annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4506009
Et andet syn 1174000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 938592
Jesu ord 818983
Spirituel omsorg 773907
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 10 gæster og 109 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 32 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28481 - 02/11/2019 02:37 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
EPOKEGØRENDE PROJEKT

Oplysthed er et i kulturen socialt projekt ved sproglig kommunikation, der handler om menneskets selvbevidsthed, hvor folket har mulighed for selvstændig relvrealisering og mere visdom om det nye begreb Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket.

Der er idag forskellige naturvidenskabelige uddannelser om menneskets bevidsthed som eksempelvis teologi, antropologi, religionsvidenskab, sociologi, filosofi, psykologi, andet lignende og noget humanistisk.

En spirituelt tænkende mand siger: " Skal man være lige hellige? Forstår du derfor, hvad jeg mener med, at det er ligesom, når nogen kæmper i træning for noget på et højere niveau end flertallet? "

OPLYSTHED er ikke en menighed.
OPLYSTHED er ikke en myndighed.
OPLYSTHED er ikke en elite.

En yngre kvinde på en cafe spørger: " Det lyder som en ny måde at tænke på. Tror du på naturvidenskaben? "

Hvis man kun tror på videnskaben og/eller religion, det er afgudsdyrkelse.

En ung studerende om noget naturvidenskabeligt synes, at det lyder som noget holistisk smukt.

Selv om kærlighed ikke er den rationelle logiske tænkning, så er det meningsfuldt noget smukt om nogen/noget.
#28647 - 24/11/2019 11:17 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Jeg går ud fra at du vil have mig til at svare dig i denne tråd.

Du skrev dette i den anden tråd:

Citat:
ABC: " Jeg tror andre ville have nemmere ved at forholde sig til dig med en hjemmeside, men gør som du vil."

Husk - Om debat, diskussion og oplysning i henhold til OPLYSTHED, henviser jeg til dens relevante tråd. Projekt OPLYSTHED er næsten nu klar til en officiel konkret præsentation i gaden til trods for mine tekniske problemer, hvor jeg også nu er forberedt men, jeg er p.t. det eneste personale. En god hjemmeside koster for mange penge uden reklamer. Ingen kan hjælpe mig med dette design. Arne skrev i en anden tråd, at ingen har endnu lavet en global løsning på alverdens problemer. OPLYSTHED kan kun blive til noget i verden hvis, menneskeheden vil samarbejde inklusiv dygtige tolke om oversættelse af dens sprog til forskellige lande.

Glædeligt at høre du har fremgang.

Tænker du på en hjemmeside som denne:

https://isha.sadhguru.org/global/en

Der ville jeg nok også være nødt til at have en IT mand indover.

Forstår ikke lige dette:

Citat:
En god hjemmeside koster for mange penge uden reklamer

Min hjemmeside kostede 400 kr. at oprette og kommer til at koste "300 kr." om året at have.

Hvis du har et design klart - en ide om hjemmesiden - som du kunne nedfælde på et stykke papir, så vil jeg gerne se om jeg ikke kan hjælpe dig med at realisere den. Har en kammerat som er IT mand. Måske vi kan lave en afdragsordning med ham blinker Men lad os kigge på sagen? Kan jo være at vi kunne lave en udmærket hjemmeside selv?

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28655 - 26/11/2019 00:37 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
NYHED

Jeg arbejder stadig lidt endnu på projektbeskrivelsen. I dens Facebook gruppe er der ikke mere plads til noget og min projektvejleder vil måske redigere lidt.

Den får nu som en trehed det nye begreb ´Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´ (bemærk, mennesket nævnes med det store forbogstav ´M´), der er en videreudvikling af det forældede kristne gudebillede og dens patriarkalsk maskuline treenighed.

Jeg skal måske på onsdag snakke med min diskrete projektvejleder om OPLYSTHED´s indhold - Læs starten her i denne tråd om det. Han havde ellers for længe siden godkendt det hele, fordi den har mange gode ting men, idag kritiserede han noget: " Det kan måske blive for svært for folk at forstå den. Det første punkt er selve spørgsmålet og det andet konklusionen. Der mangler et mellempunkt om hvordan, at man kommer igennem dette som en del af en rød tråd, ligesom du har gjort i dit liv?"

OPLYSTHED skal ikke handle om kun en bestemt spirituel vej og min spirituelle rejse, fordi projektet må ikke være om mig selv personligt og religioner har desværre deres retningslinjer og/eller religiøse love. Jeg synes derfor ikke, at folks forskelligt åndelige veje skal forklares på kun en måde i den?

Især profilen Arne Thomsen virker her mest egnet som en, der kan hjælpe med løsningen på det.
#28660 - 26/11/2019 15:52 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
NYHED

Projektbeskrivelsen har nu som en trehed det nye kulturbegreb ´Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´ (bemærk, mennesket nævnes med det store forbogstav - M), der er en videreudvikling af det religiøst forældede kristne gudebillede og dens patriarkalsk maskuline treenighed.
#28666 - 27/11/2019 13:15 Re: OPLYSTHED [Re: Gerth]
Hanskrist Online   content
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Gerth:

Citat:
Projektbeskrivelsen har nu som en trehed det nye kulturbegreb ´Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´ (bemærk, mennesket nævnes med det store forbogstav - M), der er en videreudvikling af det religiøst forældede kristne gudebillede og dens patriarkalsk maskuline treenighed.

"det nye kulturbegreb ´Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket`"

Er ikke et nyt kulturbegreb det er kristendommen eller begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus.

"Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket" er i detalje beskrevet hos Paulus. Modsat dig Gerth der endnu intet har sagt om forholdet.

Vi finder det i det 20 århundrede hos Paul Tillich og Nicolai Berdyaev, deres kultur teologi.

Café KIRKE kristendommen har langt over en milliard café gæster, hvor mange har du lige Gerth?

Modsat Café Oplysthed så omfatter Café Kirke hele mennesket, hvor det appellerer til sjæl og følelser og mystik, livet for os mennesker på mange måde et mysterium og en gåde (Freud og Jung - psykoanalysen), transcendente forhold (fortrængte og uerkendte forhold).

-0-0-0-0-

Du skriver du vil holde dig fri af det religiøse, men hvad er følgende:

Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´ (bemærk, mennesket nævnes med det store forbogstav - M), der er en videreudvikling af det religiøst forældede kristne gudebillede og dens patriarkalsk maskuline treenighed"

Du kaster dig ud i en religiøs fejde straks fra dag et og den kamp taber du Gerth, fordi du forstår som et barn og når dine cafegæster opdager din latterlige barnlige kritik af kristendommen vil de fleste vende dig ryggen, fordi det gider alle tænkende forstandige mennesker ikke være en del af.

Dine fordomme om kristendommen kan ikke være interessante for andre mennesker.

Folk nu om dage er jo oplyste Gerth, næsten i enhver familie, til større familie sammenkomster, sidder en akademiker med forstand på kristendommen der med lethed vil kunne demonstrere hvor forfejlet din religionskritik er.

Du burde ændre navnet Cafe Oplysthed til Café Fordomsfuldhed. Så er det ikke spiritus I må fulde jer i, så må I åbenbart godt fulde jer i fordomme.

Trist Gerth, meget trist, at du vil pådutte dine café gæster dine egne religiøse fordomme og uforstand.

Jeg har sagt det før, hold fast i det her:

'Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´

Og at det er begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus behøver du jo ikke vide noget om, derfor kan det jo godt virke for dig og måske andre.

Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´ er den vestlige kristne spiritualitet og kultur. Tydeligst genformuleret og genaktualiseret og revitaliseret i moderne tid med Emmanuel Kant. Det er den Paulinske urkristne Spiritualitet der konstant formår at gøre sig gældende.

At du ikke vil vedkende dig begivenheden Kristus og vil begynde forfra på noget der havde sit historiske indtog i verden for godt 2000 år siden forekommer mig at være en dumhed der baserer sig på uvidenhed.

En begyndelse må være nok. Lad os samle os om at Kristus må blive alt i alle. Selv Dawkins og Badiou har opdaget hvor meget godt ind i verden vi fik med kristendommen.

Du Gerth ender med at blive en bekendende kristen, jeg har set det så mange gange før. Folk starter ud med alle deres fordomme om kristendommen og som årene går opdager de deres manglende forståelse kristendommen.

-0-0-0-0-

Gerth forsæt i det spor du er begyndt:

Gå så langt som du kan se den vej, og se hvor langt du kan igen kan gå når du når frem dertil du kan se idag

Forsæt det gode arbejde

Og selv om det er på skrømt (1)* du prædiker helligånden, så nævner du dog helligånden

Du prædiker helligånden udenom alle dens vidunderlige gerninger igennem tusindvis af år.

Hver eneste gudstjeneste og hver eneste bøn og andagt er os i Kristus og dette er:

Det er HansiKristiKantiansk den Paulinske urkristne KristusMystik Spiritualitet ind i verden, den vestlige kultur og spiritualitet.

Det er Kirke i verden ifølge Paul Tillich

Det er Spirit Christologi frem for Logos Christologi og Jesus Theology.

-0-0-0-0-

Findes idag som recovery. Helbredelse og recovery fra angst, depression og stress.

Helbredelse og recovery fra kriminalitet og stofmisbrug.

Helbredelse og recovery fra selvhad og den dermed forbundne had til andre også. Altså forsoning og forligelse sig selv (selvaccept) og andre.
Side 17 af 32 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 31 32 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af Hanskrist
26/02/2020 12:26
Mellemrummet
af Simon
26/02/2020 11:12
Mening med mit liv?
af ABC
22/02/2020 12:51
Gerth Drost
af Gerth
17/02/2020 08:13
Hvad HansKrist dog skriver
af ABC
13/02/2020 19:04
Nyheder fra DR
23 besætningsmedlemmer fra smuglerskib ..
26/02/2020 13:57
Kinesere må nøjes med streamede kirseb..
26/02/2020 13:45
Gæster skal blive på karantæneramt ho..
26/02/2020 13:44
Mærsk-folk sendes hjem efter rejser til..
26/02/2020 13:18
Corona-hotellet på Tenerife: 14 dages i..
26/02/2020 13:13
Nyheder fra Religion.dk
Når De 10 Bud siger, at man ikke må sl..
24/02/2020 07:27
Tema: Statistik om religion
20/02/2020 09:20
Min kæreste og jeg vil gerne have en is..
20/02/2020 07:17
Benjamin Abana: Min tro betyder alt
19/02/2020 05:56
Dyrene minder os om kroppen som en livsg..
18/02/2020 06:21