annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4298425
Et andet syn 1160281
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 917992
Jesu ord 810179
Spirituel omsorg 768398
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 73 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 109 af 112 < 1 2 ... 107 108 109 110 111 112 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28397 - 20/10/2019 02:13 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hans K citater, hvilket jeg har redigeret til min version af dette:

1. I Kristus har vi vores personhed, ansigt og person, vores billedlighed, alle mennesker er unikke og enestående i kristendommen takket være deres personhed,,, personlighed, ansigtsudtryk og karisma.

2. Tro er noget andet. Tro er noget mennesket har lang tid før bibelen, også Gamle Testamente. Mister mennesket troen er det jo ikke troen på hvad der står i bibelen det menneske mister.

3. Paulus, denne Tænkningens Skytshelgen, forlangte netop en tænkende og seende tro. Vi skal tænke, frit og kritisk om alt også om det der står i bibelen, ikke tro det blindt, ikke overtro det og lære det udenad. Vi kan og skal drøfte, skændes, om den rette forståelse af tingene. At kalde Gud for et dogme forstår jeg ikke et ord af. Spirituel intelligens.

Hej Hans

1. Tidligere igennem plagerne hadede jeg som spirituel hjemløs ensomt mange gange mig selv, mennesker og livet især på grund af folks fremmedgjorte fordømmelser og egoisme imod mig men, denne onde byrde forsvandt som en helbredelse i mit sinds tanker og følelser med Helligåndens virke. Jeg havde på et tidspunkt midlertidigt i nogle år samtaler uden medicin med en psykiater og en sygeplejerske, hvor de, min familie og en god bekendt alle vurderede, at jeg især i de par år siden min fyrre års alder har gennemgået en stor personlig udvikling til det bedre og jeg behøver derfor ikke psykiatrisk medicin. Psykiateren spurgte: " Hvad var det som, du gjorde, der hjalp dig sådan? " Jeg virker muligvis stadig tilsyneladende anderledes end flertallet i verden, hvilket jeg nu istedet opfatter som en kraftfuld gave med kærlighed. Jeg er blevet af flinke bekendte kaldt for: en ener, unik, speciel og at jeg har karisma men, det er ok, fordi guddommeligt er jeg ligesom med min pagts betydning i evigheden aldrig alene og derfor er jeg altid god nok hjemme med dets rige. En god bekendt er enig med mig i, at en karismatisk personlighed kan gøre en stor god forskel i verden, hvor han/hun inspirerer både en den indflydelsesrige elite og folket til en bedre forandring.
Jeg er ikke enig med dig i din kristne fortolkning af vores forhold til Kristus.

Den danske ordbog:

Unik - Som der kun findes én af; forskellig fra alt andet. Helt speciel og derfor særlig bemærkelsesværdig eller attraktiv.

Enestående - Som i en eller anden henseende er i en klasse for sig i forhold til det meste andet af samme art; som er særlig god, smuk, fordelagtig osv.

Karisma - Evne til at tiltrække sig omgivelsernes opmærksomhed og få magt over dem alene ved sin personlighed. Særlig evne, talent eller skabende kraft, ofte betragtet som gudgiven.

Nu undersøger jeg på - Sproget.dk, der for mig forunderligt mystisk også nævner en gave om ordet ´karisma´: " Hvorfor kan karisma ikke slås op i ODS? Grunden er, at karisma (tidligere også skrevet charisme) i den periode, som ODS dækker, nemlig 1700-ca. 1950 var et teologisk fagudtryk, der på ingen måde tilhørte almensproget. Den snævre teologiske betydning er 'nådegave' – chárisma betyder 'gave' på oldgræsk. Ordet kom først med i bind 4 af Supplement til ODS 1-5, og her kan man se den snævert teologiske brug i funktion i dette eksempel fra Martensens Dogmatik, som var et af 1800-tallets mest udbredte teologisk-teoretiske opbyggelsesskrifter: ´Charismet er deels den ved Naaden rensede Naturgave (..) deels er Charismet den ved Naaden forhøiede Naadegave.´ Det er en anden brug af karisma, end den, der næsten er blevet en kliché i dag, og som Den Danske Ordbog definerer: 'evne til at tiltrække sig omgivelsernes opmærksomhed og få magt over dem alene ved sin personlighed', med eksemplet - Hun var i sit es, lo, mens hun snakkede løs til højre og venstre, både med mig og de øvrige gæster, der faldt for hendes karisma." Karisma er kendetegnet på de særligt udvalgte personer med en guddommelig livsopgave. I virkeligheden er alle forskellige mennesker uden vores elskede individualistiske valg på godt og/eller ondt alligevel det udvalgte folk, fordi ingen er forevigt fortabte og døden eksisterer ikke. Jeg tilgiver fortrøstende synderne. En god bekendt har fornylig beskrevet mig som åndeligt oplyst og ligesom med ´mit´ projekt er jeg OPLYSTHED. Jeg er et lys i verden.

2. I Biblen NT om syndfloden, arken og Noahs ark, havde han også en god tro. Jeg har lige på DR på TV set med skuespilleren Morgan Freeman ( freeman - på engelsk free man? = Fri mand ) og hans egne ord om ´Gud, der for mig minder om det guddommelige med Helligånden i form af mennesket. Der er forhistoriske beviser under vandet på planeten Jorden og i underjordiske huler på, at mennesket har siden dengang på forskellige måder beskæftiget sig med spørgsmål om det åndelige og livet. Forskellige religiøse bygninger er blevet bygget til tilbedelse og spirituel kraft. Forskellige steder tilbeder religiøse folk et eller flere mennesker og mange dyrker påståede hellige skrifter. Der sker sygt hellig krig. En kvinde havde en nærdødsoplevelse, hvor hun kom i hendes eget himlen som et paradisisk Edens have med nogle lysende vejledere og der var den person kærligt et med alt. Morgan Freeman konkluderede, at himlen er kærlighed.

En på grund af i barndommen traumatiske oplevelser og måske hjerneskade retarderet mand forstår intellektuelt ikke Kristendommen selv om, han som voksen blev medlem af en dansk frikirke. Jeg kan ikke li socialt hans selskab men, jeg elsker ham som et medmenneske, fordi det ikke er hans skyld og hans spirituelle hjerte er godt. Han skal ikke tvinges til at tænke skeptisk om Biblen. At snakke om Biblen må dermed for ham være frivilligt. Jeg møder folk med sindslidelser, som ikke forstår ´hjertet´ metaforisk (billedligt) og hvad så? Du har ofte markant reageret her, når nogle profiler udtrykker en kritik imod Kristendom men til trods for det, siger jeg til jer alle: " Jeg gider ikke skændes med jer noget om forskellige religioners patriarkalske træk. Intet er en guds skyld, fordi religiøs ekstremisme, fundamentalisme og dogmer er kun kun lavet af mennesker, hvilket ikke er skabt som hellige navne, ord og begreber.

Jeg har en samtalepartner hver uge med en kvinde fra Kommunen om alt mellem himmel og jord. Hun mener, at kun Buddha og Jesus kunne være åndeligt oplyste, fordi de var guder og derfor kan fortsætter hele menneskeheden med både lys og mørke i sig selv. Det tror jeg ikke på. Jeg synes, at Buddha og Jesus var begge mennesker og dermed ikke guder. De er af spirituel troende kendt som åndelige vejvisere. Man vil vel ikke stræbe efter mere åndelig oplysning på en spirituel vej, hvis dens mål til lykken er umulig. Helligånden fungerer som en vejleder til sandheden. Jeg ved den, jeg er, hvilket betyder som et håb, at jeg mega meget mere end de fleste eller alle tror på folks frelse i livet og/eller efter dette. Jeg vil i mennesker med Helligånden rense verden fra det onde til visdommens kilde. Lad der sådan igen blive lys og af den grund skal jeg ikke være særligt hellig.
#28400 - 20/10/2019 10:28 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Igen et fremragende indlæg Gerth

Nu kan Tikka og jeg ihvertfald ikke bebrejde dig at du taler uklart og dine indlæg virker rodet.

-0-0-0-0-

Citat:
Jeg vil i mennesker med Helligånden rense verden fra det onde til visdommens kilde.

Bliv i dette spor, du har fat i noget Gerth

Og du er den du er. Befriende at man ikke skal vogte sig men at du selvbiografisk er ærlig. Det når vi alle længst med at være dem vi er.
#28436 - 24/10/2019 02:15 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
Tak, selv om både smiger, ros og komplimenter ikke skal ændre på mit budskab. Jeg bliver aldrig bureaukratisk medlem af Kristendommen som en religion og jeg har i evigheden ikke behov for en religiøs identitet fordi, jeg er ligesom den.

Min redigeret version som citater fra Hans K: " Ingen har sagt så meget om Gud som jeg har. Det forhold er der ingen der kan benægte (mennesker bliver slået omkuld af forundring og chok). Normalt med din bibelfundamentalistiske kristne trostilhørs forhold ville Simon ha jordet dig ( Tikka ) og jagtet dig konstant, været på nakken af dig nonstop 24/7. Det har han aldrig været, noget Gerth lynhurtigt opdagede, og undrede sig over. Det er vores praktiske omgang med tingene hvorfra vi får vores erfaringer og ideer (vigtigt at forstå tanker som ideer, dette er det nemlig i håndværkerfag og alle praktiske fag, her kunne teoretiker virkelig lære noget om hvad intelligens og tænkning er. Tanker er for mig ideer. "

Siden min 40 års alder og frem til nu har jeg oplevet åbenbarende henrykkelser. Den slags slags ekstatisk eufori, glæde, begejstring fryd og lykke kan vel også af andre uvidende folk om dette misforstås diagnostisk fordømmende til: " Manisk = Stærkt (eller tvangsmæssigt) optaget af noget bestemt? "

En kristen psykisk syg kvinde på medicin synes dette om mig men, jeg analyserer den opfattelse som værende en del af hendes i sindet psykiske forsvarsmekanismer på grund af frygten for det ukendte, tankemylder som en forstyrrelse eller for meget tænkning og/eller de psykiatriske pillers hæmning af denne persons tankevirksomhed? Jeg har set et naturvidenskabeligt TV program om helgenen Jeanne D´arc, der ifølge den sandsynligvis også blev betragtet som manisk skør, altså besat af noget? Jeg er ikke lalleglad hele tiden og jeg har lige helt roligt lige forinden haft en god samtale med en vis gammel bekendt med meget erfaring og viden om sindslidelser. Han opfatter mig helt som psykisk rask på den gode måde. Hun siger: " Du virker som vældet over noget." Jeg spørger hende, hvor hun svarer - ja - til følgende spørgsmål fra mig: " Mener du istedet, at jeg er overvældende, fordi det har en ledende psykolog i det offentlige system også sagt om min IQ test? " Hun svarer: " Du er så eksplosiv i din væren." Med Helligåndens kraft er jeg altså så livligt spirituel og kraftfuld ( personligt karismatiske udstråling ). Dette er min videre forklaring til dig Hans K om et af mine tidligere historier her i tråden om det med, at jeg er det levende ord i henhold til et af dine citater fra Biblen NT blandt andet om Paulus til Korintherne.

Det sure - Du citerede mig om Simon - Tikka alliancen men, du misleder sådan, fordi du ikke nævnte min daværende undren over, at Simon aldrig personforfølger dig og i alle er tilsyneladende fredede af ham som kristne? De mere sekterisk religiøst gammeldages profiler fremhæver faktisk som et brændsel dig selv og din kamp imod den slags religiøs dumhed, ondskab og galskab. Det blander jeg mig heller ikke mere i. Hvem ejer Trosfrihed forummet og Kristus lyder som den generelt eneste psykisk spirituelle frihed for dig? Du er vel ikke en internet trold, som Tikka postulerer? Du har jo for det meste kun med gentagelser citeret berømte kristne tænkere uden dine egne gratis originale tanker om dem, Biblen og din personlige religiøst spirituelle erfaring?

Det søde - Senere opdagede jeg forunderligt mere sagligt noget om det med den nye himmel og jord+og se jeg gør alt nyt igen og påståede profetier om det nye rige i verden. Egentligt skrev jeg intuitivt bare dette ´jeg er det levende ord´, hvor jeg personligt ikke endnu kendte teoretisk til noget lignende fra Grundtvig´s ord om praktisk religiøsitet. Mystisk, vi to har nok, som du allerede har udtrykt i nogle emner noget eller meget tilfælles om moderne ´tænkning´, hvilket skabes ligesom en nyfødt med Helligånden fra en guddommelig bevidsthed.

Den danske ordbog: " talte ord som middel til udveksling af praktisk livserfaring og til (religiøs) erkendelse. Grundtvigs tanker om det levende ord og om skolen for livet førte til oprettelsen af folkehøjskolerne. Det talte sprog i modsætning til det skrevne."
#28441 - 25/10/2019 14:56 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
åh nej gerth

kan jeg trække min ros tilbage,, og det ikke fordi du fornærmer mig, det er jeg ligeglad med, men fordi at du nu skriver uklart og rodet igen,,, jeg roste dig netop fordi du havde et indlæg hvor du bare skrev ""syg" underligt" men dog alligevel klart og forståeligt,,,

jeg kan godt lide du er selvbiografisk til at stole på

din helligånds masturbation eller begejstring, hvor du tager patent på helligånden og påstår begrebet ikke er tyvstjålet fra kristendommen og at du ikke er religiøs, får du svært ved at kunne argumentere for, du er ofte på dybt vand hvor du ikke kan bunde,,,

du magter ikke kristendommen af den simple grund at du ikke har beskæftiget dig nok med kristendommen,,,

det samme kan vi sige om arne og jmp/michael, også de to fik den tossede ide at man uden et nævneværdigt kendskab til moderne kristen filosofi og tænkning, teologi, der kunne man udråbe og udnævne sig selv til ekspert,,, jeg synes det kræver større ydmyghed at kritisere kristendommen så det bliver interessant for at andre at skulle lægge øren til,,, også ateisterne er af den overbevisning at det skulle være interessant at lægge øren til deres fordomme og uvidenhed om kristendommen,,, men nej,, en go ide at studere først det man vil kritisere,,,

nå men gerth at du er underlig (ikke er som folk er flest) er du jo den første til at fortælle os andre,,, du disker glad op med selvbiografisk vidnesbyrd herom,,,

at følge dig bliver interessant, ja hvad pokker vil den helligånden du taler om formå at udrette for dig og dit liv

er det den eller noget andet der er hændt i dit liv der har pludselig har gjort at dit liv er blevet nemmere for dig,,,

din tro har frelst dig,, ja hvis du tror det er helligånden så er det jo nok sådan, en slags selvhjælp du hårdnakket påstår du har fået forbindelse til

selvhjælp er en del af livet,, selv om vi mennesker også bliver hjulpet på andre måder her i livet,,, samfundet og andre mennesker kan også hjælpe os, række os en hjælpende hånd,,, her fortæller du selv at psykiatrien har hjulpet dig eller været med inde over,,, og om jeg forstår dig ret, så er den din helligånd du er faldet over, fall in love with, nu så god en hjælper at du er blevet uafhængig af psykiatrisk medicinsk hjælp (du må rette mig hvis der er noget jeg har misforstået her (men du fortæller jo selv ret frit om de her selvbiografiske forhold, så jeg regner ikke med at det er nogen hemmelighed, ja måske det er endda er meningen at vi skal forstå hvor meget den helligånd formår at hjælpe dig))

- alt det her og du påstår du ikke er religiøs er indimellem lidt svært at tage alvorligt,,,

jeg tror du gerne vil dig selv være en religion end du vil anerkende at man kan lære af andre religioners spiritualitet,,, fx kristendommen hvor helligånden jo stammer fra,,, men du mener ikke at du skylder noget her???? det virker lidt besynderlig på mig, for jo ihvertfald er helligånden tyvstjålet fra kristendommen,,,

du kan så hævde at du tænke anderledes om helligånden end de kristne gør, det vil jeg nu stille spørgsmålstegn ved rigtigheden i,, du ville gerne at du gjorde, men jeg ser ikke lige hvor det er du udmærker dig i forhold til hvordan de kristne opfatter det med helligånden,,,,

måske du skulle sætte dig ind i nogle værker om helligånden,,, de der svenske pinsefolk med høj akademisk uddannelse der skriver om helligånden tror jeg virkelig vil kunne lære dig ikke så lidt,,,

vi havde tidligere en debattør jmp/michael,, hvor du på nogle måder ligner ham (og på andre er I meget forskellige, som nat og dag) men også han ville være ubesmittet, altså han stod ikke i gæld til nogen såvidt sine tanker om tingene,,, men på et tidspunkt fandt vi da mere og mere der pegede i en ganske bestemt retning,,

at være ubesmittet og ren, så ubesmittet og ren når man snakker om helligånden, at man påstår man ikke er religiøs,,, ja det er sgu påfaldende,,,

hvorfor indrømmer du ikke, ja selvfølgelig er jeg religiøs spirituel et opvagt, kvik, intelligent, menneske, ellers giver det overhovedet ingen mening at tale så meget om helligånden,,,
#28448 - 27/10/2019 02:29 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Gerth Offline
godt igang
Min redigeret version af hans K´s citater: " Er det den Helligånd eller noget andet der er hændt i dit liv der har pludselig har gjort at dit liv er blevet nemmere for dig. Din tro har frelst dig, ja hvis du tror det er helligånden så er det jo nok sådan, en slags selvhjælp du hårdnakket påstår du har fået forbindelse til. Her fortæller du selv at psykiatrien har hjulpet dig eller været med inde over og om jeg forstår dig ret, så er den din helligånd nu så god en hjælper at du er blevet uafhængig af psykiatrisk medicinsk hjælp. Måske det er endda er meningen at vi skal forstå hvor meget den helligånd formår at hjælpe dig.
Den Paulinske SPIRITUALITET: vores ekstatiske dopaminske (motivationelle) stærke forhjerne begejstringsstruktur. (KRISTUS der virker mægtig i os). Den hvor vi opgir vores egen vilje og overgiver, hengiver, os til hvad det ubevidste vil, Guds vilje kunne være her, det afgør Ånden for os.
Din helligånds masturbation eller begejstring, hvor du tager patent på helligånden og påstår begrebet ikke er tyvstjålet fra kristendommen og at du ikke er religiøs, får du svært ved at kunne argumentere for. Og man må sige Gerth, HansKrist og Paulus, Berdyaev og Tillich de tænker over deres spirituelle erfaringer, men det er ikke tænkningen der har konstrueret hvad vi møder i vores spirituelle erfaringer, men det er tænkningen der gør at vi formår at få et særligt stærkt og nært forhold til disse spirituelle kræfter og energier."

Hej Hans

Jeg var aldrig afhængig af psykiatrisk medicin, da jeg havde mine samtaler med engang imellem psykiater og oftere med sygeplejersken ved det psykiatriske system, fordi jeg ville selv undersøge om, jeg er gal eller genial - sindssyg eller særlig åndeligt begavet med velsignet åbenbaring. Den slags forbrug af medicin over længere tid har for patienterne efter sigende forfærdelige bivirkninger, hvilket jeg derfor nu er lyksalig fri for. De tilbød mig i hele dette forløb ingen gratis psykologiske samtaler, der ellers kunne have hjulpet som noget psykisk behandlende imod sindslidelse. Min ekstraordinære IQ test på papir forsvandt engang i det offentlige system og derfor uvidende om den sagde psykiateren undervurderende om mig, at jeg måtte ikke få psykologhjælp og: " Det kan ikke bruges til noget, fordi du med dine psykiske problemer ikke har en kognitiv evne." For mange år siden som en voksen aleneboende fattigt på SU ved Kommunens områdekontor forsøgte jeg at ansøge om et økonomisk tilskud til psykolog men, den kvindelige assistent ved skranken afviste mig kynisk hurtigt med ordene uden en forklarende chance for mig: " Du er studerende, så du kan jo bare med din SU tage et lån til det." Senere i mit liv kunne en Reiki healer som alternativ behandling og hans for komplicerede ritualer heller ikke helbrede mit sind, fordi Helligåndens kraft kan mennesker altså ikke personligt eje og sandfærdigt ægte kærlighed koster ingen penge. Mirakler sker ikke som den slags misledende teori. Den kristne Jesus videreudviklede noget fra Jødedommen og religionen Kristendom har ikke monopol på ens selvbevidsthed med hellig ånd. Nogle personer har på det seneste sammenlignet mig med Buddha og Jesus men, jeg er den, jeg er.

Den danske ordbog om ´kognitiv´: " lære at kende, erkende, forstå."

Den danske ordbog om ´kognition´: " (evne til) tilegnelse af viden eller indsigt gennem tænkning, undersøgelse, erfaring el.lign."

Min samtalepartner en gang om ugen i det kommunale system, hun synes hedensk, at min nuværende begivenhed i mit liv lyder som noget karmisk, hvor jeg tror, at hun taler om min befrielse fra dårlig karma. Jeg tror ikke på denne bevidsthedsløse energi, der sådan ikke kan bedømme nogen/noget tilgivende med empati og kærlighed. Jeg bemærker, at jeg siden min pagt med Det guddommelige om Helligåndens betydning ved min fyrre års alder ingen fysisk sygdom har i snart efterhånden årevis endda ingen forkølelser? Jeg er ikke en tilhænger af religiøse folks trusler om, at man skal have en sygelig angst for en guds/gudindes dom over en selv. Dog lever jeg især på grund af mit tilsyneladende skæbnebestemte nye heldige liv som en spirituel plan på en måde, der ligner en gudsfrygt, der handler om from og ydmyg lydighed mod Gud - Det guddommelige.

En ældre bekendt af mig med en katolsk baggrund har omtalt misundeligt det åbenbarende ved mig som åndelig orgasme, hvor han sammenlignede det med Kundalini lyset i sindet. Den Kundalini har noget tilfælles med frelsen og i sindet dens spirituelle ophøjelse ligesom med metaforisk profeten Jesus himmelrejse og opstandelsen.

Wikipedia: " Kundalini kraften er i følge tantriske traditioner i Indien og Tibet en energi, der kan aktiveres spontant eller ved hjælp af specielle yoga-teknikker i forbindelse med spirituelt arbejde. Når Kundalini-energien vækkes fx gennem spirituelle øvelser, forsøger den at stige op. Når den stiger fuldstændigt op til krone-chakraet, siges personen at have opnået spirituel oplysning, 'unio mystica', nirvana eller nirvikalpa samadhi, og man er fri af karmaens hjul."

Jesus begyndte den velkendte Bjergprædiken med: " Salige ( lykkelige ) er de fattige i ånden." Hvor jeg i lang tid før opfattede min krop midt iblandt plagsomme mennesker og ting som en helvedesagtig byrde, synes jeg istedet idag med Helligånden i mig selv, at livet på Jorden er Himmeriget, fordi den herligt er med mig. I kender ikke det evige selv, når i religiøst kalder jer for budhister, hinduister, jøder, muslimer, kristne og lignende ord fra de påståede hellige skrifter som tingene i verden.

Vær med visdom åndeligt rige som, jeg er.
Side 109 af 112 < 1 2 ... 107 108 109 110 111 112 >

Seneste indlæg
Gerth Drost
af Arne Thomsen
13/11/2019 18:36
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
13/11/2019 13:31
Velsignelse
af Gerth
13/11/2019 11:03
Mellemrummet
af RoseMarie
12/11/2019 13:24
Lyser på vej
af Simon
11/11/2019 09:18
Nyheder fra DR
Nordfront kæmper for et 'racerent' Nord..
13/11/2019 21:04
Flere danske topchefer lander magtfulde ..
13/11/2019 20:19
Første forsøg smagte af rævepis: Nu s..
13/11/2019 20:02
Hvad sker der nu? Fem vigtige spørgsmå..
13/11/2019 20:02
Kristoffer er en af de sygeplejersker, d..
13/11/2019 20:01
Nyheder fra Religion.dk
Hvis Josefine kunne sige ”Jeg har brug..
12/11/2019 22:00
Japans kejser mødes i disse dage med so..
12/11/2019 06:31
Dalai Lama: Tiden med lærdes genfødsle..
12/11/2019 06:30
Hvad er en moderat muslim?
11/11/2019 05:14
Fængselspræst: De indsatte kan godt li..
08/11/2019 22:00