annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 10 < 1 2 3 4 5 6 7 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#265 - 10/04/2008 12:56 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Martel]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Martel...

"Som et enkelt eksempel på en omkostning kan nævnes de kostbare og besværlige sikkerhedsforanstaltninger, som blev indført i hele verdens lufthavne for et par år siden, efter muslimske terrorister havde planlagt at sprænge 10 fly i luften.
Et andet eksempel er de kolossale udgifter til rydningen af Ground Zero i New York efter WTC-katastrofen, der som bekendt (dog nok ikke af dig) blev udført af RIGTIGE muslimer".

- Dét må man sige. Men havde du nu for længe siden præsenteret nogen for din viden om "rigtige muslimer", da ku' mange jo ha' sparet sig betragtelige udgifter og tid.
Intet er åbenbart så trygt som trafikale glade kristne på hjul og vinger. Et fælles politisk fodslag alias, "er man brun i løden og flad i panden, da flyver man bare ikke", ville måske endda få et pænt antal til at skifte biwel - ja, hvem ved, måske endda sætte gang i eksport af brun sovs og kartofler. Måske udgiften på luftgyngerne, ku' hentes ind på karrusellen? blinker

mvh
Simon


Redigeret af Simon (10/04/2008 12:57)
Top Svar Citer
#267 - 10/04/2008 13:56 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: treram]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej igen Treram:o)

Jo, det fremgik reelt tydeligt nok at du er imod al indoktrinering:o).. Jeg prøvede at lavede en pointe med et, reelt, ligegyldigt indlæg..

Min tanke er, at man som forælder - troende eller ikke-troende, aldrig helt kan undgå at påvirke sine børn i en hvis retning.. Jeg tror egentlig heller ikke det er et problem som sådan, for så længe man da som det mindste lærer sine børn at være åben over for andre opfattelser, så finder de tit nok ud af det..
Nu er jeg selv barn af ateistiske forældre, men er selv endt religiøs, hvor andre der er børn af religiøse forældre er endt som ateister.. Jeg tror det afhænger lidt af graden af i hvor hård grad man prøver at sætte sit aftryk på børnene der spiller ind, oftest med det modsatte resultat end man egentlig håbede på..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#278 - 10/04/2008 20:49 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Borad]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej igen Borad.

Selvfølgelig kan det være svært at undgå at forældre præger deres børn, mere eller mindre og mest mindre vil jeg tro, for religion er mærkeligt nok et tabu område i mange familier, har jeg selv konstateret, tro / religion er ikke noget man er vild med at diskutere.
Jeg er af den formening at skolen er den der præger børnene mest, og det er vel nok betydeligt mere i en religiøs retning end en ateistisk, kan vi vel nok blive enige om.
Jeg husker selv at jeg i en meget tidlig alder, skubbede religionen fra mig, det lød lidt for svævende og dumt i mine øre, og jeg blev kun påvirket i skolen, men heldigvis uden at jeg faldt til "patten".

Det er egentligt spøjst at man har en undervisning i hvad man skal tro på,og det skal så være den "autoriserede danske tro" de andre religioner er " forkerte", man kunne ligesågodt have en undervisning i nødhjælp eller andet, det var der da mere "kød" på.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#281 - 10/04/2008 22:05 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: treram]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Hej Treram:o)

Jeg er enig i at der er bedre emner at undervise i end religion.. Absolut.. Og dit foreslag om nødhjælp vil jeg til hver en tid støtte..

Nu mindes jeg ikke selv at vores kristendomsundervisning (som det hed dengang) fyldte specielt meget eller påvirkede nogen af os synderligt.. Jeg tror egentlig ikke at det fylder så meget i skolerne mere..

Der er selvfølgelig friskoler.. Carolineskolen, den jødiske skole, underviser naturligvis i jødedom, men efter hvad jeg kan erfare, så bliver eleverne ikke synderligt religiøse af at gå der (desværre vil jeg næsten sige)..

Jeg tror egentligt at når man bor i en informationssamfund som det danske, der også stiller sig ret kritisk til religion, så er kan det være svært at indoktrinere børnene religiøst, og skulle det endelig lykkes, så er chokket med mødet med omverdenen så stort, at det river børnene væk fra religionen..

Det er mine umiddelbare erfaringer, men kun erfaringer som jeg ikke har noget videre at putte dem i..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#285 - 11/04/2008 10:26 Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN! [Re: Borad]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Borad.

Kristendomsundervisningen fylder rigtigt meget i skolens program,også i forhold til andre emner som jeg mener burde fylde mere i undervisningen.
Første skoleår er der 60 timers undervisning og ligeledes i 6 år, hvor konfirmationen står for døren, ialt skal der undervises i minimum 300 timer i religion i de 10 skoleår.
Fag som biologi har minimum 150 timer og fysik og kemi har minimum 210 timer, dette er begge fag som jeg umiddelbart mener burde have tildelt flere timer, det er fag mange får brug for senere i livet og efterfølgende uddannelser.

Hvis der ingen religionsundervisning var i skolen, tror jeg, at folkekirken gik en meget hurtig død imøde, det er jo netop der den største påvirkning er, men ok børnene bliver da heldigvis mere og mere kritiske, så de er ikke så let at indfange i de kristelige miljø som tidligere.
Det ser jeg som ateist som en sund udvikling.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 10 < 1 2 3 4 5 6 7 9 10 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk