annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4373965
Et andet syn 1166659
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 923831
Jesu ord 812811
Spirituel omsorg 770509
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 378 gæster og 217 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 45 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28565 - 15/11/2019 07:50 Re: Gerth Drost [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Gider folk i Danmark læse hele min tråd og/eller dens emner, når ABC, Simon og andre spammer den samt Arnes irrelevante deltagelse? Måske jeg dermed spilder min tid her?

1. Arne: " Jeg ser, du udråber dig selv til: ´sendt til jer fra himlen´(evigheden)". Det er der jo mange før dig, der også har gjort. Jeg tror på, at det er din ærlige overbevisning, men din troværdighed ville vokse i mine øjne, hvis du kom frem med et klart himmelsk budskab. Det synes jeg foreløbig ikke, du har gjort."

2. Arne i hans egen tråd: " Endelig hæfter jeg mig ved, hvad de forskellige spiritualiteter fører mennesker til i deres praktiske liv.
Her er der jo meget godt at glæde sig over (også din café)." - Projekt OPLYSTHED.

Hej Arne

1. Biblen GT, Anden Mosebog: " Moses sagde til Gud: »Når jeg kommer til israelitterne og siger til dem, at deres fædres Gud har sendt mig til dem, og de spørger mig, hvad hans navn er, hvad skal jeg så sige til dem?« Gud svarede Moses: »Jeg er den, jeg er!« Og han sagde: »Sådan skal du sige til israelitterne: Jeg Er har sendt mig til jer."

Jesus har i Biblen omtalt sig selv som ´jeg er´ og ´jeg er den, jeg er´, hvilket kryptisk refererer indirekte til profeten Moses gud med et navn som ordet Jahve ( væren / at være = er ). Biblen NT: " Jesus sagde igen til dem: »Fred være med jer! Som Faderen har udsendt mig, sender jeg også jer.« Da han havde sagt det, blæste han ånde i dem og sagde: »Modtag Helligånden! Forlader I nogen deres synder, er de dem forladt, nægter I at forlade nogen deres synder, er de ikke forladt."

De sagde ikke om deres identitet, at de var profeter. At jeg er sendt fra himlen, det er ikke om hvem/hvad, at jeg er men, det er istedet en begivenhed. Et menneske er ikke kun sit arbejde. Evig ånd er ikke som alt i denne verden. Jeg gentager derfor til dig - Jeg har ikke udråbt mig selv til at være en bestemt religiøs/spirituel titel, fordi jeg er den, jeg er.
Mange har ikke været sendt fra ´himlen´. I Biblen NT, Matthæusevangeliet - Jesus lignelse om kongesønnens bryllup: " Thi mange er kaldet, men få er udvalgt." Kun få særligt udvalgte har haft rollen som frelserskikkelser og profeter om noget større end dem selv og jeg er ligesom dem.

2. Jeg gentager til dig - Jeg skal ikke lave nye spirituelle budskaber på skrift som en ny religion eller mindre trosretning. Jeg arbejder åndeligt med vejledning, kritik, oplysning og hellig kraft, hvor det stadig den dag idag handler om, at det gode skal vinde over det onde. Du har altså rost OPLYSTHED og en meget god bekendt af mig har blandt andet omtalt den som: " Den er etisk/moralsk et meget fornuftigt, godt og epokegørende projekt." OPLYSTHED´s projektbeskrivelse er konkret i verden mit nye budskab til folket. Jeg lever ligesom den med min praktiske spiritualitet om tingene, når jeg er iblandt mennesker og alene. Dette åndelige arbejde er du ikke personligt vidne til og du kan derfor heller ikke mærke min udstråling. Du ved ikke hvordan, at Helligånden nu virker igennem mig i hverdagen og tålmodighed er en dyd. Mine prædikener er ikke tomme ord, fordi jeg erfarer som et indhold noget skæbnebestemt om meningen med kærlighed. Himlens rige er åbenbarende med mig på Jorden selvom, at jeg ikke er medlem af en religion og det´ er fra Det guddommelige mit budskab om frelsen.
#28567 - 15/11/2019 16:49 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Går dit projekt ikke ud på at tale med andre mennesker om tingene?

