annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2840 - 13/08/2008 13:15 Re: DEN ATEISTISKE ILLUSION [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Det, du forstår ved saglighed, Jeppe, adskiller sig en hel del fra, hvad resten af verden forstår ved saglighed.

Hvorfor i alverden skulle folk besvære sig med at svare på dine usaglige spørgsmål. griner

Der er jo en god grund til, at Dawkins er verdensberømt, og du selv og dine usaglige fremstillinger bliver ignoreret af verden.

Men selv dette er der intet i dine indlæg, der tyder på, at du kan forstå.

engel

Top Svar Citer
#2841 - 13/08/2008 14:03 Re: DEN ATEISTISKE ILLUSION [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Ole Bjørn.

Uden at tage stilling til, hvad Ipso Facto fremfører i denne tråd, så læser jeg dit sidste indlæg sådan, at du simpelthen påstår, at Ipso Facto er dum ("usaglig" og "uforstående").

Det er naturligvis din gode ret at femføre et sådant synspunkt - som din vurdering - men jeg leder - foreløbig forgæves - efter sagligheden i dine påstande hér.

Jeg kan kun få øje på "tomme" postulater.

Er dine udtalelser her din position - som formand for denne hjemmesides støttegruppe - værdige?

Det kan jeg nok ikke umiddelbart få øje på smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (13/08/2008 14:08)
Top Svar Citer
#2843 - 13/08/2008 15:23 Re: DEN ATEISTISKE ILLUSION [Re: Ipso Facto]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Erfaringerne med overoptagethed af folks religiøse tilhørsforhold er nemlig ikke gode. Da ateister i vidt omfang lider af magisk tænkning, jfr. de omkring 2 milliarder ateister det lykkedes at bibringe den rette tro og bilde ind, at kommunismen var den sande vej til jordisk frelse, som derefter slog omkring 100 millioner personer ihjel blandt andet fordi disse fejltænkninger troede på noget andet og mente, at kommunismen var en vrangforestilling, bør man nok lige standse op og tænke sig om en ekstra gang.

Jamen kæreste dog - du er jo voldsomt usaglig i din parallel mellem kommunisme og fravær af gudetro, jeg vil bede dig gøre sagligt rede for en sådan sammenhæng før du kommer for godt i gang. Det du i en sådan argumentation bør fokusere på er:
1. Hvordan du kan udlede, at kommunisme er en logisk konsekvens af fravær af gude-tro
2. Hvordan du kan udlede, at drab or mord er en logisk konsekvens af fravær af gude-tro
3. Hvordan du med din agnosticisme mener at kunne undgå disse grimeme konsekvenser, herunder hvordan den yderst begrænsede forskel der er imellem ateisme og agnosticisme skulle være udslagsgivende

Citat:
Det skulle jo nødigt ende med konspirationsteorier svarende til Zions Vises Protekoller og andet ævl om, at jøder kontrollerede stor- og lånekapitalen samt de store firmaer, hvorfor det var mest rationelt at slå alle jøder ihjel og stjæle deres penge.[/

Og der gik du så helt over gevind...

Citat:
Foreløbig er det dog ikke kommet så vidt, men den ædle ridder for sandhed og ateisme, Sir Richard Dawkins, har dog stemplet alle religiøst troende med en psykiatrisk diagnose - de lider af vrangforestillinger.

Har du en bedre betegnelse - et tilsvarende rammende ord? Byd ind med noget...

Du virker så bedrøvet over folk der ikke tror, folk der ikke tilskriver alverdens gudeforestillinger eksistens - hvordan kan jeg trøste dig kære menneskeven?
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#2851 - 14/08/2008 00:57 Re: DEN ATEISTISKE ILLUSION [Re: Ipso Facto]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Ipso Facto

Citat:
Nu må du virkelig snart lære at skelne mellem opponenternes PERSON og de HOLDNINGER de fremlægger og argumenterer for.


Fint nok, og det var så denne skelnen, du foretog med henvisning til indersiden af mit hoved, med de velsignelser dette ville give bl.a. dig ??

Citat:
Selv om du således har valgt fortsat at være blind, og hellere vil tale om noget andet end at besvare mine to spørgsmål.


Hvem i alverden tror du, du er? Jeg har aldeles ingen pligt til at svare på dit fortænkte nonsens.

Er for resten din henvisning til min påståede blindhed ikke et spark til manden i stedet for til bolden?

Citat:
Da ateister i vidt omfang lider af magisk tænkning, jfr. de omkring 2 milliarder ateister det lykkedes at bibringe den rette tro og bilde ind, at kommunismen var den sande vej til jordisk frelse


Magisk tænkning: Man benytter magisk tænkning hvis man tror at ens tanker kan påvirke ting, der sker i omverden. F.eks. kan man få den tanke at en man kender vil køre galt, fordi man kom til at tænke på at han ville køre galt. Man kan også have en vrangforestilling om at man ved hjælp af tankerne kan påvirke f.eks. vejret. Magisk tænkning er et symptom på skizofreni eller skizotypisk sindslidelse. (http://www.netpsykiater.dk/Htmord/m.htm)

Hvem har mon i den grad skrevet mod amatørmæssige diagnosticeringer?? Det skulle vel ikke netop være Ipso Facto?

Mon ikke du skulle søge et kursus i logik og mængdelære. Din glose "jfr." er ganske vist aldeles upræcis; men hensigten fornægter sig ikke!
Afsnittet bekræfter min tidligere bemærkning om det mislykkede skoleridt på en brækket kæphest, der oven i købet har smidt dig af!

Selv om jeg ikke er enig med Ole Bjørn i alt, så er jeg enig med ham i hans bedømmelse af Jeppe (Jan Aage Jeppesen alias Ipso Facto).

PS: Hvad har denne Richard Dawkins for resten med mine indlæg at gøre?
Top Svar Citer
#2852 - 14/08/2008 01:15 Re: DEN ATEISTISKE ILLUSION [Re: Arne Thomsen]
Ransom Offline
godt igang
Registeret: 06/04/2008
Indlæg: 115
Citat:
Er dine udtalelser her din position - som formand for denne hjemmesides støttegruppe - værdige?


Nu er du vist ikke "værdig" som dommer/formodningsudsiger i denne sammenhæng! Jeg medgiver, at Ipso Facto tilsyneladende er meget vidende; men der skal ikke mange søgninger på forskellige søgemaskiner til, før det afsløres, at den tilsyneladende store viden alene beror på god tid til at surfe rundt på nettet for derefter at foretage en copy/paste operartion.

Begræns din begejstring!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk