet op...
af Gerth
22/09/2022 01:15
Hvem kan redde jorden?
af Gerth
21/09/2022 20:02
Religionerne har fejlet
af ABC
20/09/2022 18:05
Nyheder fra DR
Voldsom vind af orkanstyrke: Østgrønla..
25/09/2022 09:26
Dansker blev nummer ti, da belgisk stjer..
25/09/2022 08:48
Energiselskab lukker for kundetelefonen ..
25/09/2022 08:45
Mette Frederiksen vil forkorte humanisti..
25/09/2022 08:30
Zelenskyj opfordrer russiske soldater ti..
25/09/2022 08:19
Nyheder fra Religion.dk