Jeg har siddet og læst din projektbeskrivelse og den virker meget religiøs med en trosbekendelse om det Guddommelige - skal alle tilslutte sig den?

Måske skulle du nøjes med at sige, at sådan tror du? Altså bare fortælle lidt om din tro?

At du ikke ønsker et værtshus har jeg forståelse for...hvad er det egentlig du ønsker? Der må ikke holdes foredrag...men der skal være plads til relevante arrangementer...hvad tænker du på her? Og hvorfor ikke foredrag? Må der heller ikke hænge sedler om interessante foredrag? Så kunne brugerne jo foretage sig noget sammen og få lidt input til samtalen? Må man heller ikke spørge de andre om de vil med til et foredrag? Hvordan forestiller du dig tingene? Hvorfor ikke lidt fællesspisning? Vegetarmad? Er det ikke en måde at komme hinanden ved på?

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#28568 - 15/11/2019 22:01 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg ser, at du "arbejder åndeligt med vejledning, kritik, oplysning og hellig kraft, hvor det stadig den dag idag handler om, at det gode skal vinde over det onde." - samt at du hævder:
Citat:
Du ved ikke hvordan, at Helligånden nu virker igennem mig i hverdagen og tålmodighed er en dyd. Mine prædikener er ikke tomme ord, fordi jeg erfarer som et indhold noget skæbnebestemt om meningen med kærlighed. Himlens rige er åbenbarende med mig på Jorden selvom, at jeg ikke er medlem af en religion og det´ er fra Det guddommelige mit budskab om frelsen.
Jeg tvivler ikke på din ærlighed, men du har ikke overbevist mig om din troværdighed.

For mig ser det ud som om, du har begrænset dig til det kristne univers, og at f.eks. et begreb som Nirvana er helt fremmed for dig, ligesom idéen om at "det gode" og "det onde" i virkeligheden blot er to sider af den samme sag, som vi mennesker blot er egocentriske overfor.

Du bruget begrebet "frelse". Det er der mange andre, der også gør. Men du siger ikke hvad netop du mener med dette ord.

Jeg ønsker dig held og lykke!

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28569 - 15/11/2019 23:01 Re: Gerth Drost [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Arne: " Jeg tvivler ikke på din ærlighed, men du har ikke overbevist mig om din troværdighed."

Hej Arne
Jeg har ikke et behov for at overbevise dig, fordi det havde været et aggressivt egoistisk udtryk for min egen tvivl. Jeg bad om, at hvis jeg har en hellig rolle, så vil jeg overbevises af ´dig´ ( Det guddommelige ). Jeg er nu som et eksempel beviset som et vidnesbyrd.

Arne: " For mig ser det ud som om, du har begrænset dig til det kristne univers, og at f.eks. et begreb som Nirvana er helt fremmed for dig, ligesom idéen om at "det gode" og "det onde" i virkeligheden blot er to sider af den samme sag, som vi mennesker blot er egocentriske overfor."

Det er en interessant udfordring for mig, at jeg oplever jeres fordømmende uvidenhed om mig. Om lidt viser jeg dig her et citat fra siden Religion.dk, der om Nirvana oplyser noget, hvilket jeg jeg genkender men, nogen har sagt til mig om det: " Det er farligt, hvis du opfatter os alle som uvirkelige figurer i en drøm." Jeg har foresten allerede i et emne af vistnok dig eller ABC om bogen ´et kursus i mirakler´, der handlede om altings illusion, skrevet en hypotese, hvilken ABC kaldte for langt ude. Eller hvad med dybt inde?

Religion.dk emnet: " Nirvana betyder: ´At køle ved at puste´ og refererer til den tilstand, hvor man er afkølet (læs upåvirket) i forhold til det, der skaber grobund for illusionen om, at verden er reelt tilstede. Nirvana kan ikke beskrives, ej heller i negationer, da det ligger ud over det, som den illusoriske verden kan bidrage med af sammenligninger."

