annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4575004
Et andet syn 1182071
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 947245
Jesu ord 822944
Spirituel omsorg 776294
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
0 registrerede 129 gæster og 115 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 54 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 53 54 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28625 - 21/11/2019 17:40 Re: Gerth Drost [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, da jeg skrev:
Citat:
alt hvad mennesker spirituelt forestiller sig, det er alt, alt for småt i forhold til den virkelighed, som vi mennesker ikke fatter.
svarede du:
Citat:
Hvordan synes du det lyder? Gir det nogen mening?
Det tyder jeg som, at du ikke fatter det.

Gad vide om det hjælper på forståelsen, hvis jeg i stedet udtrykker det som her:
Vi menneskers forestillinger om, hvad vi kalder Gud, er alt, alt for små og simple.

Du hævder så, at det budskab ikke kom fra Kristus-ikonen.
Hertil kan jeg helt sikkert sige, at det i hvert fald ikke kom fra mig blinker
At byzantinske ikoner - malet på en træplade - i bøn og faste - jo kun er symbol-billeder, det hindrer jo ikke, at de - som al billedkunst - kan udtrykke noget - også på dybere niveauer.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28626 - 21/11/2019 18:06 Re: Gerth Drost [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
I kristendommen, i KRISTUS gælder:

Gud er i person og ikke i spekulation

Gud er kommet os nær i begivenheden KRISTUS og er Gud kommet os nær, er Gud blevet virkelighed og vi har ikke Gud længere i spekulation og gisninger

Vi har i KRISTUS hele guddomsfylden i kød og blod

Vi tilbeder ikke en ukendt Gud

Jesus er ikke Gud, men Gud er Jesus, her kom Gud

Hvor er Gud? Ikke langt væk fra en eneste af os:

det, som er dårskab i verden, udvalgte Gud for at gøre de vise til skamme, og det, som er svagt i verden, udvalgte Gud for at gøre det stærke til skamme, og det, som verden ser ned på, og som ringeagtes, det, som ingenting er, udvalgte Gud for at gøre det, som er noget, til ingenting

Gud er hos Hans-Kristian Hindkjær og Gerth Drost og Jan Kærlighedens ABC - ikke hos RoseMarie snob og Simon snob (græsk snob filosofisk diskurs), ikke hos de finkulturelle der ser ned på andre fordi de føler sig hævet over andre. Arrogant nedladende ateister der kun har snob og finkulturel hierarki at hænge deres hat på og identitets markere sig overfor andre

Ateister ser op ad, de snobber opad, den dag man opgiver den indstilling til sine medmennesker er man på vej i Kristus, på vej til at begynde at forstå kristendommen

Lad os give ordet til nok den største af de 4 store Århus Teologer, Regin Prenter:

inkarnationstanken som formen for det kristne budskab udtrykkes således: ”Ordet blev kød! Gud blev menneske!” inkarnationstanken udtrykker en begivenhed. Og denne begivenhed er den historiske Jesusvirkelighed. Her kom Gud. Derfor: Gud er Jesus. Udenfor Jesus findes kun vore Gudsideer, som alle er produkter af afgudsdyrkelsen. I Jesus kom den virkelige gud. Gudsideer opstiller det suveræne menneske, så længe Gud selv er borte. Kun om den fjerne gud kan mennesket i sin suverænitet opstille ideer, der udtrykker, hvilken plads og betydning det suveræne menneske ønsker at give Gud. Er Gud derimod kommet nær, da mister mennesket sin suverænitet. Da forsvinder også dets forsekellige gudsideer, og det står i stedet for over for Gud som virkelighed, d.v.s. som begivenhed. Det er dette inkarnationstanken udtrykker. Regin Prenter.

-0-0-0-0-

Efter mange år på trosfrihed har vi nu styr på tingene såvidt kristendommen.

Det har intet at gøre med det Arne står for, da Gud ikke er i spekulation, ikke er ukendt

Det har intet at gøre med det Tikka står for, dette er et kætteri hvor man tror på bibelen og kristne har ALDRIG haft bibelen som troens genstand, det de tror på. Så Tikka er en ommer, men nu er hun/han også ateist så vi burde slet ikke ta hendes aktiviteter med at slå os andre i hovedet med bibelen alvorligt.

Og langt om længe har folk endelig opdaget der er noget fordækt ved den profil (efter Simons og RoseMarie's reaktioner at dømme er det nærtliggende at tro Tikka og RoseMarie er en og samme person, men stadig jeg er ikke sikker, men fordækt er Tikka profilen, som hun selv siger jeg har to spil kort, med hver deres agenda)

Før eller siden bliver dobbeltspillet opdaget

Vi skal videre og vi kommer ikke videre sålænge der i disrespekt eller fejhed anvendes anonymitet for at fremme en skjult dagsorden

-0-0-0-0-0-

Det er fuldstændig fantastisk, pædagogisk fantastisk, at vi har Tikka og Arne, fordi de begge er milevidt fra kristendommen

De to er med til at kristendommen bliver stærkt profileret og forstået

HansKrist har sørget for at Paulus bliver drøftet i Danmark og at kristendommen bliver korrekt forstået

-0-0-0-0-

Humor Ikke? Jo humor!

Og dog på samme tid gælder:

»Den, der kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt«.

-0-0-0-0-

Jeg mister bare min tålmodighed hvis vi ikke formår at komme ud over stepperne, derfor trækker jeg tingene så skarpt op,

Vi skal videre, vi skal magte at gøre store fremskridt

Ateisme kan ingen af os være tjent med, vi må ligesom videre

At gøre som Arne at skubbe Gud fra os vil New Age, tidsånden og de nye generationer ej heller nøjes med idag,

Og Tikkas bibelfundamentalisme er forlængst opgivet og har ingen appel til forstandige naturvidenskabelige skolede moderne mennesker i vor tid

Kristendommen og Kirken får en renæssance hvis hvad jeg skrev i forrige indlæg i den her tråd bliver forstået

Hvis HansKrist bliver pensum på teologi og hvis der blev kogt lige så meget suppe på hvad jeg har skrevet som fx blodfattige Kierkegaard

Den dag de kloge opdager mine aktiviteter
#28628 - 21/11/2019 19:35 GOSH!! [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

"Det er fuldstændig fantastisk, pædagogisk fantastisk, at vi har Tikka og Arne, fordi de begge er milevidt fra kristendommen

De to er med til at kristendommen bliver stærkt profileret og forstået

HansKrist har sørget for at Paulus bliver drøftet i Danmark og at kristendommen bliver korrekt forstået"

"Den dag de kloge opdager mine aktiviteter" stortchock

Lyksalige du, som stopfodres til at skrive –

Jeg vil overveje, at maile rundt til diverse medier om dit skriv der er gået dig i blodet og til hovedet, måske du så kommer i avisen rockon - og bliver opdaget halvfuld

Hvordan går det med din bog? engel

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#28630 - 21/11/2019 20:33 Re: GOSH!! [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej RoseMarie din snob

Jeg har fundet ud af hvad mellemrummet dækker over

Mellemrummet mellem tremmerne på dit fuglebur, dit fængsel, hvor Simon kommer og fodrer dig hver dag i mellemrummet, mellem tremmerne, som du sidder inde bagved og har glemt hvad det vil sige at være en fri fugl, du gik på limpinden, han lokkede dig ind i buret og dum som du var fordi du ikke kan finde ud af at administrere din frihed og moralske autonomi valgte du et dukkehjem, et fuglebur, og nu sidder du bag tremmerne og glæder dig over at der dog er mellemrum og at du bliver fodret hver dag, men flyve kan du ikke længere, ateisten har tæmmet og stækket dig, du mistede din frihed en nat over

Jeg husker dig fra dengang du var fri, havde din autonomi, og at du opgav dette har Michael sagt sin uforbeholdne mening om, og Bjørn og jeg nu også et par gange på det sidste

Luk hende ud i det fri Simon

Det kan jeg da ikke nu, hun er nu efter så mange år i poesi ateist bur fængsel ikke i stand til at klare sig selv i det fri. Ingen af mine elever kan flyve, kender I en eneste jeg har givet vinger, Zeff måske?

Nå tilbage til mig selv, HansKrist, nogle af mine indlæg er mesterværker og det ved du jo godt og i takt med at mennesker med høj intelligens kommer forbi bliver jeg opdaget, jeg er alternativet for de kvikke

Og en af verdens i øjeblikket mest interessante religionsfilosoffer, jeg ville da gerne der var et utal af dygtige religionsfilosoffer der var mere interessante end jeg er, men desværre de findes ikke, også derfor jeg skriver for at gøre noget ved det forhold, rette op på det forhold, Danmark fortjener en stor tænker igen og han er her nu

Jamen du er da ikke akademisk som min fodermester, nej det behøver jeg ikke være da jeg er tænker, jeg forstår tingene dybt og tværvidenskabeligt, jeg er lynende intelligent,

Ja den bog, du har ret, jeg så den for mig i ånden igår, Wauu der ville komme liv i Kirkerne, det ville blive et stort tilløbsstykke når den Paulinske SPIRITUALITET = TRO bliver forstået

New Age er rystet og er begyndt bid for bid at tage min kritik af mindfulness buddhismen til sig, de stjæler lystigt af mine tanker uden at sige hvorfra de har fået ideerne.

RoseMarie vi venter alle på at du hopper ud af skabet, dit bur, fuglebur, fængsel og fortæller os alle om Tikka ( eller hvad med Zenia, RoseMarie og Tikka)

Simon har opfordret dig til at stoppe nu om jeg har forstået det han skrev korrekt, selv han mener tiden timingen er til at stoppe legen, bedraget. I stedet for Tikka skal du blot skrive alt under profilen RoseMarie, så er du nemmere for os andre at relatere til

Det vil også være godt for dig selv

Jeg er ikke 100% sikker, men for pokker hvor skinner RoseMarie igennem i det her Tikka indlæg jeg svarer på

Ha det godt du din skøre kælling heart

Mellemrummet bag tremmerne - du er ikke tabt bag en vogn

RoseMarie har svigtet os alle en nat over og som sagt, Michael sagde sin uforbeholdne mening om den sag, der blev ikke sparet på gloserne og Bjørn har også givet udtryk for hvad han mener derom, og nu har jeg også

Bliv nu dig selv igen - måske du stadig vil være glad for din gidseltager, apropos Stockholm syndromet, der er jo nok opstået nogle sympatier og kærlige følelser gennem årene i bur
#28637 - 23/11/2019 03:40 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
FOLKET ER ÅBENBARINGEN

A: " Jeg ser, at du har mange gode intentioner, men din påstand om at du er ´særligt udvalgt fra himlen´, godtager jeg ikke. Dertil begår du efter min mening for mange ikke-himmelske fejl. For mig handler det om at finde og være i det ståsted her i tilværelsen, som jeg fornemmer og føler mig overbevist om, at er det rette for mig, der giver mit liv en dybere mening."

H: " Vi skal jo netop kunne se Kristus i alle, at vi alle udtrykker på individuelt vis det Guds billede, som vi er skabte i og til og har mulighed for at kunne udtrykke i en genspejling. Intellektuel hovmod, snobberi og akademisk arrogance er dårligt."

Og så sker der samme dag noget relevant om det, hvilket jeg med sikkerhed forudsiger om et bestemt sted og tid, hvor jeg der vil opleve et svar. Det er:
Lige efter et møde med en samtaleperson i et lokale ved en kommunal bygning ser jeg følgende citat: " Når man ejer en regnestok, og nogen kommer til med store påstande eller store følelser, siger man: Et øjeblik, vi vil først lige beregne fejlgrænserne, og den sandsynligste værdi af dette - Regnestokken er en hård hvid streg hen over hjertet. Den matematiske civilisation udsletter det autentiske hjerte."

Jeg kan ikke tilbede symbolet Kristus, fordi det havde været ligesom, at jeg ser mig selv i spejlet som en afgud.

