annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4575004
Et andet syn 1182071
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 947245
Jesu ord 822944
Spirituel omsorg 776294
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 64 gæster og 120 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 54 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 53 54 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28606 - 20/11/2019 08:09 Re: Gerth Drost [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arne: " Det er så åbenbart dit svar på mit spørgsmål ovenfor (#28590 - 18/11/2019 16:07). Men hvordan kan jeg vide, at det er sandhed, at du er ´særligt udvalgt fra himlen´? Og hvad er det egentlig du vil? Er det sandt, at du er udvalgt fra himlen eller storhedsvanvid? Som jeg ser det, kan det være det ene såvel som det andet."

Jeg synes, at du virker agnostisk, hvor derfor mit svar til dig er ligegyldigt, fordi agnostikere tror ikke på, at man kan vide ´det´ og i er uden spiritualitet. Du kan ikke genkende noget himmelsk ved mit budskab, når du ikke tror på himlen i dig selv og som evigheden. Ja, jeg er sendt fra himlen til jer med Helligånden. Ja, jeg har rollen som en særligt udvalgt med Riget.

I nat på tankstationen er kasseekspedienten en meget ung mand med anden etnisk baggrund og et mørklødet udseende. Jeg kan høre fra hans tekniske legetøj nogen sige noget på arabisk. Han fortæller, at han nu hører noget fra Koranen. Han ved fra vores der tidligere snakke, at jeg ikke horer, drikker mig fuld i alkohol, kan li smagen af svinekød og at jeg er imod folks onde ballade med mere. Han har altså travlt på arbejdet men, han spørger mig: " Kender du til Koranen? Hvorfor er du ikke muslim? " Han siger derefter: " Kom hen til vores moske, hvor du kan besøge os." Jeg svarer til ham, at det samme har nogen fra de forskellige andre religioner også sagt til mig. Så går han ud af hoveddøren som en pause med en giftigt uren cigaret, hvor han stinkende ryger den. Børn er generelt naive, hvor de derfor let kan tro på en påstået sandhed fra de voksne i miljøet, der sådan desværre minder om sekterisk hjernevask og på den måde virker mange især dermed unge idag ikke endnu skeptiske nok omkring deres egen identitet og virkeligheden. Jeg kunne ikke holde en længere forklarende prædiken der, selv om han faktisk ønskede en samtale med mig, fordi jeg skulle spise med munden min mad i fred, der stadig endnu er min eneste fysiske nydelse og religion er vistnok et meget følsomt emne for en hel del eller mange religiøse. Jeg kritiserede på hans arbejdsplads ikke religion og han yder altså en god service på den. Måske han kommer til at kende mig i fremtiden om projekt OPLYSTHED som en nyhed? Hvad jeg vil? Jeg tjener kærligt med Helligånden Det guddommelige og muligvis i en nær fremtid også folket som et spirituelt fællesskab. Jeg kan, skal og vil hjælpe mennesker i sindet/hjertet med en kraftfuld spirituel befrielse (frelsen) fra det falske, syge og egoistisk onde. Dette leder også til mit om lidt svar til profilen Anonym.
#28607 - 20/11/2019 08:38 Re: Gerth Drost, Falsk profet [Re: Anonym]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Anonym: " Spørgsmålet er hvem/hvad du er? ..."

Hej A

Jeg er den, jeg er.
#28608 - 20/11/2019 11:00 Re: Gerth Drost, Falsk profet [Re: Gerth]
Anonym
Uregistreret

Dude -

Det var ikke et spørgsmål fra mig. Jeg er i stand til at identificere en psykisk forstyrret person, når jeg støder på en sådan.

Personligt er jeg uinteresseret i hvem/hvad du leger.

LB
Top Svar Citer
#28610 - 20/11/2019 12:32 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Du har travlt med dine mislykkede synes jeg forsøg på at sætte mig i en bås.
Jeg kan klart afvise din "agnostiker-diagnose" bl.a. fordi jeg oplever tilværelsen som et mirakel, men også fordi inspirationen til den helt dybe kærlighed kom visuelt til mig fra kristendommens byzantinske ikoner.
Jeg ser, at du har mange gode intentioner, men din påstand om at du er "særligt udvalgt fra himlen" godtager jeg ikke - dertil begår du efter min mening for mange ikke-himmelske fejl.
Jeg ønsker dig - som menneske - held og lykke med dine gode hensigter.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28612 - 20/11/2019 12:44 Re: Gerth Drost, Falsk profet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Dude -

Det var ikke et spørgsmål fra mig. Jeg er i stand til at identificere en psykisk forstyrret person, når jeg støder på en sådan.

Personligt er jeg uinteresseret i hvem/hvad du leger.

LB

Sådan taler vi ikke til hinanden.

Vi kan tale hårdt til hinanden når vi kommer op at skændes med hinanden om et og andet og det kan blive personligt, en kontaktsport, men det er der jo ikke tale om for dit vedkommende, du er jo endnu ikke kommet op at toppes, skændes, med Gerth, så venligst en anden tone LB!

Intellektuel hovmod og akademisk arrogance får ikke et ben til jorden her, det er noget der foregår/foregik i visse avisers stil fra forrige århundrede (borgerskabets feudale akademiske hovmod og snobberi) men vi er her på trosfrihed trådt ind i det 21 århundrede takket være Paulus, så du kommer ikke langt med den stil og tone du udviser, vi gider bare ikke den hovmodige stil, her drejer det sig om intelligens, tænkning og liv, at livet kommer først og liv er noget vi blandt andet gir hinanden.

Citat:
det, som er dårskab i verden, udvalgte Gud for at gøre de vise til skamme, og det, som er svagt i verden, udvalgte Gud for at gøre det stærke til skamme, og det, som verden ser ned på, og som ringeagtes, det, som ingenting er, udvalgte Gud for at gøre det, som er noget, til ingenting
Side 23 af 54 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 53 54 >

Seneste indlæg
Lyser på vej
af Arne Thomsen
02/04/2020 19:45
Tror du på, at du har en Sjæl?
af Gerth
02/04/2020 19:11
Mellemrummet
af Simon
01/04/2020 17:35
Klima- og Corona-krise
af Gerth
30/03/2020 00:13
Gerth Drost
af Gerth
29/03/2020 20:35
Nyheder fra DR
Regeringen har fået grønt lys til at l..
02/04/2020 22:44
Steffen Kretz: 'Det økonomiske sammenbr..
02/04/2020 22:28
Kønsopdeling, obligatoriske mundbind og..
02/04/2020 22:15
Von der Leyens uønskede håndsrækning:..
02/04/2020 21:44
Private speciallæger advarer: Mangel p..
02/04/2020 21:44
Nyheder fra Religion.dk
Har coronavirus påtvunget os en verdsli..
02/04/2020 06:05
Hvor kan jeg lære om den græske mytolo..
01/04/2020 05:47
Er der belæg i Koranen for at kalde van..
31/03/2020 05:49
Gospelmusik skaber fællesskab
30/03/2020 06:13
Coronarestriktioner set fra et løgstrup..
27/03/2020 06:00