Da jeg skrev om, at man burde stoppe det onde, mente jeg også egoismen og det inkluderede alt egocentrisk. Buddha blev ikke halvt åndeligt oplyst og Jesus var kun et lys i verden. Bemærk, jeg har i din tråd fornylig inviteret dig til en spirituel opvågning, hvor jeg blandt andet nævnte Buddha om vejen til Nirvana. Du tror ikke på evigt åndeligt liv og derfor kan du ikke forstå mig som, jeg er. Figurer i en drøm lider ikke, fordi de som mennesker ikke eksisterer, altså uden selvbevidsthed - magt over nogen/noget er således ikke virkelighed i en fantasi. Med dette er folk heller ikke skyld i noget som syndere, hvis de bare er en del af en drøm. Jeg elsker alle, fordi de sådan er med i en drøm, hvilket kun en bevidsthed oplever i et med alt. Ja, det lyder altså abstrakt.

Religion igen om Nirvana: " Buddhismens frelsesbegreb der i modsætning til andre religioners frelsesbegreb drejer sig om at miste jeg-bevidstheden, eller eksistensen om man vil. Udtrykt med andre ord er nirvana det samme som at nå til en erkendelse af, at verden er relativ, og alt hvad der er i den, er betinget af hinanden, også selvet, som ingen instans er i sig selv. Således opløses alting ved hjælp af selv-erkendelse, og frelsestilstanden er opnået."

Du fejler igen. Jeg har i en anden tråd skrevet, at evig ånd er ikke som alt i denne verden ligesom den, jeg er. Jeg har idag sagt til min en gang om ugen sociale samtalepartner ( Hun synes, at hændelser i mit liv lyder som noget godt karmisk ) fra det kommunale system: " Jeg oplever lige nu trin for trin ligesom flere bølger, der endnu ikke er store, at noget godt sker mere og mere. For egoismen opfattes det negativt ligesom en invasion fra rummet, fordi noget uselvisk er for den frygteligt." Min gode bekendt tror stadig på individers forskellige frie vilje. Jeg oplever som et nyere herligt flow, at mennesker med mig udgør en og samme vilje.
#28572 - 16/11/2019 11:47 Re: Gerth Drost [Re: Gerth]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

For at gøre en lang historie kort:
Du skriver til mig:
Citat:
Du tror ikke på evigt åndeligt liv og derfor kan du ikke forstå mig som, jeg er.
Min replik:
Det er for mig uklart, hvad du mener med udtrykket: "evigt åndeligt liv". Hvad mener du?
Jeg kan tillige ikke se, hvor jeg skulle få en sådan tro fra. Kan du?

For mig ligner dette begreb umiddelbart en ønskedrøm uden belæg.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 45 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 44 45 >

Seneste indlæg
Gerth Drost
af Arne Thomsen
14/12/2019 19:09
Mellemrummet
af Simon
14/12/2019 04:18
OPLYSTHED
af Arne Thomsen
13/12/2019 21:29
Lyser på vej
af Simon
12/12/2019 21:32
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/12/2019 11:53
Nyheder fra DR
Klimamøde-vært indvilger i en mere amb..
15/12/2019 02:07
Klimaforhandlingerne i Madrid trækker u..
14/12/2019 23:58
Australsk politi går benhårdt efter ra..
14/12/2019 22:11
Politi efterlyser forældrene til to bø..
14/12/2019 21:34
40.000 'sardiner' samlet til protest mod..
14/12/2019 21:28
Nyheder fra Religion.dk
Jim Lyngvild skal udsmykke kirke i Faabo..
13/12/2019 06:30
I Danmark lever antisemitismen i bedste ..
12/12/2019 07:12
Forsker undersøger muslimske kvinders e..
09/12/2019 06:11
Asatroende tænder lys som nedtælling t..
05/12/2019 13:48
Hvem vil ikke have jøder som naboer?
05/12/2019 06:27