Biblen NT, Paulus første brev til Timotheus: " Hold buddet, uplettet og uangribelig, indtil vor Herre Jesu Kristi tilsynekomst, som den salige og eneste hersker, kongernes konge og herrernes herre, skal lade os se, når tiden er inde."

Biblen NT, Matthæusevangeliet: " Jesus sagde - Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, da skal han tage sæde på sin herligheds trone. Og alle folkeslagene skal samles foran ham, og han skal skille dem, som en hyrde skiller fårene fra bukkene; fårene skal han stille ved sin højre side og bukkene ved sin venstre. Da skal kongen sige til dem ved sin højre side: Kom, I som er min faders velsignede, og tag det rige i arv, som er bestemt for jer, siden verden blev grundlagt........."

Det guddommelige er ikke en overmagt. Sådan er det med begrebet om treheden ´Det guddommelige med Helligånden i form af Mennesket´. Biblen blev skrevet i en tid, hvor religiøse ledere var en autoritet med mænd for en religion, som havde magten over mennesker i dens kultur og dette er et kendetegn på historierne i både det gamle og nye testamente. Vi lever idag med rimeligt fornuftige menneskerettigheder i et demokratisk samfund, så derfor misfortolker nogle, en hel del eller mange religiøst troende dens ifølge dem påståede fremtidsprofetier til noget om, at ved verdensdommen kommer Jesu/Kristi genkomst som en personlig inkarnation regerende over alle om et nyt teokrati, hvilket er diktatur. I jødisk-kristen sammenhæng kaldes Gud for ´hyrde´. Inden for kristendommen kaldes præsten hyrde (pastor på latin). Profeten Jesus omtalte sig selv i en lignelse som den gode hyrde. Jeg er dermed ikke en ny religiøs/spirituel leder, fordi alle burde være lige som medmennesker uanset køn, alder, race, status i samfundet, etnicitet, seksualitet og overbevisninger. Hvad jeg vil? Jeg tjener kærligt med Helligånden Det guddommelige og muligvis i en nær fremtid også folket som et spirituelt fællesskab. Jeg kan, skal og vil uselvisk hjælpe mennesker i deres sind og hjerte med en kraftfuld psykisk befrielse (frelsen) fra det falske, syge og egoistisk onde. Jeg ønsker, at vi sammen gør noget storslået godt i verden, fordi dette større end mig selv ansvar kan jeg ikke klare alene. Ingen er perfekt, så også jeg lærer af mine fejl og jeg er ikke en superhelt. Som noget skæbnebestemt opfatter jeg romantisk et guddommeligt lys i os alle. Da jeg på et offentligt værksted lavede en projekt OPLYSTHED T-shirt med dens symbol, sagde useriøst den ansatte til mig om det: " Jeg behøver den ikke, fordi jeg er den udvalgte." Jeg oplever flere og flere overnaturlige hændelser som tegn, der styrker mig i, at jeg modigt er som, jeg er.
Side 25 af 54 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 53 54 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af Arne Thomsen
02/04/2020 19:45
Tror du på, at du har en Sjæl?
af Gerth
02/04/2020 19:11
Mellemrummet
af Simon
01/04/2020 17:35
Klima- og Corona-krise
af Gerth
30/03/2020 00:13
Gerth Drost
af Gerth
29/03/2020 20:35
Nyheder fra DR
Regeringen har fået grønt lys til at l..
02/04/2020 22:44
Steffen Kretz: 'Det økonomiske sammenbr..
02/04/2020 22:28
Kønsopdeling, obligatoriske mundbind og..
02/04/2020 22:15
Von der Leyens uønskede håndsrækning:..
02/04/2020 21:44
Private speciallæger advarer: Mangel p..
02/04/2020 21:44
Nyheder fra Religion.dk
Har coronavirus påtvunget os en verdsli..
02/04/2020 06:05
Hvor kan jeg lære om den græske mytolo..
01/04/2020 05:47
Er der belæg i Koranen for at kalde van..
31/03/2020 05:49
Gospelmusik skaber fællesskab
30/03/2020 06:13
Coronarestriktioner set fra et løgstrup..
27/03/2020 06:00